הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:משיח ודאי"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 12: שורה 12:
 
::::לא דווקא, יש הסוברים שהוא עדיין רק [[בחזקת משיח]] --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 06:29, 21 במאי 2021 (UTC)
 
::::לא דווקא, יש הסוברים שהוא עדיין רק [[בחזקת משיח]] --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 06:29, 21 במאי 2021 (UTC)
 
:::::אפשר להביא את השיחות שהרבי מדבר בנושא ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 04:49 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
 
:::::אפשר להביא את השיחות שהרבי מדבר בנושא ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 04:49 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
::::::בתור אתר חבדי (ואף משיחיסטי) לדעתי חשוב והכרחי לכתוב פסקה ע"ז. '''נכתב ע"י: [[משתמש:מר"ש|<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] • [[שיחת משתמש:מר"ש|<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' • 12:47, י"ד בסיוון, ה'תשפ"א ''<font size="1">(25 במאי למניינם)</font>'' •
+
::::::בתור אתר חבדי (ואף משיחיסטי) לדעתי חשוב והכרחי לכתוב פסקה ע"ז. '''נכתב ע"י: [[משתמש:מר"ש|<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] • [[שיחת משתמש:מר"ש|<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' • 12:47, י"ד בסיוון, ה'תשפ"א  
 +
:::::::אני חושב שיש פו טעות, הרבי הוא בודאי משיח אבל זה לא הגדר ההילכתי של "משיח ודאי" המשיח שהרמב"ם מדבר עליו.המשיח ודאי של הרמב"ם זה רק משוא שכבר הביא את הגאולה וכבר אפשר לקיים את תורה ומצות בשלימות זה הסיבה ששלוש הדברים שעושים משהוא משיח ודאי הוא 1 "קבץ נדכי ישראל" בכדי שיהיה כל היהודים בארץ הקודש שאז יכולים לעשות שמיטה ויבל. זה שונה מהמעין והתחלה שהרבי מדבר עליו שזה עדיין לא מאפשר לעשות מצות אלו. 2 "נצח כל כל העומות שבסביביו" בכדי שלא יצטרך ללחום מלחמות כל הזמן ויהיו פנוים לעסוק בתורה וזה אי אפשר היום. הרבי רק אומר נצח בכמה ענינים לא בכל העומות שסביב ארץ ישראל. 3 "בנה מקדש במקומו" שזה מאפשר הקרבת קרבנות וכל המצות התלוים במקדש. שונה לגמרי ממה שהרבי מדבר עליו כמו שהרבי אומר שמה בפירוש וזה לשונו הקדוש-"ש"במקומו" רומז גם על מקומו של מלך המשיח בזמן הגלות (לפני ש"הרי זה משיח בודאי") היינו, שבהיותו בגלות.. בונה מלך המשיח מקדש (מעט)". הרבי אומר בפירוש שזה לפני משיח ודאי וזה רק רמז ולא מה שעושה משהו משיח בכלל ובודאי לא משיח ודאי. יש הרבה הרבה שיחות של הרבי בנושא וזה בושה שמשהוא כתב כאלה שתויות על אתר של חב"ד. אם אתה רוצה מקורות בענין הזה יש פרק שלם בספר דבר מלכות של יחי המלך עיזגוי על הענין הזה.
 +
בבקשה למחוק את הפסקה של "הרבי משיח ודאי"
 +
''<font size="1">(25 במאי למניינם)</font>'' •

גרסה מ־10:53, 28 במרץ 2023

תיקון במשיח ודאי

ב"ה יחי המלך המשיח. יישר כח וכו' המילים "רק אז אפשר לצאת מכלל ספק (על פי הלכה) ולהכריז בוודאות ש"הרי זה משיח" - לכאורה אינן נכונות. הרי רבי עקיבא הכריז על בר כוזיבא "דין הוא מלכא משיח" והלך להיות נושא כליו כדי לקרוא לכל ישראל ללכת אחריו במלחמה נגד הרומאים שהייתה פיקוח נפש ממש! - "בחזקת שהוא משיח" הוא וודאות ע"פ הלכה - "סוקלין על החזקות" - אלא שעדיין ייתכן שינוי בהמשך (כמו בחזקת אשת איש, שיש כאן וודאות, עד שסוקלים על יסוד חזקה זו, אך אם באו עדים שהמצב שונה, ייתכן שינוי בדין) כמו שהי' אצל בר כוזיבא. אולם בדורנו יש וודאות שזה לא ישתנה. קודם כל בגלל הנבואה לטובה שלא יכולה להשתנות ח"ו. וגם הרבי מלך המשיח שליט"א אומר שפס"ד הרבנים הוא אודות "בחזקת שהוא משיח, ועד "הרי זה משיח בוודאי"." (משפטים תשנ"ב). זאת אומרת לכאורה שכבר התחיל גם "משיח וודאי" (אף שעוד לא נשלם), כי "רואים במוחש שמשיח כבר נלחם מלחמות ה' ומנצח בכמה וכמה עניינים" (חיי שרה תשנ"ב). וכשמתחיל לנצח הוא כבר התחלת משיח וודאי. בברכה חלוי"צ גינזבורג

הרבי משיח ודאי

להכניס על זה פסקה, חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏? --שמואל חייםשיחה 13:58, 20 במאי 2021 (UTC)

אני Symbol support vote.svg.png בעד.  •  בברכת משיח נאו  •  פדיונר  •  שיחה  •  ט' בסיוון ה'תשפ"א 16:47
להעיר שזה לא מקובל על כולם שהרבי הוא משיח ודאי... --שמואל חייםשיחה 17:48, 20 במאי 2021 (UTC)
אבל זה הדעה של חב"ד פדיה.  •  בברכת משיח נאו  •  פדיונר  •  שיחה  •  ט' בסיוון ה'תשפ"א 23:07
לא דווקא, יש הסוברים שהוא עדיין רק בחזקת משיח --שמואל חייםשיחה 06:29, 21 במאי 2021 (UTC)
אפשר להביא את השיחות שהרבי מדבר בנושא ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 04:49 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
בתור אתר חבדי (ואף משיחיסטי) לדעתי חשוב והכרחי לכתוב פסקה ע"ז. נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 12:47, י"ד בסיוון, ה'תשפ"א
אני חושב שיש פו טעות, הרבי הוא בודאי משיח אבל זה לא הגדר ההילכתי של "משיח ודאי" המשיח שהרמב"ם מדבר עליו.המשיח ודאי של הרמב"ם זה רק משוא שכבר הביא את הגאולה וכבר אפשר לקיים את תורה ומצות בשלימות זה הסיבה ששלוש הדברים שעושים משהוא משיח ודאי הוא 1 "קבץ נדכי ישראל" בכדי שיהיה כל היהודים בארץ הקודש שאז יכולים לעשות שמיטה ויבל. זה שונה מהמעין והתחלה שהרבי מדבר עליו שזה עדיין לא מאפשר לעשות מצות אלו. 2 "נצח כל כל העומות שבסביביו" בכדי שלא יצטרך ללחום מלחמות כל הזמן ויהיו פנוים לעסוק בתורה וזה אי אפשר היום. הרבי רק אומר נצח בכמה ענינים לא בכל העומות שסביב ארץ ישראל. 3 "בנה מקדש במקומו" שזה מאפשר הקרבת קרבנות וכל המצות התלוים במקדש. שונה לגמרי ממה שהרבי מדבר עליו כמו שהרבי אומר שמה בפירוש וזה לשונו הקדוש-"ש"במקומו" רומז גם על מקומו של מלך המשיח בזמן הגלות (לפני ש"הרי זה משיח בודאי") היינו, שבהיותו בגלות.. בונה מלך המשיח מקדש (מעט)". הרבי אומר בפירוש שזה לפני משיח ודאי וזה רק רמז ולא מה שעושה משהו משיח בכלל ובודאי לא משיח ודאי. יש הרבה הרבה שיחות של הרבי בנושא וזה בושה שמשהוא כתב כאלה שתויות על אתר של חב"ד. אם אתה רוצה מקורות בענין הזה יש פרק שלם בספר דבר מלכות של יחי המלך עיזגוי על הענין הזה.

בבקשה למחוק את הפסקה של "הרבי משיח ודאי" (25 במאי למניינם)