אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
 
(151 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:שליח ציבור.jpeg|שמאל|ממוזער|450px|[[הרבי]] משמש כשליח ציבור ב[[זאל הגדול]]]]
[[קובץ:רבנו נשיאנו.jpg|שמאל|ממוזער|335px|[[הרבי]] ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב [[בנימין קליין]]]]
שלום לכולם - אני '''חב"דניק''' כמו כולם כאן (כמעט כולם)...


הצטרפתי ביום ראשון יום הבהיר '''[[י"א ניסן]] [[תש"פ]]'''.
==ציוני דרך באתר==


כבר ביום '''[[כ"ז ניסן]] [[תש"פ]]''' מלאו לי '''100 עריכות''' לאויש"ט.
נהגתי לערוך באתר ללא חשבונות משתמש, והיו לי כמה מאות עריכות, עד שהחלטתי להרשם:


בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא ב[[קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה|השלמת הערכים החסרים]], אשמח אם תעזרו לי בנושא.
*נרשמתי לאתר ביום ראשון יום הבהיר '''[[י"א ניסן]] [[תש"פ]]''' בשעה 15:46 שעון חב"דפדיה (17:46).
*כבר ביום '''[[כ"ז ניסן]] [[תש"פ]]''' מלאו לי 100 עריכות.
*ביום '''[[ב' סיון]] [[תש"פ]]''' הורשיתי להעלות תמונות.
*ב[[כ"א תמוז]] יצאתי לחופשה חב"דפדית, וב[[ב' מנחם אב]] חזרתי ובגדול, עד ליום [[ג' אלול]] שנת [[תש"פ]]...
*ביום '''[[ז' מנחם אב]] [[תש"פ]]''' מלאו לי ב"ה{{הערה|שם=עריכות|בעריכה בה אני כותב את שורות אלו...}} 1000 עריכות.
*ביום '''[[כ"ו מנחם אב]] [[תש"פ]]''' מלאו לי בס"ד{{הערה|שם=עריכות}} 1500 עריכות.
*ביום '''[[ט"ז תשרי]] [[תשפ"א]] מלאו לי 2000 עריכות כ"י.


ניתן לכתוב לי בדף ה[[שיחת משתמש:חב"דניק|שיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם]].
'''כיום איני פעיל באתר, אולי אשוב מתי שהוא באם ירצה ה''''


[[לחיים]] ולברכה!!!
==קצת עלי==
 
==ערכים שיצרתי==
 
*[[צבי הירש רסקין]]
*[[אוצר לקוטי שיחות]]
 
==ערכים ששיפרתי משמעותית==
 
ראו ב[[מיוחד:תרומות/חב"דניק|תרומותי הצנועות]] יש הרבה ב"ה...
 
==כעת בעבודה==


*[[השלוחים לארץ הקודש]]
==[[התוועדות עם הרבי|להתוועד עם הרבי]]==
{{תיבות משתמש|
{{תיבות משתמש|
{{משתמש - אוהב להתוועד}}
{{משתמש - אוהב להתוועד}}
{{משתמש - אוהב חסידות}}
{{משתמש - אוהב חסידות}}
{{משתמש - מגלה ענין בכתי"קים}}
{{משתמש - נגד ציונות}}
{{משתמש - נגד ציונות}}
{{משתמש - תמים}}
{{משתמש - תמים}}
שורה 36: שורה 27:
{{משתמש - דובר אידיש}}
{{משתמש - דובר אידיש}}
{{משתמש - שלימות התורה העם והארץ}}
{{משתמש - שלימות התורה העם והארץ}}
{{משתמש - תכנית המאה}}
{{משתמש - אחדות}}
{{משתמש - מגלה ענין בכתי"קים}}
{{משתמש - שולחן ערוך}}
{{משתמש - רבני חב"ד}}
{{משתמש - חסיד חב"ד}}
{{משתמש - מספר דפים|7}}
{{משתמש - ידע היסטוריה}}
{{משתמש - אמור מעט ועשה הרבה}}
}}
}}
{{ציטוט|תוכן=זוהי השליחות של כל אחד מישראל:
בע"ה אני משתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אני מתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא ב'''[[:קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה|השלמת הערכים החסרים]]''', שם השלמתי כבר עשרות ערכים כן ירבו, שחלקם מפורטים להלן, אשמח אם תעזרו לי בנושא.
אין לו לומר "מה אני ומי אני", ובהעריכו את כוחותיו ואפשרותיו, כמה כבר יוכל לפעול, ובאיזה שטח יוכל לפעול – שהרי אין האמת כן, כיון שאינו הולך לבד, אלא הליכתו היא בשליחות ה"חלק אלקה ממעל ממש", שיש לה שליחות מ"אלקה ממעל ממש", שזרעו בארץ הלזו התחתונה, "וזרעתי' לי בארץ", כדי שיצמח אילן עושה פירות, ועד לאילן תמרים – "צדיק כתמר יפרח".


