ועד סעודת שלמה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " גוף " ב־" גוף ")
(הסרת תווים בלתי נראים, הסרת קישורים עודפים)
 
(40 גרסאות ביניים של 15 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:דד.jpg|left|thumb|220px|דוודים גדולים להרתחת התה והקפה ב'לשכה']]
[[קובץ:דד.jpg|שמאל|ממוזער|220px|דוודים גדולים להרתחת התה והקפה ב'לשכה']]
'''לשכת עושי חביתין''' או ‘הלשכה' - כפי שמכנים אותה בפשטות המוני החסידים הבאים ל-‏[[770]] - נמצאת מתחת לעזרת הנשים של איסטערן פארקווי, והיא ללא ספק אחד הנדבכים החשובים של 770.  
'''ועד סעודת שלמה''' הוא ארגון העוסק בהכנת מזון לבאי [[770]]. הועד פועל מתוך '''לשכת עושי חביתין''' (המכונה בעיקר 'הלשכה') - חדר הנמצא מתחת לעזרת הנשים של איסטערן פארקווי, וממנו מסופקים לבאי 770 אוכל ושתיה בימות החול (קפה תה ומזונות) ובשבתות וימים טובים (חלות יין וצ'ולנט).


מאות אלפי איש נהנו עד היום משירותו הנאמן והמסור של "ועד סעודת שלמה" ב-‏770, אם במאכל ומשתה. ובכלל, קשה לדמיין כיום את 770 מבלי שירותה הנאמן והמסור של "לשכת עושי חביתין" כפי שרבים כינוה בחיבה על שם הלשכה שהיתה בבית המקדש.
==היסטוריה==
==סיפור הקמתה של 'הלשכה'==
[[קובץ:סעודת שלמה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שבירת הצום בעזרת הוועד]]
[[קובץ:סעודת שלמה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שבירת הצום בעזרת הוועד]]


לפני שנים לא היו ב-‏770 כל האמצעים לרווחת באי המקום. מלבד מספר ברזי מים, לא היה כלום. באחת ההתוועדויות [[הרבי]] אף דיבר על כך בחריפות, ובין הדברים אמר שאפילו מי שרוצה לשתות רק מים - אין לו כוס והוא נאלץ לשתותם מספל.  
בשנים הראשונות לא היו ב-770 כל האמצעים לרווחת באי המקום. מלבד מספר ברזי מים, לא היה כלום. באחת ההתוועדויות [[הרבי]] אף דיבר על כך בחריפות, ובין הדברים אמר שאפילו מי שרוצה לשתות רק [[מים]] - אין לו כוס והוא נאלץ לשתותם מספל.


בעקבות זאת, כדי לתקן את העניין, קנו הגבאים מכונה קטנה של תה שאפשר היה לקבל ממנה תה החל מהשעה תשע בבוקר. מובן שאין הקומץ משביע את הארי, ובפרט בימי תשרי שהמו באלפי חסידים שנתקבצו מכל רחבי העולם.  
בעקבות זאת, כדי לתקן את העניין, קנו הגבאים מכונה קטנה של תה שאפשר היה לקבל ממנה תה החל מהשעה תשע בבוקר. מובן שאין הקומץ משביע את הארי, ובפרט בימי [[תשרי]] שהמו באלפי חסידים שנתקבצו מכל רחבי העולם.


במוצאי שבת כ"ף מנחם אב [[תשמ"ו]] קרה אסון בשכונה: ב-‏770 הסתובב אז יהודי צרפתי, ערירי ללא משפחה. הוא היה אדם מופנם ושקט; עבד במקומות שונים, ובזמנו הנותר הסתובב ב-‏770. באותו מוצאי שבת הוא נראה ב-‏770 בשעה שתים בלילה. שעה לאחר מכן, בשלוש לפנות בוקר, נמצאה גופתו ברחוב אולבני פינת מונטגומרי.  
ב[[מוצאי שבת]] כ"ף [[מנחם אב]] [[תשמ"ו]] קרה אסון בשכונה, כאשר יהודי צרפתי וערירי מבאי 770 נמצא ללא רוח חיים{{הערה|באותו [[מוצאי שבת]] נצפה ב-770 בשעה שתים בלילה ושעה לאחר מכן, בשלוש לפנות בוקר, נמצאה גופתו ברחוב אולבני פינת מונטגומרי. התברר כי מישהו רצח אותו. עד היום לא יודעים מי עשה זאת ועל רקע מה.}}.


