שיחת משתמש:שף ויתיב/ארכיון 1

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של שף ויתיב/ארכיון 1 התקבלה מהמשתמש שף ויתיב בתאריך כ"ז בשבט ה'תשע"ז.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום שף ויתיב, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

אני מקווה שתנצל את שהותך בחממה התורנית המוגנת של חב"דפדיה לתועלת המיזם, קרי: עריכת והוספת ערכים בחסידות ובנגלה, ולא בהתקוטטות אווילית שמקומה בויקי-קליפה. (להעיר, שאף שאין מי שימנע בעדך מלהתווכח וכדו' על דפי האתר על נושאים השקפתיים, מומלץ להמנע מכך ולהתמקד בתוכן, אם זה לא נוגע לערך ספציפי, עדיף אולי שתשלח מכתב דרך שירות יונות הדואר המלכותיות השוכן בין הכלים המשובחים של אתר זה!).

בברכת הגאולה האמיתית והשלימה, ושתזכה יחד עם כל בני ישראל לצפות ולייחל לגאולה (ולא רק בדמיון...)• כתית למאורבית הבד 07:08, 19 בספטמבר 2016 (UTC)

תודה על הקבלת פנים החמה... אך מדוע נראה לך שבאתי להתקוטט אם כתבתי בפירוש שאין בכוונתי לבקר כלל בערכים אלו--שף ויתיב - שיחה 07:12, 19 בספטמבר 2016 (UTC)
ראשית כל, על פי כתיבתך בשיחת משתמש:5778#ציונות. שנית, נהוג בדפי שיחה להזיח בכל תגובה את השורה פעם אחת באמצעות נקודותיים (:), ובתגובה שנייה פעמיים וכן הלאה.• כתית למאורבית הבד 07:31, 19 בספטמבר 2016 (UTC)
ייש"כ על העצה. אגב, מהו יונת הדואר ואיך משתמשים בזה?--שף ויתיב - שיחה 12:10, 19 בספטמבר 2016 (UTC)
יונת הדואר המכונה בלע"ז "אימייל" הוא קישור בצד הימני של הדף בלשונית "כלים", שכאשר נמצאים בדף שיחה או משתמש של מישהו - ניתן לשלוח לו אימייל באופן אישי ללא הטרדת כל העולם (בעוד שינוי...) • כתית למאורבית הבד 06:57, 20 בספטמבר 2016 (UTC)

ברוכים הבאים

ראשית כל ברכת ברוכים הבאים רבתית. נשמע שיש לך הרבה מרץ, דבר שמוסיף מרץ גם לשאר העורכים... שנית, אהבתי לקרוא את דף המשתמש שלך. יש בו הרבה נקודות למחשבה, וכבר בתחילתו - תוכל לקרוא את המאמר האחרון של וייצהנדלר בגליון 'הפנסאים' של חודש אב על 'אהוב אריסטו' וכו' - שמפרש זאת באופן מקורי. אשמח לקבל הסבר על שם המשתמש המקורי (אלא אם כן אתה רוצה לרמז שזה שמקום מושבך הוא בשכונת המלך, זה מכיון שאתה מתגורר במקום ד'שף ויתיב' עצמו, מה שמעורר דיון חדש - על איזה חלק בדיוק ב-770 נאמר שף ויתיב, המקום בו מלמד תורה לתלמידיו, או המקום ששם 'יתיב' ). מי שלא מפחד מחרם הקדמונים, מה לו לחשוש לאיסור דאורייתא? והלא חמורים (וערבים) דברי סופרים יותר מדברי תורה... בקשר עם יחס הרבי לציונות, הרי שההצהרה שכתבת מאוד מעניינת, אתה מתכוון שהרבי לא התנגד בחריפות לרעיון הציוני, או למפעל הציוני? לרעיון הציוני - אין ספק שרבותינו נשיאינו התנגדו בתוקף הרבה לפני שיטת ה'אתחלתא', ועיין במכתבי אדמו"ר הרש"ב הידועים, ובקונטרס שהורה הרבי לאוריאל צימר לכתוב, ואם על המפעל הציוני - הרי שלכל היותר אפשר לומר שלדעת הרבי אין זו ציונות אלא חלוציות וכדומה, אך ודאי שהרבי מתנגד לציונות כציונות. נעצור כאן, ואם נראה שיש לך כח להתפלסף - אז נמשיך... בהצלחה בעבודת הקודש, ואחתום מעין הפתיחה בברכת ברוכים הבאים! להתראות - שיחה 16:37, 19 בספטמבר 2016 (UTC)