ואין בזה הגבלות כלל; שליחות והוראה זו, שייכת לכל אחד מישראל, ויכולים לדרוש ממנו זאת!
[[לחיים]] ולברכה!!!


וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".
~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חבפתוח</span>''']] ~
ובענין זה ישנו סיפור מבעל ההילולא ש"מאיר" את כל הענין:


בעל ההילולא סיפר אודות אביו, כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע, בהיותו בן ט' שנים ומחצה לערך, ואחיו הגדול, הרז"א, שהי' אז בן י"א שנים, ולהיותו בקי בדקדוק הי' מדקדק בתפלתו יותר מאדנ"ע שהי' אז רק בן ט' שנים ומחצה, והי' מקנתר אותו בענינים הקשורים עם תפלה.  
אני מרבה להשתתף בדיונים בדפי שיחה, להעיר ולהאיר למשתמשים אחרים, כדי להעמד יחד על האמת הנכונה.


פעם בלכתם ל"חדר", שאל הרז"א את אדנ"ע: מדוע ב"מודה אני" יש נקודה לאחרי תיבת "בחמלה", לפני "רבה אמונתך"? והשיב אדנ"ע: כל ענינו של "רבה אמונתך" היא הנקודה, "די פּינטעלע", וכל הענין הוא שהנקודה תתפשט.
==ערכים שיצרתי==


כעבור משך זמן דיברו עוד הפעם בענין התפלה, ושאל הרז"א את אדנ"ע: מהו הענין שמתפללים בכל יום? והשיב אדנ"ע: כל זה הוא ענין ה"נקודה" ("די פּינטעלע") הנ"ל שבתחלת היום, כי, ענין התפלה הוא התפשטות הנקודה. והוסיף: תיבת "בחמלה" מופיעה בתפלה ב' פעמים, פעם אחת ב"מודה אני", ופעם שני' בברכת "אהבת עולם", ובפעם השני' אין נקודה, כי, פעולת התפלה היא שהנקודה תתפשט.
#[[צבי הירש רסקין]]
#[[סדרת אוצרות]]
#[[סדרת השערים (היכל מנחם)]]
#[[רבנו גרשום]]
#[[רבי שלמה לוריא]]
#[[פרוייקט לקוטי שיחות]]
#רבי [[מרדכי יפה]]
#רבי[[אריה לייב גינצבורג]]
#רבי [[אריה לייב הלר]]


וסיים כ"ק מו"ח אדמו"ר, שלאחרי שנים ביאר לו אדנ"ע, שענין הנקודה קאי על נקודת הלב.
==ערכים ששיפרתי, הרחבתי והשלמתי משמעותית==


והענין בזה – בסגנון אחר:
{{טורים|תוכן=
 
#[[יואל סירקיש]]
אמירת "מודה אני" היא בתחלת היום – תיכף כשניעור משנתו, לפני קיום איזו מצוה או לימוד התורה (שצריך להיות לאחרי אמירת ברכת התורה דוקא), ואפילו לפני נטילת ידים.
#[[יוסף יצחק הבלין]]
 
