שיחה:וכתתו חרבותם לאתים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

צריך להעלות מכאן את התמונה, ומן הסתם שיש עוד נתונים מעניינים https://en.wikipedia.org/wiki/START_I --שיעשיחה כ"ג בשבט ה'תשע"ז 00:21, 19 בפברואר 2017 (UTC)

עדכון[עריכת קוד מקור]

אתם בטח מעודכנים שההסכם בין ארה"ב לרוסיה על פירוק נשק גרעיני בוטל שנה שעברה ומעניין מה אתם אומרים על זה


ובכן, למרות שניכר כי כותב ההערה האלמוני בא להקניט (כיון שאף אחד מעורכי האתר וגולשיו לא המציא זאת, אלא מי שמהלך מיוחד זה הוא חלק מפעולותיו בעולם על העמים בעצמו - שליט"א), ועל אף שנכתבה לפני כמעט חמש שנים, יש כאן מן הראוי להשיב. והנה:

א. נקודה ראשונה: האם באמת ברור כי כך פני הדברים וההסכם בוטל ללא שוב לאחמ"כ? אשמח אם מישהו שמבין בנושא יוכל לפרט, וכן כמובן האם זה עדיין עדכני להיום.

ב. נקודה שניה: "ע"פ כל הסימנים, דורנו הוא הדור האחרון של הגלות, ובמילא הדור הראשון של הגאולה, כיון שכבר סיימו את כל עניני העבודה וכבר עומדים מוכנים לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו תיכף ומיד ממש" - על כן אי אפשר לומר שישנה דרך "לחזור אחורה" ח"ו מבשורת הגאולה של הרבי מלך המשיח, כיון (-בלשוני ולענד"י בלבד-) שכבר אין זו נבואה ובשורה על מצב של "אחישנה", שדורנו זכה לריבוי מעלות ולכן ביאת המשיח תתרחש בדור זה, אלא כיון שכבר העבודה עצמה בעולם הסתיימה ונשלמה ואם כן אי אפשר לחזור אחורה [כמו שלאחר שהסתיימה כבר עבודת הבירורים, אי אפשר שתהיה שבה"כ שנית]. ולכן אף אם בוטל ההסכם המדובר בשיחה, אין זה מעלה ומוריד חלילה בדברי הקודש ומהבשורה שבהם, כמובן.

ג. הנקודה העיקרית: בשיחות הקודש מהשנים תנש"א-תשנ"ב בהם מבשר הרבי מלך המשיח שליט"א על שינויים בעולם הנגרמים כתוצאה מההתקרבות לגאולה ומפעולותיו של מלך המשיח בעולם ועל העמים, ישנם ב' אופנים לביאור הדברים: האם זוהי "בשורה נקודתית" או שמא הדרכה כיצד צריכה להיות "ההסתכלות הראויה על ענייני העולם בזמננו", זמן הגאולה. ומהחילוקים שביניהם: בשיחת שבת פרשת וישב תשנ"ב אומר הרבי:

"דובר פעמים רבות לאחרונה ובפרט בזמן האחרון, כי ע"פ כל הסימנים, דורנו הוא הדור האחרון של הגלות, ובמילא הדור הראשון של הגאולה, כיון שכבר סיימו את כל עניני העבודה וכבר עומדים מוכנים לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו תיכף ומיד ממש. יש השואלים: הרי הגאולה תלוי' בכך ש כל העולם יהי' מוכן לכך, לא רק אדם אחד או מספר אנשים, לא רק חלק אחד של העולם – אלא כל העולם, שהרי הגאולה קשורה ותלוי' בקיבוץ נדחי ישראל מארבע כנפות הארץ, וגם בבירורן של אומות העולם בכל הארצות. היכן רואים – שואלים – שינוי בעולם, שהעולם כיום מוכן יותר לגאולה מאשר בדורות הקודמים?!"