תודה על הקבלת פנים החמה! השם שבחרתי לניק שלי הוא בגדר הררים התלויים בשערה והרבה סודות התורה מרומזים בה. אך הנסתרות לה' אלוקינו ומה שניתן לגלות הוא שא. "שף" הוא ר"ת של שמי הקדוש ושם משפחתי (אם אתה אכן מי שאני חושב שאתה אז תדע שאני זה מי שאתה חושב שאני...). ב. לרמז אשר אינני מסוגל לשבת במקום אחד אלא כלשון המדרש "קפיץ ואזיל קפיץ ואזיל". ג. כפי ששיערת זה רכן רומז שאני תושב השכונה. ד. לרמז אשר אני נמנה על נאמני בית חיינו. ועוד הרבה הרבה טעמים.
בנוגע למה שכתבתי על הציונות אז ככה, הדיעה הרווחת כיום בחב"ד שזה שיש מדינה זהו ענין של בדיעבד והצלת נפשות ולא ענין של לכתחילה (ולהרבה, אף החזרת שטחים אסורה רק מטעם פקו"נ). אולם מעיון קל בדברי רבינו נראה שלא כך הם פני הדברים וזה שהארץ היא בידי ישראלים הוא ענין טוב, ויתירה מזו אף ענין של אתחלתא דגאולה. ישנו סיפור שא' (שכחתי מי, אבדוק זאת) שאל את אדמו"ר הקודם בזמן קום המדינה אם זהו ענין של גאולה, ואמר אחרי מחשבה "רעדן טאר מען ניט, אבער טראכטן מעג מען". ולענ"ד הביאור הוא שאם מסתכלים על זה כהגאולה, היינו שכל הגאולה היא גאולה "טכנית" הרי בודאי שח"ו לומר כן, אך אם מסתכלים על הגאולה ככלל ושכל דבר שקורה בעולם הוא בהשגח"פ (היינו שמסתכלים על הגאולה ע"פ אחו"ק תנש"א ובכלל שיחות נ"א-נ"ב) הרי שבודאי שכל מאורע שקורה בעולם הוא בגדר "אתחלתא דגאולה" ובודאי אירוע כה משמעותי כהקמת ממשלה יהודית בארץ ישראל.
כן הדבר גם בנוגע למנהיגי המדינה, אשר בחב"ד מקובל לחשוב עליהם כעל בעלי תפקיד 'טכני' בלבד, אך לכאורה דעת הרבי היא שהם (סוג של) מנהיגי עם ישראל וע"ד 'נשיא שבט' וד"ל. זו רק דעתי, ואשמח לשמוע דיעות אחרות.--שף ויתיב - שיחה 22:51, 19 בספטמבר 2016 (UTC)
אצטרף בזאת למברכים מקרב הלב ולמצפים לפעילותך המשמעותית באזורנו.
להעיר, שבכתיבה אנציקלופדית יש לכתוב בכתיב התקני של שפת הציונים, וכיון שאתה מזדהה במידת מה עם הציונות, בטח לא יקשה עליך הדבר . דוגמאות: הערך מוטל ליפשיץ הנחמד שבנית, ייקרא "מרדכי ליפשיץ" וגם בפתיח ייכתב מרדכי ובסוגריים (מוטל). ובכך עניתי על שאלתך בשיחת חב"דפדיה:מדיניות וכללי כתיבה (אם כי לענ"ד השם מענדל יוצא מהכלל מהסיבה שכתבת).
הרבה הצלחה בפעילות ובפולמוסים מרתקים בענינים העומדים ברומו של עולם! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:06, ט"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו
עוד, לא אתאפק מלשאול היכן מצאת רמז בדברי מלכנו משיחנו לכך שיש ענין יהודי-רוחני כלשהו במנהיגי המדינה הציונית (אני מניח שהשיחה על כך ששז"ר עלה לגדולה ונמחלו עוונותיו, אינה מהווה מקור מספק לדעה הזו). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:32, ט"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו
הגדרת הציונות היא - יצירת לאום יהודי, שיחליף את הזיהוי של המשתייך לעם ישראל כשומר תורה ומצוות, ויחליפו בפולקלור יהודי המשתמש בשפה עברית וקשור לחלקת אדמה 'ישראלית'. זה ערש הציונות וזה הרס הציונות. בשל כך - חס ושלום להוציא לעז שהרבי לא מתנגד לציונות. שאר הענינים, זהו חבל דק שרק הרבי יכול לאחוז בשני קצותיו. הרי כל הענינים כמדינה וכו' הם הם כלי המשחית של הצורר הציוני, ולהשתמש בהם בחכמה ולראות בהם ענין אלוקי, זה אפשרי רק בכוחו של מי שרואה בעשיו וקורח והמקושש וכו' וכו' - אנשים צדיקים בעלי רצון מופלא להוסיף בשמירת תומ"צ אצל כלל ישראל...
בקשר לרמזים שפיזרת, הרי שאין עיתותי בידי לנחש, אבל אני רואה שריבוי משתמשים אחרים כן הצליחו לזהותך, ואולי אתה או אחד מהם יכתוב לי בפרטי את זהותך, וכך - אם "אם אני זה מי שאתה חושב שאני", הרי שבלאו הכי לא תחשוף את זהותך, ואם זה לא אני, אזי שלא יוודע לי מזהותך... להתראות - שיחה 04:48, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
ובנוגע לציונות, אני התכוונתי נגד תבנית משתמש עם הכיתובית "משתמש זה מתנגד לרעיון הציוני על כל מונחיו, זרמיו ושיטותיו, ולכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות", עם קישורים לאתחלתא דגאולה, יום העצמאות, מדינת ישראל ואברהם יצחק הכהן קוק. אשר לאלה (מלבד האחרון) אינני בטוח שהרבי מתנגד. לרעיון הלאומי ודאי שהרבי מתנגד, אך אם כך היה צריך לכתוב "השכלה בלבוש ציוני" ולא "ציונות". קרייזי, אכן לא טעית, התכוונתי בין היתר לאותה שיחה. אך אם לדעתך אין היא מהווית ראיה מספקת אשמח להמציא לידך עוד הרבה מראי מקומות. ואגב להתראות, איך שלא תרצה להסתכל על זה, השימוש בביטוי "הצורר הציוני" ודאי שאינו הולם. אגב, כנראה ידוע לכם שהרבי לא היה מתנגד כ"כ חריף לשירת 'התקוה' ואף שר קטע ממנו לאחד מחסידיו שבמקרה הינו אביו של סבי שיחי'. --שף ויתיבקאנפרענץ רום 10:36, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
תמחל לי שמחקתי את שמך, וקבל בזה את ברכותיי הכפולות והמכופלות לרגל בואך בקשרי השידוכין עם חב"דפדיה. באמת רוח רעננה וצעירה, עתירת הידע וברוכת הכשרונות. ברוכים הבאים!
בנוגע לציונות, נמצנו חולקים על הגדרת המושג 'ציונות' ולא על יחסו של הרבי. ניחא. להתראות - שיחה 12:04, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
מצחיק לחשוב על מנהיג חילוני של תנועה פוליטית כנשיא שבט. הענין של נשיא שבט הוא מנהיג רוחני, וכל קבוצה התארגונית אחרת אינה קשורה למושג הזה. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 17:59, 28 באוקטובר 2016 (UTC)