התברר כי מישהו רצח אותו! עד היום לא יודעים מי עשה זאת ועל רקע מה.  
ב[[מוצאי שבת]] שלאחר האסון הזה, ארגן "[[ועד המימוש]]" התוועדות בה נשא דברים בין היתר ה[[מרא דאתרא]] הרב [[יהודה קלמן מארלו]].


ב[[מוצאי שבת]] שלאחר האסון הזה, ארגן "[[מימוש]]" את אחת מהתוועדויותיו הרגילות. בין השאר ביקשו מהמרא דאתרא, הרה"ג [[יהודה קלמן מארלו]], לשאת דברים.  
כיוון שזכר האסון היה עדיין טרי וכואב, זה היה הנושא המרכזי בדבריו של הרב. הוא הזכיר את הכתוב באותה פרשה על הרוג שנמצא בדרך ולא ידוע מי רצחו, ועל כך אומר [[רש"י]] "ידינו לא שפכו את הדם הזה - לא הנחנוהו בלא לוויה". הרב מארלו אמר, שכדי לעשות תיקון לעניין הזה, כדאי שיתחילו לחלק בכל שבת אוכל ב-770.


כיוון שזכר האסון היה עדיין טרי וכואב, זה היה הנושא המרכזי בדבריו של הרב. הוא הזכיר את הכתוב באותה פרשה על הרוג שנמצא בדרך ולא ידוע מי רצחו, ועל כך אומר [[רש"י]] "ידינו לא שפכו את הדם הזה - לא הנחנוהו בלא לוויה". הרב מארלו אמר, שכדי לעשות תיקון לעניין הזה, כדאי שיתחילו לחלק בכל שבת אוכל ב-‏770 - "הייסע בעבלרך", כפי שכינה זאת.  
הועד שהוקם נשא את השם "ועד סעודת שלמה", על שמו של הקדוש הנרצח - ר' שלמה פישמן.


לאחר שהמרא דאתרא סיים את דבריו, ביקש המנחה מכל מי שביכולתו לקחת את הענין על עצמו, שייגש אליו.  
את ניהול הוועד לקח על עצמו ר' [[יהודה בלסופסקי]]{{הערה|בנודע לזה מסופר: לקראת סיום ההתוועדות ניגש ר' יהודה בלסופסקי אל המנחה ואמר לו כי אם מישהו ייקח זאת על עצמו, הוא מוכן לסייע בכך. כשר' יהודה עמד לצאת מ-770 הוא עוד הספיק לשמוע את הכרזת הגבאי כי מי שמעוניין לעזור בעניין, יפנה לר' יהודה בלסופסקי...


לקראת סיום ההתוועדות ניגש ר' יהודה בלסופסקי אל המנחה ואמר לו כי אם מישהו ייקח זאת על עצמו, הוא מוכן לסייע בכך. כשר' יהודה עמד לצאת מ-‏770 הוא עוד הספיק לשמוע את הכרזת הגבאי כי מי שמעונין לעזור בעניין, יפנה לר' יהודה בלסופסקי.  
אם לא די בכך, הרי כשהגיע למחרת ל-770, גילה כי זריזים ממנו כבר קבעו עבורו את העובדות, ומישהו תלה מודעה שר' יהודה מקים ארגון שיחלק אוכל. אותו אלמוני אף בחר את השם "ועד סעודת שלמה" על שמו של הקדוש הנרצח - ר' שלמה פישמן.


אם לא די בכך, הרי כשהגיע למחרת ל-‏770, גילה כי זריזים ממנו כבר קבעו עבורו את העובדות, ומישהו תלה מודעה שר' יהודה מארגן [[גוף]] שיחלק אוכל. אותו אלמוני אף בחר את השם "ועד סעודת שלמה" על שמו של הקדוש הנרצח.
כך אולץ ר' יהודה לקחת על עצמו את ניהול הלשכה, וזמן קצר לאחר מכן כתב על כך לרבי}}


