שיחה:יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 245: שורה 245:
:ושכחתי לציין את העיקר - שבסוף המסמך ציינו הוראה חשובה, לפיה אמירת נוסחים הנ"ל - הן רק באופן של בקשה ותפילה של כאו"א, ואין להפכם לסיסמאות וכ"ש לא להדפיסם. [[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 20:46, י"ד באב, ה'תשפ"ב 20:46, 11 באוגוסט 2022 (UTC)
:ושכחתי לציין את העיקר - שבסוף המסמך ציינו הוראה חשובה, לפיה אמירת נוסחים הנ"ל - הן רק באופן של בקשה ותפילה של כאו"א, ואין להפכם לסיסמאות וכ"ש לא להדפיסם. [[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 20:46, י"ד באב, ה'תשפ"ב 20:46, 11 באוגוסט 2022 (UTC)
::תקשיב רבנו, ריגשת! [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם אחדות אוקראינה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|עוד לא הבעת הערכה לשלוחים בחזית? לחץ כאן והצטרף למיזם!}}]] 21:13, 11 באוגוסט 2022 (UTC)
::תקשיב רבנו, ריגשת! [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם אחדות אוקראינה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|עוד לא הבעת הערכה לשלוחים בחזית? לחץ כאן והצטרף למיזם!}}]] 21:13, 11 באוגוסט 2022 (UTC)
:::מסכים שחסר קצת בערך ואני מאמין וסומך על {{א|חייל של המלך}} שישלימו. הדיון בנושא כבר היה, לכל אחד רבנים משלו וכך גם לאתר חב"דפדיה שדעת רבותיו ידועה בנושא וכתובה בריש גלי בעמוד הראשי. אגב, בעבר היה כתוב שרבני חב"ד באה"ק פסקו, שאלו שנהגו להכריז לפני ג' תמוז מחוייבים להמשיך, ע"פ הפסק שניתן לשבועון "כפר חב"ד" (שכמובן לא הקשיב והסיר את ההכרזה). מענין שלא מצאתי חלק זה של ועד רבני אנ"ש בדבריך... בהצלחה! ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • י"ד באב ה'תשפ"ב • 21:22, 11 באוגוסט 2022 (UTC)

גרסה מ־23:22, 11 באוגוסט 2022

בקטע "בשנה שלאחר מכן" כדאי לכתוב "מציאותו" כהלשון בשיחה.--M&n 07:28, 15 יולי 2007 (EDT)

ממה אתם מפחדים?

מדוע אתם נועלים את אפשרות העריכה לכלל המשתמשים? האם אתם מפחדים שתהי' אפשרות שמישהו יוכיח שרוב הנכתב בערך זה הוא שטות ושקר גמור???

בושה!!!

איינער 22:17, 4 יוני 2009 (EDT)

אדרבא, תוכיח. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

למה שלא יהיה מוגן שכל אחד יבוא ויבלבל לאנשים את השכל ההפך מזה ?? צודק במאה אחוז נותנים לכל מטומטם שרוצה לבלבל את השכל ולהסיק את המסקנות שלו לעשות את זה בלי שאף אחד יוכל להתערב בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!! אז אם רוב גדולי הרבנים של חב"ד אמרו כדעה הנורמלית זה לא אומר שכך הדבר? -- נכתב ע"י אברימי קרסיק ששכח לחתום את שמו.

אתה מוזמן לכתוב כאן את הדעה הנורמלית ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:26 • כ"א באלול ה'תשפ"א

אדרבה, הבה ונראה את כל החכמים הגדולים "מגיני כבוד ליובאוויטש" שוטחים את הגיגיהם כאן, ונחזה אחת ולתמיד מהי דעתו הק' של הרבי מלך המשיח...

