חיים יהודה קרינסקי: הבדלים בין גרסאות בדף

אי אפשר להפריח האשמות כנגד מזכירים אחרים ללא ביסוס
אין תקציר עריכה
(אי אפשר להפריח האשמות כנגד מזכירים אחרים ללא ביסוס)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:1-yifrach.jpg|שמאל|ממוזער|250px|יהודה קרינסקי]]
[[קובץ:1-yifrach.jpg|שמאל|ממוזער|250px|יהודה קרינסקי]]
הרב '''חיים יהודה קרינסקי''' ('''יוד'ל''') הוא מזכירו של [[הרבי]], חבר ב[[מחנה ישראל]], [[מרכז לעניני חינוך]] ומזכיר [[אגודת חסידי חב"ד]].
'''חיים יהודה קרינסקי''' ('''יוד'ל''') הוא מזכירו של [[הרבי]], חבר ב[[מחנה ישראל]], [[מרכז לעניני חינוך]] ומזכיר [[אגודת חסידי חב"ד]].


== קורות חיים ==
== קורות חיים ==
הרב קרינסקי נולד בשנת [[תרצ"ה]] ב[[בוסטון]] שב[[ארצות הברית]] לר' שמעיה קרינסקי. בעקבות אחיו הגדולים שעברו למוסדות חב"ד, עבר אף הוא לישיבת [[אחי תמימים בוסטון|אחי תמימים]] בעיר, ולאחר מכן ל[[תומכי תמימים 770]].
קרינסקי נולד בשנת [[תרצ"ה]] ב[[בוסטון]] שב[[ארצות הברית]] לר' שמעיה קרינסקי. בעקבות אחיו הגדולים שעברו למוסדות חב"ד, עבר אף הוא לישיבת [[אחי תמימים בוסטון|אחי תמימים]] בעיר, ולאחר מכן ל[[תומכי תמימים 770]].


בשנת [[תשי"ח]] התבקש ע"י הרב [[חיים מרדכי אייזיק חדקוב]] להייות חלק מצוות מזכירות הרבי בכלל, ואף קיבל שני תחומי אחריות בלעדיים, זכה להיות נהגו של הרבי והסיע את הרבי ל[[אוהל]]. וכן עמד בראש מערכת יחסי ציבור של חב"ד, מעין "דובר חב"ד", במסגרת [[ליובאוויטש ניוז סרוויס]], ובתפקיד זה הכניס הודעות לתקשורת שהוגהו ע"י הרבי{{הערה|1=ראה בתשורות לחתונות נכדיו שהתפרסמו במשך השנים האחרונות}}.
בשנת [[תשט"ז]], לאחר [[הטבח בכפר חב"ד]], נשלח על ידי הרבי ל[[כפר חב"ד]] על מנת לעודד את התושבים. בשנת [[תשי"ח]] התבקש על ידי הרב [[חיים מרדכי אייזיק חודקוב]] להצטרף לצוות [[המזכירות]] של הרבי וכן החל לשמש כנהג של הרבי. בשנת [[תשל"ב]], על פי בקשת הרב חודקוב, מונה למזכיר [[אגודת חסידי חב"ד (ארה"ב|אגודת חסידי חב"ד (ארה"ב]]. בשנת [[תשמ"ז]] ביקש [[הרבי]] שיעזוב את עבודת המזכירות עקב בעיות שהתעוררו, וכעבור שבוע לאחר בקשות חוזרות של המזכירים החזירו הרבי לתפקיד. בשנת [[תשמ"ט]] מונה לחבר בהנהלת [[מחנה ישראל]] ובשנת [[תשנ"ח]], בעקבות פטירת המנכ"ל הקודם, ד"ר [[ניסן מינדל]], מונה למנכ"ל. כמו כן, סייע במשך השנים לרבנית [[חיה מושקא שניאורסון (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא]], אשתו של הרבי.


