שיחה:משיח ודאי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תיקון במשיח ודאי[עריכה]

ב"ה יחי המלך המשיח. יישר כח וכו' המילים "רק אז אפשר לצאת מכלל ספק (על פי הלכה) ולהכריז בוודאות ש"הרי זה משיח" - לכאורה אינן נכונות. הרי רבי עקיבא הכריז על בר כוזיבא "דין הוא מלכא משיח" והלך להיות נושא כליו כדי לקרוא לכל ישראל ללכת אחריו במלחמה נגד הרומאים שהייתה פיקוח נפש ממש! - "בחזקת שהוא משיח" הוא וודאות ע"פ הלכה - "סוקלין על החזקות" - אלא שעדיין ייתכן שינוי בהמשך (כמו בחזקת אשת איש, שיש כאן וודאות, עד שסוקלים על יסוד חזקה זו, אך אם באו עדים שהמצב שונה, ייתכן שינוי בדין) כמו שהי' אצל בר כוזיבא. אולם בדורנו יש וודאות שזה לא ישתנה. קודם כל בגלל הנבואה לטובה שלא יכולה להשתנות ח"ו. וגם הרבי מלך המשיח שליט"א אומר שפס"ד הרבנים הוא אודות "בחזקת שהוא משיח, ועד "הרי זה משיח בוודאי"." (משפטים תשנ"ב). זאת אומרת לכאורה שכבר התחיל גם "משיח וודאי" (אף שעוד לא נשלם), כי "רואים במוחש שמשיח כבר נלחם מלחמות ה' ומנצח בכמה וכמה עניינים" (חיי שרה תשנ"ב). וכשמתחיל לנצח הוא כבר התחלת משיח וודאי. בברכה חלוי"צ גינזבורג

הרבי משיח ודאי[עריכה]

להכניס על זה פסקה, חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏? --שמואל חייםשיחה 13:58, 20 במאי 2021 (UTC)

אני Symbol support vote.svg.png בעד.  •  בברכת משיח נאו  •  פדיונר  •  שיחה  •  ט' בסיוון ה'תשפ"א 16:47
להעיר שזה לא מקובל על כולם שהרבי הוא משיח ודאי... --שמואל חייםשיחה 17:48, 20 במאי 2021 (UTC)
אבל זה הדעה של חב"ד פדיה.  •  בברכת משיח נאו  •  פדיונר  •  שיחה  •  ט' בסיוון ה'תשפ"א 23:07
לא דווקא, יש הסוברים שהוא עדיין רק בחזקת משיח --שמואל חייםשיחה 06:29, 21 במאי 2021 (UTC)
אפשר להביא את השיחות שהרבי מדבר בנושא ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 04:49 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
בתור אתר חבדי (ואף משיחיסטי) לדעתי חשוב והכרחי לכתוב פסקה ע"ז. נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 12:47, י"ד בסיוון, ה'תשפ"א
אני חושב שיש פה טעות, הרבי הוא בודאי משיח אבל זה לא הגדר ההילכתי של "משיח ודאי" המשיח שהרמב"ם מדבר עליו.המשיח ודאי של הרמב"ם זה רק משהוא שכבר הביא את הגאולה וכבר אפשר לקיים את כל התורה ומצות בשלימות. זה הסיבה ששלוש הדברים שעושים משהוא משיח ודאי הוא 1 "קבץ נדכי ישראל" בכדי שיהיה כל היהודים בארץ הקודש שאז יכולים לעשות שמיטה ויבל. זה שונה מהמעין והתחלה שהרבי מדבר עליו שזה עדיין לא מאפשר לעשות מצות אלו. 2 "נצח כל כל העומות שבסביביו" בכדי שלא יצטרך ללחום מלחמות כל הזמן ויהיו פנוים לעסוק בתורה וזה אי אפשר היום. הרבי רק אומר נצח בכמה ענינים לא בכל העומות שסביב ארץ ישראל. 3 "בנה מקדש במקומו" שזה מאפשר הקרבת קרבנות וכל המצות התלוים במקדש. שונה לגמרי ממה שהרבי מדבר עליו כמו שהרבי אומר שמה בפירוש וזה לשונו הקדוש-"ש"במקומו" רומז גם על מקומו של מלך המשיח בזמן הגלות (לפני ש"הרי זה משיח בודאי") היינו, שבהיותו בגלות.. בונה מלך המשיח מקדש (מעט)". הרבי אומר בפירוש שזה לפני משיח ודאי וזה רק רמז ולא מה שעושה משהו משיח בכלל ובודאי לא משיח ודאי. יש הרבה הרבה שיחות של הרבי בנושא וזה בושה שמשהוא כתב כאלה שתויות על אתר של חב"ד. אם אתה רוצה מקורות בענין הזה יש פרק שלם בספר דבר מלכות של יחי המלך עיזגוי על הענין הזה.

על זה שהוא כותב שזה כתוב בפסק דין - אין שום אפי' רמז לענין של משיח ודאי בפסק דין הראשון שהרבי קיבל וזה שהם הוסיפו אחרי הרבה שנים זה מילים של הרבי "ועד להמעמד ומצב של משיח ודאי" ואפי' לדעתם הפשט הוא שבעתיד הרבי יהיה משיח ודאי. סתם להאיר שבפשתות השיחה בכלל מדבר על הפסק דין מתשמ"ז שמשיח צריך לבוא שהרבי בקש מרבנים לכתוב הרבה פעמים והרבי רק אומר בשיחה מה שיהיה אז (בגאולה): חזקת משיח ומשיח ודאי. כמו שרואים בלשון של הרבי במקור בבילתי מוגה בשיחה של כד שבט (בהתוועדות של שבת פ' משפטים לא נזקר הענין הזה כלל)הרבי מדבר על פסק דין שפסקו לפני בכמה שנים ואני לא חושב שמאייר תשנ"א לשבט נ"ב זה כמה שנים. בבקשה למחוק את הפסקה של "הרבי משיח ודאי" (25 במאי למניינם)