לעורר פרווקאציות זה לא חכמה גדולה, הבה נראה אתכם שולפים מקורות.. --האמנתי כי אדבר - שיחה, 20:26, ח' בחשוון, ה'תשפ"ב 20:26, 14 באוקטובר 2021 (UTC)


קצת השגות בקשר לנכתב ברקע לערך: בקשר לעידוד בט"ו בסיון: הרב חיים יהודה קרינסקי העיד בראיון למח"ס סודו של הרבי, שיום למחרת העידוד, הרבי איים שלא יצא לתפילה עד שלא יקבל הבטחה שלא ישירו זאת שוב, ורק לאחר ההבטחה יצא. וגם בקשר לעידוד בשבת תזו"מ וכו' ידוע סגנונו של הרבי ביחס לכללות עניינם אלו, ועיין בשיחה והיומנים של נח נ"ב על חיילי אדוננו ("הייתי צריך לקום ולצאת...") וכו' וכו'. בקשר למובא בקטע התייחוסויות הרבי לאחר הציטוטים ממ"ח: מעניין שהרב וולפא הי' היחיד שהבין את השיחה כך (ידועה גישתו בכל הנושא והתייחסויות הרבי אליו...גם [בשבט אדר נ"ב]) וגם לאחמ"כ, לכל התעמולה הרבה שיש מאחרי כ"ז אדר ובפרט אחרי ג' תמוז בנושא היחי, הכיפת והמדבקות וההכרזות וכו' אין כל מקור בתשמ"ח ובשנים אחרי עד נ"ג נ"ד, אז זה לא מקור.

בקשר לשיחה עצמה משום מה לא מביאים פה את הקטע בשיחה סוס"ה: "וזהו גם מה שמרעישים בעקבתא דמשיחא ע"ד הצורך להכריז "עד מתי" שעי"ז מקרבים ומזרזים את הגאולה - די"ל שנוסף על הדגשת הצפי', הבקשה והדרישה על הגאולה... יש בהכרזה זו גם התוכן דענין ההכתרה - "יחי המלך", שעי"ז פועלים ביאת מלכא משיחא." במילים פשוטות: הכרזת עד מתי כוללת בתוכה את יחי המלך.

בקשר למובא בסוף הקטע תשנ"ג על החלטת הבי"ד להמשיך לפרסם את היחי בכפר חב"ד (מספר תומת ישרים תנחם), עיין כפר חב"ד גליון 905 בו הרבנים מסבירים שבהתכנסות בו' תמוז הוחלט שחברי הבי"ד יתכנסו מאוחר יותר לדון ע"ז, בנתיים חשבו שעד ההחלטה הבאה ישאירו את המצב כך, אך ההצעה נדחתה. ובח"י תמוז פסקו שהיחי צריך להיות בתור תפילה אישית ולא לפרסמו בתור סיסמא, חבל שהר וולפא מצטט את ההחלטה שנדחתה, וחבל שהאתר פה ועוד רבים מצפצפים על החלטת הבי"ד שהרבי קובע שהם מנהיגים את אנ"ש (ועיין שיחת ב' אדר מ"ח).

בקשר לנ"ג נ"ד אכן אז זו היתה נקודת הקשר שלנו עם הרבי, אך ראשית הרבנים אחרי ג' תמוז הגבילו זאת (כנ"ל), וחוץ מזה, שגם אם אתה מאמין שהרבי חי וקיים, הרבי דורש לעשות הכול באופן המתקבל, בעיני א' מהרחוב הי' ג' תמוז ולא שייך יחי, אז למה לפרסם לו.--משה מחב"ד - שיחה, 21:55, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ב 21:55, 26 ביוני 2022 (UTC)

.משה מחב"ד - אתה באמת עומד מאחורי מה שכתבת, או שכתבת כי צריך לכתוב?.. --מוישע זוכמיר - שיחה, 06:02, כ"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 06:02, 27 ביוני 2022 (UTC)

הוספה לערך

ברשות המערכת אולי אוכל להוסיף כמה פרטים חשובים לערך שיוסיפו לערך משמעות.

על פי פסק הרמב"ם[1] יש שני מצבים במלך המשיח.

א. השלב שקודם התגלותו, בזמן הגלות, הקרוי מצב של חזקת משיח (ראה ערך.)

ב. השלב שאחרי התגלותו המליאה, לאחר שגאל את ישראל, קיבוץ גלויות ובנין בית המקדש.