נראה מכאן כי הבשורה בשיחה מיוחדת זו, בה צרפת הפכה עורה ונהייתה למעצמת יהדות וקדושה, לבד היותה כמובן בשורה לכשעצמה המראה כי העולם כבר מוכן לגאולה - זוהי גם הדרכה כיצד יש לראות את העולם בעיניים גאולתיות, כיון ש"כבר סיימו את כל עניני העבודה וכבר עומדים מוכנים לגאולה האמיתית והשלימה", ומכיון ש"יש השואלים" - מביא לנו הרבי מלך המשיח שליט"א דוגמא, המהפכה הצרפתית בדור השביעי. [ראה על דרך זה, דוגמא לדבר בהתוועדות המיוחדת בכ"ד תמוז תשל"ו בביאור ניסי מבצע אנטבה והאירועים שקדמו לו - שיחת חובה, אגב]. לעומת זאת, בשיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב משמע כי זהו מאורע פרטני ויחודי לעצמו:

יש להתבונן בהלימוד וההוראה ממאורע זה, וגם בפרטי הענינים דהמאורע – מקומו וזמנו, כולל שייכותו לתוכנו של הזמן בתורה, בפרשת השבוע . . וכיון שבימים אלו מחליטים ומכריזים ראשי מדינות בעולם ע"ד צמצום וביטול כלי נשק וההוספה בהענינים הדרושים לקיום כלכלת המדינה והעולם כולו – תוכן היעוד "וכתתו חרבותם לאתים", שבירת כלי המלחמה לעשות מהם כלים לעבודת האדמה, "ארץ ממנה יצא לחם" – ה"ז סימן ברור על התחלת קיומו של יעוד זה בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו.

אם כן, מהלך זה של חתימת ההסכם על ביטול הנשק הוא "סימן ברור" לכשעצמו והתחלת קיום הייעוד הספציפי של "וכתתו חרבותם לאיתים". כמובן שגם זה הוא חלק מהסימנים המראים על היות זמננו זמן הגאולה, אך עיקר הביאור בשיחה הוא על מאורע עיקרי-יחידני. ומכל זה נראה בעיני לבאר, אשר על אף שאינה היות שיחה זו מדברת בפרטי פרטות על הפעולה שנפעלה על ידי מלך המשיח ובעקבות הפסק של רבנים מורי הוראה בישראל וכו' וכו' שניכר מכך בבירור שהינה "בשורה נקודתית", ניתן וראוי וצריך ללמוד משיחה זו הוראה ולימוד בעניין הנוסף, המודגשת יותר בשיחת דבר מלכות וישב, והוא - "ההסתכלות הראויה על ענייני העולם בזמננו", זמן הגאולה.

ד. הערה קטנה לסיום: השנה התקיימו בחירות לנשיאות ארצות הברית, ובמהלך הקמפיין שלפני המרוץ עצמו הודיע הנשיא הנבחר - הכרזה שקיבלה משנה תוקף בבחריתו בפועל - כי איננו נשיא של מלחמות כי אם נשיא של שלום, ואיננו הולך לפתוח במלחמות כי אם לסיים אותם. לולי דמסתפינא הייתי מוסיף זאת לגוף הערך עצמו, אך מכיון שכבר קפץ פה אחד מאלו המדוברים בשיחה תחת התואר "השואלים" - כנראה כאן זהו מקומו יותר.

והעיקר כל העיקרים שנזכה לראות כל זה בשלימות מלאה ומוחלטת בגאולה האמיתית והשלימה נאו ממש על ידי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, עליו דיברה תורה "ושפט - זה המלך המשיח". --מוישע זוכמיר - שיחה, 10:38, כ' בחשוון, ה'תשפ"ה 10:38, 21 בנובמבר 2024 (IST)

הפסקה האחרונה כתןבה בלשון עתיד[עריכת קוד מקור]

הפסקה האחרונה כתובה בלשון עתיד (יחתמו) והווה (מנסים). צריך לשנות לעבר אבל הבעייה שאני אינני יודע בדיוק מה היה וכו' ניתן לראות מידע כאן ובדפים המקושרים--מה עם ההתגלות? - שיחה, 21:45, כ"ה בניסן, ה'תש"ף 21:45, 19 באפריל 2020 (IST)

תוקן - ישר כח! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • כ"ו בניסן ה'תש"ף • 05:45, 20 באפריל 2020 (IST)