חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
שורה 724: שורה 724:
::::::החותם לכבוד התורה ולומדיה --[[משתמש:קונטרס החלצו|קונטרס החלצו]] - [[שיחת משתמש:קונטרס החלצו|שיחה]], 12:07, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ג 12:07, 6 ביוני 2023 (UTC)
::::::החותם לכבוד התורה ולומדיה --[[משתמש:קונטרס החלצו|קונטרס החלצו]] - [[שיחת משתמש:קונטרס החלצו|שיחה]], 12:07, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ג 12:07, 6 ביוני 2023 (UTC)
:::::::ישר כח לך {{א|קונטרס החלצו}} על ההבנה! אכן, סוף דיון. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(12:14, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::::ישר כח לך {{א|קונטרס החלצו}} על ההבנה! אכן, סוף דיון. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(12:14, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
:::::::: הפירוש ב"כל מחלוקת כו' סופה להתקיים" היינו - פי' רע"ב - "כלומר... תכליתה המבוקש מענינה. והמחלוקת שהיא לשם שמים, התכלית והסוף המבוקש מאותה מחלוקת להשיג האמת, וזה מתקיים, כמו שאמרו מתוך הויכוח יתברר האמת, וכמו שנתבאר במחלוקת הלל ושמאי שהלכה כבית הלל. ומחלוקת שאינה לשם שמים, תכלית הנרצה בה היא בקשת השררה ואהבת הניצוח, וזה הסוף אינו מתקיים, כמו שמצינו במחלוקת קורח ועדתו שתכלית וסוף כוונתם היתה בקשת הכבוד והשררה והיו להיפך: וראה- רוב אלה שחולקים <small>(ואף רח"ל שולחים ידם בקודש וקורעים רשימות וכה"ג רח"ל היל"ת)</small> אינם עושים זאת בגלל שעי"ז יתברר האמת וכה"ג כ"א משום "אהבת הניצוח". וכיוון שלע"ע לא הוכרע הוויכוח- למעט פב"פ לעיל - אני ס"ל כהמ"ד הב'. (והאמת) '''והשלום''' אהבו. (וכנראה יהי' רק) בביאת משיח צדקינו תומ"י. [[שיחת משתמש:שפי"ץקייט|שפי"ץקייט]]</span></font>  ~ <font size="2">(22:16, כ"א בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
334

עריכות