לימוד עניני בית הבחירה: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
לך אמור להם, ויתעסקו לקרות צורת הבית בתורה. ובשכר קרייתה שיתעסקו לקרות בה, אני מעלה עליהם כאלו הם עוסקין בבניין הבית.}}
לך אמור להם, ויתעסקו לקרות צורת הבית בתורה. ובשכר קרייתה שיתעסקו לקרות בה, אני מעלה עליהם כאלו הם עוסקין בבניין הבית.}}


לאור זאת ביקש הרבי ללמוד בימי [[בין המצרים]] את עניני בית המקדש כפי שהם בספר יחזקאל (פרקים מ-מג), במסכתות תמיד ומידות, בהלכות בית הבחירה ל[[רמב"ם]] וכן כפי שעניני המקדש נתבארו ב[[תורת החסידות]].
לאור זאת ביקש הרבי ללמוד בימי [[בין המצרים]] את עניני בית המקדש.


מאז ההוראה, נהג הרבי במשך תקופה ארוכה ב[[התוועדות|התוועדויות]] בשבתות שבבין המצרים לבאר בעצמו ענין בהלכות בית הבחירה. כמה שנים לאחר מכן הרבי דיבר באריכות בהתוועדות בטענה לחסידים, מדוע לא פעלו מעצמם בלימוד הלכות בית הבחירה אלא חיכו להתעוררות מהרבי - שהרי, הסיבה להוראה תקיפה בכל שנה{{הערה|שיחת ש"פ מטות מסעי תש"מ (שיחות קודש חלק ג' ע' 656).}}. פעמים רבות התייחס הרבי למעלת הלימוד ופעולתו.
מאז ההוראה, נהג הרבי במשך תקופה ארוכה ב[[התוועדות|התוועדויות]] בשבתות שבבין המצרים לבאר בעצמו ענין בהלכות בית הבחירה. כמה שנים לאחר מכן הרבי דיבר באריכות בהתוועדות בטענה לחסידים, מדוע לא פעלו מעצמם בלימוד הלכות בית הבחירה אלא חיכו להתעוררות מהרבי - שהרי, הסיבה להוראה תקיפה בכל שנה{{הערה|שיחת ש"פ מטות מסעי תש"מ (שיחות קודש חלק ג' ע' 656).}}. פעמים רבות התייחס הרבי למעלת הלימוד ופעולתו.
==הענינים הנלמדים==
על פי הוראת הרבי, הלימוד מתרכז בעיקר בעניני בית המקדש כפי שהם מופיעים בתורה שבכתב בספר יחזקאל (פרקים מ-מג) ובפרשות העוסקות בבנין ובכלים בספר שמות (פרשות תרומה-פקודי){{הערה|משיחת י"ז תמוז תשד"מ.}}, בתורה שבעל פה במסכתות תמיד ומידות, ובהלכות בית הבחירה ל[[רמב"ם]] שבהן יש את המעלה של 'הלכות פסוקות', וכן כפי שעניני המקדש נתבארו ב[[תורת החסידות]]{{מקור}}.


==פעולת הלימוד==
==פעולת הלימוד==
31,404

עריכות