משתמש:חסיד ליובאוויטש: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
'''ליובא - שפירושו, ברוסית ובפולנית, אהבה ובמשך הזמן
'''ליובא - שפירושו, ברוסית ובפולנית, אהבה ובמשך הזמן
צורפה הסיומת וויטש, צירוף שיצר את השם ליובאוויטש. כך הייתה ליובאוויטש סמל לאהבת ישראל, אהבת הבריות,
צורפה הסיומת וויטש, צירוף שיצר את השם ליובאוויטש. כך הייתה ליובאוויטש סמל לאהבת ישראל, אהבת הבריות,
ועל הכל, כמובן, אהבת ה', בורא הכל. (ספר הזכרונות)'''
ועל הכל, כמובן, אהבת ה', בורא הכל. (מתוך ספר הזכרונות)'''
                                                
                                                
משתמש זה (משתמש ש' וזאל שוין זיין די גאולה לשעבר)  דוגל בלערוך וליצור ערכים חיוניים בנושאי היהדות בכלל ובנושאי חב"ד בפרט.
משתמש זה (משתמש ש' וזאל שוין זיין די גאולה לשעבר)  דוגל בלערוך וליצור ערכים חיוניים בנושאי היהדות בכלל ובנושאי חב"ד בפרט וכשמו כן הוא - משתדל להתנהג ע"פ אהבת ישראל כיאה לחסיד ליובאוויטש.


בעקבות לימודיו בישיבה , משתמש זה נאלץ להפחית את עריכותיו באתר.  
בעקבות לימודיו בישיבה , משתמש זה נאלץ להפחית את עריכותיו באתר.  

גרסה מ־19:49, 27 באוגוסט 2020


{{{שם}}}

ברוכים הבאים למשתמש חסיד ליובאויטש.

ליובא - שפירושו, ברוסית ובפולנית, אהבה ובמשך הזמן צורפה הסיומת וויטש, צירוף שיצר את השם ליובאוויטש. כך הייתה ליובאוויטש סמל לאהבת ישראל, אהבת הבריות, ועל הכל, כמובן, אהבת ה', בורא הכל. (מתוך ספר הזכרונות)

משתמש זה (משתמש ש' וזאל שוין זיין די גאולה לשעבר) דוגל בלערוך וליצור ערכים חיוניים בנושאי היהדות בכלל ובנושאי חב"ד בפרט וכשמו כן הוא - משתדל להתנהג ע"פ אהבת ישראל כיאה לחסיד ליובאוויטש.

בעקבות לימודיו בישיבה , משתמש זה נאלץ להפחית את עריכותיו באתר.

אם למישהו יש ביקורת או הערה על משהו שאני כותב או יוצר, מוזמן לכתוב לי ע"כ בדף השיחה ואי"ה בל"נ אתקן זאת לפי הצורך.

באם הנכם יוצרים ערך חדש, מתקנים ערך קיים וכדו' - בדקו את המקורות , עיינו במדיניות חב"דפדיה וראו אם זה כופף למדיניות.

כך תוכלו לתרום לחב"דפדיה בענק. בהצלחה רבה!

פרשת השבוע: ויצא
ב' בכסלו

{{{שם}}}

  • בכ' מנחם - אב בעזה"ת ערכתי את ערכיתי ה1000.
  • בה' אלול בעזה"ת ערכתי את עריכתי ה1500.
  • בל' אב ייסדתי את המיזם הגדול הכחלת ערכים.

{{{שם}}}

  • חב"פדיה הינה אנציקלופדיה יהודית חסידית, אי לכך , יש לשמור על סגנון הכתיבה המתאים גם על אישים שדעתכם עליהם שונה. את התחושות ראוי לשמור בבטן ולהפיץ את המעיינות.
  • חב"דפדיה הינה אתר הבית לכל יהודי אשר מחפש מידע על נושאים יהודים ועל כן, יש לשמור על נוסח מתאים אשר יקרב אותם ולא חלילה ההפך.
  • הנני ממליץ למשתמשים חדשים לבקר בדף חממה. א גרויסע הצלחה!
  • הפצת המעינות, זה הזמן! התירוצים כבר נגמרו. כנס לכאן ותתרמו לחב"דפדיה.

{{{שם}}}

{{{שם}}}

מוקצה

החכמים אסרו לטלטל מקצת דברים בשבת וביום טוב. איסור זה נקרא מוקצה. כלומר, שמוקצה ומוצא מדעת האדם מלהשתמש בו בשבת. איסור זה מתחלק לכמה סוגים. ובכללות מתחלק לשני סוגים כלליים: מוקצה קל ומוקצה חמור. בליקוטי שיחות[1], מבאר הרבי[2], את ההבדל בין סוג החי לסוג הצומח, על סוג החי. בסוג ה"חי", החיות היא נפשית, זוהי הסיבה לכך שבבעל-חי מצוי כח הרצון שבו מתבטאת ה"נפש". וגם הגוף שלו מושפע מרצון הנפש בדרך ממילא, מצד זה שהוא מיוחד עמו, עד כדי כך שמהותו היא הנפש". עוד מסביר, שנפש וגוף בערכם זה - לזה הם מהות ומציאות. ולהעיר מזה שהחי נושא את עצמו ואינו מרגיש את עצמו[3].

הערות שוליים

  1. חלק ו' שיחה א' לפרשת יתרו
  2. בנוגע למחלוקת חכמים בדין אדם המוציא בשבת בהמה
  3. וראה ד"ה יחיינו מיומים תש"א פ ב

{{{שם}}}

תוספת מיוחדת בזה - בנוגע לאלה אשר זכו, שמתוך עם ישראל גופא הם נבחרו להיות שלוחים של נשיא דורנו, שכל עבודתם בכל המעת-לעת כולו מוקדשת למילוי שליחותם בהפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה, ובהבאת הגאולה

שיחת פרשת חיי שרה

{{{שם}}}

אם הנכם רוצים להגיב על דברי, להעיר או להעיר לי, להתייעץ ולהיוועץ לי, או אפילו להתוועד עמי, הנכם מוזמנים להיכנס לדף השיחה של המשתמש שלי, ואענה לכם בעזה"ת בל"נ כפי הצורך.



אנו רוצים משיח עכשיו!