חיים אברהם דובער לוין

ע"פ הצהרתך בדף המשתמש שאין לחטט בנבכי הצארסקי פאמיליע, ערכתי את הערך חיים אברהם דובער לוין. בתקוה שיניח דעתך. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:02, ט"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו

קרייזי, בפעם האחרונה שערכת משהו שכתבתי... וע"ע פיל בחנות חרסינה... ובנוגע לעניננו, כוונתי בעניני הצארסקי פאמיליע לא היתה בנוגע למידת דתיותם, ואדרבה, לענ"ד צריך לפרוך כל הבדותות על 'צידקותם' של ר' לייבל אחי אד"ש והרבנית הצדקנית, ולו כדי לידע להודיע ולהיוודע אשר צידקותם אינה נובעת ממעשיהם אלא מעצם עובדת היותם צארסקי פאמיליע. כוונתי היתה בנוגע למחלוקות פנימיות בתוך המשפחה כגון פרשת בני הצ"צ, ה' טבת, מאבק הירושה בתש"י, וגם המתחים שבין הרבי נ"ע לרבי הקודם בעקבות פרשת האיליער ועוד ועוד אשר אין כדאי לפורטם. אולם מפאת שאני חולק לך כבוד השארתי את הערך כפי שכתבתו.--שף ויתיב - שיחה 00:02, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
אני מקוה שחוץ מהכבוד אלי - תגלה גם הבנה לדעות אחרות (ונפוצות), הסוברות שאין לפרסם ענינים כאלו בנוגע להצארסקי פאמיליע (אני פשוט חושש שיש בכוונתך להעלות תיכף תמונה לערכים של אחים ורעים למקום...). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:21, י"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו

תבנית משתמש

מה אתה אומר על התבנית המיוחדת שהקדשתי לך? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:26, ט"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו

יישר כח! קצת מקובל מידי, אך נסתדר עם זה.-- נכתב ע"י שף ויתיב ששכח לחתום את שמו.
שתי הצעות לי אליך: א. סדר את התבניות בסדר הגיוני יותר, היינו קודם הדעות ובסוף המגורים, או להיפך. ב. קצר אותם קצת, כי האורך מאבד את האפקט שבתבנית משתמש (כי הרי באמת גם ערכים ארוכים לא יצליחו להוות משכן לדעותיך הק'...). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:19, י"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו

ערכים שבכוונתו הק' לערוך

כיון שראיתי שבדעתך לערוך על סימון יעקובשוילי, הריני להוסיף לינק למכתב אדמו"ר הריי"צ נ"ע על מה שסיפר פקיד הק.ג.ב., אשר שמעתי מבנו שי' שהמכתב עוסק בו. עוד אמר לי הנ"ל, שמכתב זה נכתב ע"י הרבי הריי"צ בכוונה שלא ידעו מי הוא הכותב, ולכן מופיע בו "כ"ק אדמו"ר שליט"א" עליו (וגם בהקדמה לקונטרס כתוב שנכתב ע"י "אחד הרבנים"). בהצלחה • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:25, י"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו

אני לא בטוח שאתם מדברים על אותו בן אדם, כי יעקובשוילי ש"שף" מדבר עליו לכאורה לא נולד לפני הסתלקות אדמו"ר הריי"צ מ. פינחסי - שיחה • י"ז באלול ה'תשע"ו
טעית. אתה מדבר על סימון ג'ייקובסון (שעליו יש ערך), ואני והוא מדברים על סימון יעקובשוילי שליח הרבי הריי"צ לגרוזיה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:04, י"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו
ופה בדיוק הנקודה. אני שאלתי אותו פא"פ, והוא אמר לי שכוונתו לסימון ג'ייקובסון. אכן יש עליו ערך? מוזר לי. כנראה אני או הוא התבלבלנו. מ. פינחסי - שיחה • י"ז באלול ה'תשע"ו
המכתב ידוע, וייש"כ בכ"ז. בנוגע למחלוקת למי התכוונתי אלו ואלו דא"ח, התכוונתי לסימון יעקבשוילי אשר החליף את שמו לג'ייקובסון... סימון ג'ייקובסון דהיום הוא נכדו.--שף ויתיב - שיחה 03:53, 20 בספטמבר 2016 (UTC)

אידיש

כשראית את ההוספות בדף המשתמש, נתעוררתי לחביבות המיוחדת שהינך רוחש לשפת האידיש, ושמא תוכל להרחיב מהידוע לך על המופיע בערך זה. להתראות - שיחה 12:57, 20 בספטמבר 2016 (UTC)

ספר החינוך

האם אוכל נא לבקש מכבודו לכתוב את הערך ספר החינוך. ערך שלענ"ד מאוד חשוב, ואם תוכל, תוסיף שנית ידיך גם על ספר המצוות להרמב"ם.

בכתיבתך תוכל להעזר במבוא של מהדורת שעוועל, וכן באופן הכתיבה שבערך המקביל בויקיקליפה.

הרבי כותב באיזהו מקומן בלקו"ש שדרכו היא דרך הרמב"ם.

כמו כן יש את עניין השש מצוות תמידיות שמובאות בהקדמתו - שחובתן תמיד.

בהצלחה, ויישרכוח!כתית למאורבית הבד 00:21, 27 בספטמבר 2016 (UTC)

קו?

רבינו שף, באיזה קו היית מגדיר את עצמך? קו השמאל (ביקורת) או קו הימין (השפעה והוספה בטוב)? אני חושב שאם יש לך משהו לתקן, אז פשוט תתקן, מההערות בדף השיחה לא תועיל הרבה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:56, 10 באוקטובר 2016 (UTC)

משתמש:שלום - אני מצטרף לדבריך. אני חייב לציין שאמרתי את הנל פא"פ להנ"ל. יהא רעווא מן שמיא הוא אכן יתחיל לבצע בפועל.
וכמו"כ בנוגע לעניינים אחרים שהוא צריך להועיל בהם, ואין כאן המקום. מ. פינחסי - שיחה • ח' בתשרי ה'תשע"ז
אבל למען ההגינות י"ל שהוא אכן כן תורם גם בפועל. רק נעשה רושם כזה, כיון שכשהוא רושם הערות בדפי שיחת הוא רושם אותם באופן של נתינת ביקורת ופקודות. חבל. מהיכרותי איתו - עם קצת השקעה הוא יכול להפוך פה את חב"דפדיה. מ. פינחסי - שיחה • ח' בתשרי ה'תשע"ז
באשר לשאלתך שלום, המקובל האלוקי באבא אמזגלו זיעכויו"א אמר לי פעם ששורש נשמתי מקו השמאל, מה לעשות ככה נולדתי... שף ויתיבקאנפרענץ רום
העבודה היא להצמד לקו האמצעי ככל האפשר... --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 22:56, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
מהיכרותי, עם יותר מידי מחמאות הוא בסוף יעזוב פה. נשמתו מקו השמאל וצריך גם 'לתת לו בראש', שהרי זהו המזון הרוחני שלו . להתראות - שיחה 11:05, 11 באוקטובר 2016 (UTC)

ובנימה רצינית, שלום אני מאמין ש(עכ"פ חלק מ)ביקורתך היא בעקבות הערתי כאן, אולם זהו ממש שלא באשמתי כי הערך נעול... שף ויתיבקאנפרענץ רום

אני חייב להגיד שבנוגע להערה הנ"ל - אתה צודק. ידידנו קרייזי העי"ר ע"ז ג"כ כבר כמ"פ. אז אולי תפתח דף משתמש ושם תכתוב מחדש, ואח"ז תבקש לשלב אותו בערך הקיים. מ. פינחסי - שיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ז
בנתיים ההגנה הוסרה. עכשיו אתה מוזמן לערוך... שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 17:19, 13 באוקטובר 2016 (UTC)

