שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 233: | שורה 233: | ||
אלו מצוות למשל נבחרות? מדוע דווקא תפילין, צדקה, אבל מזוזה לא? ומי בחר אותם? | אלו מצוות למשל נבחרות? מדוע דווקא תפילין, צדקה, אבל מזוזה לא? ומי בחר אותם? | ||
--[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 04:30, 4 בפברואר 2010 (UTC) | --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 04:30, 4 בפברואר 2010 (UTC) | ||
ואגב כמה הערות: [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%97%D7%91%22%D7%93%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%A1%D7%A4%D7%A8_%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90/%D7%A9%D7%A2%D7%A8_%D7%94%D7%99%D7%97%D7%95%D7%93_%D7%95%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94 שער היחוד ואמונה] או שער היחוד והאמונה? יש להחליט. בכותר כתוב כל הזמן שער היחוד ואמונה. אבל בתוך המיזם עצמו כתוב כמו שהאלטער רבי קרא לזה - שער היחוד והאמונה. | |||
זה מפריע גם לכל הקישורים שמקשרים לשער היחוד והאמונה. | |||
וגם רציתי לשאול אותך מזמן: מצאת מקום בו תוכל להעתיק את היום יום העתק והדבק, בספריית חב"ד ליובוויטש, אוצר 770 כו' או שאתה מקליד את זה לבד? יכו ללהיות שתוכל לחסוך זמן באופן הנ"ל. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 04:45, 4 בפברואר 2010 (UTC) |
גרסה מ־06:45, 4 בפברואר 2010
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.
למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש. |
תיבת ארכיון
|
פסק הרבנים בעניין תמונות נשים
להלן מספר דיוקים בפסק הרבנים. ובכן, חשוב לדייק בפסיקה ההלכתית בכלל ובפסק דין של בי"ד רבני חב"ד בפרט. אבוא בזה במספר נקודות (לענ"ד):
א. הפניה היא למנהלי אתרי החדשות ולא למיזם תורני זה.
ב. האיסור בהצגת תמונות נשים הוא עדין ורגיש מאוד ואין בזה הכרעה חד משמעית! הכלל הוא שכל עוד ואין בזה שמום "גירוי היצר" אין הדבר אסור. ולצורך העניין, כל האלבומים החב"דיית, שיצאו בהוראת והגההת הרבי, מופיעים בהם גם נשים. ולכן, כיון שאיננו "מפרסמים תמונות של נשים", רק שפעמים ויש ערך על אשה או כיוצ"ב, מופיעה התמונה של ובד"כ גם לא לבד - עדיין זה לא בגדר של "פירסום תמונות נשים".
ג. האיסור ב"קישורים" הוא רק לאתרים חילוניים ממש ולא לאתרים שאינם עומדים בתקנון הבי"ד.
ושוב, דייק ודו"ק. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 12:57, 21 בינואר 2010 (UTC)
- תשובה לכבודו:
- על א. אין צורך כלל להשיב.
- ב. בנוגע לקושיא מהאלבומים אכתוב בהמשך. אבל בראש ובראשונה דבר ברור זה מאמר חז"ל שכל אחד יודע ש"אסור להסתכל באשה ואפילו פנויה..." ואין שום חולק על זה וזה נפסק בשולחן ערוך, ואם כן עלינו להמנע מכל נסיון לעבור על דברי חז"ל, ומי שמביא תמונות של נשים וגורם לעבור על איסור זה אין ידוע לי מה ההיתר שלו.
- וידוע מאמר חז"ל בבא בתרא דאי איכא דרכא אחרינא מיקרי רשע, ולכן בכל מקום שאין ברירה (כגון ברחוב) עלינו לעבור, או כגון בשליחות שצריך לזכות את הרבים ואין ברירה אחרת, אבל כל ההפניות וכו' כאן לתמונות של נשים הם דברים שאינם מוכרחים כלל!
- ולכן אין מובן ההיתר בזה כלל, ויש לשקול כל מקרה לגופו מידת ההכרח בזה והתמונות וכו' ולכן אין להביא ראיה ממקים שונים ואי אפשר לדמות בזה מילתא למילתא (מלבד זאת שאיני יודע על מה אתה מדבר אולי תואיל להביא הפניות.)
- מלבד זאת בנוגע לאלבומים אין ראיה מזה כלל, כי יש חילוק בין נשים שנפטרו לבין אנשים שחיים עדיין, כמבואר בגמרא סנהדרין (מה ע"א) עיין שם היטב. והאלבומים הנ"ל היו ככל הנראה מנשים שנפטרו ולכן אין ראיה כלל. אבל וודאי שאיני צריך להביא ראיה לפסק דין שנכתב על ידי רבני חב"ד שאסור להביא תמונות של נשים , ותוקף פסק דין זה הוא אותו תוקף כמו הפסק דין שנכתב על ידי אותם רבנים בעצמם שהרבי שליט"א מלך המשיח!
- זאת מלבד שרבני חב"ד שכבר שקלו ענין זה והם יודעים מה דעת הרבי שליט"א בענינים אלו ועם כל זה פסקו זאת לאיסור גמור!
- ג. וודאי שאיני בא לכפות את דעתי ח"ו על אף אחד, אבל כל אחד יודע מה היא דעת ההלכה הפסוקה...--שלום 18:59, 21 בינואר 2010 (UTC)
- שלום, שלום. נראה ששורר כאן בלבול מוחלט עם דעות קדומות. ננסה לעשות קצת סדר.
- הבטה באשה (לשם נישואין) זה מצווה, כך פוסק הרמב"ם. שונה הדבר כאשר האדם עלול לבוא לידי הרהור וכיו"ב, היינו הבטה ביופיה או בבגדים צבעוניים שעליה וכו', זה אסור ולכן גם שאר ענייני נשים אסור משום זה ובמילא אין כאן שום איסור מצד החפצא של צורת נקבה, כפשוט. אי-לכך, כיון שמיזם הוא א. מיזם תורני-אנציקלופדי ואין עניינו בחדשות ויח"צנות וכיו"ב, כי אם בעובדות בלבד, אין כאן שום חשש הנ"ל והתמונה הרי היא בדיוק כמו שאדם קונה מוצר במכולת (לא בפקוח נפש) והמוכרת נקבה, הרי באם "אינו מתכוון להנות ממנה" הרי אין בזה שום בעיה (דאל"כ היו רבני חב"ד מוסיפים בפסק שלהם להחרים כל ענייני נשים, בחנויות, והרצאות כמנהג המוסלמים ומיני אנשי ירושלים). ב. מיזם זה הוא אף לנקבות העולם, שגם הן גולשות באינטרנט, ממילא להן מותר לראות צורת אישה ודינו כהרה"ר שמותר להלך בו ואינך חייב להביט בהן.
- בנוגע לאלבומים, תחלה כתבת שתכתוב בהמשך, בהמשך כתבת שאינך יודע על מה מדובר ואח"כ כתבת שכנראה מדובר בלבומים של אנשים שנפטרו. א"כ א. מהיכן לך שמדובר באנשים שנפטרו ב. בפס"ד של הרבנים אין חילוק בין נפטרו ללא נפטרו ג. רוב התמונות בחב"דפדיה של נשים הן שנפטרו כבר. גופא: מדובר באלבומי תהלוכות ל"ג בעומר, ספר השליחות, אלבומי מבצעים והדברים ידועים ומפורסמים וכל הנשים בהם חיים וקיימים וכולם מדובר ב"יודעים ומכירים" וכאמור, כיון שאי"ז עניינים של פירסום וכדו' כי אם לתאר או לפרסם המציאות אין כאן שום חשש. ואם תאמר והרי סוף סוף אפשר שיבוא לידי הרהור וכנאמר בקיצוש"ע "צריך האדם להתרחק מן הנשים מאוד מאוד, נמצאת שאין לדבר סוף וננהג כמנהג המוסלמים ומידי דירושלים ונסגור הנשים בביתינו עד כי ישחט הקב"ה את יצה"ר ואין ישראל פרים ורבים וכל השלוחות הפועלות בעולם נעולות בבתיהן והעולם חרב והרשעים גוברים.
- ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)
שלום ידידי חיים "נהר היוצא מעדן". יש לי מה להשיב על דבריך בהלכה. שהרי וכי מותר לנו לראות נשים ולשמור על הגבול שבין "ראייה" ל"הסתכלות ביופיה"? אולי נקח אתנו מעתה והלאה מכשיר, שיצפצף כשנעבור את הגבול המותר? הרי על כגון דא אמרו חז"ל: "הרחק מדבר עבירה". והאופן היחיד בו התירו לראות אשה בכוונה הוא אך ורק לצורך נישואין כשגם אז כתוב שלא יסתכל בה דרך כו'.