כך אולץ ר' יהודה לקחת על עצמו את ניהול הלשכה, וזמן קצר לאחר מכן כתב על כך לרבי.  
[[קובץ:הרבי עובר ליד ועד סעודת שלמה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי נכנס ל[[תפילת ערבית]] בסיום הצום ועובר בסמיכות לשולחן של ועד סעודת שלמה]]
הוועד התחיל את פעולתו לקראת שבת פרשת כי תצא תשמ"ו, אז הוכן סיר הטשולנט הראשון{{הערה|אפיזודה מעניינת בקשר לכך: באותה שנה, הגיע ר' [[זושא וילמובסקי]] ל-770 כבר לשבת ח"י אלול. ר' זושא ור' יהודה היו בידידות, ולאחר השבת סיפר ר' זושא לר' יהודה כי כבר שנים רבות הוא מגיע ל-770, ובכל פעם הוא תופס מקום ל[[התוועדות]] בשעה מוקדמת, ובשעת ההתוועדות הוא נהיה רעב וקשה לו להתרכז בדבריו של הרבי. "הפעם" מספר ר' זושא "קיבלתי ממישהו צלחת טשולנט לפני ההתוועדות, וזה ממש החיה אותי". ר' זושא לא ידע כי ר' יהודה הוא זה שהכין וחילק את הטשולנט...}}.


==סיר הטשולנט הראשון==
במוצאי [[שמחת תורה]] [[תשמ"ז]] עבר ר' יהודה ב'[[כוס של ברכה]]'. הרבי מילא את כוסו ועשה תנועה בידו הקדושה. הוא הוסיף ונתן לר' יהודה בקבוק [[משקה]] ובירך 'שיהיה בהצלחה רבה'.
[[קובץ:הרבי עובר ליד ועד סעודת שלמה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי נכנסת לתפילת ערבית בסיום הצום ועובר בסמיכות לשולחן של ועד סעודת שלמה]]
סיר הטשולנט הראשון הוכן לקראת שבת פרשת כי תצא תשמ"ו. כהכנה ראשונה ניגש ר' יהודה לחנות וקנה את הסיר הגדול ביותר שהיה ברשותם. ביום חמישי אחר הצהריים הכין טשולנט בביתו, ולקראת שבת העביר את הסיר ל-‏770, שם הניחו על פלטה ששמרה על חום הסיר עד שעת ההתוועדות של הרבי. בעת ההתוועדות חילק ר' יהודה מנות טשולנט למתפללים. זו לא היתה כמות שהספיקה לכולם, אבל היה בזה רק כדי לקיים את הענין.  


באותה שנה, הגיע ר' [[זושא וילמובסקי]] ל-‏770 כבר לשבת ח"י אלול. ר' זושא ור' יהודה היו בידידות, ולאחר השבת סיפר ר' זושא לר' יהודה כי כבר שנים רבות הוא מגיע ל-‏770, ובכל פעם הוא תופס מקום להתוועדות בשעה מוקדמת, ובשעת ההתוועדות הוא נהיה רעב וקשה לו להתרכז בדבריו של הרבי. "הפעם" מספר ר' זושא "קיבלתי ממישהו צלחת טשולנט לפני ההתוועדות, וזה ממש החיה אותי". ר' זושא לא ידע כי ר' יהודה הוא זה שהכין וחילק את הטשולנט.  
בהמשך, קיבל ר' יהודה את האחריות גם על מכונת התה הקטנה, והוא החליפה במכונה גדולה וחדישה שעבדה תמיד בחלק המזרחי של 770 מתחת לעזרת נשים [[איסטערן פארקווי]]. כך הלכה הלשכה והתפתחה ורבים נהנו ממנה.


דבריו של ר' זושא המריצו את ר' יהודה לפתח את הלשכה. הוא ניגש לאחד מאנ"ש שהבין בענינים אלו, וסיפר לו את הסיפור עם ר' זושא. הלה שלח את ר' יהודה לאיסט-סייד במנהטן בבקשו שיקנה שם סיר גדול והוא ישלם זאת מכיסו. ר' יהודה אכן קנה סיר גדול וכמה כלים נלווים, וכך יכול היה לספק כמות רצינית של אוכל מידי שבת.  
עד לשנים האחרונות, אוחסנו כלי הוועד בכל מיני פינות ב-770 מבלי שיהיה לזה מקום מסודר. לאחר שבנו והרחיבו את הכניסה החדשה ל-770 - הרחיבו ופתחו גם מתחת לעזרת נשים איסטערן פארקווי - ואז שיכנו את הלשכה בחדר מיוחד - שם הוא מקומה הנוכחי עד היום הזה.


