כ"ז באדר: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "|left" ב־"|שמאל") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
מ (החלפת טקסט – "[[תמונה:" ב־"[[קובץ:") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{חודש אדר}}{{אדרים}} | {{חודש אדר}}{{אדרים}} | ||
[[ | [[קובץ:כז אדר תשנב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|[[הרבי]] יוצא מ-[[770]] ל[[האוהל|אוהל]] (כ"ז באדר [[תשנ"ב]])]] | ||
'''כ"ז באדר''' הוא היום העשרים ושבעה ב[[חודש אדר]]. | '''כ"ז באדר''' הוא היום העשרים ושבעה ב[[חודש אדר]]. |
גרסה מ־07:15, 30 בספטמבר 2020
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בכ"ז באדר א' וגם בכ"ז באדר ב'
כ"ז באדר הוא היום העשרים ושבעה בחודש אדר.
אירועים ביהדות
- ב'תמ"ט - היום החמישי לשבעת ימי המילואים לחנוכת המשכן על ידי משה רבינו.
- ג'שס"ד - אויל מרודך החל למלוך בבבל ושיחרר יהויכין מלך יהודה מבית הכלא.
- תנ"ג - רבינו יצחק אבוהב מאמסטרדם, נפטר.
- תרל"ה - רבי יוסף שאול נתנזון, רבה של העיר למברג-לבוב ומחבר השו"ת 'שואל ומשיב', נפטר.
- תרל"ט - רבי ישעיה מיאסי, מחבר הספרים 'כליל תפארת' ו'חזון ישעיה', נפטר.
- תשל"ט - רבי חיים סינווני, ממנהיגי יהדות תימן בארץ ישראל, נפטר.
- תשנ"ז - רבי משה ניישלס, אב"ד ניו סקווירא, נפטר.
ימי חב"ד
- תשנ"ב (אדר א') - הרבי עבר אירוע בריאותי, בעת שהותו באוהל של אדמו"ר הריי"צ.
- תשנ"ד - הרבי עבר אירוע בריאותי נוסף.
- תשע"א (אדר א') - לקראת ציון 20 שנה לאמירת השיחה הידועה, קמפיין ארצי תחת הסלוגן 'אייכה?!' איחד את כלל חסידי חב"ד ברחבי הארץ להתוועד ביום זה.
נולדו
- תשי"ג - הרב יוסף יצחק וולוסוב, משלוחי הרבי לארץ הקודש ורבה של רמת ישי.
- תש"ל (אדר ב') - הרב שמואל בן ציון רבינוביץ', חסיד חב"ד המכהן כרב הכותל והמקומות הקדושים.
נפטרו
- תשמ"ט (אדר ב') - ר' משה אליהו בלסופסקי.
- תשנ"ד - הרב זאוויל איידלקופ.
קישורים חיצוניים
- יומן ותיעוד וידאו כ"ז באדר א' תשנ"ב
- הרבי בכ"ז באדר א' תשנ"ב
- חורף תשנ"ב - גלריית תמונות
- שניאור זלמן ברגר, "אכן חוליינו הוא נשא" • תלמידי ה'קבוצה' נזכרים, שבועון בית משיח
- המשב"ק הרב שלום בער גאנזבורג משחזר: הרבי התכונן לכ"ז אדר תשנ"ב, מתוך "בקודש חזיתיך" תשורה מחתונת יוסף ומרים אשכנזי, כ"ב אדר ב' תשע"א
- "ז"ך אד"ר" בכוונת המכוון: יש לנו משימה!, הרב עופר מיודובניק -
הפתגם היומי - כ"ז באדר א' - מלוח היום יום |
---|
אבי אדמו"ר אמר: אמת איז דרך המיצוע, א נטיה לימין אויף מחמיר זיין אויף זיך און געפינען אין זיד חסרונות, אדער עניני עבירות, וואס ניט ווי דער אמת איז, אדער א נטיה לשמאל, מקיל זיין זיך, מכסה זיין אייגענע חסרונות, אדער מקיל זיין אין עניני עבודה מצד אהבת עצמו, זיינען ביידע פאלשע דרכים.
תרגום מאידיש: אבי אדמו"ר אמר: אמת הוא דרך המיצוע, נטיה לימין להחמיר על עצמו ולמצוא בעצמו חסרונות, או עניני עבירות, שאינם כפי האמת, או נטיה לשמאל, להקל על עצמו ולכסות חסרונות עצמיים, או להקל בעניני עבודה מצד אהבת עצמו, שניהם דרכים מזוייפות. |
הפתגם היומי - כ"ז באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. דער אמת איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין מעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, השכלה, איז פראן א כפורת, א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער צמצום הראשון איז כוונתו הגילוי, און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, ביטול עצמי, טאן וואס חסידות הייסט, ניט דאס וואס דער שכל זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.
תרגום מאידיש: משיחת אבי אדמו"ר: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא במעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, השכלה, ישנו כפורת - כוונה של הסתרה, שזהו פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, הצמצום הראשון כוונתו הוא גילוי, והמבוא לזה הוא ואל, ביטול עצמי, לעשות מה שחסידות אומרת, לא מה שהשכל שכל אומר, אזי יבוא אל הקדש. |