לפי פסק הדין של מאות רבנים, נמצא הרבי במצב של חזקת משיח, שזה הוא סימן להתגלותו הקרובה.

כדי לבוא למצב של "משיח ודאי", על העם לקבל את מלכות המשיח, אותו רואים לפי סימני ה"חזקת משיח", ועל ידי כך לזכות למצב של "משיח וודאי".

וזאת - באמצעות הכרזת הקודש: יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

כמדומני שהדברים נכונים ויוסיפו תועלת רבה בערך. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:37, 29 בינואר 2010 (UTC)

מעולה - אני בעד.--שניאור 01:43, 29 בינואר 2010 (UTC)
האם לכבודו יש הרשאה לשנות דברים בגוף הערך? לא שאיכפת לי לחכות עד שחיים וחסיד יתעורר שבוע הבא לראות מה שכתוב כאן, אלא שלדעתי בנתיים אפשר להוסיף ואם חיים וחסיד ירצו ישנו הם.--[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:46, 29 בינואר 2010 (UTC)
במחשבה שניה הייתי מוסיף את זה לערך מלך המשיח, או של גאולה. וכמובן ניתן להוסיף פיסקא או כמה מילים כאן, ולתת הפניה.--שניאור 02:27, 29 בינואר 2010 (UTC)
נחכה עוד כמה ימים ונוסיף את זה לערך המתאים על פי החלטת התורמים הכבודים. שבת שלום! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 13:57, 29 בינואר 2010 (UTC)
מתאים ביותר לערך גדרו ההלכתי של הרבי כמלך המשיח. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:55, 31 בינואר 2010 (UTC)

הכל כתוב כבר, אב לא יתכן להסביר את שירת יחי אדונינו ללא ההסבר מה פועלים בדיוק על ידי השירה וההצדקה לשיר שזה מבואר כאן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:35, 31 בינואר 2010 (UTC)


מן החובה להבהיר בצורה הלכתית מסודרת מהות ההכרזה, שהיא: הרמב"ם מבהיר מי הוא בחזקת משיח, ומי הוא משיח וודאי. והרבי כבר מסביר כי "בחזקת" אינו דבר קל כלל וכלל, שהרי - שורפים וסוקלים על החזקות, אלא שמכל מקום אינו ודאי.

על ידי שנתברר לנו מי הוא בחזקת משיח, על ידי הסימנים שהרמב"ם נתן, [או על ידי נביא] לכן עלינו לקבל את קבלת מלכותו של מלך המשיח, וזאת כדי לנגיע למצב של משיח ודאי.

ואגב בזאת נתיישב מה שהרמב"ם מביא את סימני בחזקת משיח, מלבד שימני משיח ודאי, ולמאי נ"מ? אבל לפי הנ"ל מיושב, מכיון שכבר במצב של "חזקת משיח" יש נפקא מינה למעשה - לקבל את מלכותו של המשיח.

דומה כי הדברים פשוטים על פי ההלכה שזה היא כוונתו של הרבי שהוא בחזקת משיח שציווה לשיר את השיר הזה.. אם גם אתם מבינים שזה הוא פשוט שזה הסיבה, ואם כל אחד מבין ככה בפשטות, אז כדאי להכניס את זה בגוף השיחה, למען יבינו זרים מה הוא פשר השיר.

אי אפשר להתחיל לדבר על "קדושת השיר" ועל "הכרזה המהדהדת בכל סדר ההשתשלות" ללא הסביר מה היא פשר ההכרזה... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 07:07, 1 בפברואר 2010 (UTC)

דברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר. לא ניתן בכל ערך להכניס את כל התורה כולה. בשביל זה יש "ראו גם". הוספתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:01, 1 בפברואר 2010 (UTC)
על פי פנימיות העניינים - חוץ מ"חזקת משיח" ו"משיח ודאי", יש גם חלוקה בין משיח שבכל בדור, לבין משיח לאחר שנתגלה ונשלח (ראה ערך תנש"א), [בערל'ה וולף טוען שהסדר הוא א.משיח שבכל דור ב.בחזקת משיח ג. משיח ודאי. (אם כן כנראה משיח שנשלח הוא בין ב. לג. שהרי עכשיו זה "התגלות מציאותו.." שלפני "התלותו..ע"י פעולותיו" - משיח ודאי.] ולכן ההכרזה כעת מקבלת משנה תוקף שהרי כעת משיח כבר התגלה (התגלות מציאותו כנ"ל), וההכרזה מגלה את עצם מציאותו של משיח (שלמעלה מהתגלותו ע"י פעולותיו), ששיכת לתקופתינו (וזאת חידוש יותר גדול מההכרזה של "חזקת משיח" כנ"ל)--חי גאולה - שיחה 17:33, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
משמעות השיחה היא שיעמוד מלך הוא התגלות מציאותו (שעומדת למלכות עוד לפני ההתגלות כרבנו הקדוש וכו' כמבואר בהערה שם) שלפני התגלותו על ידי פעולותיו שעניינו כפיית העם ומלחמות שהם מפעולתיו כשהוא ב"חזקת משיח" וא"כ מצב זה הוא בין הא' לב' ולא בין הב' לג' ודו"ק.--הנחה - שיחה 10:08, 26 באוקטובר 2016 (UTC)

הערות שוליים

  1. פרק מלכים פרק י"א הלכה ד'

ניסוח...

הניסוח של הערך (בפרט החצי השני) מאד לא מוצלח. ב. כדאי להוסיף פתיח לערך. יחי אדוננו היא הכרזה ושירה של החסידים המבטאת את התפילה לזירוז התגלותו של הרבי כמלך המשיח, יחד עם קבלת מלכותו. (גם הנוסח הזה צריך לעבור שיפוץ). --לל (מדברים) 06:32, 10 ביוני 2010 (UTC)

באיחור מה... שיפצתי הפתיח --שיעשיחה כ"ג בתשרי ה'תשע"ז 17:48, 25 באוקטובר 2016 (UTC)

יחי המלך

לא כולם יסכימו שתוכנם חד המה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

למה לא?? ר'ובן - שיחה 10:06, 6 באפריל 2012 (IDT)
האיחוד התייחס לתוכן המידע שבערכים ולא לתוכן נושא הערכים. אדרבה, אם ייכתב ערך על הנושא "יחי המלך" כנושא נפרד, נשמח לפתוח ערך נוסף. כרגע אין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בניסן ה'תשע"ב 11:44, 11 באפריל 2012 (IDT)

כינוס נשים

צריך להוסיף גם את הכינוס נשים בתשנ"ב ואת ההוראה ללונדון..מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל

פירוש המילות

יחי - שיחיה, ובתרגום לארמית "יצלח". מורה על פעולת העם בחיים של נשוא ההכרזה.

אדוננו - מורה על כך שאנו כעבדים המקבלים את מרותו של האדון לגמרי.

מורנו - שהוא המורה דרך שלנו בעבודת השם ובכלל בחיים.

ורבינו - שהוא רבינו המובהק בתורה ובלימוד החסידות. (שלושת חלקים אלו בעצם הופכים את החסידים לבטלים לגמרי אל הרבי, אך יש עוד שלב:)

מלך - לא רק שהוא עלינו כסמכות תורנית וכו', אלא הוא אף ממש מלך שלבו הוא לבנו, והקשר שלו אל העם הוא בעצם הנפש.

המשיח - והוא שעליו הבטיחה תורה שיעמוד ויגאל את ישראל בסוף גלותם.

לעולם - והיינו, שנצחיותו היא לעולם ובעולם.

ועד - וללא הפסק כלל.

הועתק עד למציאת המקורות.....מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל


מלך - ליבו לב כל קהל ישראל.

