מבוא שערים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(כמו כן מוזכר בספר ענין הלבושים, ומבואר בו "ענין עמוק" שבלבושים יש כח ליפות את הפנימיות עד שלא יהיה ניכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא לבי...)
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 5: שורה 5:
אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין ה[[קו]] לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת [[היולי]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/16/19/224&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשטו ע' 124]}}.
אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין ה[[קו]] לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת [[היולי]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/16/19/224&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשטו ע' 124]}}.


כמו כן מוזכר בספר ענין ה[[לבושים]], ומבואר בו "ענין עמוק" שבלבושים יש כח ליפות את הפנימיות עד שלא יהיה ניכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא ל[[בינוני]] שאין בו כח להפך את המידות לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם [[מחשבה דיבור ומעשה]] והלבושים יפעלו כבר היופי{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/29/14/42&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשכא ע' 24]}}.
כמו כן מוזכר בספר ענין ה[[לבושים]], ומבואר בו "ענין עמוק" כי כח נמשך בלבושי מחשבה דיבור ומעשה לייפות את הפנימיות עד שלא יוכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא ל[[בינוני]] שאין בכחו להפוך את מדותיו לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם [[מחשבה דיבור ומעשה]] והלבושים עצמם יפעלו ענין היופי בכללות מציאותו{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/29/14/42&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשכא ע' 24]}}.
{{קצרמר}}
{{קצרמר}}
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
{{ספרי קבלה}}
{{ספרי קבלה}}
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]

גרסה מ־19:25, 17 בנובמבר 2017

מבוא שערים הוא ספר שכתב רבי חיים ויטאל על פי תורתו של האר"י ז"ל. הספר מובא בספרי רבותינו נשיאינו מאות פעמים.

הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות, שער מאמרי רז"ל ועוד.

בתורת חב"ד

אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין הקו לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת היולי[1].

כמו כן מוזכר בספר ענין הלבושים, ומבואר בו "ענין עמוק" כי כח נמשך בלבושי מחשבה דיבור ומעשה לייפות את הפנימיות עד שלא יוכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא לבינוני שאין בכחו להפוך את מדותיו לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם מחשבה דיבור ומעשה והלבושים עצמם יפעלו ענין היופי בכללות מציאותו[2].

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==