אדם (תואר): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
(17 גרסאות ביניים של 12 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
"אדם" הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שהחכמה והשכל הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר.
'''אדם''' הוא תואר בקבלה ובחסידות לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - [[מין המדבר]]; אדם, איש, גבר, אנוש. אדם הוא הסוג הנעלה והגבוהה מביניהם{{הערה|היום יום ד' אלול. זוהר חלק ג' מח, א.}}.
 
והוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין המדבר; אדם, איש, גבר, אנוש.


ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.
ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.


{{סגל}}
==ראו גם==
*[[אדם (פירושונים)]]


{{לימוד}}
{{אדם}}
{{מבט}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:בני ישראל]]

גרסה אחרונה מ־12:06, 9 במרץ 2023

אדם הוא תואר בקבלה ובחסידות לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שהחכמה והשכל הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין המדבר; אדם, איש, גבר, אנוש. אדם הוא הסוג הנעלה והגבוהה מביניהם[1].

השכל הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות המידות שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. היום יום ד' אלול. זוהר חלק ג' מח, א.