וכשאיוב מתפאר (בסוף פרק ראשון דבבא בתרא דף טז.) שלא הסתכל מעולם על צורת בתולה אומרת הגמרא "עפרא לפומיה דאיוב" וכי שייך להתגאות בדבר כזה? "איהו באחרנייתא, אברהם בדידיה לא הסתכל" אברהם היה זה שיכול היה להתפאר מכיון שלא הסתכל אפילו בצורת אשתו (וכבר הקשו המפרשים שאסור לישא אשה עד שיראנה ואכמ"ל) אבל איוב אין זה התפארות כלל.
וודאי שלא ניתנה תורה למלאכי השרת, אין לנו לסגור את השליחות בביתן ולא להפיץ יהדות בקרב נשים כמ"ש אברהם מגייר את האנשים שרה מגיירת את הנשים, ואין איסור ללכת ברחוב ולראות נשים. אך לכתחילה בכוונה תחילה לשים תמונה של אשה זרה בבית, האם היית עושה זאת בביתך?? וודאי שלא. אין אף בן אדם חרדי מכל החוגים ששם תמונה של אשה בביתו. למה? שיראה ולא יסתכל? התשובה: שלא לצורך כלל - אין מכניסין עצמו לנסיון. (אולי שכשייצרו את המכשיר הנ"ל שכתבתי לעיל יהיה מותר.)
אך כל זאת בנוגע לדעת ההלכה, וכדומני שכתבתי דברים המסתברים. בנוגע לאלבומים איני יכול להפריך אותך כיון שלא ראיתי מעולם את האלבומים.
בכל אופן הייתי מציע לקבוע כללים כאן במיזם בנוגע לתמונות נשים:
א. תמונות נשים שנפטרו - כן. (הגם שיש לדון בזה אם מותר לשים תמונות של נשים שנפטרו שלא לצורך, ושאני התם בסנהדרין שהוא לצורך אבל בכל אופן אי אפשר לאסור עד שמו"ץ יאסור.)
ב. תמונות נשים שחיים עדיין, - לא.
תקוותי שהמשתמשים - חיים נהר, חסיד, חבדני"ק, וכו' יביעו את דעותיהם. --שלום 19:04, 24 בינואר 2010 (UTC)
- דעתי: לא ליצור רעש ובעיות על לא כלום. כשנקבל הוראה מהבי"ד או מהוועד הרוחני להסיר תמונות - נסיר. בנתיים לא דיברו איתנו, נמשיך הלאה. דיון מיותר --chabadnik - שיחה 20:38, 24 בינואר 2010 (UTC)
- מה יש לדיין?
- למיטב ידיעתי, לא חב"דניק, לא חיים, ועל-אחת-כמה-וכמה שלא אני, מכריעים בהחלטות שכאלו. לחב"דפדיה יש ועד רוחני (חזן, הרצל, קסלמן). הרבנים מינו לחב"ד אנינפו מפקח (שווי). יש לשאול אותם ליישם החלטתם. זה הכל. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- מילים כדורבנות וחד משמעיות. וכמובן שכל הדיון הנ"ל היה לפילפולא דאורייתא. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 09:09, 25 בינואר 2010 (UTC)
- למיטב ידיעתי, לא חב"דניק, לא חיים, ועל-אחת-כמה-וכמה שלא אני, מכריעים בהחלטות שכאלו. לחב"דפדיה יש ועד רוחני (חזן, הרצל, קסלמן). הרבנים מינו לחב"ד אנינפו מפקח (שווי). יש לשאול אותם ליישם החלטתם. זה הכל. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- מה יש לדיין?