משיח - הסברים ארוכים בחסידות ואין כאן מקום לפרוטם - אך בכללות הוא גואל את ישראל ותפקידו להשלים את גילוי העצמות למטה - דירה בתחתונים יחוד מ"ה וב"ן (ד"מ חיי שרה).--חי גאולה - שיחה 17:39, 7 באוגוסט 2016 (UTC)

ניגון או הכרזה

"יחי אדוננו" אינו רק ניגון אלא ובעיקר הכרזה בה מכתירים את מלך המשיח ומוסיפים בו חיות!--זלמניו בן משה - שיחה 09:16, 8 במרץ 2015 (UTC)

בעד--ירוחם - שיחה 22:12, 4 באוגוסט 2016 (UTC)

שטויות והבלים!!!

בושה שיש כאן כזה ערך!!! -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

קודם כל, לא צריך להכפיל בקשה, דבר שני הערך מייצג את הקו של האתר, אם יש לך בעיה אם זה אתה לא חייב להיכנס לאתר--אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח כ"ג בתשרי ה'תשע"ז 14:12, 25 באוקטובר 2016 (UTC)
שיניתי. יש"כ. --שיעשיחה כ"ג בתשרי ה'תשע"ז 17:49, 25 באוקטובר 2016 (UTC)

שם הערך

הייתי מציע לשנות את שם הערך ל:"הכרזת יחי" (שם ארוך מידי)--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: י"ז בטבת ה'תשע"ז

נגד--הנחה - שיחה 20:56, 15 בינואר 2017 (UTC)
מצטרף להתנגדות • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:10, י"ח בטבת ה'תשע"ז
מצטרף להצטרפות. להתראות - שיחה 08:08, 18 בינואר 2017 (UTC)

מתלבט, מצד אחד השם באמת ארוך מדי, מצד שני יחי אינו רק הכרזה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:46, 16 בינואר 2017 (UTC)

אולי "יחי אדוננו"? | נכתב בשעה 08:38 ע"י חבר (שיחה) - היום, ה' בתשרי תשפ"א מגיע משיח. גמח"ט.
בעד להשאיר כמו שזה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 04:50 • ו' בתשרי ה'תשפ"א
אני בעד חזק לשנות את ם הערך ל"הכרזת יחי". ● יונה זאב סטמבלרשיחה 07:25, 1 ביוני 2022 (UTC)

הכי הרבה פעמים

להתראות, יש מקור, או אפשרות כלשהי לבדוק את הטענה שזהו הניגון שהרבי עודד הכי הרבה פעמים? אפשר לכאורה לטעון כך על "ושמחת" למשל, ובודאי על הניגונים שהושרו בקביעות בסיומי הפארבריינגענס - "שיבנה", "ניעט ניעט" וניגון הקפות להרלוי"צ. לא שאני באמת יודע, אבל ברור שאי אפשר לכתוב דבר כזה בלי וודאות מוחלטת. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:50, ט' בניסן ה'תשע"ח

ישבנו בהתוועדות וניסינו לעשות חשבון של כל הניגונים שהזכרת, והמסקנא היתה שהוא עובר בהרבה את כולם. הטענה התבררה והתלבנה בא' הקבוצות שרובה לא נמנה על התומכים בהכרזה ואדרבה וכו'. אני לא מחזיק מעצמי כידען מספיק גדול, אבל מי שישבתי איתו - בהחלט כן. אדרבה, תנסה לאמת את זה. להתראות - שיחה 21:20, 31 במרץ 2018 (IST)

מסקנה*. ● יונה זאב סטמבלרשיחה 07:26, 1 ביוני 2022 (UTC)

הוספה

כדאי להוסיף גם הרקע של הכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו" משנות המ"מים -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

האם כבר הכניסו את

פירוש המילות

יחי - שיחיה, ובתרגום לארמית "יצלח". מורה על פעולת העם בחיים של נשוא ההכרזה.

אדוננו - מורה על כך שאנו כעבדים המקבלים את מרותו של האדון לגמרי.

מורנו - שהוא המורה דרך שלנו בעבודת השם ובכלל בחיים.

ורבינו - שהוא רבינו המובהק בתורה ובלימוד החסידות. (שלושת חלקים אלו בעצם הופכים את החסידים לבטלים לגמרי אל הרבי, אך יש עוד שלב:)

מלך - לא רק שהוא עלינו כסמכות תורנית וכו', אלא הוא אף ממש מלך שלבו הוא לבנו, והקשר שלו אל העם הוא בעצם הנפש.