בשנת [[תשט"ז]], לאחר [[הטבח בכפר חב"ד]], נשלח על ידי הרבי ל[[כפר חב"ד]] על מנת לעודד את התושבים וכן לבקר אישי ציבור בשליחות הרבי, ואף כתב את הדו"חות לרבי מפעולותיו. בשנת [[תשי"ח]] התחיל לעבוד במשרד [[המזכירות]] של הרבי. בשנת [[תשל"ב]], על פי בקשת הרב [[חיים מרדכי אייזיק חודקוב]], מונה למזכיר [[אגודת חסידי חב"ד (ארה"ב|אגודת חסידי חב"ד (ארה"ב]]. בשנת [[תשמ"ז]] ביקש [[הרבי]] שיעזוב את עבודת המזכירות עקב בעיות שהתעוררו, וכעבור שבוע החזירו הרבי לתפקיד. בשנת [[תשמ"ט]] מונה לחבר בהנהלת [[מחנה ישראל]] ובשנת [[תשנ"ח]], בעקבות פטירת המנכ"ל הקודם, ד"ר [[ניסן מינדל]], מונה למנכ"ל. כמו כן, סייע במשך השנים לרבנית [[חיה מושקא שניאורסון (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא]], אשתו של הרבי.


במשך שנות עבודתו לצד הרבי, יזם עשרות פרוייקטים להפצת היהדות, וזכה למענות מפורטים מהרבי עליהם, כגון דוכן חב"ד בתערוכות ספרים ברחבי העולם, דוכן חב"ד בתערוכות עולמיות שנערכו בצפון אמריקה, אלבומים של פעילות חב"ד, מטבע מזכרת מתהלוכת ל"ג בעומר, ועוד.


== עניני משיח וגאולה ==
==פולמוסים==
על אף עמדתו הנוכחית שאינה בתלם עם הקו המשיחי בחב"ד, הנה לזכותו ייאמר, שהוא המזכיר היחיד שמעולם לא סירב להעביר מכתב של חסיד לרבי, אף כאשר תוכן המכתב לא תאם את השקפתו (בשונה ממזכירים אחרים).
 
לכן כאשר [[ועד שיחות באנגלית]] רצו להוציא את הספר "מגולה לגאולה" של הרב [[אלתר אליהו פרידמן]] הבקשה הועברה לרבי ע"י הרב קרינסקי (לאחר שמזכירים אחרים סירבו), והרבי אישר את ההדפסה{{הערה|1=[http://www.chabad.info/images/notimage/61207_he_1.pdf קובץ "השטורעם שלי ע"ד ביאת המשיח" ע' 10]}} ובמענה נוסף כתב "גרם נחת רוח רב". וכן, כאשר ערכו את [[קונטרס בית רבינו שבבבל]] א' המזכירים סירב להכניס את השיחה להגהה, והרב קרינסקי הוא אשר דחף את העורכים להכניס את השיחה להגהה ואף היה מי שבפועל הכניס את השיחה אל הרבי.
 
בשנת תשנ"ג, הרב קרינסקי היה המזכיר היחיד שסבר שיש להוציא את הרבי אל הקהל, כאשר שאר המזכירים סברו שאין להוציא את הרבי לקהל, ובזכותו זכינו לראות את מלכינו במשך יותר משנה, ולקבל את מלכותו בשירת [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]].
 
