משתמש:חסיד ליובאוויטש: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 81: שורה 81:
|תוכן=  
|תוכן=  


<big>'''השגת גבול'''</big>
<big>'''[[מוקצה]]'''</big>
מוקצה הוא שם כללי לחלק מאיסורי מלאכות בשבת.
החכמים אסרו לטלטל מקצת דברים בשבת וביום טוב. איסור זה נקרא מוקצה. כלומר, שמוקצה ומוצא מדעת האדם מלהשתמש בו בשבת. איסור זה מתחלק לכמה סוגים. ובכללות מתחלק לשני סוגים כלליים: מוקצה קל ומוקצה חמור.
ב[[ליקוטי שיחות]]{{הערה|חלק ו' שיחה א' לפרשת יתרו}}, מבאר הרבי{{הערה|בנוגע למחלוקת חכמים בדין אדם המוציא בשבת בהמה}}, את ההבדל בין סוג ה[[חי]] לסוג ה[[צומח]], על סוג ה[[חי]].


השגת גבול הינו דין ומצוות לא תעשה.
בסוג ה"חי", החיות היא נפשית, זוהי הסיבה לכך שבבעל-חי מצוי כח הרצון שבו מתבטאת ה"נפש". וגם הגוף שלו מושפע מרצון הנפש בדרך ממילא, מצד זה שהוא מיוחד עמו, עד כדי כך שמהותו היא הנפש".
בתורה נאמר (ספר דברים, פרק י"ט, פסוק י"ד): "לא תשיג גבול רעך אשר גבלו ראשונים בנחלתך אשר תנחל". [[רש"י]] מפרש שמדובר באדם המרמה את שכנו על ידי סימון הגבול בין קרקעותיהם באופן לא נכון.  


איסור זה הוא מקרה פרטי של איסור גזל, ובכל זאת כאשר מדובר בקרקעות בארץ ישראל ייחד לו המקרא איסור מסוים. לא רק זאת, אלא שנכתב במקום אחר במקרא על מסיג גבול (ספר דברים, פרק כ"ז, פסוק י"ז.) : "ארור מסיג גבול רעהו".
עוד מסביר, שנפש וגוף בערכם זה - לזה  הם מהות ומציאות. ולהעיר מזה שהחי נושא את עצמו ואינו מרגיש את עצמו{{הערה|וראה ד"ה יחיינו מיומים תש"א פ ב}}.


}}
}}

גרסה מ־19:54, 26 באוגוסט 2020

{{{שם}}}

ברוכים הבאים לכל משתמשי ועורכי האנציקלופדיה החב"דית הווירטואלית הגדולה בעולם. חב"דפדיה היא המאגר האנקצילופדי החב"די הגדול בעולם, ומשמש ככלי חשוב להפצת המעיינות.

משתמש זה (משתמש ש' וזאל שוין זיין די גאולה לשעבר) דוגל בלערוך וליצור ערכים חיוניים בנושאי היהדות בכלל ובנושאי חב"ד בפרט.

בעקבות לימודיו בישיבה , משתמש זה נאלץ להפחית את עריכותיו באתר.

אם למישהו יש ביקורת או הערה על משהו שאני כותב או יוצר, מוזמן לכתוב לי ע"כ בדף השיחה ואי"ה בל"נ אתקן זאת לפי הצורך.

באם הנכם יוצרים ערך חדש, מתקנים ערך קיים וכדו' - בדקו את המקורות , עיינו במדיניות חב"דפדיה וראו אם זה כופף למדיניות.

כך תוכלו לתרום לחב"דפדיה בענק. בהצלחה רבה!

{{{שם}}}

  • בכ' מנחם - אב בעזה"ת ערכתי את ערכיתי ה1000.
  • בה' אלול בעזה"ת ערכתי את עריכתי ה1500.
  • בל' אב ייסדתי את המיזם הגדול הכחלת ערכים.

{{{שם}}}

  • חב"פדיה הינה אנציקלופדיה יהודית חסידית, אי לכך , יש לשמור על סגנון הכתיבה המתאים גם על אישים שדעתכם עליהם שונה. את התחושות ראוי לשמור בבטן ולהפיץ את המעיינות.
  • חב"דפדיה הינה אתר הבית לכל יהודי אשר מחפש מידע על נושאים יהודים ועל כן, יש לשמור על נוסח מתאים אשר יקרב אותם ולא חלילה ההפך.
  • הנני ממליץ למשתמשים חדשים לבקר בדף חממה. א גרויסע הצלחה!
  • הפצת המעינות, זה הזמן! התירוצים כבר נגמרו. כנס לכאן ותתרמו לחב"דפדיה.

{{{שם}}}

{{{שם}}}

מוקצה מוקצה הוא שם כללי לחלק מאיסורי מלאכות בשבת. החכמים אסרו לטלטל מקצת דברים בשבת וביום טוב. איסור זה נקרא מוקצה. כלומר, שמוקצה ומוצא מדעת האדם מלהשתמש בו בשבת. איסור זה מתחלק לכמה סוגים. ובכללות מתחלק לשני סוגים כלליים: מוקצה קל ומוקצה חמור. בליקוטי שיחות[1], מבאר הרבי[2], את ההבדל בין סוג החי לסוג הצומח, על סוג החי.

בסוג ה"חי", החיות היא נפשית, זוהי הסיבה לכך שבבעל-חי מצוי כח הרצון שבו מתבטאת ה"נפש". וגם הגוף שלו מושפע מרצון הנפש בדרך ממילא, מצד זה שהוא מיוחד עמו, עד כדי כך שמהותו היא הנפש".

עוד מסביר, שנפש וגוף בערכם זה - לזה הם מהות ומציאות. ולהעיר מזה שהחי נושא את עצמו ואינו מרגיש את עצמו[3].

{{{שם}}}

תוספת מיוחדת בזה - בנוגע לאלה אשר זכו, שמתוך עם ישראל גופא הם נבחרו להיות שלוחים של נשיא דורנו, שכל עבודתם בכל המעת-לעת כולו מוקדשת למילוי שליחותם בהפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה, ובהבאת הגאולה

שיחת פרשת חיי שרה

{{{שם}}}

אם הנכם רוצים להגיב על דברי, להעיר או להעיר לי, להתייעץ ולהיוועץ לי, או אפילו להתוועד עמי, הנכם מוזמנים להיכנס לדף השיחה של המשתמש שלי, ואענה לכם בעזה"ת בל"נ כפי הצורך.

{{{שם}}}

משתמש זה כעת

בחופשה חב"דפדית חלקית

עקב לימודיו בישיבה.


אנו רוצים משיח עכשיו!
  1. חלק ו' שיחה א' לפרשת יתרו
  2. בנוגע למחלוקת חכמים בדין אדם המוציא בשבת בהמה
  3. וראה ד"ה יחיינו מיומים תש"א פ ב