- דעתי: לא ליצור רעש ובעיות על לא כלום. כשנקבל הוראה מהבי"ד או מהוועד הרוחני להסיר תמונות - נסיר. בנתיים לא דיברו איתנו, נמשיך הלאה. דיון מיותר --chabadnik - שיחה 20:38, 24 בינואר 2010 (UTC)
חיים, האם כוונתך לומר שמעצם שתיקת הוועדה הרוחנית הרי זה סימן ש"שתיקה כהודאה". או שכוונתך היא - שבכוונתכם לשאול את הוועדה הרוחנית?. --שלום 20:55, 25 בינואר 2010 (UTC)
- כיון שלא אני הוא זה שכתבתי, איני יכול לדעת כוונותם. מה שכן, זה עניין של הוועדה הרוחנית וגם אין זה מתפקידנו להפעיל אותם. ידוע לי שלפני כשבוע היה ישיבה עם הוועדה הרוחנית על חב"דפדיה ולא דווחתי על מסקנות בנושא הזה. ובלי קשר, כאמור לעיל, בריא לי שאין איסור בהצגת תמונות בהם מופיעות גם נשים וכמובן כשהן מופיעות אגב נושאים אחרים ומרכזיים יותר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:07, 25 בינואר 2010 (UTC)
על אף שאני חלוק עליך בנושא, יש לציין כי לפי הבנתך בלימוד והגדרותיך בלימוד (איסור מצד החפצא של צורת נקבה,) מובן שאתה לומד הרבה מאוד משיחותיו של הרבי בליקוטי שיחות, וומילא גם את שיחותיו של הרבי על הש"ס. האם אני טועה?--שלום 21:15, 25 בינואר 2010 (UTC)
- לכל לראש, ההבחנה בין חיוב שמצד הגברא לבין חיוב שמצד החפצא, קיים כבר אצל ר' חיים מבריסק ואולי עוד קודם לכן. חידושו של הרבי בנושא (ע"פ שיטת הלימוד של הגה"ח ר' יוסף רוזין), שכל חקירה הולכת "לשיתתיהו" בכל הש"ס כולו, עד שריבוי עצום של מחלוקות, שורשם אחד (כמובא בהקדמת המלקט לתניא). אלא מאי? ב"ה זכיתי ללמוד בישיבה בצפת והרב ווילשאנסקי מתבל ומבסס כל שיעוריו בנגלה, על שיחות של הרבי. כך שזיכתי (ועדיין..) לשמוע "שיעור כללי" בנגלה על בסיס השיחות של הרבי בכלל ובפרט בנושאים בנגלה. נוסף על כך, יצא לי להיות שותף בהו"ל של הספר "אחדות בתורה" שעובר על הגהותיו של הראב"ד על הרמב"ם ושם מוכיח שכולם נוסובו על חקירה אחת - האם חיוב המצוות על האדם הוא מצד הגברא או מצד החפצה ומזה נובעים כל הנפק"מ בהלכה בין הרמב"ם לראב"ד. ולסיום לא אוכל להתאפק מלשאול: איך אפשר לדעת ללמוד נגלה מבלי ללמוד את השיחות של הרבי (כמבואר בקונטרס עניינה של תורת החסידות)?! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:38, 25 בינואר 2010 (UTC)
לא הבנתי על מי בדיוק אתה שואל? על מי שערך כאן בחב"ד פדיה את חידושי הרבי על הש"ס, או על מישהו אחר?--שלום 22:01, 25 בינואר 2010 (UTC)
והאם מותר לי לשאול: האם לומדים בישיבתכם חידושים מרבי חיים מבריסק ותלמידיו?--שלום 22:12, 25 בינואר 2010 (UTC)
- כמובן זאת הייתה תמיהה, לא שאלה וודאי שלא הופנה כלפי כבודו. כן, לומדים ר' חיים והוא מובא בשיעורים. התמימים, כל אחד לפי ה"געשמאק" שלו ויש הרבה שלומדים אותו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 12:17, 26 בינואר 2010 (UTC)
אשריכם שאתם זוכים לינוק מדדיהם של שני המאורות הגדולים שיטת הרוגוטשובר העמוקה ע"י הרבי ושיטת בריסק הנפלאה. --שלום 17:40, 26 בינואר 2010 (UTC)
עבודה זרה
כמדומה לי שקצרת יותר מדי את דברי הרבי בנוגע לביקור באפיפיור יש שם פרטי םחשובים מאוד בנוגע להזכרת שם "אפיפיור" ולחיצת אצבעו עליהם מחה הרבי ועוד. כדאי שתשקול עוד הפעם מחדש את עריכת הקטע. --שלום 15:01, 24 בינואר 2010 (UTC)
- הוספתי משפט. בדוק עם זה בסדר. תודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 15:07, 24 בינואר 2010 (UTC)
עכשיו זה בסדר. האם אפשר לדעת כיצד עושים קישור פנימי ליום מסוים במיזם "היום יום", או למסכת מסוימת ב"מיזם חידושי הרבי על הש"ס"?--שלום 19:11, 24 בינואר 2010 (UTC)
- כללו של דבר: כל דף יש לו כתובת פנימית שמופיעה בראש העמוד והיא הכותרת הראשית שלו. כאשר היא תופיע (בחב"דפדיה) בתוספת שני חצאי ריבוע משני צדדיו, ה"ה קישור פנימי. (לדוגמא: ה'היום יום' של ט' שבט, הכתובת המופיע בראש העמוד היא "תבנית:היום יום/ט' שבט", היות שכך, כאשר נכניס אותם לשני חצאי ריבוע, נקבל קישור לאותו דף - תבנית:היום יום/ט' שבט). כיוצ"ב אפשר להפנות לפיסקות בתוך דף בתוספת סולמית (#) ושם הפיסקה (לדוגמא: חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/חידושי הרבי על הש"ס/סדר זרעים#מסכת ערלה, תקשר ישירות לפיסקה אמורה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:18, 24 בינואר 2010 (UTC)
- ראה גם את מה שעשיתי פה --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:26, 24 בינואר 2010 (UTC)
- כללו של דבר: כל דף יש לו כתובת פנימית שמופיעה בראש העמוד והיא הכותרת הראשית שלו. כאשר היא תופיע (בחב"דפדיה) בתוספת שני חצאי ריבוע משני צדדיו, ה"ה קישור פנימי. (לדוגמא: ה'היום יום' של ט' שבט, הכתובת המופיע בראש העמוד היא "תבנית:היום יום/ט' שבט", היות שכך, כאשר נכניס אותם לשני חצאי ריבוע, נקבל קישור לאותו דף - תבנית:היום יום/ט' שבט). כיוצ"ב אפשר להפנות לפיסקות בתוך דף בתוספת סולמית (#) ושם הפיסקה (לדוגמא: חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/חידושי הרבי על הש"ס/סדר זרעים#מסכת ערלה, תקשר ישירות לפיסקה אמורה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:18, 24 בינואר 2010 (UTC)
יישר כח. --שלום 19:30, 24 בינואר 2010 (UTC) אגב, חן חן על עבודתך המיוחדת במיזם היום יום. --שלום 19:40, 24 בינואר 2010 (UTC)
- תודה תודה וכן על עבודתך המדהימה במיזם על הש"ס. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:53, 24 בינואר 2010 (UTC)
האומנם התרגום ללשון הקודש הוא שלך?--שלום 19:58, 24 בינואר 2010 (UTC)
- אכן, לדעתי אין תרגום אחד שהוא מדוייק ולכן הנני מתרגם זאת לבד, על אף שאני יודע שגם התרגום שלי צריך אולי הגהה פה שום, אבל אני נצמד למקור ולא מעבד (מאבד) כמו כל שאר התרגומים. אשמח באם תגיהה את תירגומי, באם אתה שייך לזה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:01, 24 בינואר 2010 (UTC)
מחיקת ערכים?
כמדומני שאמול בלילה היה המיזם ב3640 ערכים. האם מחקו ערכים, או שאני טועה?--שלום 20:44, 25 בינואר 2010 (UTC)
- חן חן על המעכב. זה נוצר בעקבות יצירת הערכים הכלליים ספר המאמרים - אדמו"ר הרש"ב וספר המאמרים - אדמו"ר הריי"צ, שבהם נכללו כל ה'תת ערכים' שנהפכו להפניה (לדוגמא: ספר המאמרים - תרס"ח שולב בערך הנ"ל ונהפך להפניה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:47, 25 בינואר 2010 (UTC)
מה השעה?
כמדומני שהשעה הנרשמת על ידי המערכת חב"ד פדיה אוטמטית אינה השעה לא בארץ ישראל ולא בקראון הייטס. אולי בלונדון?--שלום 22:59, 26 בינואר 2010 (UTC)
- השעה מכוונת לפי מה שאתה כיוונת אותה במיוחד:העדפות. פה בארץ הקודש השעה היא אחת, שעה שכבר לא סופרים כ"כ. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 23:03, 26 בינואר 2010 (UTC)
ערכים קצרים
האם לדעתך מתאים לעשות ערכים קצרים, כמו שעשיתי לאחרונה אצל רבי ירחמיאל צבי יהודה רבינוביץ ורבי יעקב יצחק רבינוביץ מביאלה?
ב. למה הוידיאו של אשלג (השני) לא נפתח אצלך? יש לך רעיון? אולי אתן לך המספר של הוידיאו בחב"ד אינפו.?--שלום 19:20, 27 בינואר 2010 (UTC)
אשמח לקבל את תשבותך בדחיפות.--שלום 19:24, 27 בינואר 2010 (UTC)
- באם מדובר בערכים שהם חובה, כדאי לפתוח בכדי שאנשים יוסיפו עליהם. אבל ערכים שהקשר שלהם לחב"ד הוא קלוש, רצוי לפותחם כשהם בגודל סביר. ב. לחצתי על הלינק וזה לא נפתח, גם לא לחסיד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:26, 27 בינואר 2010 (UTC)
- רובם של הערכים לא ידוע לי אם יש עוד קשרים, כמו: האדמו"ר מסאסוב, רבי משה שטרן מחס באר משה, ולדעתי כדאי לפתוח עליהם כדי שאם יש עד פרטים שיוסיפו.