חתימה

נושא התאריך בחתימה שלך - בכוונה? מ. פינחסי - שיחה • ט' בתשרי ה'תשע"ז

סתם מעצבן, לא? שף ויתיבקאנפרענץ רום
אבל מאפשר לך ולאחרים לדעת מתי נכתבו הדברים (למשל במקרה זה, האם אני מעורר דיון מעלה אבק, או סתם מתערב בשיחה מעודכנת). ובהזדמנות זו אשגר ברכת ברוך הבא לבבית. --שיעשיחה י' בתשרי ה'תשע"ז 20:48, 12 באוקטובר 2016 (UTC)
לזה הינך יכול להסתכל במגיב שלפני ושלאחריי... ואגב כך אעיר, שאחת הסיבות שאינני חותם בתאריך הוא כי אינני רוצה שכ-ו-ל-ם יראו שאני גולש בי' תשרי שף ויתיבקאנפרענץ רום
ולאחר כל הקריצה והצחוק, כרונולוגיה היא עניין מהותי בשיחות ודיונים. ניתן להסתכל אצל המגיבים שלפני ואחרי (למרות שלפעמים עוברים ימים ואף חודשים בין מגיב למגיב) ניתן גם להסתכל בהיסטוריה, אך עדיין זה מוסיף מורכבות שאינה נחוצה.
כשעובדים במיזם קהילתי כגון חב"דפדיה, מן הראוי לכבד את כללי הכתיבה המקובלים, גם אם לא מדובר בכלל מחייב. א גוט מועד. --שיעשיחה י"ח בתשרי ה'תשע"ז 17:36, 20 באוקטובר 2016 (UTC)

שינה בסוכה

בחיל ורעדה אני מתכבד להזמינך להביע דעתך לתקן ולשפר בערך שינה בסוכה לקדמה למומלצות.--הנחה - שיחה 22:23, 12 באוקטובר 2016 (UTC)

ברכות והודאות

כמשתמש צעיר אך רב פעלים, הרשה לי להביע את הערכתי לפועלך הרב, המתבטא לא רק במספר העריכות הגבוה שלך, אלא גם ובעיקר בתוספת האיכותית שלהם לחב"דפדיה.

--שיעשיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 23:16, 26 באוקטובר 2016 (UTC)

היינו, ברצונך לכפר על מעשיך הנבזים בדברי חנופה ... שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:43, 27 באוקטובר 2016 (UTC)
הוא התכוין לכסות על מעשיך הנוראים והתנהגותך הבוטה, בהדגשת הצד הטוב שבך, מה שלא כ"כ הצליח לו כי התגובה שלך הרסה הכל --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 03:05, 27 באוקטובר 2016 (UTC)
כל הכבוד על פעלך הרב וידיעותיך הנפלאות, המשך בעבודה ופחות בתלונות (פשוט אם תתחיל לכתוב תלונות על הנעשה בחב"דפדיה - תוכל בקלות למלא על זה יותר מ-6,658 ערכים)... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:40, כ"ט בתשרי, הקהל ה'תשע"ז

חמדת ימים

היות וכבר הבטחתי שלא להגיב בדף השיחה שם אודות הערך, אני נמנע מלכתוב שם באופן ענייני (מהסיבות שפירטתי שם וד"ל). אך ברצוני לשבח את עריכותיך המעולות האחרונות.

מכיון שאתה מקו השמאל, ייתכן שמחמאות עלולות לעצבן אותך. א"כ ממ"נ: אם תהנה מהמחמאות - סימן שנגזר משמים שתהנה, ואם תתעצבן - גם כן טוב, הכל בהשגחה פרטית. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 00:24, 11 בנובמבר 2016 (UTC)

‏:ראה תגובתי לשיע לעיל. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

בעניין לגופו של אדם ועניין

שף ויתיב, בהמשך לאמור ב'חמדת ימים' המטרה של כולנו היא לכתוב פה מידע אמין ומדויק, וחבל להסיט דיונים לפסים אישיים (למרות שמהיכרותי רבת השנים עם שלום, אני משוכנע שזה לא ילך לכיוון הזה, למענך הקפד על תרבות דיון נאותה).

גם במקרה קיצוני בו נפגשת במשתמש שהבעיה היא אכן בו ולא רק בעניין הנידון - כאשר לדעתך המשתמש עורך בצורה בעייתית באופן עקבי, ויש צורך לתקן אותו ולא רק את העניין הנידון, יש לעשות זאת כפשוט על פי הלכה ומצד אנושיות ותועלתיות בפורום פרטי, מייל וכדו'.

בברכה --שיעשיחה י"ג בחשוון ה'תשע"ז 07:27, 14 בנובמבר 2016 (UTC)

הקריאה והקדושה

שלום, הצבת תבנית {{בעבודה}} על הערך הקריאה והקדושה ולא ערכת אותו כבר זמן רב. ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה על הערך. אם בכוונתך לסיים את המלאכה, אזי זו תזכורת, ואם החלטת למרבה הצער לזנוח את העבודה על הערך, יש להסיר את התבנית ולהחליפה, במידת הצורך, בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה,• כתית למאורבית הבד 21:50, י"ד בחשוון, ה'תשע"ז (15 בנוב' למניינם), ימות המשיח

בוצע שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:40, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

שלמה מולכו

הייתי מאוד רוצה להכין ערך על שלמה מולכו במיוחד לאור הפרשנות היחסית די שלילית שהוא מקבל בעולם ולאור התמיכה המוחלטת בו אצל גדולי עולם וברבותינו נשאינו בפרט. אין לי את הכח והידע והכלים המתאימים תרצה לעזור לי בנושא? אם כן תשאיר לי הודעה בדף שיחה שלי --מענדי ר. - שיחה 08:03, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

עניתי בדף השיחה שלך כבקשתך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 08:13, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

