הקהל לפי סדר השנים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה|}}
{{לעריכה|חסר}}
'''שנת הקהל''', הוא שמה של השנה הבאה במוצאי [[שנת השמיטה]]. שמה של השנה הוא על שם [[מעמד הקהל]] שנערך ב[[חג הסוכות]] בתחילת שנה זו ב[[בית המקדש]], שמטרתו היתה להשפיע [[יראת ה']] על כל השנה.
{{פירוש נוסף|הקהל}}
 
במשך השנים הרבי קישר ושילב עניינים רבים עם '''שנת הקהל''', בחלק מהשנים אף ישנם ביטויים נדירים שזכינו לשמוע על שנת הקהל.
גם בזמן שאין [[בית המקדש]] קיים, הורה [[הרבי]] בשנות ההקהל לנצל את סגולתה המיוחדת של השנה להוספה בהתקהלויות של יהודים שמטרתם הוספה ביראת שמים.
גם בזמן שאין [[בית המקדש]] קיים, הורה [[הרבי]] בשנות ההקהל לנצל את סגולתה המיוחדת של השנה להוספה בהתקהלויות של יהודים שמטרתם הוספה ביראת שמים.
=="הקהל"==
בכמה מקומות מתעכב [[הרבי]] על השם שניתן לשנה זו, בכך שלמרות ש[[מצות הקהל]] בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, חיובה הוא רק ב"[[פורטל:הקהל#מצות הקהל|יום הקהל]]" - ב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות]], נקראת השנה כולה "שנת הקהל".
הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי שביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הוא בכל משך ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל הוא "חיזוק דת האמת" בכל הימים שלאחרי [[מעמד הקהל]], בכל השנה כולה, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה.
ב[[חול המועד]] של [[חג הסוכות]] שנת [[תשמ"א]] החל [[הרבי]] ל[[התוועדות|התוועד]] בכל לילה ולילה מלילות חול המועד בעקבות שנת הקהל. באותם התוועדויות החל [[הרבי]] את ה'[[קאָך]]' הגדול מעניין הקהל.
==מבצע הקהל==
{{ערך מורחב|מבצע הקהל}}
ב[[י"ג תשרי תשמ"ח]], ב[[שיחה]] מיוחדת שנשא ב-[[770]], הכריז הרבי על "מבצע הקהל" שענינו, תפקידו ומטרתו לכנס יהודים יחד ושיתחזקו ליראה את השם תמיד כל הימים, ופירט את כל השלבים הכרוכים במבצע זה.
לשיחה זו קדמו שיחות ו[[אגרות קודש|מכתבים]] בנושא "[[הקהל]]" לפני תחילת השנה החדשה ובימים הראשונים של השנה, כמו בשנים הקודמות לה. אולם, בשיחת י"ג תשרי מיקד הרבי את פרטי המצוה כפי שהיא מוטלת על כל אחד ואחד בימינו, והורה הוראות מעשיות לקיום מצות הקהל במסגרת המבצע החדש - "מבצע הקהל": על ידי ה[[רישום להקהל|רישום]] ל[[מרכז הקהל|מפעל הקהל]], והתמנות [[אחראי הקהל|אחראי]] מיוחד לרכז את כל פעולות ו[[כינוס הקהל|כינוסי הקהל]] במשך השנה, שיביאו לקבלת [[החלטות טובות בשנת הקהל|החלטות טובות]] והתחזקות ביראת השם תמיד כל הימים.
בימים שלאחר מכן - ימי חג הסוכות ו[[חול המועד סוכות תשמ"ח|חול המועד סוכות]] - חיזק והרחיב הרבי עוד פרטים במבצע, ובשיחות התורניות דיבר על גדרי המצוה בימינו כפי שנלמדים מפרטי המצוה בזמן שבית המקדש היה קיים, תוך שהוא משליך את הלימוד מהם למעשה בפועל - ומוסיף עוד פרטים ב"מבצע הקהל". בהתוועדויות השבת במשך כל שנת תשמ"ח, [[הקהל ומועדי השנה|קישר]] הרבי את ענייני הפרשה והזמן לנושא המיוחד של השנה - "הקהל", וכמעט בכל שבת ומועד הזכיר הרבי את מצות "הקהל" ואת הפעולות בענייני "הקהל". כתוצאה מהזכרת ענין זה בכל הזדמנות, הורחבו פעולות הקהל בכל מקום ומקום.
לאחר השיחה של הרבי בי"ג תשרי - קמו מטות הקהל בכל רחבי העולם. ב[[קראון הייטס]] פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד]] בראשות ר' [[דוד רסקין]]. בארץ הקודש נוסד מטה הקהל שריכז את כל פעולות ה"הקהל" ברחבי הארץ. המטה היה תחת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]] ובראשה עמד ר' [[חיים לוי יצחק גינזבורג]].
==איחול הקהל==
ב[[יחידות כללית]] לאורחים ב[[770]], בסוף [[תשרי]] של [[שנת הקהל תשמ"ח]] איחל הרבי לכל אחד ואחד '''דו זאלסט טאן אין הקהל (תתעסק בהקהל)'''.
ייחודיותה של שנת הקהל מתבטא בחיי היום יום של היהודי, עד כדי כך שהאיחולים של יהודי לחבירו הינם בענייני הקהל, וכאשר אדם נפגש עם חברו - עליו לברכו ב'''ברכה להצלחה בהקהל''' עוד לפני ברכת שלום / חג שמח (ליל ה' דחגה"ס תשמ"ח). תוכן הברכה - שתהא לו הצלחה רבה בפעולות הקהל שהוא מארגן לאנשים נשים וטף - [[כל אחד מלך|והיות שהוא מלך עליהם]] - הצלחה רבה במלכותו ובפעולתו לחזק ולעורר את היהודים להוספה ביראת השם באופן של "תמיד כל הימים".


==שנות הקהל בימינו==
==שנות הקהל בימינו==