ט"ז בתשרי: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (שוחזר מעריכות של רוסיהאוקראינה (שיחה) לעריכה האחרונה של שפי"ץקייט) תגית: שחזור |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ | {{פתיח יום|והיום השני של [[חג הסוכות]] (חול המועד ב[[ארץ ישראל]] ובחו"ל [[יום טוב שני של גלויות]])}} | ||
==אירועים ביהדות== | ==אירועים ביהדות== | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
*ה'[[תרמ"ג]] (29/09/1882 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - התחלת הנשיאות של [[אדמו"ר הרש"ב]] (על ידי אמירת מאמר{{הערה|1=המאמר - ד"ה "כתר יתנו לך" - לא הגיע לידינו לע"ע.}}. אמנם לא קיבל את הנשיאות באופן רשמי לגמרי - עד שנת [[תרנ"ד]]). | *ה'[[תרמ"ג]] (29/09/1882 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - התחלת הנשיאות של [[אדמו"ר הרש"ב]] (על ידי אמירת מאמר{{הערה|1=המאמר - ד"ה "כתר יתנו לך" - לא הגיע לידינו לע"ע.}}. אמנם לא קיבל את הנשיאות באופן רשמי לגמרי - עד שנת [[תרנ"ד]]). | ||
==נולדו | ==נולדו== | ||
*ה'[[תרל"ט]] (13/10/1878 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[שלמה מנחם מענדל חן]], רבה של [[ניעז'ין]] ומגדולי חסידי [[אדמו"ר הרש"ב]]. | *ה'[[תרל"ט]] (13/10/1878 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[שלמה מנחם מענדל חן]], רבה של [[ניעז'ין]] ומגדולי חסידי [[אדמו"ר הרש"ב]]. | ||
*ה'[[תשי"ד]] (25/09/1953 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[יעקב רייצס]], מהקבוצה הראשונה של [[שלוחי הרבי לארץ הקודש]], ורבה של יסוד המעלה והגליל התחתון. | *ה'[[תשי"ד]] (25/09/1953 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[יעקב רייצס]], מהקבוצה הראשונה של [[שלוחי הרבי לארץ הקודש]], ורבה של יסוד המעלה והגליל התחתון. | ||
שורה 22: | שורה 21: | ||
{{להיום יום|ט"ז|תשרי}} | {{להיום יום|ט"ז|תשרי}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תשרי|ב יו]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תשרי|ב יו]] |
גרסה אחרונה מ־21:09, 27 בנובמבר 2023
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ט"ז בתשרי הוא היום השישה עשר בחודש הראשון[1] בלוח השנה היהודי והיום השני של חג הסוכות (חול המועד בארץ ישראל ובחו"ל יום טוב שני של גלויות).
תאריך זה חל בתקופת תשרי והוא יכול לחול בימים ראשון, שלישי, רביעי ושישי.
אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ה'תנ"ח (01/10/1697 למניינם) - רבי משה זכות ממנטובה - איטליה, מחבר ספר 'שורשי השמות', נפטר.
- ה'תרל"ט (13/10/1878 למניינם) - רבי יצחק דב הלוי במברגר, אב"ד וירצבורג, מחבר ספר 'מלאכת שמים', נפטר.
- ה'תרע"ד (17/10/1913 למניינם) - רבי צבי הירש שפירא ממונקטש, מחבר ספר 'דרכי תשובה', נפטר.
- ה'תשל"ז (10/10/1976 למניינם) - רבי נחמן כהנא מספינקא - בני ברק, נפטר.
ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ה'תרמ"ג (29/09/1882 למניינם) - התחלת הנשיאות של אדמו"ר הרש"ב (על ידי אמירת מאמר[2]. אמנם לא קיבל את הנשיאות באופן רשמי לגמרי - עד שנת תרנ"ד).
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ה'תרל"ט (13/10/1878 למניינם) - הרב שלמה מנחם מענדל חן, רבה של ניעז'ין ומגדולי חסידי אדמו"ר הרש"ב.
- ה'תשי"ד (25/09/1953 למניינם) - הרב יעקב רייצס, מהקבוצה הראשונה של שלוחי הרבי לארץ הקודש, ורבה של יסוד המעלה והגליל התחתון.
- ה'תשל"ז (10/10/1976 למניינם) - הרב אסף שמשון אנגלמן, ראש כולל 'עיון ההלכה' שעל ידי מוסדות תורת אמת בירושלים ורב קהילת חב"ד ברמת בית שמש ב'.
נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ה'תרס"ט (11/10/1908 למניינם) - רבי שלום דובער שניאורסון, נכד אדמו"ר הצמח צדק.
- ה'תשמ"ז (19/10/1986 למניינם) - הרב חיים זושא וילימובסקי 'הפרטיזן', מראשי עסקני חב"ד בארץ הקודש.
- ה'תשס"ז (08/10/2006 למניינם) - הרב זלמן מרדכי לוין, מנהל הגמ"ח של ועד נחלת הר חב"ד.
- ה'תשע"ג (02/10/2012 למניינם) - ר' משה טלישבסקי, "החזן של הרבי".
הפתגם היומי - ט"ז בתשרי - מלוח היום יום |
---|
בקידוש הלילה: שהחיינו ואח"כ לישב בסוכה. במנחה אין אומרים הודו אבל אומרים פתח אליהו.
הצמח צדק סיפר: תקס"ט האבען מיר געהערט פון זיידעם דעם זעקסטען מאל דעם ושאבתם מים - הראשון - פון לקוטי תורה, און עס איז געווען על דרך ווי די גמרא זאגט (ירושלמי סוכה פ"ה ה"א) שמשם שואבים. יונה האט מקבל געווען בשמחת בית השואבה גילוי הנבואה, מיר האבען מקבל געווען עד אין סוף, דער סוף איז אז משיח וועט קומען, שנעוץ תחלתן בסופן. תרגום מאידיש: הצמח צדק סיפר: בשנת תקס"ט שמענו מהסבא בפעם השישית את ה"ושאבתם מים" - הראשון - שב"לקוטי תורה", והיה זה על דרך מה שהגמרא אומרת (ירושלמי סוכה פרק ה' ה"א) - שמשם שואבים. יונה קיבל בשמחת בית השואבה את גילוי הנבואה, אנו קבלנו עד אין סוף, הסוף הוא שמשיח יבא, שנעוץ תחלתן בסופן. |