- מלבד זאת לדעתי עצם הדבר שרב או אדמו"ר מסוים בא לרבי בהתבטלות בחלוקת הדולרים הוא מידע לשוב מאוד, וע"כ חייבים לפתוח עליהם ערך. הסכמתך?--שלום 19:35, 27 בינואר 2010 (UTC)
- התבטלותו של אדמו"ר לרבי עדיין לא מזכה אותו בערך כאן. אפשר לפתוח ערך בשם "גדולי ישראל אצל הרבי" וכבדומה ושם להכליל את כולם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:53, 27 בינואר 2010 (UTC)
סאסוב
האדמו"ר מסאסוב בא לרבי בחלוקת הדולרים, ובישר לו כי בונה את בית מדרשו בקרית ישמח משה, והקצה חדר מיוחד לניהול בית חב"ד. הרבי בירכו בברכת יאריך ימים על ממלכתו.
רבי משה שטרן גדול הדור באמריקה (מפורסם בציבור החרדי ומקובל בפסיקותיו כמו הרב פיינשטיין) בא לרבי בחלוקה. בתוך הדברים אמר הרבי שרבי משה יחתום על פסק דין שהמשיח יגיע. רבי משה החווה בידין אז הרבי אמר: מה אתה עושה עםן הידים? אנוזקוקים לביאת המשיח? להוסיף או לא - הצעתך.--שלום 20:37, 27 בינואר 2010 (UTC)
- כאמור, הוסף זאת בערך גדולי ישראל אצל הרבי. אולי כדאי שזה יהיה מיזם ואח"כ מי שיצטבר עליו מספיק מידע, יהפוך לערך והשאר יופיעו בדף הכללי ויהיה הפניה מערך חלוקת דולרים או כיוצ"ב. זה דעתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:45, 27 בינואר 2010 (UTC)
איני יודע מה צורת המיזם שבכוונתך להקים. בכל אופן שליחא דאיגרתא הוא ליהווי... אשתדל לכתוב שם את המידע שכתבתי כאן בשיחה של אחד מהאדמו"רים אתמול (שכחתי מי.)--שלום 21:19, 27 בינואר 2010 (UTC)
- כבר אבנה את המיזם. למציאת מה שכתבת תוכל להיעזר בזה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:21, 27 בינואר 2010 (UTC)
ראה דוגמא במיזם החדש מה שכתבתי.--שלום 21:36, 27 בינואר 2010 (UTC)
- בסדר גמור. בדקות הקרובות אוסיף שם קצת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:40, 27 בינואר 2010 (UTC)
רק שלא נגיע להתנשויות עריכות - הבעיה שאף אחד לא יכול למצוא לה פתרון.--שלום 21:47, 27 בינואר 2010 (UTC)
- הפתרון לה הוא פשוט. להעתיק את תוכן הנכתב מהחלון העליון (חלון העריכה שלך), לפתוח מחדש את הדף לעריכה ולהוסיף. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:49, 27 בינואר 2010 (UTC)
"בדורות הקודמים" כוונתך מסתמא למי שלא היה בדורו שלהרבי.--שלום 22:01, 27 בינואר 2010 (UTC)
- מי שקשריו היו עם אדמו"רי חב"ד, מלמד הרבי. אגב, תיקון טעות: אתה צריך להעתיק מהחלון התחתון בהתנגשות עריכה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 22:03, 27 בינואר 2010 (UTC)
כוונתך: מלבד הרבי. באשפרותי לעשות זאת תוך 3 שניות, אם אעשה זאת באמצעות מחיקת הערכים בדף הנ"ל.--שלום 22:10, 27 בינואר 2010 (UTC)
בוצע. --שלום 01:30, 28 בינואר 2010 (UTC)
- ייש"כ. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:27, 28 בינואר 2010 (UTC)
זקוקים לעזרתך
http://chabad-il.org/hit/hit243.htm
יש כאן הרבה חומר. רק שאצלי ב'העתק' ו'הדבק' זה יוצא בצורה הפוכה - ככה: הכופה. ואצלך?--שלום 10:36, 28 בינואר 2010 (UTC)
- יש תוכנה שנקראת "הפוך על הפוך". באם לא תסדר, אשלח לך את החומר במייל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:01, 28 בינואר 2010 (UTC)
תוכל לשלוח את כל מה שכתוב שם על גור - תולדת אהרן - סטמר תודה מראש--שלום 19:55, 28 בינואר 2010 (UTC)
- שלחתי לך את כל העמוד. דווח שקיבלת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:07, 28 בינואר 2010 (UTC)
קיבלתי יישר כוחך--שלום 21:16, 28 בינואר 2010 (UTC)
שינויים אחרונים
אולי תאמר לי: כאשר אני מסיים לקרוא את רשימת ה"שינויים האחרונים" ורוצה לראות השינויים שלפני כן, כיצד אני עושה זאת? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 06:26, 31 בינואר 2010 (UTC)
- בראש הדף ישנו אפשרות שיציג 500 שינויים אחרונים ב-30 ימים אחרונים. בחר בזה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 17:08, 31 בינואר 2010 (UTC)
איך מעלים תמונות?