המשיח - והוא שעליו הבטיחה תורה שיעמוד ויגאל את ישראל בסוף גלותם.

לעולם - והיינו, שנצחיותו היא לעולם ובעולם.

ועד - וללא הפסק כלל.

לערך?????????????????--● שם טובשיחהעדיין לא תרמתם לעלון של חב"דפדיה? תרמו לנו >> יחי המלך המשיחכ"ב בתמוז ה'תש"ף 13:07, 14 ביולי 2020 (UTC)

חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 13:49, כ"ב בתמוז, ה'תש"ף.

יחי אדוני המלך דוד לעולם

תחת הכותרת "תולדות תשנ"ב" כתוב: "... התייחס הרבי שוב להכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם". הדברים טעונים תוספת הבהרה. נוסח זה של ההכרזה אינו נזכר קודם בערך ולא מתאים לכתוב "התייחס הרבי שוב" בלי להבהיר את הקשר שבין נוסח זה לנוסח המקובל של "יחי". ההכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם" היא פסוק במלכים־א (א, לא). ראוי לציין זאת בפירוש ולהבהיר את הקשר והמקור של פסוק זה עם ההכרזה של "יחי". --נרקיס - שיחה, 00:38, י' באב, ה'תש"ף 00:38, 31 ביולי 2020 (UTC)

חוץ מזה זה גם מאוד דומה להכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", כדלהלן:

יחי אדוני  •  יחי אדוננו מורנו ורבינו,
המלך דוד  •  המלך = מלך, דוד = דוד מלכא משיחא, כך שזה יוצא "מלך המשיח",
לעולם  •  לעולם ועד, בנצחיות, לתמיד ולעולמי עולמים.

כדאי להכניס הנ"ל לערך לאחר שיפוץ והגהה? בתודה ובכבוד • נכתב על ידי המשתמש חב"דפדי פעילליצירת קשריחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!ימות המשיח, כ"ז בכסלו ה'תשפ"ה, 28 בדצמבר 2024


ביקורת

כיצד יתכן שלא נכתב ביקורת??

ממש לטמון את הראש בחול! אויספירן די כוונה - שיחה, 11:48, י"ד בתשרי, ה'תשפ"א 11:48, 2 באוקטובר 2020 (UTC)

כי בחב"דפדיה לא נהוג לכתוב ביקורת על דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:51, 2 באוקטובר 2020 (UTC)
צודק! חבל שאי אפשר לתת לך לייק--להקצין להדגיל - שיחה, 05:44, כ"ח באלול, ה'תשפ"א 05:44, 5 בספטמבר 2021 (UTC)
להקצין להדגיל, אפשר לתת לייק באמצעות לחיצה על כפתור "תודה" שבתצוגת הבדל גרסאות של העריכה עליה אתה רוצה להודות, לדוגמא כאן ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:36 • כ"ח באלול ה'תשפ"א

ערך קצר

ערך קצר לעומת החשיבות הרבה שלו בפולמוס. (יחי המלך - שיחה, 06:48, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"א 06:48, 16 באוקטובר 2020 (UTC))

הערך אינו קצר כלל, אך ממש חשוב--ידע חסידי - שיחה, 15:06, י' בכסלו, ה'תשפ"א 15:06, 26 בנובמבר 2020 (UTC)

קישורים חיצוניים

לכבוד הנהלת חבד"פדיה שלום וברכה אשמח אם תתייחסו ותכניסו בקישורים חיצוניים את הקישור הבא הנאום של גרשון מענדל גרליק קובץ וידאו זה ממש חזק!!! (יענקל משה - שיחה, 17:34, ו' בחשוון, ה'תשפ"א 17:34, 24 באוקטובר 2020 (UTC))

בוצע --ניפגש עוד היום בגאולהפדיונרשיחה • 17:52, י' בכסלו, ה'תשפ"א 17:52, 26 בנובמבר 2020 (UTC)

כתב ההכתרה

כמדומני שעוד לפני כ"ז אדר הוגש לרבי כזה פסק והרבי חייך כשהגישו לו מוישלה הכהן ~ לחיים חסידים! - שיחה, 22:56, כ"ח בכסלו, ה'תשפ"א 22:56, 14 בדצמבר 2020 (UTC)

תאריכים

אולי כדאי להוסיף שפעם ראשונה שכ"ק אדמו"ר מה"מ עודד את השירה הייתה בו' אייר תנש"א ואחרונה לעינינו לע"ע בי"ד מר-חשוון התשנ"ד.--משהו - שיחה, 20:03, ח' באדר, ה'תשפ"א 20:03, 20 בפברואר 2021 (UTC)

אדונינו מורינו ורבינו

נכתב בערך כי ההכרזה יחי אדוננו מורנו ורבינו התפשטה משנת תשמח וזאת מניין? הרי לכאורה הכרזה זו התפשטה עוד קודם? זלמן המלך - שיחה, 21:14, ט' בתמוז, ה'תשפ"א 21:14, 19 ביוני 2021 (UTC)

אכן זה לא נכון. הכרזה זו התפשטה (בעיקר בקרב חיילי צבאות השם ובהזדמנויות מיוחדות גם באנ"ש) משנות הלמ"דים לערך לעניות דעתי. כיוון שלא בדקתי המקורות בדיוק לדעת ממתי וכו' אני פשוט מוחק את ציון מועד תאריך ההתחלה השגוי. להבא אתה מוזמן בעצמך למחוק ולבנות מה שלדעתך לא נכון שהרי חב"דפדיה הינה "הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה"--חייל של המלך - שיחה, 03:47, י' בתמוז, ה'תשפ"א 03:47, 20 ביוני 2021 (UTC)
הדף הזה מוגן לכן אינני יכול לערוך אותו. והנוסח ששונה לא מנוסח טוב שכן מובן ממנו שלא הרבי שליט"א מלך המשיח הוא זה שהנחיל בחב"ד את ההכרזה יחי המלך. -- נכתב ע"י זלמן המלך ששכח לחתום את שמו.

"יחי אדונינו מורינו"

כתוב בשלט של 770 אדונינו מורינו והרבע עודד עם היודים וזה גם כתוב בתניא בהסכמות אז אולי נשנה את שם הערך?--להקצין להדגיל - שיחה, 05:43, כ"ח באלול, ה'תשפ"א 05:43, 5 בספטמבר 2021 (UTC)

באתר זה שמות הערכים נקבעים לפי המקובל, משאר האפשרויות יש הפניה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:36 • כ"ח באלול ה'תשפ"א
זה המקובל!!! ומה עם מה שכתוב בדף השער של התניא? כתוב שם עם יודים והרי אדמור הזקן על כל אות ואות עבר במדיוק עד שעל וו אחת עבר עליה שבועיים!!! ואתה אומר שזה המקובל?--להקצין להדגיל - שיחה, 10:49, כ"ז בתשרי, ה'תשפ"ב 10:49, 3 באוקטובר 2021 (UTC)
אין לך מה להתווכח יותר מדי, כי אם שם הערך ישתנה זה יהיה ל"אדוננו מורנו ורבנו" כפי שהרבי כותב (לא מגיה), בכל אופן המקובל הוא לא מה שנדפס בסידור כזה או אחר אלא צורת הכתיבה הנפוצה אצל חסידי חב"ד ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:08 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ב

ר"ה תשל"ז

לפענ"ד, יועיל מאוד להוסיף מקור נוסף ורב חשיבות בקשר עם חשיבותה הקריטית של הכרזת הק'.

אצטט את המקור כאן. ואם יהיה מישהו שיוכל להוסיף לגוף הערך ויהיה זה לתועלת כולם.

