י"ט בניסן: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת דולרים (שיחה | תרומות) מ (קטגוריה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
*[[תשי"ד]] - הרב [[נתן יצחק אוירכמן]], [[שליח]] [[הרבי]] ב[[עכו]]. | *[[תשי"ד]] - הרב [[נתן יצחק אוירכמן]], [[שליח]] [[הרבי]] ב[[עכו]]. | ||
*[[תשל"ד]] - הרב [[לוי יצחק הבלין]], מנכ"ל מוסדות חב"ד ב[[קריית גת]]. | *[[תשל"ד]] - הרב [[לוי יצחק הבלין]], מנכ"ל מוסדות חב"ד ב[[קריית גת]]. | ||
===נפטרו== | |||
{{להיום יום|י"ט|ניסן}} | [[תשע"ז]] - הרב [[מנחם מענדל מרדכי דייטש]] היה משלוחי הרב לצרפת, הקים יחד עם אחיו את בניין אש"ל סמוך לאוהל אדמור הזקן, בשנת שתשע"ז נסע לעיר ז'יטומיר במטרה לסייע לקהילה היהודית בליל ה' בתשרי הותקף בעיר על רקע אנטישימי והוטס לארץ ובי"ט בניסן נפטר | ||
{{להיום יום|י"ט|ניסן}} | |||
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש ניסן|ב יט]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש ניסן|ב יט]] |
גרסה מ־21:28, 23 באפריל 2018
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"ט בניסן הוא היום העשרים ותשעה בחודש ניסן ויומו החמישי של חג הפסח.
אירועים ביהדות
- ב'תמ"ח - פרעה, מלך מצרים, החל לרדוף אחרי בני ישראל.
- שע"ד - רבי יהושע ולק הכהן כץ, מחבר הפירושים 'סמ"ע' על שולחן ערוך חושן משפט, ו'דרישה' ו'פרישה' על ארבעה הטורים, נפטר.
- תקל"ב - רבי אהרן הגדול מקרלין נפטר.
- תר"ג - רבי שלמה יהודה לייב רבינוביץ' מלענטשנא, נפטר.
- תש"ג - רבי מנחם זמבא, מגאוני פולין ומחבר ספר 'תוצאות חיים', נרצח במרד גטו ורשה.
- תשמ"ח - רבי יעקב יוסף ווייס, האדמו"ר מספינקא בבני ברק.
- תשס"ב - רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר, נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תשי"ד - הרב נתן יצחק אוירכמן, שליח הרבי בעכו.
- תשל"ד - הרב לוי יצחק הבלין, מנכ"ל מוסדות חב"ד בקריית גת.
=נפטרו
תשע"ז - הרב מנחם מענדל מרדכי דייטש היה משלוחי הרב לצרפת, הקים יחד עם אחיו את בניין אש"ל סמוך לאוהל אדמור הזקן, בשנת שתשע"ז נסע לעיר ז'יטומיר במטרה לסייע לקהילה היהודית בליל ה' בתשרי הותקף בעיר על רקע אנטישימי והוטס לארץ ובי"ט בניסן נפטר
הפתגם היומי - י"ט בניסן - מלוח היום יום |
---|
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.
פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו. שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש. שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה. שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו. שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי. |