נטע גרליצקי: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 4: | שורה 4: | ||
==תולדות חיים== | ==תולדות חיים== | ||
[[קובץ:נטע גרליצקי הרב לנדא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|בחתונתו עם סב הכלה הרב [[משה יהודה לייב לנדא]]]] | [[קובץ:נטע גרליצקי הרב לנדא.jpg|שמאל|ממוזער|250px|בחתונתו עם סב הכלה הרב [[משה יהודה לייב לנדא]]]] | ||
נולד ב[[כ"ז ניסן]] [[תשמ"ז]], להוריו הרב [[יוסף שמואל יהושע גרליצקי]] ורעייתו הרבנית הינדה (לבית משפחת גופין | נולד ב[[כ"ז ניסן]] [[תשמ"ז]], להוריו הרב [[יוסף שמואל יהושע גרליצקי]] ורעייתו הרבנית הינדה (לבית משפחת גופין) – שלוחי [[הרבי]] לעיר [[תל אביב]]. | ||
ב[[חנוכה]] [[תשנ"ג]] זכה לראות ולהיראות אצל הרבי ואף קיבל ב'זאת חנוכה' התייחסות מיוחדת ב[[גן עדן התחתון]], כאשר עברו ליד חדרו של הרבי, הוא ישב על כסאו, חייך חצי חיוך והביט בו עד שנעלם מעיניו. | ב[[חנוכה]] [[תשנ"ג]] זכה לראות ולהיראות אצל הרבי ואף קיבל ב'[[זאת חנוכה]]' התייחסות מיוחדת ב[[גן עדן התחתון]], כאשר עברו ליד [[חדרו של הרבי]], הוא ישב על כסאו, חייך חצי חיוך והביט בו עד שנעלם מעיניו. | ||
ב[[ישיבה קטנה]] למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]], לאחר מכן המשיך ל[[ישיבה גדולה]] ב[[תומכי תמימים כפר חב"ד | ב[[ישיבה קטנה]] למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]], לאחר מכן המשיך ל[[ישיבה גדולה]] ב[[תומכי תמימים כפר חב"ד]]. | ||
בתקופת היותו בישיבה בכפר חב"ד כיהן | בתקופת היותו [[תומכי תמימים כפר חב"ד|בישיבה בכפר חב"ד]] כיהן כחבר מערכת "[[הערות התמימים ואנ"ש]]". | ||
עם סיום ישיבה גדולה, המשיך לשנת ה"[[קבוצה]]" ב[[בית חיינו 770]] ובישיבה שעל-יד [[האוהל]] הק'. | עם סיום ישיבה גדולה, המשיך לשנת ה"[[קבוצה]]" ב[[בית חיינו 770]] ובישיבה שעל-יד [[האוהל]] הק'. | ||
בשנת [[תשס"ה]] ניהל את ישיבת קיץ | בשנת [[תשס"ה]] ניהל את [[ישיבת קיץ צעירי ליובאוויטש|ישיבת קיץ - צעירי ליובאוויטש]]. בשנת [[תשס"ז]] זכה ב"פרס לוי יצחק"{{הערה|[https://col.org.il/news/31398 ה"ירחי כלה" הסתיים עם המצויינים וקובץ פלפולים]{{col}}}}, ונסע למעמד ה[[ירחי כלה]] יחד עם שאר הזוכים. | ||
ב[[חודש תשרי]] [[תשס"ז]] פעל בשליחות במספר ערים במדינת [[רומניה]] וב[[חודש ניסן]] תשס"ח בערי [[סיביר]] שב[[רוסיה]]. | ב[[חודש תשרי]] [[תשס"ז]] פעל [[שליחות|בשליחות]] במספר ערים במדינת [[רומניה]] וב[[חודש ניסן]] תשס"ח בערי [[סיביר]] שב[[רוסיה]]. | ||
בשנים [[תשס"ח]] - [[תשס"ט]] שימש כ[[מגיד שיעור]] בנגלה, משפיע ומדריך בישיבת תומכי תמימים איסטרא שב[[מוסקבה]], תחת ניהולו של [[ראש הישיבה]] לשעבר, הרב [[מרדכי יונה קליין]]. לאחר מכן שימש כמנהל [[מכון סמיכה|מכון הסמיכה]] בפראג{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=42345 נציג המכון בכינוס תורה]}}, אותו הקים השליח הראשי הרב מאניס באראש. | בשנים [[תשס"ח]] - [[תשס"ט]] שימש כ[[מגיד שיעור]] בנגלה, משפיע ומדריך בישיבת [[תומכי תמימים מוסקבה (קטנה)|תומכי תמימים איסטרא]] שב[[מוסקבה]], תחת ניהולו של [[ראש הישיבה]] לשעבר, הרב [[מרדכי יונה קליין]]. לאחר מכן שימש כמנהל [[מכון סמיכה|מכון הסמיכה]] בפראג{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=42345 נציג המכון בכינוס תורה]}}, אותו הקים השליח הראשי הרב מאניס באראש. | ||
ב[[חודש אלול]] שנת [[תש"ע]] נישא למרת חיה מושקא, בת הרב [[יוסף יצחק בלינוב]], [[רב]] מרכז [[בני ברק]] וראש [[ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד]]{{הערה|[https://col.org.il/news/56564 חתונת נכדת רבה של בני-ברק; אדמו"רים, רבנים ועסקנים. גלריה]{{col}}}}. ולהם שני בנים וארבע בנות. | ב[[חודש אלול]] שנת [[תש"ע]] נישא למרת חיה מושקא, בת הרב [[יוסף יצחק בלינוב]], [[רב]] מרכז [[בני ברק]] וראש [[ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד]]{{הערה|[https://col.org.il/news/56564 חתונת נכדת רבה של בני-ברק; אדמו"רים, רבנים ועסקנים. גלריה]{{col}}}}. ולהם שני בנים וארבע בנות. | ||
בשנת [[תשע"א]] למד ב[[כולל]] ללימודי [[הלכה]] ו[[חסידות]], תחת הנהלת מעייני ישראל בבני ברק, והיה לאחד מיוזמי ומקימי קהילת "מעייני ישראל" בעיר בני ברק. | בשנת [[תשע"א]] למד ב[[כולל]] ללימודי [[הלכה]] ו[[חסידות]], תחת הנהלת [[מעייני ישראל]] בבני ברק, והיה לאחד מיוזמי ומקימי קהילת "מעייני ישראל" בעיר בני ברק. | ||
בשנת [[תשפ"א]] נפתח בית כנסת חדש בפרוייקט שער העיר בלוד בו הוא מתגורר והוא נקרא לשמש כרב בית הכנסת החדש "גבעת ליובאוויטש" והוא נטל את תפקיד זה על גביו. | בשנת [[תשפ"א]] נפתח בית כנסת חדש בפרוייקט שער העיר בלוד בו הוא מתגורר והוא נקרא לשמש כרב בית הכנסת החדש "גבעת ליובאוויטש" והוא נטל את תפקיד זה על גביו. |
גרסה מ־10:11, 19 ביוני 2022
הרב נטע זאב גרליצקי (יליד שנת תשמ"ז, 1987) הוא משפיע בישיבת תומכי תמימים לוד, רב בית הכנסת גבעת ליובאוויטש לוד ומטפל רגשי רב תחומי. ממנהלי ארגון כרמי שלי.
תולדות חיים
נולד בכ"ז ניסן תשמ"ז, להוריו הרב יוסף שמואל יהושע גרליצקי ורעייתו הרבנית הינדה (לבית משפחת גופין) – שלוחי הרבי לעיר תל אביב.
בחנוכה תשנ"ג זכה לראות ולהיראות אצל הרבי ואף קיבל ב'זאת חנוכה' התייחסות מיוחדת בגן עדן התחתון, כאשר עברו ליד חדרו של הרבי, הוא ישב על כסאו, חייך חצי חיוך והביט בו עד שנעלם מעיניו.
בישיבה קטנה למד בישיבת תומכי תמימים לוד, לאחר מכן המשיך לישיבה גדולה בתומכי תמימים כפר חב"ד.
בתקופת היותו בישיבה בכפר חב"ד כיהן כחבר מערכת "הערות התמימים ואנ"ש".
עם סיום ישיבה גדולה, המשיך לשנת ה"קבוצה" בבית חיינו 770 ובישיבה שעל-יד האוהל הק'.
בשנת תשס"ה ניהל את ישיבת קיץ - צעירי ליובאוויטש. בשנת תשס"ז זכה ב"פרס לוי יצחק"[1], ונסע למעמד הירחי כלה יחד עם שאר הזוכים.
בחודש תשרי תשס"ז פעל בשליחות במספר ערים במדינת רומניה ובחודש ניסן תשס"ח בערי סיביר שברוסיה.
בשנים תשס"ח - תשס"ט שימש כמגיד שיעור בנגלה, משפיע ומדריך בישיבת תומכי תמימים איסטרא שבמוסקבה, תחת ניהולו של ראש הישיבה לשעבר, הרב מרדכי יונה קליין. לאחר מכן שימש כמנהל מכון הסמיכה בפראג[2], אותו הקים השליח הראשי הרב מאניס באראש.
בחודש אלול שנת תש"ע נישא למרת חיה מושקא, בת הרב יוסף יצחק בלינוב, רב מרכז בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד[3]. ולהם שני בנים וארבע בנות.