במוצאי שמחת תורה [[תשמ"ז]] עבר ר' יהודה ב'[[כוס של ברכה]]'. הרבי מילא את כוסו ועשה תנועה בידו הקדושה. הוא הוסיף ונתן לר' יהודה בקבוק משקה ובירך ‘שיהיה בהצלחה רבה'.
===דו"ח לרבי===


ר' יהודה לא הבין ועבר מלפני הקודש משתומם: מדוע נתן לו הרבי את בקבוק המשקה? מה אירע לאחרונה? רק לאחר מכן קלט כי זוהי בעצם תשובתו הק' של הרבי בנוגע למכתבו אודות ‘ועד סעודת שלמה' שהקים.  
ר' יהודה נהג להכניס לרבי דו"ח בכל פעם על פעילות הוועד. באחת הפעמים הכניס ר' יהודה דו"ח לרבי, והרבי הוציא שטר של 20$ ומענה קודש: "וגדול הזכות".


בהמשך, קיבל ר' יהודה את האחריות גם על מכונת התה הקטנה, והוא החליפה במכונה גדולה וחדישה שעבדה תמיד בחלק המזרחי של 770 מתחת לעזרת נשים [[איסטערן פארקווי]]. כך הלכה הלשכה והתפתחה ורבים נהנו ממנה.  
ב[[תשעה באב]] (נדחה) [[תנש"א]] דיבר הרבי שיחה לפני תפילת ערבית. בין הדברים הזכיר הרבי את הענין של 'סעודת שלמה בשעתו'. כרגיל בכל סיום צום, חילקה הלשכה אוכל לקהל המתפללים. ר' יהודה ביקש מהגבאי הרב [[יהושע פינסון]] שיכריז לאחר [[ערבית]] שכל הקהל מוזמן לשבור את הצום.


עד לשנים האחרונות, אוחסנו כלי הלשכה בכל מיני פינות ב-‏770 מבלי שיהיה לזה מקום מסודר. לאחר שבנו והרחיבו את הכניסה החדשה ל-‏770 - הרחיבו ופתחו גם מתחת לעזרת נשים איסטערן פארקווי - ואז שיכנו את הלשכה בחדר מיוחד - שם הוא מקומה הנוכחי עד היום הזה.  
ר' יהושע עמד אפוא לנוכח הקהל והכריז, בעוד הרבי עומד ומקשיב. במהלך ההכרזה אמר כמה פעמים את המילים 'סעודת' ו'שלמה', תיקן אותו הרבי באותם פעמים והגיב על כך בקול רם: "'''בשעתו'''"! (אלא שהגבאי לא הבחין, והמשיך להכריז על זמן תפילת שחרית){{הערה|[[דברי משיח]] [[תנש"א]] ח"ה ע' 380.}}.


==דו"ח לרבי==
==ניהול הועד==
עד שנות הסמך ניהל את הועד ר' יהודה בליסובסקי, לאחר מכן קיבל על עצמו את הניהול ר' אורי ניאזוב.


ר' יהודה נהג להכניס לרבי דו"ח בכל פעם על פעילות הוועד. באחת הפעמים הכניס ר' יהודה דו"ח לרבי, והרבי הוציא שטר של 20$ ומענה קודש: "וגדול הזכות".  
כיום מנהלים את הועד [[גבאי בית הכנסת 770]] בסיוע האחים ר' לוי יצחק ור' יעקב יואל שפילמן, ר' יצחק וויל ור' [[יוסף יצחק קרץ]].


בתשעה באב (נדחה) תנש"א דיבר הרבי שיחה לפני תפלת ערבית. בין הדברים הזכיר הרבי את הענין של ‘סעודת שלמה בשעתה'. כרגיל בכל סיום צום, חילקה הלשכה אוכל לקהל המתפללים. ר' יהודה ביקש מהגבאי הרב [[יהושע פינסון]] שיכריז לאחר ערבית שכל הקהל מוזמן לשבור את הצום.  
==ההתוועדויות המרכזיות ביומי דפגרא==
{{ערך מורחב|ערך=[[ההתוועדויות המרכזיות ב-770]]}}
בזמנים מיוחדים מתקיימים התוועדויות גדולות בהם משתתפים ונואמים רבנים ו[[שלוחים]] מ[[ארצות הברית]] ואורחים מרחבי העולם.


