27,797
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
(8 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ניווט | |||
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים ל"ה-מ') | |||
|הסתרה=כן | |||
|מוסתר=כן | |||
|תמונה= | |||
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ}}}} | |||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ל"ה''' | '''פרק ל"ה - מעלת המצוות המעשיות''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
בפרק זה מניח הרבי את היסוד לעבודת המעשה, והוא, שלהתאחד עם אלוקות אפשר '''רק''' על ידי קיום מצוות (ולא על ידי אהבה, יראה ודביקות): | |||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 7: | שורה 15: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
בתחילת הפרק מבאר [[אדמו"ר הזקן]] את המעלה שבקיום המצוות לעומת כוונת המצוות{{הערה|רגש של אהבת ה' ויראתו.}}: השראת השכינה נמשכת במצוות מעשיות '''דווקא''' (ולא על ידי עבודת הלב). | |||
ובהמשכו מבואר, שבהשראת שכינה זו יש שלוש מעלות נוספות: | |||
:# מכיוון ש'''במעשה''' המצווה אין הבדל בין צדיק לבינוני - בשעת קיום מצווה שורה השכינה על הבינונים בדיוק כמו על הצדיקים. | |||
:# השראה זו היא גם על נפש הבהמית{{הערה|שלא כתורה, המשרה שכינה רק על נפש האלוקית.}}. | |||
:#בשעת קיום מצווה נמצאת '''הנפש הבהמית''' בגלות{{הערה|דהיינו, המצב הרגיל אצל הבינוני הוא שהנפש האלוקית נמצאת בגלות אצל הנפש הבהמית, אך בשעת קיום מצווה מעשית "מתהפכים היוצרות" והנפש הבהמית היא זו שנמצאת בגלות אצל הנפש האלוקית.}}, והשכינה שורה על כל גוף האדם. | |||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
*[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]] | *[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]] | ||
{{הערות שוליים}} | |||
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]}} | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]}} | ||
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |