טייערע ברידער (ניגון): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
| valign="top" style = "width:28em;"| | | valign="top" style = "width:28em;"| | ||
{{יישור טקסט|שמאל|{{כתב גדול|'''ביידיש:'''}} | {{יישור טקסט|שמאל|{{כתב גדול|'''ביידיש:'''}} | ||
:'''טַיֶיערֶע בְּרִידֶער, טַיֶיערֶע בְּרִידֶער | :'''טַיֶיערֶע בְּרִידֶער, טַיֶיערֶע בְּרִידֶער | ||
:'''מִיר וֶועלְן זִיך וַוייטֶער זֶעהְן, מִיר וֶועלְן זִיך וַוייטֶער זֶעהְן!''' | :'''מִיר וֶועלְן זִיך וַוייטֶער זֶעהְן, מִיר וֶועלְן זִיך וַוייטֶער זֶעהְן!''' | ||
:'''דֶער אוֹיבֶּערשְׁטֶער וֶועט גֶעבְּן, גֶעזוּנְט אוּן לֶעבְּן | :'''דֶער אוֹיבֶּערשְׁטֶער וֶועט גֶעבְּן, גֶעזוּנְט אוּן לֶעבְּן |
גרסה מ־01:49, 29 במרץ 2024
טייערע ברידער הינו ניגון חסידי אותו נוהגים החסידים לנגן בקשר עם הנסיעה לרבי.
הניגון מבטא את רצונם של החסידים לשוב ולהתראות יחד, ולהיפגש שוב אצל הרבי.
ניגון זה אינו מופיע בספר הניגונים, והוא מושר גם בחצרות חסידויות נוספות[1].
ר' דוד קרץ סיפר שהניגון חובר על ידי בחורים בישיבה בכפר חב"ד בשנות הכ"פים, והועתק לחצרות נוספות.
מילות הניגון
ביידיש:
|
|
ראו גם
קישורים חיצוניים
- לשמיעת הניגון בביצועו של הזמר אברהם פריד (הקישור אינו פעיל, ימות המשיח, י"ז כסלו תשפ"ג 'שנת הקהל')
- במעמד חנוכת ההיכל המפואר הפילנתרופ ביקש לשיר 'טייערע ברידער' -
מסורת הניגונים - ר' דוד הורביץ | |
---|---|
| |
ניתן לראות את שם הניגון באמצעות ריחוף עם סמן העכבר על מספר הניגון |
הערות שוליים
- ↑ גם חסידי ברסלב נוהגים לנגן את הניגון בעת סיום ה'קיבוץ' באומן במוצאי ראש השנה, אך מנגנים אותו בנוסח שונה: "טייערע ברידער, הארציגע ברידער, מיר וועלן זיך וויטער זען, מיר וועלן זיך ווידער זעהן, ווען ה' יתברך וועט געבן געזונט און לעבן, וועלן מיר זיך וייטר זען, ווען ה' יתברך וועט געבן געזונט און לעבן וועלן מיר זיך ווידער זעהן" [= אחים יקרים, אחים אהובים, אנחנו עוד נתראה, אנחנו נשוב ונתראה, כאשר ה' יתברך ייתן בריאות וחיים אנחנו נתראה, כאשר ה' יתברך ייתן בריאות וחיים אנחנו נשוב ונתראה]. מלבד שינויי מילים, בנוסח זה מושמטות התיבות "וועלן מיר פארן צום רבי'ן", שמשמעותם היא 'ונזכה לנסוע לרבי'. ומכך ניתן להסיק שבתולדות החסידות היו מנגנים ניגון זה לאו דוקא בקשר לנסיעה לרבי, אלא סתם כניגון המבטא את אחוות החסידים.