== פולמוסים ==
ב[[חודש אייר]] שנת [[תשנ"ד]], בעקבות עתירתו ל[[ערכאות]] יחד עם עוד שלשה מחברי [[אגו"ח]], הוציאו אחד עשר מרבני [[אנ"ש]]{{הערת שוליים|הרבנים: [[יצחק הכהן הענדל]], [[אברהם אזדבא]], [[מרדכי דוב אלטיין]], [[מרדכי שמואל אשכנזי]], [[יצחק רייטפארט]], [[יהודה קלמן מרלו]], [[יצחק יהודה ירוסלבסקי]], [[יצחק דוד גרונר]], [[לוי ביסטריצקי]], [[יצחק מאיר הרץ]], [[יהודה צבי פוגלמן]]}} מכתב בו הם כותבים שקרינסקי "לא צייתי דינא" ו"עליהם מוטלת האחריות הנוראה של חילול השם{{הערת שוליים|1=[[:קובץ:22iyar5754.JPG|צילום המכתב]]}}. ב[[חודש תמוז]] שנת [[תשנ"ה]], בעקבות פרשיה נוספת בה נמנע להופיע לקריאה ב[[דין תורה]] בזבל"א וזבל"א{{הערה|ראשי תיבות '''ז'''ה '''ב'''ורר '''ל'''ו '''א'''חד '''וז'''ה '''ב'''ורר '''ל'''ו '''א''' - מצב בו שני בעלי הדין בוחרים דיין, ושני הדיינים הנבחרים בוררים דיין שלישי}} בענין [[הצוואה]] של [[הרבי]]{{הערת שוליים|בהסתמך על פסיקה של רבני [[ועד רבני ליובאוויטש העולמי]], שטענו כי הדיון בענייני הצוואה צריך להיערך לפניהם ולא לפני [[בד"ץ קראון הייטס|הבד"צ בקראון הייטס]] - בניגוד לטענת הבד"ץ}}, הוציא הרבנים [[אברהם אזדבא]] ו[[יהודה קלמן מרלו]] מה[[בד"צ קראון הייטס]], מכתב בו הם כותבים עליו ש"לא צייתא לדינא"{{הערת שוליים|[[:קובץ:1 210.jpg|צילום המכתב]]}}. ב[[חודש ניסן]] שנת [[תש"ע]], בעקבות סכסוך עם שאר רבני הבד"ץ פירסם הרב [[אברהם אזדאבא]] מכתב, בו הוא מודיע שמבחינתו הבית דין בקראון הייטס מבטל את כתב ה"לא צייתא לדינא"{{הערת שוליים|1=[http://col.org.il/show_news.rtx?artID=54204 חב"ד און ליין]}}. לעומתו טוענים כי על פי פסיקת בוררות בעניין הבית דין, לפיה כל החלטה שתתקבל על ידי רב אחד בלבד, בטלה{{הערת שוליים|1=[http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=54190 חב"ד אינפו]}}, הרי שאין למכתבו כל תוקף הלכתי.
ב[[חודש אייר]] שנת [[תשנ"ד]], בעקבות עתירתו ל[[ערכאות]] יחד עם עוד שלשה מחברי [[אגו"ח]], הוציאו אחד עשר מרבני [[אנ"ש]]{{הערת שוליים|הרבנים: [[יצחק הכהן הענדל]], [[אברהם אזדבא]], [[מרדכי דוב אלטיין]], [[מרדכי שמואל אשכנזי]], [[יצחק רייטפארט]], [[יהודה קלמן מרלו]], [[יצחק יהודה ירוסלבסקי]], [[יצחק דוד גרונר]], [[לוי ביסטריצקי]], [[יצחק מאיר הרץ]], [[יהודה צבי פוגלמן]]}} מכתב בו הם כותבים שקרינסקי "לא צייתי דינא" ו"עליהם מוטלת האחריות הנוראה של חילול השם{{הערת שוליים|1=[[:קובץ:22iyar5754.JPG|צילום המכתב]]}}. ב[[חודש תמוז]] שנת [[תשנ"ה]], בעקבות פרשיה נוספת בה נמנע להופיע לקריאה ב[[דין תורה]] בזבל"א וזבל"א{{הערה|ראשי תיבות '''ז'''ה '''ב'''ורר '''ל'''ו '''א'''חד '''וז'''ה '''ב'''ורר '''ל'''ו '''א''' - מצב בו שני בעלי הדין בוחרים דיין, ושני הדיינים הנבחרים בוררים דיין שלישי}} בענין [[הצוואה]] של [[הרבי]]{{הערת שוליים|בהסתמך על פסיקה של רבני [[ועד רבני ליובאוויטש העולמי]], שטענו כי הדיון בענייני הצוואה צריך להיערך לפניהם ולא לפני [[בד"ץ קראון הייטס|הבד"צ בקראון הייטס]] - בניגוד לטענת הבד"ץ}}, הוציא הרבנים [[אברהם אזדבא]] ו[[יהודה קלמן מרלו]] מה[[בד"צ קראון הייטס]], מכתב בו הם כותבים עליו ש"לא צייתא לדינא"{{הערת שוליים|[[:קובץ:1 210.jpg|צילום המכתב]]}}. ב[[חודש ניסן]] שנת [[תש"ע]], בעקבות סכסוך עם שאר רבני הבד"ץ פירסם הרב [[אברהם אזדאבא]] מכתב, בו הוא מודיע שמבחינתו הבית דין בקראון הייטס מבטל את כתב ה"לא צייתא לדינא"{{הערת שוליים|1=[http://col.org.il/show_news.rtx?artID=54204 חב"ד און ליין]}}. לעומתו טוענים כי על פי פסיקת בוררות בעניין הבית דין, לפיה כל החלטה שתתקבל על ידי רב אחד בלבד, בטלה{{הערת שוליים|1=[http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=54190 חב"ד אינפו]}}, הרי שאין למכתבו כל תוקף הלכתי.


19,283

עריכות