ליקוטי אמרים - פרק ל"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

שלום (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – "היצר הרע " ב־"היצר הרע "
מ החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי"
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים ל"ה-מ')
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ל"ה''' בספר התניא עוסק בשאלה: אם ה[[בינוני]]ם לא יכולים לנצח את [[היצר הרע]] לעולם, למה אם כן באו לעולם הזה?
'''פרק ל"ה - מעלת המצוות המעשיות'''
 
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
בפרק זה מבואר כי יש לנפש שלשה לבושים, כלומר אופנים בהם היא באה לידי גילוי. שלשה לבושים אלו מכונים מחשבה, דיבור ומעשה. בשעה שהאדם עוסק בתורה בדיבור הוא מקדש רק את שני הלבושים הפנימיים אשר בנפשו, הם ה[[מחשבה]] והדיבור, אבל בשעה שהאדם עוסק במצוות מעשיות הנעשות על ידי ה[[גוף]] הוא מקדש גם את הלבוש השלישי שהוא המעשה, הנעשה בגוף הגשמי.
בפרק זה מניח הרבי את היסוד לעבודת המעשה, והוא, שלהתאחד עם אלוקות אפשר '''רק''' על ידי קיום מצוות (ולא על ידי אהבה, יראה ודביקות):


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 8: שורה 15:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
בתחילת הפרק מבאר [[אדמו"ר הזקן]] את המעלה שבקיום המצוות לעומת כוונת המצוות{{הערה|רגש של אהבת ה' ויראתו.}}: השראת השכינה נמשכת במצוות מעשיות '''דווקא''' (ולא על ידי עבודת הלב).


 
ובהמשכו מבואר, שבהשראת שכינה זו יש שלוש מעלות נוספות:
:# מכיוון ש'''במעשה''' המצווה אין הבדל בין צדיק לבינוני - בשעת קיום מצווה שורה השכינה על הבינונים בדיוק כמו על הצדיקים.
:# השראה זו היא גם על נפש הבהמית{{הערה|שלא כתורה, המשרה שכינה רק על נפש האלוקית.}}.
:#בשעת קיום מצווה נמצאת '''הנפש הבהמית''' בגלות{{הערה|דהיינו, המצב הרגיל אצל הבינוני הוא שהנפש האלוקית נמצאת בגלות אצל הנפש הבהמית, אך בשעת קיום מצווה מעשית "מתהפכים היוצרות" והנפש הבהמית היא זו שנמצאת בגלות אצל הנפש האלוקית.}}, והשכינה שורה על כל גוף האדם.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]]
*[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]]


{{הערות שוליים}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]