ניגון ניע זשוריצי כלופצ'י: הבדלים בין גרסאות בדף
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
Men770 בוט (שיחה | תרומות) ({{מיון רגיל}} שונה ל-ניע זשוריצי כלופצ'י באמצעות סקריפט) |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ה[[ניגון]] '''ניע זשוריצי כלופצי''' הינו ניגון חסידי נלהב, שחובר על ידי חברי [[מקהלת חסידי אדמו"ר האמצעי]]{{הערה|1= [[ספר השיחות]] תש"א ע' 112. תורת מנחם - התוועדויות ח"ו ע' 130, ובהנסמן שם.}}, והוא מביע התקשרות עצומה של החסידים לרבם והיו מנגנים בזמן ההליכה וה[[נסיעה לרבי]] ל[[ליובאוויטש]]. | ה[[ניגון]] '''ניע זשוריצי כלופצי''' הינו ניגון חסידי נלהב, שחובר על ידי חברי [[מקהלת חסידי אדמו"ר האמצעי]]{{הערה|1= [[ספר השיחות]] תש"א ע' 112. תורת מנחם - התוועדויות ח"ו ע' 130, ובהנסמן שם.}}, והוא מביע התקשרות עצומה של החסידים לרבם והיו מנגנים בזמן ההליכה וה[[נסיעה לרבי]] ל[[ליובאוויטש]]. | ||
מילות הניגון ( | מילות הניגון (באוקראינית): | ||
{{ציטוט|תוכן= | {{ציטוט|תוכן= | ||
ניֶע זשוּריצי כלאָפּצי, | ניֶע זשוּריצי כלאָפּצי, | ||
שורה 23: | שורה 23: | ||
ניגון זה הוא ניגון קי"א ב[[ספר הניגונים]]. | ניגון זה הוא ניגון קי"א ב[[ספר הניגונים]]. | ||
כמה פעמים שרו החסידים את הניגון 'ניע ז'וריצי כלופצ'י' אחר הניגון הידוע '[[ד' בבות]]' של [[אדמו"ר הזקן]] אותו נזהרים חסידי חב"ד לנגנו בדייקנות גדולה ורק במועדים וזמני שמחה מיוחדים. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
שורה 43: | שורה 45: | ||
{{ניגוני חב"ד}} | {{ניגוני חב"ד}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{מיון רגיל:ניע זשוריצי כלופצ'י}} | |||
[[קטגוריה:ניגוני התוועדות]] | [[קטגוריה:ניגוני התוועדות]] | ||
[[קטגוריה:ניגונים ברוסית]] | [[קטגוריה:ניגונים ברוסית]] | ||
[[קטגוריה:נסיעה לרבי]] | [[קטגוריה:נסיעה לרבי]] |
גרסה אחרונה מ־08:31, 28 במרץ 2024
הניגון ניע זשוריצי כלופצי הינו ניגון חסידי נלהב, שחובר על ידי חברי מקהלת חסידי אדמו"ר האמצעי[1], והוא מביע התקשרות עצומה של החסידים לרבם והיו מנגנים בזמן ההליכה והנסיעה לרבי לליובאוויטש.
מילות הניגון (באוקראינית):
ניֶע זשוּריצי כלאָפּצי,
טשטאָ איס נאַמי בּוּדיעֶט,
מי פּאַיעֶדעֶם דאָ קאַרטשאַנקע,
טאַם אי וואָדקאַ בּוּדיעֶט.
תרגום:
אל תתייאשו נערים,
מה יהיה איתנו,
אנחנו נגיע לפונדק,
ושם יהיה - משקה.
תוכן הניגון[עריכה | עריכת קוד מקור]
התבטא פעם אדמו"ר הרש"ב על הניגון: "בניגון זה משתקפת ההתרוממות של חסידי אדמו"ר האמצעי". הרבי[2] ביאר שהניגון מבטא את ההשתוקקות והתקווה של חסידים לבוא אל רבם ולשמוע דברי חסידות ולכן גם בהיותם בדרך, למרות טלטולי וקשיי הדרך, אינם דואגים ומקווים ובוטחים שתיכף באים אל הרבי, ושם יהיה "משקה" - לרוות את הצמאון האמיתי לדבר ה', דברי חסידות וכן הוא גם בנוגע לעבודה בגלות, שלמרות חשכת הגלות, אין מקום לדאגה כיון שישנה הבטחת הקב"ה, שבוודאי באים להמטרה והתכלית - מחוז חפצם - של כללות העבודה, בגאולה האמיתית והשלימה, שאז יהיה שלימות הגילוי דמקור מים חיים, אין סוף האמיתי וזה נותן את הכח לעשות את עבודת הגלות מתוך שמחה וטוב לבב.
ניגון זה הוא ניגון קי"א בספר הניגונים.
כמה פעמים שרו החסידים את הניגון 'ניע ז'וריצי כלופצ'י' אחר הניגון הידוע 'ד' בבות' של אדמו"ר הזקן אותו נזהרים חסידי חב"ד לנגנו בדייקנות גדולה ורק במועדים וזמני שמחה מיוחדים.
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- סיפורו של ניגון: ניע זוריצ'י י' כסלו תשמח אצל הרבי
- ביאור הרבי על הניגון, שיחת שבת פרשת ויצא, ט' כסלו ה'תשי"א, תורת מנחם, שנת תשי"א, חלק ראשון, אתר ספריית חב"ד
- הניגון להאזנה בביצועים שונים
- לשמיעת הניגון באתר היכל נגינה
- לשמיעת הניגון מתוך אלבום "האפ קוזאק" בביצוע אברהם פריד
- לשמיעת הניגון מפי ר' דוד הורביץ
- לשמיעת הניגון בעיבודו של ר' אלאור ולנר
- לשמיעת הניגון מתוך ניח"ח 1#
- לשמיעת הניגון בעיבודו של ישראל אדלסון
- לשמיעת הניגון בעיבודו של ירון גרשובסקי (הניגון השני ממחרוזת זו)
- לשמיעת הניגון מתוך "וודקוז'אק"
- לשמיעת הניגון בעיבודו של חנן בר סלע
- הניגון בביצוע היפ-הופ בתוספת מילים בנושא התוועדות חסידית
- לשמיעת הניגון בגרסה עדכנית פורים תשע"ז - חיים שלמה מאיעס
הערות שוליים
- ↑ ספר השיחות תש"א ע' 112. תורת מנחם - התוועדויות ח"ו ע' 130, ובהנסמן שם.
- ↑ תורת מנחם חול המועד סוכות תשי"ג עמ' 94