תבניות למחיקה וחשיבות

אבקש ממך אם תוכל לנמק בדף שיחה של ערכים שאתה שם בהם תבנית חשיבות. הנימוק אמור להיות מדוע ערך זה חסר חשיבות עבור חב"דפדיה כאנציקלופדיה חבדי"ת. תודה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 04:13, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

תבניות

אולי אינך מודע לכך, שלפי הכללים מפעילי מערכת הם האחראים הבלעדיים[דרוש מקור] להורדת / השארת תבניות מחיקה / חשיבות על ערכים. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:27, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

בקיצור, אני החזק ואתה החלש. בחב"דפיליה הקומוניסטית מי שלא ייכנע לתכתיבי החזקים (אף אם הם ‎סותרים את עצמם) ייחסם מיידית! שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:36, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

מדובר בנוהל שמקורו מויקיפדיה, והסברה פשוטה: מכיון שדיונים על מחיקת ערכים זקוקים לכובד ראש ונסיון, מסרו זאת ליד מפעילים שהם לרוב המשתמשים הותיקים ובקיאים בכללים. כמו כן תבניות חשיבות שהם בעצם בקשות מחיקה, נמסרו למפעילי מערכת שנדרשים לבדוק אם הובהרה החשיבות בדף השיחה על ידי משתמש ותיק. במקרה דידן למשל ראית בעצמך, כי הכללים כנראה אינם ידועים לך, ולמרות שהיתה הבהרה בדף השיחה ביקשת למחוק את הערך בניגוד לכללים. לכן הינך מתבקש שלא להתעקש על החזרת תבניות, ולהשאיר בחב"דפדיה איזו היררכיה כל שהיא שתמנע מלחמות עריכה אין סופיות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:42, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

ההבדל ביני לבינך, שלי יש (אולי זה בעיה, אך זה כבר דיון אחר) גישה לויקיפדיה, ולך אין. לידיעתך כתוב שם בפירוש וכך נהוג בפועל שמפעילים אין להם דיעה יותר קובעת מאחרים, והולכים לפי דעת הרוב. וכיצד הינך יכול להיות בקי בכללים אם אפילו בכלל שאתה בעצמך קבעת הינך מכופף כרצונך? שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:50, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

בויקיפדיה (היתה לי גישה לשם עד לפני כמה שנים, ואף שימשתי בה לבושתי בתפקיד בכיר ואכמ"ל) נהוג ומקובל בהחלט שרק מפעילים מסירים /משאירים תבניות חשיבות. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 07:15, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

ובלייקוואוד נהוג לשים דם של חסידים במצות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:26, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

  1. אי אפשר לכתוב "לפי הכללים" ולטעון שמשתמש כלשהו הפר את הכללים, כי זה פשוט לא נכון. אין כאלו כללים. בחב"דפדיה מעט מאוד דפים העוסקים בכללים, ובאף אחד מהם אין התייחסות להנ"ל. אז מניין צץ פתאום כזה כלל? (ואגב, גם בויקיפדיה הכלל לא כזה. ציטוט מכאן: "ויקיפדים בעלי זכות הצבעה יכולים להניח את תבנית:חשיבותודה או את תבנית:חשיבות על פי שיקול דעתם").
  2. אם ירצה מישהו להמציא כזה כלל, אתנגד בכל התוקף. הכלל ש"רק מפעילים זכאים" יוצא מתוך הנחה שלמפעילים (או יותר נכון למפעיל, נראה לי שאף פעם לא היה כאן יותר מאחד פעיל) יש זמן לעבור על כל הערכים כאן ולמצוא את הטעונים מחיקה. מה שכמובן הוא שטות גמורה, יש כאן להערכתי לא פחות מ-500 ערכים כאלה, והלואי שיהיו כאן מספיק משתמשים למצוא את כולם כדי למחוק/לאחד אותם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:48, א' בכסלו ה'תשע"ז
קרייזי, אני מסכים עם כל מילה שכתבת. אבל הויכוח כאן הוא לא על הזכות להניח תבנית חשיבות, ברור שלכל אחד מותר לשים. השאלה היא לאחר שבוע, כשצריך להכריע אם למחוק את הערך או להסיר את התבנית, שפעולה זו היא פעולה הקשורה למפעיל, שצריך לבדוק אם ניתן למחוק את הערך או שיש תומך בהשארותו. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 20:14, 1 בדצמבר 2016 (UTC)‎

‏:קרייזי אבאוט משיח, מדבריך משמע שלו היה מפעיל פעיל אז היה לכלל הדיקטטורי הזה (שמפעילים יכולים לפעול בניגוד לדעת הרוב) איזה שהוא הגיון, ולא היא כפשוט. שלום, בעבר נהגתי לשים תבניות למחיקה ואז ביקשת שאעבור לתבניות חשיבות שהיא בעצם תבנית למחיקה עם אפשרות לדיון, באם אין דיון אז אם אין רצונך למחוק תשאיר את התבנית, ולפחות תודיע (במיוחד במקרה שכן היה דיון עם רוב דיעות למחיקת הערך) שבאם לא יהיו יותר משתתפים בדיון יורד התבנית בעוד שבוע. שף ויתיבקאנפרענץ רום 17:18, 4 בדצמבר 2016 (UTC)

כדאי שתקרא שוב ושוב מילים אלו המופיעים בתבנית החשיבות: "מקובל להקצות לדיון פרק זמן של שבוע. אם במהלכו לא תובע תמיכה מנומקת בהשארת הערך, הערך יימחק (ניתן לראות מתי הוצבה התבנית בהיסטוריית הדף).". כלומר לאחר שבוע, נופלת ההכרעה לאחת מהשניים: הובעה תמיכה בערך - הערך ישאר (בויקיפדיה מקובל ש1 מספיק). לא הובעה תמיכה - הערך ימחק. מה שברור הוא שאין משאירים תבניות חשיבות לאחר שבוע וכמו שנוהגים בפועל באתר הנ"ל. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 17:27, 4 בדצמבר 2016 (UTC)

כבוד

כפשוט לא יתכן שבמפעל הנושא את שם חב"ד, יכתבו דברים שעלול אפילו להשתמע מהם זלזלול ברב או מנהיג של עדה בישראל. אבקשך שסגנון הכתיבה בשיחה:אליהו שמואל שמרלר לא יחזור על עצמו. מחקתי את המילים הבוטות, אך גם הכתיבה אודות האדמו"ר מבעלז עשויה להתפרש כלא מכבדת, אבקשך להזהר בדבריך, ולשוות לנגד עיניך האם הרבי היה מאשר פרסום כזה, וידוע גודל החשיבות של המילה הכתובה... ויש להוסיף בדורנו, של זו הכתובה ברשת ונגישה לכל מחפש... --שיעשיחה ג' בכסלו ה'תשע"ז 18:51, 3 בדצמבר 2016 (UTC)

הרב ויסמנדל

בהתאם לעבודתי למחוק בתאריכים את פטירתם של רבנים שלא יהיה עליהם ערך, מחקתי את פטירתו של הרב חיים מיכאל דב וויסמאנדל בו' בכסלו. אך ליבי נוקפני, שמא זו בורות מצידי והיו לו קשרים חב"דיים שאינם ידועים לי. מה דעתך? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:07, ז' בכסלו ה'תשע"ז

לא ידוע לי, מלבד ההתנגדות המשותפת לועד ההצלה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:33, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

יחסה של חב"דפדיה למגוון הדעות בחב"ד

במחילת המשתתפים, ולמען הסדר והתקינות, הדיון הנוגע בעניין כה עקרוני ומשמעותי הועבר לאולם הדיונים. --שיעשיחה י"ט בכסלו ה'תשע"ז 22:42, 19 בדצמבר 2016 (UTC)

דער רבי זאגט אנדערש

והיכן? כדאי לציין, בפרט שנראה דבר שנוי במחלוקת?--הנחה - שיחה 23:08, 22 בדצמבר 2016 (UTC)

אינני זוכר כרגע היכן (אחפש כשאהיה ליד מחשב), אולם בטוח אני אשר הרבי אומר שהורי הבעש"ט לא היה בעיירה אקופ, אלא שהם התגוררו בtrenches‏ (אאל"ט) שברוסית או אוקראינית קוראים לזה 'אקופי'. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:06, 23 בדצמבר 2016 (UTC)
ראה בהמצויין בערך הבעל שם טוב הערה 6. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:29, 23 בדצמבר 2016 (UTC)
אינני בטוח על מה הדיון, אך זלמן הרצל כותב על מקורו של הבעש"ט באריכות בספרו - נישואי הנשיאים.. • כתית למאורבית הבד 01:55, כ"ג בכסלו, ה'תשע"ז (23 בדצמ' למניינם), ימות המשיח

פרשת הספרים

בטח ראית את מה שכתבתי בשיחת הדף מה דעתך בעניין?--הנחה - שיחה 11:28, 9 בינואר 2017 (UTC)

עשר

--אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח - בואו נתוועד! י"ג בטבת ה'תשע"ז

קישור

שבטח יעניין את כת"ר ואולי יבוא לידי שימוש בערך שייכתב אי"ה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:06, י"ח בטבת ה'תשע"ז

קטגוריה חסידות

מצפה להבעת דעתך... (אולם דיונים)--הנחה - שיחה 05:48, 20 בינואר 2017 (UTC)

אתה גם חייב לי משהו במשפט הספרים..--הנחה - שיחה 07:34, 20 בינואר 2017 (UTC)

לגבי חסידות, מכיון שאיני פעיל בערכים התורניים, איני מרגיש שיש לי זכות הבעת דיעה. יתירה מזו, מכיון שאינני מעיין בד"כ בערכים אלו, אין לי שמץ של רעיון כיצד עובדים שם הקטגוריות וכו' אז אפילו אם דעתי משנה - אין לי דיעה.