#[[דב זאב קוזבניקוב]]
ובכן: כל אחד מישראל, אפילו יהודי ששייך רק לאמירת "מודה אני", יהודי של "מודה אני" ("אַ מודה אני איד"), שבמשך כל שנותיו עד עתה לא היתה לו שייכות לא לתורה ולא למצוות, ועד שאפילו לא נטל ידיו – יש אצלו "נקודה", ונקודה זו קשורה עם "מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי": אין הדבר תלוי בו, אם הוא רוצה, יש לו את הנקודה, ואם אינו רוצה, אין לו; אלא הקב"ה – שהוא ה"מלך", בעה"ב על כל העולם – הכניס בו את ה"נקודה", וזאת – לא כדי שיתייסר ח"ו, וכסגנון העולם: "קשה להיות יהודי", אלא – "בחמלה": כיון שהקב"ה מרחם עליו [ברחמים רבים, ללא הגבלה, ככל מדותיו של הקב"ה שהם ללא מדידה והגבלה], ורוצה לתת לו כל טוב גם בחיים הגשמיים כפשוטם (שהרי אין ענין יוצא מידי פשוטו, כפי שמבין גם יהודי שעדיין לא נטל ידיו) – הרי הוא נותן לו את ה"נקודה", אע"פ שעדיין לא למד תורה ולא קיים מצוות, ואפילו לא נטל ידיו, כך, שכל כולו אינו שייך לכאורה לטוב וקדושה.
#[[יצחק אייזיק אפשטיין]]
 
#[[שמחה גורודצקי]]
אך לכאורה, מהי התועלת של ה"נקודה", כאשר אין לו שום דבר בשביל לנצל את הנקודה, שהרי אינו יודע מה כתוב בתורה, ובמה מתבטא ענינה של מצוה?
#[[השלוחים לארץ הקודש]]
הנה המענה על זה – "רבה אמונתך": האמונה בהקב"ה – שישנה אצל כל אחד מישראל, כפי שמעידים חז"ל שבנ"י הם "מאמינים בני מאמינים" – נעשית ההתחלה שעי"ז תתפשט ה"נקודה" בכל הגוף, שתחדור בכל רמ"ח אבריו, להיות מזה קיום רמ"ח מצוות עשה, ותחדור בכל שס"ה גידיו, להיות מזה שמירת שס"ה מצוות לא תעשה,
#[[אדמו"ר הריי"צ]]
– וכאמור, שאין זה מפני שרצה הקב"ה להקשות את חייו של יהודי, אלא אדרבה: "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות", והיינו, שע"י תומ"צ יהיו לו טוב ואושר אמיתי בחיים בשריים כפשוטם בעוה"ז הגשמי –
#[[אחי תמימים ראשון לציון]]
 
#[[אתרוג]]
ועד אשר מ"רבה אמונתך" יבוא לברכת ק"ש שבה אומרים "ובנו בחרת .. וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול", וחותמים "הבוחר בעמו ישראל באהבה".
#[[חב"ד סטרשלה]]
#[[יציאת מצרים]]
#[[חצוצרות המקדש]]
#[[משה יאיר וינשטוק]]
#[[הגהות מיימוניות]]
#[[יחידות]]
#[[המגיד ממעזריטש]]
#[[היכל מנחם (ירושלים)]]
#[[עידו יצחק ארליך-ובר]]
#[[משה ובר]]
#[[יעקב בן משה מולין]]
#[[חיים אברהם מליאזנא]]
#[[ז'לובין]]
#[[אור התורה (ספר)]]
#[[שמואל זלמנוב (קורסקער)]]
#[[רבי עקיבא איגר]]
#[[מנחם מענדל אהרונוב]]
#[[רבי יצחק אלחנן ספקטור]]
#[[jem]]
#[[רבי יוסף קארו]]
#[[מנחם מענדל קופרשטוך]]
#[[כהן (פירושונים)]]
#[[מנחם מענדל וילהלם]]
#[[מהרש"א]]
#רבי [[דוד הלוי סגל]]
}}


<small>(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).</small>}}
'''ראו גם ב[[מיוחד:תרומות/חב"דניק|תרומותי הצנועות]] יש עוד הרבה ב"ה...'''


==ערך מומלץ ביותר==
==פרוייקטים אישיים==


{{פורטל:בסיס/מסגרת מעוצבת עליונה|יחידות|{{שם הדף המלא}}/מבוא}}
*[[משתמש:חב"דניק/פרוייקט אחרונים]]
יחידות הוא מושג בחסידות שפירושו פגישה פרטית עם הרבי. החסיד נכנס לחדרו הפרטי של הרבי ומקבל הוראות אישיות לעבודת השם שלו ותשובות לשאלותיו.


