ליל ויום שבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
== בחינת ליל שבת ==
== בחינת ליל שבת ==


הבחינה הרמוזה בליל שבת רמוזה בפסוק ויכולו השמים כו' ויכל אלקים כו', שזהו בליל שבת דוקא, שעלה הכל בבחינת [[אור חוזר]] אל ה[[עצמות]], כהמשך הפסוק - כי בו שבת וינפש. - כלומר: שבחינת מהות עצמותו ית', ממש כמו השובת ממלאכתו, שגם פנימית רצונו וחכמתו שהיה בצמצום מלאכה זו עולה ונכלל בעצמות הנפש ממש, שזהו כמו שהיה הוא ושמו בלבד קודם הצמצום הראשון.
הבחינה הרמוזה בליל שבת רמוזה בפסוק ויכולו השמים כו' ויכל אלקים כו', שזהו בליל שבת דוקא, שעלה הכל בבחינת [[אור חוזר]] אל ה[[עצמות]].
 
זהו גם המשך הפסוק כי בו שבת וינפש, - כלומר: שבחינת מהות עצמותו ית', הוא ממש כמו השובת ממלאכתו, שגם פנימית רצונו וחכמתו שהיה בצמצום מלאכה זו עולה ונכלל בעצמות הנפש ממש, שזהו כמו שהיה הוא ושמו בלבד קודם הצמצום הראשון.


== בחינת יום שבת ==
== בחינת יום שבת ==


על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - על ידי זה דוקא חוזר ונמשך המשכה ו[[ברכה]] עליונה שנקרא ברכת הויה כו' - ביום השבת שנקרא ברכה, בפנימיות ד[[חסד]] עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש.  
על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - על ידי זה דוקא חוזר ונמשך המשכה ו[[ברכה]] עליונה שנקרא ברכת הויה כו' - ביום השבת שנקרא [[ברכה]], בפנימיות ד[[חסד]] עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש.  


ענין זה נרמז בפסוק: ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא '''ויברך''' אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות ד[[אור חוזר]] בתחלה בעצמות.
ענין זה נרמז בפסוק: ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא '''ויברך''' אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות ד[[אור חוזר]] בתחלה בעצמות.

גרסה מ־19:25, 21 במרץ 2010

ישנן שני בחינות בשבת קודש:

בחינת ליל שבת

הבחינה הרמוזה בליל שבת רמוזה בפסוק ויכולו השמים כו' ויכל אלקים כו', שזהו בליל שבת דוקא, שעלה הכל בבחינת אור חוזר אל העצמות.

זהו גם המשך הפסוק כי בו שבת וינפש, - כלומר: שבחינת מהות עצמותו ית', הוא ממש כמו השובת ממלאכתו, שגם פנימית רצונו וחכמתו שהיה בצמצום מלאכה זו עולה ונכלל בעצמות הנפש ממש, שזהו כמו שהיה הוא ושמו בלבד קודם הצמצום הראשון.

בחינת יום שבת

על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - על ידי זה דוקא חוזר ונמשך המשכה וברכה עליונה שנקרא ברכת הויה כו' - ביום השבת שנקרא ברכה, בפנימיות דחסד עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש.

ענין זה נרמז בפסוק: ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא ויברך אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות דאור חוזר בתחלה בעצמות.

כן היא גם המשמעות הפשוטה בפסוק: דויברך אלקים כו' כי בו שבת וינפש - על כן בירך אלקים ליום השביעי - שהוא יום השבת.

מקורות

תורת חיים