י"ד בכסלו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "]]]" ב־"]]")
 
(16 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:


==אירועים ביהדות==
==אירועים ביהדות==
[[קובץ:כרטיס.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כרטיס כניסה ל[[מנחם מנדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)#נישואיו|חתונת הרבי]]]
*ב'קצ"ג - [[ראובן]], בנו של [[יעקב אבינו]], נולד.
*ב'קצ"ג - [[ראובן]], בנו של [[יעקב אבינו]], נולד.
*ב'שי"ז/ח ראובן, בנו של יעקב אבינו, נפטר.
*ב'שי"ז/ח - ראובן, בנו של יעקב אבינו, נפטר.
*[[תרכ"ט]] - רבי מנחם נחום פרידמן מ[[שטפנשט]], נפטר.
*[[תרס"ו]] - רבי מרדכי טברסקי מלייב, נפטר.
*[[תרע"ח]] - רבי אלעזר לב, אב"ד אונגוואר ומחבר ספר 'פקודת אלעזר', נפטר.
*[[תרע"ט]] - רבי מתתיה גרג'י מהראת – פרס, מחבר ספר 'עונג שבת', נפטר.
*[[תר"פ]] - רבי [[דוד אבוחצירא]], מחבר ספר 'פתח האהל', נהרג על קידוש ה'.
*[[ת"ש]] - רבי שמואל רוזנברג, אב"ד ראצפרט ומחבר ספר 'חמדת שאול', נפטר.
*[[תשל"ז]] - רבי מרדכי יעקב ברייש מציריך, מחבר ספר 'חלקת יעקב', נפטר.


==[[ימי חב"ד]]==
==ימי חב"ד==
*[[תרפ"ט]] - [[הרבי]] [[מנחם מנדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)#נישואיו|נשא]] לאשה את מרת [[חיה מושקא שניאורסון (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא שניאורסון]], ביתו של [[אדמו"ר הריי"צ]]. החתונה נערכה בחצר ישיבת [[תומכי תמימים וורשא]].
[[קובץ:כרטיס.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כרטיס כניסה ל[[חתונת הרבי והרבנית]]]]
*[[תרפ"ט]] - [[הרבי]] [[חתונת הרבי והרבנית|נשא את]] מרת [[חיה מושקא שניאורסון (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא שניאורסון]], בתו של [[אדמו"ר הריי"צ]]. החתונה נערכה בחצר ישיבת [[תומכי תמימים ורשה]].
*[[תשס"ט]] - החברה הממשלתית למדליות ומטבעות, הנפיקה מדליה יוקרתית לכבוד שמונים שנה לחתונת הרבי.  


==ימי החסידים==
===[[יום הולדת|נולדו]]===
* [[תשכ"ח]] - הרב [[צבי הירש רבינוביץ]], היה בן בית בביתו של ר' [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|לוי יצחק שניאורסון]] והרבנית [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה]], נפטר.
*[[תש"ד]] - הרב [[יקותיאל גרין]], [[משפיע]] [[אנ"ש]] ב[[כפר חב"ד]], וסופר חב"די שהוציא לאור עשרות ספרי חסידות עם ביאורים.
*[[תש"ה]] - הרב [[סעדיה ג'רופי]], מחנך ותיק בבית הספר של [[רשת אהלי יוסף יצחק בארץ הקודש|'הרשת']] ב[[תענך]], משלוחי הרבי ב[[אביטל]], מגיה ו[[סופר סת"ם]].
 
===[[פטירה|נפטרו]]===
* [[תשכ"ח]] - הרב [[צבי הירש רבינוביץ]], בן בית בביתו של ר' [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|לוי יצחק שניאורסון]] והרבנית [[חנה שניאורסון (אם אדמו"ר שליט"א)|חנה]].
*[[תשמ"ז]] - הרב [[יוסף גולדשטיין (חמעלניק)|יוסף גולדשטיין]], [[שוחט|שוחט ובודק]] בחמעלניק ומייסד [[תומכי תמימים חמעלניק|תומכי תמימים המקומית]], ולאחר עלייתו ל[[ארצות הברית|ארצות הברית]] רב [[בית הכנסת]] נוסח [[האר"י]] ב[[איסט פלטבוש]].


==ראו גם==
==ראו גם==
*[[אדמו"ר שליט"א#נישואיו|אדמו"ר שליט"א]]
*[[חתונת הרבי והרבנית]]


{{להיום יום|י"ד|כסלו}}
{{להיום יום|י"ד|כסלו}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ג יד]]
{{ימי חב"ד לפי תקופות}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש כסלו|ב יד]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש כסלו|ב יד]]

גרסה אחרונה מ־18:27, 17 ביולי 2022

<< >> חודש כסלו

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"ד בכסלו הוא היום הארבעה עשר בחודש כסלו.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

כרטיס כניסה לחתונת הרבי והרבנית

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]


הפתגם היומי - י"ד בכסלו - מלוח היום יום
מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.

באחת משיחותיו ביאר אבי אדמו"ר ותוכן דבריו: "יש צדיק ישר תמים חסיד. "צדיק" על שם קיום מצוות עשה - ממשיך גילוים דסדר ההשתלשלות. "ישר" על שם קיום לא תעשה - גילוים למעלה מסדר ההשתלשלות. "תמים" - ערנסטקייט (=רצינות) - גילויים דטעם עצו ופריו שוים, התחברות סובב כל עלמין וממלא כל עלמין. למעלה מכולם "חסיד", ויש בזה ג' מדריגות: א) שעניני העולם אינם מטרידים ומבלבלים אותו. כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם אלקות. ואף שלא רחוקה היא ממך גו', מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מה שכתוב בתיקוני זהר: איזהו חסיד המתחסד עם קונו עם קן דיליה, ופירוש בספר של בינונים שזהו ליחדא קודשא בריך הוא בתחתונים ולא לרוות נפשו הצמאה בלבד.