אצל חסידים נהוג לא לשבת במהלך היחידות וכן לא להושיט את היד לרבי, למרות שהרבי מושיט לו את ידו שלו.
==דעת תחתון==


בדור השביעי נערכו היחידויות עם הרבי שלוש פעמים בשבוע - בימים ראשון, שלישי וחמישי. כל סדרת פגישות כזו החלה זמן קצר לאחר תחילת הלילה ונמשכה שעות ארוכות. לעיתים קרה שהמבקר האחרון היה יוצא מחדרו של הרבי לאחר עלות השחר.
#טוב תיקון ערך קיים - מאשר פתיחת ערך חדש{{הערה|אשר ע"כ הנני להציע, כי כל מי שפותח ערך חדש, שלפנ"ז ידאג להשלים 5 ערכים חסרים שקיימים.}}.
#לא על כל חרק שזז צריך לפתוח ערך, ולא על כל משהו שפחות מוצא חן צריך לסגור ערך.
#חב"דפדיה צריכה להיות על-מפלגתית{{הערה|דהיינו להתייחס לשני הצדדים שבמטבע, ולהפסיק וויכוחי סרק בנושאים שלא קשורים לאתר.}}.
#אין סיבה לקרוא לראשונים / אחרונים בשמותיהם בלי תואר 'רבי'{{הערה|דהיינו שיהיה כתוב [[רבי יואל סירקיש]] ולא [[יואל סירקיש]].}}.
#אם למישהו משעמם ואין לו מה לעשות, פשוט שיערוך בחב"דפדיה ו'''לענין בלבד'''!!!
#חב"דפדיה הינה '''''אנציקלופדיה''''' אשר ע"כ מובן שאין לפתוח בה ערכים שאינם אנציקלופדיים!!!
#'''אני מוחה ובוכה ע"כ שאתר חב"דפדיה שם בקורת על אנשים וארגונים, כ-JEM וכדו', בקורת שמגיעה משנאה עמוקה המושרשת בלבבות, ואין בה שום תוכן רציני, הכל המצאות ושקרים נוראים, "נורא עלילות על בני אדם", ללא מקורות רציניים בתוך החסיד החב"די הפשוט{{הערה|אני כל הזמן מתאפק שלא לעזוב את האתר בגלל כך, כדי לא "לתת הכשר" על מעשה זה של האתר, ונשאר כאן רק בגלל הדברים האחרים הרציניים באתר.}}!!!'''


משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.
{{הערות שוליים}}


<big>לערך המלא: '''[[יחידות]]'''</big>
{{תחזוקה}}
{{פורטל:בסיס/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{{סטטיסטיקה 3}}

גרסה אחרונה מ־14:52, 5 באפריל 2023

הרבי ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב בנימין קליין

ציוני דרך באתרעריכה

נהגתי לערוך באתר ללא חשבונות משתמש, והיו לי כמה מאות עריכות, עד שהחלטתי להרשם:

כיום איני פעיל באתר, אולי אשוב מתי שהוא באם ירצה ה'

קצת עליעריכה

תיבות משתמש
  משתמש זה אוהב להתוועד על כל עניין, בכל מקום ובכל זמן.
  משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת החסידות
  משתמש זה מתנגד לרעיון הציוני על כל מונחיו, זרמיו ושיטותיו, ולכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות.
  משתמש זה נמנה על תלמידי התמימים


  משתמש זה מייחל לבניין בית המקדש וגאולת עם ישראל
  דעתם של שאר העולם הינה, ברוב המקרים, "איפכא מסתברא" מדעתו של משתמש זה.
  משתמש זה יוצא מדי שבוע למבצע תפילין ובכך מכין את העולם לגאולה
  דער באַניצער פאַרשטייט דעם רבי'נס שפראַך
  למשתמש זה חשובים ביותר שלושת השלמויות עליהם דיבר ועורר הרבי רבות: שלימות התורה, שלימות העם, ושלימות הארץ
  משתמש זה מתנגד לתכנית המאה
  משתמש זה שואף לאחדות


  משתמש זה מגלה עניין רב בכתבי יד קודש של נשיאי חב"ד
  משתמש זה משתדל לכתוב ערכים ע"פ פסיקת השולחן ערוך .
  משתמש זה משתדל להשמע לפסיקת רבני חב"ד ומסתמך על דעותיהם.
  משתמש זה הוא חסיד חב"ד ומשתדל לקיים את הוראות הרבי מליובאוויטש ולהביא לימות המשיח.


