תחנת הרכבת כפר חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

סיפור חזק... לכתחילה אריבער כפשוטו ממש שהוביל להקמת התחנה
אין תקציר עריכה
(סיפור חזק... לכתחילה אריבער כפשוטו ממש שהוביל להקמת התחנה)
שורה 12: שורה 12:
עוד לפני הקמת הרציף במקום, התחנה הייתה "נקודת עצירה" (באנגלית: Halt, מקום מוסכם לעצירת רכבת לצורך העלאת והורדת נוסעים, ללא רציף או מבנה תחנה) שנקראה "סאפארייה" (Safariyya) על שם הכפר ששכן במקום, בקו מסילת הרכבת ל[[ירושלים]].
עוד לפני הקמת הרציף במקום, התחנה הייתה "נקודת עצירה" (באנגלית: Halt, מקום מוסכם לעצירת רכבת לצורך העלאת והורדת נוסעים, ללא רציף או מבנה תחנה) שנקראה "סאפארייה" (Safariyya) על שם הכפר ששכן במקום, בקו מסילת הרכבת ל[[ירושלים]].


ר' [[פינייע אלטהויז]] דאג באמצעות מר [[זלמן שזר]] ואחרים, להקים את תחנת הרכבת ב[[כפר חב"ד]].
בשנים הראשונות שלאחר הקמת כפר חב"ד לא היה במקום רציף ואף נקודת העצירה שהייתה בו בעבר לא הייתה פעילה. ר' [[שלמה מיידנצ'יק]] שהיה נהג קטר היה נוהג לעצור את הרכבת בכל פעם שהיה חולף בכפר חב"ד למרות שלא היה במוקם רציף והיה מעלה ומוריד נוסעים, כשראו זאת הממונים עליו הם מיהרו להקים במקום רציף רשמי ולאחר מכן חנכו תחנה.  


הרב [[שלמה מיידנצ'יק]] היה קטר ברכבת ישראל.
בנוסף דאג גם ר' [[פינייע אלטהויז]] דאג באמצעות מר [[זלמן שזר]] ואחרים, להקים את תחנת הרכבת ב[[כפר חב"ד]]{{מקור}}.
 
במשך עשרות שנים נחשבה תחנת הרכבת בכפר חב"ד לתחנת הרכבת הארוכה ביותר בישראל.


==בית חב"ד כפר חב"ד==
==בית חב"ד כפר חב"ד==
12,799

עריכות