ידיים: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
לאדם יש לו שני '''ידיים''', יד ימין ויד שמאל, בכל יד יש חמש אצבעות, ג' פרקים בכל אצבע וב' פרקים באגודל{{הערה|ומה שכתוב במשנה (אהלות פ"א מ"ח) שיש ששה פרקים בכל אצבע, היינו עד הקנה(תוי"ט שם), אבל בהאצבעות עצמם יש בכל אצבע ג' פרקים ובאגודל ב' פרקים. | לאדם יש לו שני '''ידיים''', יד ימין ויד שמאל, בכל יד יש חמש אצבעות, ג' פרקים בכל אצבע וב' פרקים באגודל{{הערה|ומה שכתוב במשנה (אהלות פ"א מ"ח) שיש ששה פרקים בכל אצבע, היינו עד הקנה(תוי"ט שם), אבל בהאצבעות עצמם יש בכל אצבע ג' פרקים ובאגודל ב' פרקים.}}, שהם '''[[ארבע עשרה|י"ד]]'''.{{להשלים|כל הערך=כן}}{{איברים}} | ||
ישנם י"ד עתים לטובה וי"ד עתים להיפך{{הערה|ראה קהלת ג, ב ואילך. תקו"ז תס"ט (קא, ב). | ישנם י"ד עתים לטובה וי"ד עתים להיפך{{הערה|ראה קהלת ג, ב ואילך. תקו"ז תס"ט (קא, ב).}}, שנמשכים מב' ידות שלמעלה. כמו שבהאדם למטה, שבכל יד יש חמש אצבעות, ג' פרקים בכל אצבע וב' פרקים באגודל , שהם י"ד, וישנם ב' ידים, יד ימין ויד שמאל, שהם [[עשרים ושמונה|כ"ח]]. | ||
ושרש ב' הידים הוא מ[[עשר ספירות]] שהם במספר [[עשר]] [[אצבעות]], [[חמש]] לעומת חמש. | ושרש ב' הידים הוא מ[[עשר ספירות]] שהם במספר [[עשר]] [[אצבעות]], [[חמש]] לעומת חמש. | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
ומזה ההתחלקות דכ"ח עתים בהשתלשלות, בקו הימין ובקו השמאל. | ומזה ההתחלקות דכ"ח עתים בהשתלשלות, בקו הימין ובקו השמאל. | ||
אדם יכול לפעול על ידי עבודתו ההמשכה שלמעלה מהשתלשלות, ואזי כל הכ"ח עתים (שבהפסוק דבראשית, שיש בו כ"ח אותיות), יהיו כולם בקו הימין, דלית שמאלא בהאי [[עתיקא קדישא|עתיקא]] וכולא ימין. על ידי שעונה [[אמן יהא שמיה רבה]]<nowiki/>בכל כחו, שב[[אמן יהא שמיה רבה]] ישנם גם כן כ"ח אותיות, שהם כנגד הכ"ח עתים, וכאשר עונה [[אמן יהא שמיה רבה]] בכל כחו, היינו ההמשכה דועתה יגדל נא כח אד', אזי ממשיך בכל הכ"ח עתים שיהיו כולם בבחי' הימין, ולכן קורעים לו גזר דינו{{הערה|ממאמר פ' נח תשי"ז. | אדם יכול לפעול על ידי עבודתו ההמשכה שלמעלה מהשתלשלות, ואזי כל הכ"ח עתים (שבהפסוק דבראשית, שיש בו כ"ח אותיות), יהיו כולם בקו הימין, דלית שמאלא בהאי [[עתיקא קדישא|עתיקא]] וכולא ימין. על ידי שעונה [[אמן יהא שמיה רבה]]<nowiki/>בכל כחו, שב[[אמן יהא שמיה רבה]] ישנם גם כן כ"ח אותיות, שהם כנגד הכ"ח עתים, וכאשר עונה [[אמן יהא שמיה רבה]] בכל כחו, היינו ההמשכה דועתה יגדל נא כח אד', אזי ממשיך בכל הכ"ח עתים שיהיו כולם בבחי' הימין, ולכן קורעים לו גזר דינו{{הערה|ממאמר פ' נח תשי"ז.}}. | ||
== מצוות הקשורים עם הידיים == | == מצוות הקשורים עם הידיים == |
גרסה אחרונה מ־06:21, 18 בנובמבר 2024
לאדם יש לו שני ידיים, יד ימין ויד שמאל, בכל יד יש חמש אצבעות, ג' פרקים בכל אצבע וב' פרקים באגודל[1], שהם י"ד.
איברי גוף האדם |
---|
מושגים כלליים |
ראש • פנים • נשימה • דם • גידים • ורידי הדם • עורקים • עצבים • בשר • עצמות • עור • שערות הראש והזקן |
איברי הראש |
גולגולת • מצח • מוח • קרום שעל המוח • אויר שבין המוח לגלגולת • קרום שעל האויר • שערות הראש והזקן • זקן • עיניים • עפעפיים • אוזניים • אף • פה • שפתיים • לשון • חיך • שיניים • צואר - (קנה, ושט וורידים) • עורף • לחיים • סנטר |
איברי הגוף |
בית החזה • בית השחי • בטן • טבור • אגן • לב • ריאות • כליות • כיס המרה • כבד • קיבה • איברי הפסולת • איברי ההולדה • סיומא דגופא • יסוד דנוקבא |
גפיים |
כתפיים • ידיים • רגליים • עקב • אצבעות • ציפורניים |
ראו גם |
אשר יצר • בריאות ורפואה • אדם - מין המדבר (תבנית) |
ישנם י"ד עתים לטובה וי"ד עתים להיפך[2], שנמשכים מב' ידות שלמעלה. כמו שבהאדם למטה, שבכל יד יש חמש אצבעות, ג' פרקים בכל אצבע וב' פרקים באגודל , שהם י"ד, וישנם ב' ידים, יד ימין ויד שמאל, שהם כ"ח.
ושרש ב' הידים הוא מעשר ספירות שהם במספר עשר אצבעות, חמש לעומת חמש.
ומזה ההתחלקות דכ"ח עתים בהשתלשלות, בקו הימין ובקו השמאל.
אדם יכול לפעול על ידי עבודתו ההמשכה שלמעלה מהשתלשלות, ואזי כל הכ"ח עתים (שבהפסוק דבראשית, שיש בו כ"ח אותיות), יהיו כולם בקו הימין, דלית שמאלא בהאי עתיקא וכולא ימין. על ידי שעונה אמן יהא שמיה רבהבכל כחו, שבאמן יהא שמיה רבה ישנם גם כן כ"ח אותיות, שהם כנגד הכ"ח עתים, וכאשר עונה אמן יהא שמיה רבה בכל כחו, היינו ההמשכה דועתה יגדל נא כח אד', אזי ממשיך בכל הכ"ח עתים שיהיו כולם בבחי' הימין, ולכן קורעים לו גזר דינו[3].
מצוות הקשורים עם הידיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- נתינת צדקה
- מצות תפילין
- נטילת ידיים