בשנת תשע"א למד בכולל ללימודי הלכה וחסידות, תחת הנהלת מעייני ישראל בבני ברק, והיה לאחד מיוזמי ומקימי קהילת "מעייני ישראל" בעיר בני ברק.
בשנת תשפ"א נפתח בית כנסת חדש בפרוייקט שער העיר בלוד בו הוא מתגורר והוא נקרא לשמש כרב בית הכנסת החדש "גבעת ליובאוויטש" והוא נטל את תפקיד זה על גביו.
פעילות חינוכית
החל משנת הלימודים תשע"ב משמש כמשפיע ומשיב בגירסא בישיבת תומכי תמימים בלוד.
סגנון שיעוריו והתוועדויות הוא להוריד את ערכי החסידות (כעבודת התפילה והתקשרות) באופן שיפעל על שינוי בהתנהגות היומיומית. בנוסף, מעורר על החשיבות שבשילוב אורח חיים מאוזן באכילה נכונה ופעילות גופנית.
כבר עם תחילת תפקידו, נודע הרב גרליצקי בגישתו הייחודית לתלמידים, במאור פנים, בהקשבה, בשיחה אישית ובפרט בהבנת נפש המתבגר. עם השנים השתלם גם בתורת נפש האדם וברפואה משלימה. הודות לכל הנ"ל הוא מוזמן להרצאות והתוועדויות ברחבי הארץ[4]. וכן מפרסם מאמרים בעניני בריאות הגוף והנפש ובעיקר בסוגיות חינוכיות[5].
בחורף תשפ"א פתח סדנת הכנה[6] לעולים לישיבה, בה מקבל התלמיד את הכלים הדרושים לו להצלחה, לקראת השלב המשמעותי כל כך, של מעבר מתלמיד בתלמוד תורה לתמים בישיבה. הסדנא כוללת פגישות אישיות עם ההורים והנערים העולים לישיבה להתחלה טובה ונכונה בישיבה.
בקיץ תשפ"א יזם סדנא לצוותי הישיבות, שמטרתה מתן מענה לבחורים בגיל ההתבגרות. הסדנא גם עוסקת בדעתו הקדושה של הרבי על כל פרט ופרט בליווי התמימים בענינים הכי אישיים והכי חשובים[7]. בשנת תשע"ח פתח קליניקה פרטית לטיפול רגשי לנערים ומבוגרים. שיטת הטיפול משלבת טכניקות מתקדמות ויעילות מעולם הרפואה הטבעי ובריאות הנפש, בדגש על שיטת TAT שתואמת את רוח היהדות והחסידות[8]. הרב גרליצקי מקפיד להדגיש בפרסומיו שהטיפול הרגשי תואם לרוח היהדות והחסידות[9] .
ארגון כרמי שלי
בשנת תשע"ז יזם והקים, יחד עם הרב מנחם מענדל לוין - משפיע בתומכי תמימים לוד - את הארגון הארצי "כרמי שלי"[10], המארגן אירועים, קורסים, אסיפות וסדנאות לאנשי צוות ישיבות חב"ד בארץ הקודש – למען הצלחת תלמידי התמימים[11]. וכן אירועים להורים של תמימים בעניני חינוך של גיל המתבגר[12]. בהנהלת הארגון חברים הרב מנחם הלפרין והרב יוסי וולס.
כחלק מפעילות הארגון, הקים בשנת תש"פ את הקו הטלפוני "ניט עלענט"[13][14]. בקו ניתנת אפשרות לתמימים להתקשר בצורה אנונימית למשפיעים מכל רחבי הארץ ולהתייעץ בלי לחשוף את שמם ובלי לדעת את זהות המשפיע איתו דיברו[15]. לקראת י"א בשבט תשפ"א התחיל לפרסם טור קבוע של שאלות ותשובות בנושאים הבוערים בעולמם של התמימים[16] בעלון ליובאוויטש מטעם הקו יעוץ האנונימי 'ניט עלענט'. וכן התחילו לחלק כרטיסים[17] עם פתגמים מהרבי הנוגעים לעולמם המגוון של התמימים ומצד השני המספר של הקו. בל"ג בעומר תשפ"א פרסמו מנשר בישיבות חב"ד המסביר את ענין הקו מטרתו ומעלתו[18].
פעילות ציבורית
בשנת תשע"א למד בכולל ללימודי הלכה וחסידות, תחת הנהלת מעייני ישראל בבני ברק, והיה לאחד מיוזמי ומקימי קהילת "מעייני ישראל" בעיר בני ברק.
בקיץ שנת תשפ"א נפתח[19]בית כנסת חדש בשיכון חב"ד בלוד בו הוא מתגורר והוא נקרא לשמש כרב בית הכנסת החדש "גבעת ליובאוויטש" והוא נטל את תפקיד זה על גביו[20][21].
משנתו החינוכית
ע'פ משנתו של הרבי בחינוך ובפרט בהשפעה בגיל הנוער, בענין המעלה הנחיצות והאופן הנדרש בקשר האישי והשיחות אישיות עם התלמיד.
ולדוגמא במכתב[22] לישיבת תומכי תמימים לוד (אגרת ה'רל): "והעיקר הדיבור עמהם בפרטיות... תועלת לא בערך יותר... שיחה באופן בלתי רשמי מזה הקרוב לתלמיד יותר ואשר לפניו יכול לגלות כל לבו, וק"ל".
וכן במענה בגוף כתב יד קודש בנושא[23]: "בכדי להשפיע על מי שהוא ובפרט על הנוער בתקופתנו - צריך להיות הדבור עמו כמה פעמים ובפרטיות הדרושה ובאופן שהזקוק להשפעה ירגיש עצמו חפשי להתוכח ולענות... אין כל אפשריות הנ"ל - עלול גם, חס ושלום להזיק..." וכן בעוד ריבוי מקומות.
רואה ערך עליון (בחינוך בכלל ובעולם ההשפעה בפרט) ביצירת קשר האישי עם התלמיד ולא ח"ו כטפל או כענין משני. וסבור שההצלחה האמיתית לטווח ארוך בבחינת "חנוך לנער ע"פ דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה" היא רק ע"י הסתכלות והתייחסות על כל תלמיד כאינדיבידואל הן בשיחה אחד על אחד והן בלימוד בהישגים וכל המסתעף.
לקריאה נוספת
- שבועון כפר חב"ד, עשית תשועה גדולה, גיליון 1887.
קישורים חיצוניים
- עולם הישיבות בעידן הקורונה: כך בחורים מתמודדים, וההורים מה? בתכנית הרדיו השבועית של האתר, אדר תשפ"א
הערות שוליים
- ↑ ה"ירחי כלה" הסתיים עם המצויינים וקובץ פלפולים
- ↑ נציג המכון בכינוס תורה
- ↑ חתונת נכדת רבה של בני-ברק; אדמו"רים, רבנים ועסקנים. גלריה
- ↑ הרצאה בעניני חינוך ביום עיון לצוות גן ישראל אה"ק • הרצאה בחינוך במכללת בית רבקה
- ↑ מאמר נוקב להורים ביסודות בחינוך • מאמר בענין בריאות הגוף והנפש בקשר עם מצב הקורונה • בענין 'עשה לך רב' - במדור: והם יבוננהו • ראיון על מצב הקפסולות בישיבות.
- ↑ פרטים בקשר לסדנא
- ↑ פרטים בקשר לסדנא
- ↑ מה זה טאט מודע? (זו לא טעות...) ראיון - כתבה על שיטת הטיפול ב-TAT והתאמתה עם החסידות. • הריפוי הגשמי והרוחני - הפיזי והאנרגטי; בתורת החסידות - מאמר באתר chassidusapplied. • אגרת קודש מאדמו"ר שליט"א המתייחסת לעניין - עמוד א' עמוד ב'.
- ↑ הדגשה על רוח היהדות והחסידות בדווקא
- ↑ על פי שיר השירים פרק א' פסוק ו': "שָׂמֻנִי נֹטֵרָה אֶת הַכְּרָמִים; כַּרְמִי שֶׁלִּי לֹא נָטָרְתִּי ומבוסס על מכתב של הרבי א'תתנו, וראה ישעי' ה, ז.
- ↑ כרמי שלי: יום העיון החצי-שנתי לצוות ישיבות תומכי תמימים • ימי עיון בכ' אב באלמא אטא אצל אביו של הרבי • יום עיון בצל הקורונה בקמפוס אהלי תמימים בכפר חב"ד
- ↑ כינוס שנערך בזום בעקבות מצב הקורונה
- ↑ התרגום לעברית (משפת היידיש) "לא לבד", השם על פי היום יום כ"ב אייר
- ↑ שאלות ותשובות במטרה בצורך ובחשיבות של הקו - שהתפרסמו
- ↑ פרסום אודות הקו
- ↑ הטור הראשון שהתפרסם בעלון ליובאוויטש • הטור השני • הטור השלישי • הטור הרביעי • הטור החמישי
- ↑ כרטיס מספר 1 לדוגמא
- ↑ המנשר שפורסם בישיבות במטרת ומעלת הקו.
- ↑ כתבה שהתפרסמה בקשר עם אסיפה ליסוד הבית הכנסת
- ↑ כתבה שהתפרסמה בקשר עם פתיחת הבית הכנסת
- ↑ הכנסת ספר תורה לבית הכנסת
- ↑ מכתב לישיבת תומכי תמימים לוד בצורך ובנחיצות שבשיחות אישיות.
- ↑ מענה בגוף כתב יד קודש בצורך במעלה ובאופן הנדרש לשיחות אישיות.