דוד קאהן: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{חצרות}} | |||
[[קובץ:תולדות אהרון.jpg|ממוזער|שמאל|250px|האדמו"ר בביקור ב[[ישי"ג חח"ל צפת]]]]רבי '''דוד הכהן קאהן''', ה[[אדמו"ר]] '''מתולדות אהרן''' שליט"א, ממשיך דרכו של אביו רבי [[אברהם יצחק קאהן|אברהם יצחק הכהן קאהן]] האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל ושל סבו - אב אמו - הרה"ק רבי אהרן ראטה זצ"ל בעל השומרי אמונים. | [[קובץ:תולדות אהרון.jpg|ממוזער|שמאל|250px|האדמו"ר בביקור ב[[ישי"ג חח"ל צפת]]]]רבי '''דוד הכהן קאהן''', ה[[אדמו"ר]] '''מתולדות אהרן''' שליט"א, ממשיך דרכו של אביו רבי [[אברהם יצחק קאהן|אברהם יצחק הכהן קאהן]] האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל ושל סבו - אב אמו - הרה"ק רבי אהרן ראטה זצ"ל בעל השומרי אמונים. | ||
גרסה מ־20:55, 25 במרץ 2010
חב"ד וגדולי ישראל |
---|
חב"ד ובנותיה |
חסידות חב"ד ליובאוויטש חסידות סטרשלה ● התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו) • חב"ד קאפוסט • חב"ד ליאדי • חב"ד ניעז'ין ● חסידות אוורוטש |
חצרות רוסיה ליטא ואוקראינה |
ברסלב • טולנא • סלונים • סקווירא • פינסק קרלין • צ'רנוביל • קרלין • צ'רקס • רחמסטריבקא • רוז'ין • צ'ורטקוב • סקוליא |
חצרות גליציה |
באבוב • צאנז • מחנובקה • פשברסק • בעלז • נדבורנא • ביטשינא • קרטשניף • זוטשקא |
חצרות פולין ווואהלין |
אמשינוב • גור • זוויהל • לעלוב • סטרופקוב • ראדזין • ביאלא • פשיסחא • אוז'רוב |
חצרות הונגריה ורומניה |
ויז'ניץ • סאטמאר • ספינקא • ערלוי • פאפא |
חצרות ארץ ישראל ומרוקו |
שומרי אמונים • אשלג • אבוחצירא |
רבי דוד הכהן קאהן, האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, ממשיך דרכו של אביו רבי אברהם יצחק הכהן קאהן האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל ושל סבו - אב אמו - הרה"ק רבי אהרן ראטה זצ"ל בעל השומרי אמונים.
בשנות מגוריו בארה"ב היה משתתף באופן קבוע בהתוועדויות של הרבי, בכל עת. באותה עת התקרב ביותר לשיטת חב"ד. בהמשך דרכו קבע לימוד עם כמה ממשפיעי חב"ד, ביניהם עם החוזר הידוע הרב יואל כהן, אתו למד תקופה ארוכה. כמו כן למד חסידות אצל המשפיע רבי משה וובר זצ"ל.
מנהיג את החסידות
לאחר פטירת אביו בחרו בו רוב חסידי אביו לאדמו"ר והוא מונה להנהיג את הקהילה המונה כיום אלפי חסידים. תורותיו מיוסדים על פי שיטת חב"ד.
בשנת תש"ע השתתף בהתוועדות חסידית בישוב מגדל. האדמו"ר נשא מסע מאלף על מעלת לימוד ספר התניא וחסידות בכלל, על מעלת עבודת ה' עפ"י דרך החסידות, והתוועד שעה ארוכה על ההבדל העצום של מי שעובד את ה' מתוך לימוד החסידות כשהוא מסביר איך הלימוד המעמיק חודר ומשפיע על חיי היום יום.[1]