הבדלים בין גרסאות בדף "ראשי תיבות"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "נפש" ב־"נפש")
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
שורה 110: שורה 110:
 
*'''עד"מ''' על דרך משל.
 
*'''עד"מ''' על דרך משל.
 
*'''[[עו"ע]]''' - [[עילה ועלול]].
 
*'''[[עו"ע]]''' - [[עילה ועלול]].
*'''[[ע"י]]''' - [[עתיק יומין]].
+
*'''[[על ידי]]''' - [[עתיק יומין]].
 
*'''[[ע"ס]]''' - [[ספירות|עשר ספירות]].
 
*'''[[ע"ס]]''' - [[ספירות|עשר ספירות]].
 
*'''[[ע"ק]]''' - עתיקא קדישא.
 
*'''[[ע"ק]]''' - עתיקא קדישא.

גרסה מ־01:53, 21 בספטמבר 2016

כתב יד קודש של הרבי, ובו ראשי תיבות נפוצים

ראשי תיבות הוא צורה של כתיבת מילים בקיצור, בה נכתבת רק האות הראשונה (או השניה) של המילה ('ראש' ה'תיבה').

משמעות הראשי תיבות

פעמים רבות אנו מוצאים בדרשות חז"ל שדורשים מילה מסויימת המופיעה בתורה בראשי תיבות, ובשער היחוד והאמונה[1] מבאר אדמו"ר הזקן שאין זה רק 'רמז' ו'סימן' למילים ש'מוחבאות' בו, אלא שהאות הראשונה בכל מילה כוללת את כל האותיות שבתוכה, והיא החיות שלהם.

במספר מקומות[2] מציין הרבי לדברי חז"ל ש"לשון נוטריקון מן התורה"[3].

ראשי תיבות חסידיים

יחד עם תורת החסידות, התפתחו עשרות רבות של ראשי תיבות יחודיים לחסידות, כגון: פ"נ, דא"ח, ועוד רבים.

לצורך הקלת השימוש בראשי התיבות, נערכו כמה לוחות של ראשי תיבות המיוחדים לתורת החסידות בכלל ולחסידות חב"ד בפרט.

ראשי תיבות נפוצים

ראשי תיבות נפוצים בספרי החסידות:


שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

א'

ב'

ג'

ד'

ה'

ו'

ז'

ח'

ט'

י'

כ'

ל'

מ'

שנתבאר.

נ'

ס'

ע'

פ'

צ'

  • צ"ל - צריך להבין\צריך לומר.

ק'

ר'

ש'

ראו גם

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. פרק י"ב.
  2. ראו שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א, הערה 14.
  3. מסכת שבת קה, ב.
  4. בשיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב אמר הרבי על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש"