שיחת תבנית:אחרונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

כמדומני שהמהר"ם מלובלין גם שייך לכאן, הוא היה רבם של השל"ה ואביו של הש"ך... גם צריך לדון אם להכניס מקובלים כמו השל"ה, הרמ"ק והאריז"ל? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח 18:13, ז' באב, ה'תש"ף

חלוקת קונטרסים - מה דעתך בנידון??? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:43, ח' באב, ה'תש"ף
באופן כללי אחרונים זה יותר בקטע של נגלה (לכן בויקי הכניסו רק את הרבי, הצמח צדק ואדה"ז), המהר"ם נראה לי מתאים להכניס אותו, לגבי המקובלים יש לדון ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 20:11 • ח' באב תש"פ
אדמו"ר האמצעי כתב בנגלה "פסקי דינים" והגיע לידינו רק ספר אחד. מאדמו"ר המהר"ש יש לנו תשובות בודדות. אדמו"ר הרש"ב - לית מאן דפליג! רשדב"ל הוציא שו"ת תורת שלום מתוך אג"ק הרש"ב. אדמו"ר הריי"צ - הגיעו לידינו תשוחבות בודדות בהלכה ומנהג, וכן תשובה ארוכה שכתב בצעירותו - כולם הופיעו ביגדיל תורה נ.י. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:18, ח' באב, ה'תש"ף.
מצאתי בהשגח"פ: " בא’ ממאמריו אומר הרבי שישנם עניינים מכל הרביים בענייני נגלה. כשנכנס אחד מאנ"ש ליחידות אמר-שאל את הרבי, שאינו מוצא עניינים בנגלה מאדמו"ר הריי"צ? פתח הרבי את מגירתו והוציא משם חבילה די עבה של דפים ואמר: אלו הם חידושיו של כ"ק מו"ח אדמו"ר ברמב"ם. (מפי הרה"ח מ.ד. דוברסקין)". קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:54, ח' באב, ה'תש"ף.
לכן בחב"דפדיה הם נכנסו, בויקי הם לא מייחסים חשיבות לפי המציאות אלא לפי מראית העינים שלהם, רבנים עם ספרים רציניים (ע"פ הבנתם) בנגלה נכנסו לתבנית ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 21:15 • ח' באב תש"פ
כבר סוכם כאן עשרות פעמים שויקי לא דוגמא לדברים כאלו... בנוגע למקובלים, אולי כדאי להסתפק בתבנית:מקובלים? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 08:32, ט' באב, ה'תש"ף
אכן, לא ראיתי את התבנית ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:05 • ט' באב תש"פ
למה הדברי נחמיה לא נמצא כאן? קודש לנשיא הדור! - שיחה, 21:52, י"א באב, ה'תש"ף.

שנים[עריכה]

תבנית זו מסודר בסדר לא הגיוני. יש לחלק בין תקופת האחרונים שהגיעה עד אמצע שנות הת"ר, לבין תקופת אחרוני האחרונים, ותקופת אחרוני זמנינו. כרגע, אין לזה טעם, ובפרט שישנם רבים שלא זכו כלל לציון (כהרגוצ'ובי).
ובקצרה, יש לחלק את התבנית לתחילת ימי האחרונים עד זמנו של אדה"ז בערך. ולאחר מכן, את הגדולים עד ת"ש, ולבסוף מת"ש ואילך. כנלענ"ד • כתית למאורבית הבד 10:20, ט' באב, ה'תש"ף (30 ביולי למניינם), ימות המשיח 10:20, 30 ביולי 2020 (UTC)

זה בעיקרון מסודר לפי תאריך לידה, אין כעת בתבנית משנת הת"ש וגם לא נראה שאמור להיות. הסדר שאתה מציע הוא בכל ארץ בנפרד או שאתה רוצה לערבב אותם? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 13:39 • ט' באב תש"פ

שחזור[עריכה]

קודש לנשיא הדור! למה שחזרת את עריכתי?--שמואל חיים~יחי המלך - שיחה, 15:39, י"ט באב, ה'תש"ף 15:39, 9 באוגוסט 2020 (UTC)

הבהרתי בתקציר שמדובר בהגזמה. אפילו את הגר"ע הייתי מוריד, אבל כיוון שנטמע נטמע... לא כל רב קצת מפורסם או יותר מפורסם זכאי לתואר "אחרון". בתקווה להבנה, קודש לנשיא הדור! - שיחה, 15:46, י"ט באב, ה'תש"ף.

עריכה מחדש[עריכה]

לדעתי, יש לסדר הכל מחדש, להשאיר רק את החשובים ביותר (שאין לדבר סוף), ולמיין לא לפי מקומות אלא באופן אחר - או לפי תקופות, שאז הייתי מחלק ל: 1. עד ת"ח ות"ט (מפני שאז היו הש"ך והט"ז שעד אליהם היו המחברים ברוה"ק - היום יום ו' שבט). 2. עד השואה 3. אחרוני זמננו. או לפי נושאים, שאז הייתי מחלק ל: 1. השו"ע ונושאי כליו. 2. גדולי מחברי שו"ת. 3. גדולי מפרשי הש"ס והרמב"ם. ואין הזמ"ג לכל זה כיון שדורש עיון גדול. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:46, י"ג בתשרי ה'תשפ"א

לפי האפשריות שהצעת יצטרפו עוד כמה... אך מובן שאני בעד חזק.gif בעד חזק לנושא זה... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:13, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
כמובן שאני בעד לערוך ולהתאים לאתר, אבל הסדר של מקומות הוא חשוב כשמדובר באחרונים, יש משמעות למקום שממנו הם הגיעו לגבי דעתם בנושאים שונים, ואם נחוץ לשנות אז עדיף לפי שנים ובלי מספר 3 (אחרוני זמננו) אחרת שוב אין לדבר סוף ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:48 • י"ד בתשרי ה'תשפ"א