  משתמש זה יצר 7 ערכים למען חב"דפדיה
  משתמש זה הוא בעל ידע בהיסטוריה חסידית
  משתמש זה משתדל להרבות במעשים (עריכות) מאשר בדיבורים.


בע"ה אני משתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אני מתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא בהשלמת הערכים החסרים, שם השלמתי כבר עשרות ערכים כן ירבו, שחלקם מפורטים להלן, אשמח אם תעזרו לי בנושא.

לחיים ולברכה!!!

~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~

אני מרבה להשתתף בדיונים בדפי שיחה, להעיר ולהאיר למשתמשים אחרים, כדי להעמד יחד על האמת הנכונה.

ערכים שיצרתיעריכה

  1. צבי הירש רסקין
  2. סדרת אוצרות
  3. סדרת השערים (היכל מנחם)
  4. רבנו גרשום
  5. רבי שלמה לוריא
  6. פרוייקט לקוטי שיחות
  7. רבי מרדכי יפה
  8. רביאריה לייב גינצבורג
  9. רבי אריה לייב הלר

ערכים ששיפרתי, הרחבתי והשלמתי משמעותיתעריכה

ראו גם בתרומותי הצנועות יש עוד הרבה ב"ה...

פרוייקטים אישייםעריכה

דעת תחתוןעריכה

  1. טוב תיקון ערך קיים - מאשר פתיחת ערך חדש[2].
  2. לא על כל חרק שזז צריך לפתוח ערך, ולא על כל משהו שפחות מוצא חן צריך לסגור ערך.
  3. חב"דפדיה צריכה להיות על-מפלגתית[3].
  4. אין סיבה לקרוא לראשונים / אחרונים בשמותיהם בלי תואר 'רבי'[4].
  5. אם למישהו משעמם ואין לו מה לעשות, פשוט שיערוך בחב"דפדיה ולענין בלבד!!!
  6. חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה אשר ע"כ מובן שאין לפתוח בה ערכים שאינם אנציקלופדיים!!!
  7. אני מוחה ובוכה ע"כ שאתר חב"דפדיה שם בקורת על אנשים וארגונים, כ-JEM וכדו', בקורת שמגיעה משנאה עמוקה המושרשת בלבבות, ואין בה שום תוכן רציני, הכל המצאות ושקרים נוראים, "נורא עלילות על בני אדם", ללא מקורות רציניים בתוך החסיד החב"די הפשוט[5]!!!

הערות שוליים

  1. 1.0 1.1 בעריכה בה אני כותב את שורות אלו...
  2. אשר ע"כ הנני להציע, כי כל מי שפותח ערך חדש, שלפנ"ז ידאג להשלים 5 ערכים חסרים שקיימים.
  3. דהיינו להתייחס לשני הצדדים שבמטבע, ולהפסיק וויכוחי סרק בנושאים שלא קשורים לאתר.
  4. דהיינו שיהיה כתוב רבי יואל סירקיש ולא יואל סירקיש.
  5. אני כל הזמן מתאפק שלא לעזוב את האתר בגלל כך, כדי לא "לתת הכשר" על מעשה זה של האתר, ונשאר כאן רק בגלל הדברים האחרים הרציניים באתר.
 
תחזוקת ערכים
 

נכון🔄 ליום שישי כ' בתמוז ה'תשפ"ד26 ביולי 2024 בשעה 05:40 יש בחב"דפדיה ערכים שדורשים:

  עריכה   שכתוב   עדכון   פישוט   השלמה   הרחבה   איחוד   פיצול   שם   עיצוב   הבהרה   מקורות   בדיקה   העברה   חשיבות   הצבעה
157 89 64 13 675 129 5 2 0 0 338 684 0 0 3 0
נכון🔄 ליום שישי כ' בתמוז ה'תשפ"ד26 ביולי 2024 בשעה 05:40 קיימים בחב"דפדיה
משתמשים רשומים
משתמשים פעילים
בדוקי עריכות
עורכי ממשק
מנטרים
מפעילי מערכת
בירוקרטים
בודקים
בוטים
ערכים
קבצים
כל העריכות
כל הדפים
ערכים מומלצים
4,491 105 7 5 9 11 3 1 6 10,923 13,049 714,198 65,680 5