ר' יהושע עמד אפוא לנוכח הקהל והכריז, בעוד הרבי עומד ומקשיב. כשהחל לומר את המילים ‘סעודת שלמה' תיקן אותו הרבי ואמר ‘סעודת שלמה בשעתה'.
==קישורים חיצוניים==
[[קטגוריה:מוסדות וארגונים בארה"ב]]
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=31043 הלשכה - קווים לדמותה].
[[קטגוריה:קראון הייטס: מוסדות]]
{{770}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מוסדות וארגונים בארצות הברית]]
[[קטגוריה:מוסדות וארגונים בקראון הייטס]]

גרסה אחרונה מ־02:13, 28 באוגוסט 2024

דוודים גדולים להרתחת התה והקפה ב'לשכה'

ועד סעודת שלמה הוא ארגון העוסק בהכנת מזון לבאי 770. הועד פועל מתוך לשכת עושי חביתין (המכונה בעיקר 'הלשכה') - חדר הנמצא מתחת לעזרת הנשים של איסטערן פארקווי, וממנו מסופקים לבאי 770 אוכל ושתיה בימות החול (קפה תה ומזונות) ובשבתות וימים טובים (חלות יין וצ'ולנט).

היסטוריה[עריכה | עריכת קוד מקור]

שבירת הצום בעזרת הוועד

בשנים הראשונות לא היו ב-770 כל האמצעים לרווחת באי המקום. מלבד מספר ברזי מים, לא היה כלום. באחת ההתוועדויות הרבי אף דיבר על כך בחריפות, ובין הדברים אמר שאפילו מי שרוצה לשתות רק מים - אין לו כוס והוא נאלץ לשתותם מספל.

בעקבות זאת, כדי לתקן את העניין, קנו הגבאים מכונה קטנה של תה שאפשר היה לקבל ממנה תה החל מהשעה תשע בבוקר. מובן שאין הקומץ משביע את הארי, ובפרט בימי תשרי שהמו באלפי חסידים שנתקבצו מכל רחבי העולם.

במוצאי שבת כ"ף מנחם אב תשמ"ו קרה אסון בשכונה, כאשר יהודי צרפתי וערירי מבאי 770 נמצא ללא רוח חיים[1].

במוצאי שבת שלאחר האסון הזה, ארגן "ועד המימוש" התוועדות בה נשא דברים בין היתר המרא דאתרא הרב יהודה קלמן מארלו.

כיוון שזכר האסון היה עדיין טרי וכואב, זה היה הנושא המרכזי בדבריו של הרב. הוא הזכיר את הכתוב באותה פרשה על הרוג שנמצא בדרך ולא ידוע מי רצחו, ועל כך אומר רש"י "ידינו לא שפכו את הדם הזה - לא הנחנוהו בלא לוויה". הרב מארלו אמר, שכדי לעשות תיקון לעניין הזה, כדאי שיתחילו לחלק בכל שבת אוכל ב-770.

הועד שהוקם נשא את השם "ועד סעודת שלמה", על שמו של הקדוש הנרצח - ר' שלמה פישמן.

את ניהול הוועד לקח על עצמו ר' יהודה בלסופסקי[2]

הרבי נכנס לתפילת ערבית בסיום הצום ועובר בסמיכות לשולחן של ועד סעודת שלמה

הוועד התחיל את פעולתו לקראת שבת פרשת כי תצא תשמ"ו, אז הוכן סיר הטשולנט הראשון[3].

במוצאי שמחת תורה תשמ"ז עבר ר' יהודה ב'כוס של ברכה'. הרבי מילא את כוסו ועשה תנועה בידו הקדושה. הוא הוסיף ונתן לר' יהודה בקבוק משקה ובירך 'שיהיה בהצלחה רבה'.

בהמשך, קיבל ר' יהודה את האחריות גם על מכונת התה הקטנה, והוא החליפה במכונה גדולה וחדישה שעבדה תמיד בחלק המזרחי של 770 מתחת לעזרת נשים איסטערן פארקווי. כך הלכה הלשכה והתפתחה ורבים נהנו ממנה.

עד לשנים האחרונות, אוחסנו כלי הוועד בכל מיני פינות ב-770 מבלי שיהיה לזה מקום מסודר. לאחר שבנו והרחיבו את הכניסה החדשה ל-770 - הרחיבו ופתחו גם מתחת לעזרת נשים איסטערן פארקווי - ואז שיכנו את הלשכה בחדר מיוחד - שם הוא מקומה הנוכחי עד היום הזה.

דו"ח לרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]

ר' יהודה נהג להכניס לרבי דו"ח בכל פעם על פעילות הוועד. באחת הפעמים הכניס ר' יהודה דו"ח לרבי, והרבי הוציא שטר של 20$ ומענה קודש: "וגדול הזכות".

בתשעה באב (נדחה) תנש"א דיבר הרבי שיחה לפני תפילת ערבית. בין הדברים הזכיר הרבי את הענין של 'סעודת שלמה בשעתו'. כרגיל בכל סיום צום, חילקה הלשכה אוכל לקהל המתפללים. ר' יהודה ביקש מהגבאי הרב יהושע פינסון שיכריז לאחר ערבית שכל הקהל מוזמן לשבור את הצום.

ר' יהושע עמד אפוא לנוכח הקהל והכריז, בעוד הרבי עומד ומקשיב. במהלך ההכרזה אמר כמה פעמים את המילים 'סעודת' ו'שלמה', תיקן אותו הרבי באותם פעמים והגיב על כך בקול רם: "בשעתו"! (אלא שהגבאי לא הבחין, והמשיך להכריז על זמן תפילת שחרית)[4].

ניהול הועד[עריכה | עריכת קוד מקור]

עד שנות הסמך ניהל את הועד ר' יהודה בליסובסקי, לאחר מכן קיבל על עצמו את הניהול ר' אורי ניאזוב.

כיום מנהלים את הועד גבאי בית הכנסת 770 בסיוע האחים ר' לוי יצחק ור' יעקב יואל שפילמן, ר' יצחק וויל ור' יוסף יצחק קרץ.

ההתוועדויות המרכזיות ביומי דפגרא[עריכה | עריכת קוד מקור]

ערך מורחב – ההתוועדויות המרכזיות ב-770

בזמנים מיוחדים מתקיימים התוועדויות גדולות בהם משתתפים ונואמים רבנים ושלוחים מארצות הברית ואורחים מרחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. באותו מוצאי שבת נצפה ב-770 בשעה שתים בלילה ושעה לאחר מכן, בשלוש לפנות בוקר, נמצאה גופתו ברחוב אולבני פינת מונטגומרי. התברר כי מישהו רצח אותו. עד היום לא יודעים מי עשה זאת ועל רקע מה.
  2. בנודע לזה מסופר: לקראת סיום ההתוועדות ניגש ר' יהודה בלסופסקי אל המנחה ואמר לו כי אם מישהו ייקח זאת על עצמו, הוא מוכן לסייע בכך. כשר' יהודה עמד לצאת מ-770 הוא עוד הספיק לשמוע את הכרזת הגבאי כי מי שמעוניין לעזור בעניין, יפנה לר' יהודה בלסופסקי... אם לא די בכך, הרי כשהגיע למחרת ל-770, גילה כי זריזים ממנו כבר קבעו עבורו את העובדות, ומישהו תלה מודעה שר' יהודה מקים ארגון שיחלק אוכל. אותו אלמוני אף בחר את השם "ועד סעודת שלמה" על שמו של הקדוש הנרצח - ר' שלמה פישמן. כך אולץ ר' יהודה לקחת על עצמו את ניהול הלשכה, וזמן קצר לאחר מכן כתב על כך לרבי
  3. אפיזודה מעניינת בקשר לכך: באותה שנה, הגיע ר' זושא וילמובסקי ל-770 כבר לשבת ח"י אלול. ר' זושא ור' יהודה היו בידידות, ולאחר השבת סיפר ר' זושא לר' יהודה כי כבר שנים רבות הוא מגיע ל-770, ובכל פעם הוא תופס מקום להתוועדות בשעה מוקדמת, ובשעת ההתוועדות הוא נהיה רעב וקשה לו להתרכז בדבריו של הרבי. "הפעם" מספר ר' זושא "קיבלתי ממישהו צלחת טשולנט לפני ההתוועדות, וזה ממש החיה אותי". ר' זושא לא ידע כי ר' יהודה הוא זה שהכין וחילק את הטשולנט...
  4. דברי משיח תנש"א ח"ה ע' 380.