"תקיעת שופר היא הרי עניין המעשה, ומלכויות הוא עניין הדיבור, כי בנוגע להכתרה הרי לא נוגע המחשבה העיקר הוא עניין הביטול המתבטא בעניין הדיבור דווקא, שאומרים "יחי המלך וכיוצא בזה

(משיחת ר"ה ה'תשל"ז)

--האמנתי כי אדבר - שיחה, 20:26, ח' בחשוון, ה'תשפ"ב 20:26, 14 באוקטובר 2021 (UTC)

"מקור נוסף ורב חשיבות בקשר עם חשיבותה הקריטית של הכרזת הק'"?הקשר של מקור זה להכרזת הק' הוא בעקיפין --חייל של המלך - שיחה, 17:22, ד' באדר א', ה'תשפ"ב 17:22, 5 בפברואר 2022 (UTC)
כמדומני שיש ביטוי דומה גם בתש"ל, בכל אופן, כפי שכתב החייל זה מקור ליחי או משהו בסגנון, אולי אפשר לתת לזה אזכור בפסקת רקע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:19 • ה' באדר א' ה'תשפ"ב

כיפה

למה לא מביאים קישור לערך "כיפת יחי"?

ובנוגע לפועל.

חסר בערך על הכרזת יחי בפועל (בעיקר לאחר ג' תמוז). כידוע [ואין ברצוני להכנס כרגע לדיונים הארוכים שכבר הוכחו כבלתי מועלים אודות ההנגה כיום לאחר ג' תמוז] - למרות העידוד של כ"ק אדמו"ר - בפועל, לא לשוא נשא הרבי את השיחה המבהילה של 'חשבונו של עולם' בתשמ"ח [עי' ערך חשבונו של עולם כאן באתר], וכידוע רצונו הק' של אבינו רועינו לשמוע לקול הרבנים - הנמנים על ועד רבני אנ"ש, הנה בפסק מח"י תמוז תשנ"ד - כט"ו ימים לערך מאז יום המר והנמהר ג' תמוז, פסקו, שיש להכריז את הכרזת ה'יחי', רק ע"פ הנוסח שהביא כ"ק אדמו"ר בשיחה מב' ניסן תשמ"ח. מכיוון שנושא זה רגיש - וחשוב לי לא להכנס ח"ו לעניין של היפך השלום - א"כ מן הראוי שקהל הכותבים שיחי' יחוו את דעתם בנושא זה - מתוך הרצון הפנימי, שרצונותיו והוראותיו הברורים של אבינו מלכינו, יקוימו כפי הראוי וכפי הדרוש ממנו. מתייג לצורך כך את קהל החב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ ו מפעילי מערכת. ונזכה זעהן זיך מיט'ן רבי'ן דא למטה אין א גוף ולמטה מעשרה טפחים, והוא יגאלנו. --א. זלמן - שיחה, 20:31, י"ד באב, ה'תשפ"ב 20:31, 11 באוגוסט 2022 (UTC)

ושכחתי לציין את העיקר - שבסוף המסמך ציינו הוראה חשובה, לפיה אמירת נוסחים הנ"ל - הן רק באופן של בקשה ותפילה של כאו"א, ואין להפכם לסיסמאות וכ"ש לא להדפיסם. א. זלמן - שיחה, 20:46, י"ד באב, ה'תשפ"ב 20:46, 11 באוגוסט 2022 (UTC)
תקשיב רבנו, ריגשת! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  עוד לא הבעת הערכה לשלוחים בחזית? לחץ כאן והצטרף למיזם! 21:13, 11 באוגוסט 2022 (UTC)
מסכים שחסר קצת בערך ואני מאמין וסומך על חייל של המלך שישלימו. הדיון בנושא כבר היה, לכל אחד רבנים משלו וכך גם לאתר חב"דפדיה שדעת רבותיו ידועה בנושא וכתובה בריש גלי בעמוד הראשי. אגב, בעבר היה כתוב שרבני חב"ד באה"ק פסקו, שאלו שנהגו להכריז לפני ג' תמוז מחוייבים להמשיך, ע"פ הפסק שניתן לשבועון "כפר חב"ד" (שכמובן לא הקשיב והסיר את ההכרזה). מענין שלא מצאתי חלק זה של ועד רבני אנ"ש בדבריך... בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד באב ה'תשפ"ב • 21:22, 11 באוגוסט 2022 (UTC)