בנוגע לענין השני, כשיהיה בידי מידע מפורט ואמין - ארשום. שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:18, 22 בינואר 2017 (UTC)

אם תוכל לעזור

בקטגוריה:חסידים שנאסרו ברוסיה הסובייטית יש תבנית להשלמה. מכיוון שאתה מבין בזה יותר ממני אולי תוכל לעזור שם. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 03:21, כ"ה בטבת, ה'תשע"ז (23 בינו' למניינם), ימות המשיח

נסיעה לרבי לפני חתונה

בקשר לעריכתך, תמהני מהי כוונתך. הענין ידוע ומפורסם, וכל חסיד חב"ד נוסע לרבי מלך המשיח שליט"א לפני החתונה (אא"כ הוא נמצא כבר ב-770 בית משיח). וכנכתב בערך אויפרופעניש (שבת חתן):

אצל חסידי חב"ד נהוג במידת האפשר להשתדל שהעלייה לתורה תהיה במנין התפילה של הרבי ב770, וכן מקשרים את העלייה לתורה עם עריכת התוועדות חסידית במהלכה חוזר החתן דברי חסידות.

אם כוונתך באיזו חסידות נהוג, היית מוסיף המילים 'בחסידות חב"ד' וכד', במקום להציב הבהרה. (אם אתה שואל על עצם הענין, מקומו לא בערך זה). הקהל - שיחה 02:55, 25 בינואר 2017 (UTC)

ע"פ הידוע לי, בזמן לפני החתונה משתדלים שהחתן והכלה יימצאו בריחוק מקום זה מזה. אצל הרבה חתנים (כן ירבו) המקום הכי נוח זה אצל הרבי (וכי לאיפה ילך חסיד?), אצל הרבה חתנים אחרים זה לא כך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:26, 25 בינואר 2017 (UTC)

ולא אתייחס בכלל לשאלת האויפרושעניש, שישנם הרבה חסידי חב"ד שמהדרים באופן אחר. שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:28, 25 בינואר 2017 (UTC)

להעיר, כל הנ"ל אינו החלטי, ואם יש מקור ברור שכך צריך לנהוג או שכך נוהגים בפועל, דעתי בטלה ומבוטלת. שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:31, 25 בינואר 2017 (UTC)

אמנם להתוכח על זה זה ממש שטותי. אפשר פשוט להוריד את ה'כנהוג' ולא ייגרע מאומה מהערך (הרי לא מדובר על ערך על מנהגי חתונה...). שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:39, 25 בינואר 2017 (UTC)

בקיצור, אתה מדבר על עצם ה'מנהג'. וא"כ מקומו בערכים הקשורים לחתונה (כפי שכבר כתבתי). לדעתי כן להשאיר את ה'כנהוג', שהרי מנהג זה ידוע ומפורסם (ו"כך נוהגים בפועל"! אם שאלת), אם בכ"ז אתה מחפש מקור למנהג, זה כבר ענין אחר ואינו קשור לכאן. הקהל - שיחה 04:02, 25 בינואר 2017 (UTC)

באם המנהג אכן ידוע אזי לא הוספת שום דבר בכנהוג (כמו שלא תכתוב 'התחיל לומר חת"ת כנהוג'). ואם אינו מנהג ידוע שוב נדרשנו למקור. מה נגרע כשמורידים הכנהוג? שף ויתיבקאנפרענץ רום 04:09, 25 בינואר 2017 (UTC)

ענווה

ראה פנייתי לכלל המשתמשים בשיחה:ענווה. ואליך בקשתי, שכאשר אתה מוחק תוכן כגון דא (כלומר תוכן שלדעתך מעניין כשלעצמו אך אינו מתאים לגוף הערך), מומלץ מאוד להעבירו לדף השיחה כך שישתמר ויהיה מצוי למחפש תוכן נוסף. --שיעשיחה כ"ט בטבת ה'תשע"ז 01:42, 27 בינואר 2017 (UTC)

אני בסה"כ החזרתי לעריכה קודמת. לא שיניתי. ע"פ הכללים המשנה - צריך להתדיין. בהצלחה! --37.46.39.86 15:25, 8 בפברואר 2017 (UTC)


באם כן גם העורך רק החזיר לעריכה קודמת, ובאמת נמאס לי מדיונים עם אנונימיים על ערכי משפחת זלמנוב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:48, 9 בפברואר 2017 (UTC)

להעיר

נראה לי קצת מוזר לצטט יחד עם קדושי עליון ובבת אחת איש שפל ומגושם... אתה יכול להוסיף לפחות את זה:

.

--הנחה - שיחה 09:38, 9 בפברואר 2017 (UTC)

דא"ג ה(מרא שחורה שב)תבנית משתמש שלך לא כ"כ מתאימות עם היום יום.. --הנחה - שיחה 09:45, 9 בפברואר 2017 (UTC)
הרב הנחה, מכיון שאין עיתותיי בידי כרגע, הנני נותן לך ייפוי כח מלא לסדר את הפתגמים כרצונך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:41, 23 בפברואר 2017 (UTC)

קוזקים

שלום, הצבת תבנית {{בעבודה}} על הערך קוזקים ולא ערכת אותו כבר זמן רב. ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה על הערך. אם בכוונתך לסיים את המלאכה, אזי זו תזכורת, ואם החלטת למרבה הצער לזנוח את העבודה על הערך, יש להסיר את התבנית ולהחליפה, במידת הצורך, בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ואולי היה כדאי שתניחהו לע"ע בדף המשתמש? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:12, כ"ו בשבט ה'תשע"ז