סיפור קין והבל: הבדלים בין גרסאות בדף
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
סיפורם של '''קין והבל''' היה ש[[קין]] הרג את [[הבל]] אחיו משום [[קנאה|קנאתו]] בו, בעקבות כך קיבל [[קין]] עונש מ[[הקב"ה]]. | סיפורם של '''קין והבל''' היה ש[[קין]] הרג את [[הבל]] אחיו משום [[קנאה|קנאתו]] בו, בעקבות כך קיבל [[קין]] עונש מ[[הקב"ה]]. | ||
==הסיפור== | ==הסיפור== | ||
שורה 10: | שורה 9: | ||
[[הרבי]] מסביר שהסחבה ש[[קין]] הביא מן הגרוע שלו היא, משום ש[[קין]] הרגיש את [[אחדות]] מצד [[הקב"ה]], ואצל [[הקב"ה]] אין הבדל בין מובחר וגרוע, אולם באמת רצונו של [[הקב"ה]] הוא שאחדות ה' תחדור אל העולם, שבו כן יש הבל בין המובחר לגרוע, ולכן יש גם לפעול כמנהג העולם ולהביא מן המובחר{{הערה|לקו"ש חלק ט"ו, עמ' 25}} | [[הרבי]] מסביר שהסחבה ש[[קין]] הביא מן הגרוע שלו היא, משום ש[[קין]] הרגיש את [[אחדות]] מצד [[הקב"ה]], ואצל [[הקב"ה]] אין הבדל בין מובחר וגרוע, אולם באמת רצונו של [[הקב"ה]] הוא שאחדות ה' תחדור אל העולם, שבו כן יש הבל בין המובחר לגרוע, ולכן יש גם לפעול כמנהג העולם ולהביא מן המובחר{{הערה|לקו"ש חלק ט"ו, עמ' 25}} | ||
{{להשלים}} | {{להשלים}} | ||
{{קצרמר|חסידות}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה מ־15:52, 29 בנובמבר 2020
סיפורם של קין והבל היה שקין הרג את הבל אחיו משום קנאתו בו, בעקבות כך קיבל קין עונש מהקב"ה.
הסיפור
קין והבל הינו בני אדם וחווה, קין היה עובד אדמה והבל רועה צאן, באחת הפעמים החליטו השניים להקריב קרבן, אולם את קרבנו של קין הקב"ה לא קיבל[1].
קין נכנס לדיכדוך, הקב"ה ניסה לפנות אליו ולהגיד לו שאם יפעל בדרך הנכונה הקב"ה עוד ישא פניו אליו,[2] אולם קין אינו שומע לדברי הקב"ה והורג את אחיו הבל בעודם בשדה. הקב"ה בעקבות כך מעניש את קין ש:"עַתָּה, אָרוּר אָתָּה, מִן-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר פָּצְתָה אֶת-פִּיהָ, לָקַחַת אֶת-דְּמֵי אָחִיךָ מִיָּדֶךָ. כִּי תַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה, לֹא-תֹסֵף תֵּת-כֹּחָהּ לָךְ; נָע וָנָד, תִּהְיֶה בָאָרֶץ".[3]
הקב"ה שם אף לקין את אות הוי"ה על ראשו משום חששו שיהרגו אותו.
בתורת החסידות
הרבי מסביר שהסחבה שקין הביא מן הגרוע שלו היא, משום שקין הרגיש את אחדות מצד הקב"ה, ואצל הקב"ה אין הבדל בין מובחר וגרוע, אולם באמת רצונו של הקב"ה הוא שאחדות ה' תחדור אל העולם, שבו כן יש הבל בין המובחר לגרוע, ולכן יש גם לפעול כמנהג העולם ולהביא מן המובחר[4]