איך מעלים תמונות? יש לי תמונות לכמה וכמה ערכים שאין להם תמונות. תודה מראש שמואל מונקס
- באם מדובר במספר תמונות גדול, אדאג שיאפשרו לך את ההרשאות להעלת תמונות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:02, 1 בפברואר 2010 (UTC)
למדתי בברינוא ואשר לכן יש לי הרבה תמונות מחברי הנהלה, הבנין וכדומה שנראה לי כי חבדפדי' יכולים לעשות שימוש בהם. בנוסף לזה יש לי אוסף תמונות של חסידים ומשפיעים שגם מהם שווה להשתמש לחבדפדי', ולהשלים את כל הערכים שאין להם תמונות. --Shmuel Munkes 01:01, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- לענ"ד יש לאפשר. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- גם לענ"ד. ראה שיחת משתמש:Shmuel Munkes. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:24, 2 בפברואר 2010 (UTC)
פרק כ"ז הפרק החשוב ביותר בספר התניא
מנין לי? בחב"ד פדיה פרק כ"ז מופיע פעמיים.
הסיבה לכך היא ככל הנראה הנידונים החשובים שאדמו"ר הזקן מציע בפרק - עצבות הבאה מחמת עבודת הבינוני החושב שעליו להיות במדריגת צדיק.
מסיבה לכך החליט אי מישהו לשים את פרק כ"ז גם בפרק כ"ז וגם בפרק כ"ח.
אז בפרק כ"ח יש את תוכן פרק כ"ז.
בפרק כ"ט יש את תוכן פרק כ"ח.
בפרק ל' יש את תוכן פרק כ"ט. וכן הלאה.
איך מתקנים את זה בפעולה פשוטה של 6 שניות? למפעילי המערכת הפתרון. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 04:05, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- אטפל בזה בשבועות הקרובים. כל המיזם של התניא הוא בתחילתו ועוד דרוש לו הרבה שיפור ושיכלול. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:11, 2 בפברואר 2010 (UTC)
אולי אם נמחוק את פרק כ"ז מפרק כ"ח יעלה פרק כ"ח אחורה מפרק כ"ט אוטומטית? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:12, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- לא, זה לא יקרה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:17, 2 בפברואר 2010 (UTC)
בניסוי האחרון שלך במיזם התניא עשית משהו מסוים ששינה את צורת האותיות של טקסט התניא עצמו, וזה פחות יפה. אקווה שבסיום כל הניסויים תוכל להחזיר את זה למתכונתו הקודמת.
אולי אם הנסיון במילא לא הצליח תוכל לעשות "ביטול" על הניסוי שלך וחסל. בכל אופן חן חן על עבודתך המסורה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 04:18, 3 בפברואר 2010 (UTC)
- אני חושב שמתאים יותר שהתניא יופיע בצורת אותיות (גופן) תורנית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:57, 3 בפברואר 2010 (UTC)
- בכל זאת נראה לי שמקודם היה הרבה יותר יפה, הן צורת האותיות והן גודלן. נחכה לשמוע דיעות אחרות? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 16:37, 3 בפברואר 2010 (UTC)
- ניתן להחליף הן את הגופן והן את הגודל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:13, 3 בפברואר 2010 (UTC)
- הגופן נראה טוב יותר. אך כדאי להקטין במקצת. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- ניסיתי להקטין וזה נראה קטן מידי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:41, 3 בפברואר 2010 (UTC)
- הגופן נראה טוב יותר. אך כדאי להקטין במקצת. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- ניתן להחליף הן את הגופן והן את הגודל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:13, 3 בפברואר 2010 (UTC)
עכשיו זה נראה יותר טוב לענ"ד. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:16, 3 בפברואר 2010 (UTC)
- ב"ה. בכ"א זה תמיד ניתן לשינוי אוטומטי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:18, 3 בפברואר 2010 (UTC)
הצעה
יש לי העצה שלדעתי תרים את מניות חב"דפדיה.
בצד העדכון היומי של תמונות הרבי, הידעת, ואמרות היום יום וכו', יהיה מקום בו יהיה עשרת הערכים האחרונים שהתווספו. מה שיתן חשק להציץ באתר מדי פעם, לראות הערכים החדשים שהתווספו. אם אפשר לסדר זאת באופן אוטומטי מה טוב, ולא - כל אחד אחרי הוספת הערכים יוסיף שם. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 20:08, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- צריך לבדוק באם יש את זה באופן אוטומטי, אחרת, לדעת, לא כדאי להשקיע בזה יותר מידי אנרגיה, בפרט שבדרך כלל הערכים החדשים זקוקים לעריכה נוספת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:12, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- כמדומני שבאתר "ויקי - ישיבה" ישנו א"ז. ר' חיים פעיל שם במקצת. יוכל לבדוק ת'עניין ולעזור? --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- אכן חסיד. בויקישיבה יש להם את ההרחבה הזו. אדבר עם המומחים על כך, להוסיף את ההרחבה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:24, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- בדקתי כעת. אח דהחסרונות הגדולים יותר של זה - שהוא מציג גם 'דפי הפנייה'. ואם יש אפשרות לשנות א"ז כאן. יהי' הדבר לעזר. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- הקישור המיוחד בעמוד הראשי מציג רק ערכים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:31, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- תוכל להיכנס עכשיו ולראות "הרב..סולובייצ'יק", "ר'...סולובייצ'יק" שמוצגים כערכים נפרדים. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- צודק. לא שמתי לב. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:39, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- תוכל להיכנס עכשיו ולראות "הרב..סולובייצ'יק", "ר'...סולובייצ'יק" שמוצגים כערכים נפרדים. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- הקישור המיוחד בעמוד הראשי מציג רק ערכים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:31, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- בדקתי כעת. אח דהחסרונות הגדולים יותר של זה - שהוא מציג גם 'דפי הפנייה'. ואם יש אפשרות לשנות א"ז כאן. יהי' הדבר לעזר. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
- אכן חסיד. בויקישיבה יש להם את ההרחבה הזו. אדבר עם המומחים על כך, להוסיף את ההרחבה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:24, 2 בפברואר 2010 (UTC)
- כמדומני שבאתר "ויקי - ישיבה" ישנו א"ז. ר' חיים פעיל שם במקצת. יוכל לבדוק ת'עניין ולעזור? --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
גם אם לא יוכלו לסדר את זה כראוי, עדיף זה מלא כלום. בפרט שברוב הערכים כמדומני שאין הפניות נוספות (לדוגמא מתוך עשרת ערכים האחרונים שנערכו לא היה צורך בשום הפניה נוספת.] --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 04:20, 3 בפברואר 2010 (UTC)
מצוות נבחרות
מצוות |
---|
תרי"ג מצוות · רמ"ח איברין דמלכא · דברי קבלה · מצוות דרבנן · הכנה למצווה · כוונת המצוות · ברכת המצוות · הידור מצווה |
מצוות עשה נבחרות |
אהבת ה' · אהבת ישראל · אכילת מצה · ברית מילה · ברכת המזון · גמילות חסדים · אמונה בה' · שילוח טמאים מהר הבית ובית המקדש · יראת ה' · כיבוד אב ואם · מזוזה · פריה ורביה · צדקה · ציצית · קידוש השם · קריאת שמע · שבת · שילוח הקן · תפילה · תפילין · תקיעת שופר · תשובה· הכנסת אורחים |
מצוות לא תעשה נבחרות |
עבודה זרה · גילוי עריות · שפיכות דמים · הסגת גבול |
אלו מצוות למשל נבחרות? מדוע דווקא תפילין, צדקה, אבל מזוזה לא? ומי בחר אותם? --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 04:30, 4 בפברואר 2010 (UTC)
ואגב כמה הערות: שער היחוד ואמונה או שער היחוד והאמונה? יש להחליט. בכותר כתוב כל הזמן שער היחוד ואמונה. אבל בתוך המיזם עצמו כתוב כמו שהאלטער רבי קרא לזה - שער היחוד והאמונה.
זה מפריע גם לכל הקישורים שמקשרים לשער היחוד והאמונה.
וגם רציתי לשאול אותך מזמן: מצאת מקום בו תוכל להעתיק את היום יום העתק והדבק, בספריית חב"ד ליובוויטש, אוצר 770 כו' או שאתה מקליד את זה לבד? יכו ללהיות שתוכל לחסוך זמן באופן הנ"ל. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 04:45, 4 בפברואר 2010 (UTC)