ראשי תיבות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
== ראשי תיבות נפוצים ==
== ראשי תיבות נפוצים ==
ראשי תיבות נפוצים בספרי החסידות:
ראשי תיבות נפוצים בספרי החסידות:
{{טורים|מספר=3|תוכן=
=== א' ===
=== א' ===
*'''[[אאע"ה]]''' - [[אברהם אבינו]] עליו השלום.
*'''[[אאע"ה]]''' - [[אברהם אבינו]] עליו השלום.
שורה 131: שורה 132:
===ש'===
===ש'===
*'''[[שבה"כ]]''' - [[שבירת הכלים]].
*'''[[שבה"כ]]''' - [[שבירת הכלים]].
 
}}
==ראו גם==
==ראו גם==
*[[סופי תיבות]]
*[[סופי תיבות]]

גרסה מ־20:25, 6 בספטמבר 2016

ערך זה מועמד לפיצול: ערך זה גדול מאוד או שהוא עוסק במספר נושאים. ייתכן שפיצול הערך לערכי משנה יקל על הקריאה ועל איתור מידע רלוונטי.
אתם מוזמנים לדון בדף השיחה בהצעה לפצל את הערך. הערה: יש תוכן פנימי במושג ראשי תיבות, והרשימה מאריכה, עדיף בערך נפרד - ראשי תיבות נפוצים בחסידות.
כתב יד קודש של הרבי, ובו ראשי תיבות נפוצים

ראשי תיבות הוא צורה של כתיבת מילים בקיצור, בה נכתבת רק האות הראשונה (או השניה) של המילה ('ראש' ה'תיבה').

משמעות הראשי תיבות

פעמים רבות אנו מוצאים בדרשות חז"ל שדורשים מילה מסויימת המופיעה בתורה בראשי תיבות, ובשער היחוד והאמונה[1] מבאר אדמו"ר הזקן שאין זה רק 'רמז' ו'סימן' למילים ש'מוחבאות' בו, אלא שהאות הראשונה בכל מילה כוללת את כל האותיות שבתוכה, והיא החיות שלהם.

במספר מקומות[2] מציין הרבי לדברי חז"ל ש"לשון נוטריקון מן התורה"[3].

ראשי תיבות חסידיים

יחד עם תורת החסידות, התפתחו עשרות רבות של ראשי תיבות יחודיים לחסידות, כגון: פ"נ, דא"ח, ועוד רבים.

לצורך הקלת השימוש בראשי התיבות, נערכו כמה לוחות של ראשי תיבות המיוחדים לתורת החסידות בכלל ולחסידות חב"ד בפרט.

ראשי תיבות נפוצים

ראשי תיבות נפוצים בספרי החסידות:


שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

א'

ב'

ג'

ד'

ה'

ו'

ז'

ח'

ט'

י'

כ'

ל'

מ'

נ'

ס'

ע'

פ'

צ'

  • צ"ל - צריך להבין\צריך לומר.

ק'

ר'

ש'

ראו גם

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. פרק י"ב.
  2. ראו שיחת שבת פרשת אחרי קדושים תנש"א, הערה 14.
  3. מסכת שבת קה, ב.
  4. בשיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב אמר הרבי על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש"