ענינו של משיח (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מ (קטגוריה) |
||
(25 גרסאות ביניים של 16 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:הספר-ענינו-של-משיח-.jpg|שמאל|ממוזער| | [[קובץ:הספר-ענינו-של-משיח-.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הספר ענינו של משיח]] | ||
'''ענינו של משיח''' | '''ענינו של משיח''' הוא ספר ראשון בהיקפו, המסביר את "ענינו של [[משיח]]" בכלל, ואת תהליך הגאולה והתגלות משיח בדורנו, כמו כן הספר דן בתפקיד המוטל בזמן הזה לעורר את ה[[ניצוץ משיח]] הקיים בכל [[יהודי]]. הספר כתוב בלשון קלה וברורה אך מעמיקה. | ||
הספר יצא לאור בשנת [[ה'תשע"ו]] על ידי הרב [[שלום דובער וולף (צפת)|שלום דובער וולף]] ובחסות [[את"ה העולמי]] וארגון [[התאחדות החסידים]]. לאחר כחודש מהוצאת הספר אזלו כל הספרים והספר הודפס מחדש עם תיקונים. | הספר יצא לאור בשנת [[ה'תשע"ו]] על ידי הרב [[שלום דובער וולף (צפת)|שלום דובער וולף]] ובחסות [[את"ה העולמי]] וארגון [[התאחדות החסידים]]. בקרב חסידות חב"ד, וגם מחוצה לה, הספר התקבל באהדה רבה ועורר שיח וחיות מחודשת בהבנת והסברת "ענינו של משיח", לאחר כחודש מהוצאת הספר אזלו כל הספרים והספר הודפס מחדש עם תיקונים. | ||
עם הוצאת הספר נפתחו מספר שיעורי גאולה ומשיח מתוך הספר החדש בכל רחבי העולם. | עם הוצאת הספר נפתחו מספר שיעורי גאולה ומשיח מתוך הספר החדש בכל רחבי העולם. | ||
== הרקע לכתיבת הספר == | == הרקע לכתיבת הספר == | ||
בשיחת ה[[דבר מלכות]] של שבת [[פרשת חיי שרה]] [[תשנ"ב|ה'תשנ"ב]] כותב [[הרבי]] שמשימת דורנו היא לקבל פני [[משיח]] צדקנו | בשיחת ה[[דבר מלכות]] של שבת [[פרשת חיי שרה]] [[תשנ"ב|ה'תשנ"ב]] כותב [[הרבי]] שמשימת דורנו היא להכין את העולם לקבל פני [[משיח]] צדקנו, וזאת אמר הרבי: "על ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת". | ||
ספר זה לקח על עצמו את המטרה הנעלית ועוסק במידה רבה להסביר את ענינו של משיח, בספר | ספר זה לקח על עצמו את המטרה הנעלית ועוסק במידה רבה להסביר את ענינו של משיח, בספר מוגשים כל שיחות הרבי בנושא "באופן המתקבל" - באופן ברור לכל יהודי ויהודי. | ||
== מבנה הספר == | == מבנה הספר == | ||
בכתיבת הספר נעשה דגש מיוחד לראות את התמונה השלימה בכל שיחות הרבי מכיון שכל נושא בגאולה מופיע בשיחות רבות "[[תורה]] מגילות מגילות נתנה" ולכן קשה לכל אחד לראות את התמונה השלימה של תורת הגאולה בשיחות הרבי. | בכתיבת הספר נעשה דגש מיוחד לראות את התמונה השלימה בכל שיחות הרבי מכיון שכל נושא בגאולה מופיע בשיחות רבות "[[תורה]] מגילות מגילות נתנה" ולכן קשה לכל אחד לראות את התמונה השלימה של תורת הגאולה בשיחות הרבי. | ||
במבוא לספר מדגיש המחבר אשר "נעשה נסיון לחבר את ה"מגילות מגילות" למגילה אחת שלימה, לסדר כל ענין על מקומו ובהקשרו המתאים, כך שמתוך כל הביאורים תעלה שיטה סדורה אחידה | במבוא לספר מדגיש המחבר אשר "נעשה נסיון לחבר את ה"מגילות מגילות" למגילה אחת שלימה, לסדר כל ענין על מקומו ובהקשרו המתאים, כך שמתוך כל הביאורים תעלה שיטה סדורה אחידה ועקבית של תורה הגאולה. | ||
הספר מחולק לשלושה חלקים: | הספר מחולק לשלושה חלקים: | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
הספר נפתח במבוא מיוחד המבאר את המקורות המרכזיים המדברים בנושאי הגאולה, ואופן ההכרעה במחלוקות ה[[רמב"ם]] ו[[הרמב"ן]]. | הספר נפתח במבוא מיוחד המבאר את המקורות המרכזיים המדברים בנושאי הגאולה, ואופן ההכרעה במחלוקות ה[[רמב"ם]] ו[[הרמב"ן]]. | ||
בתחילת הספר מבאר המחבר את מהותם של [[ימות המשיח]] בהתאם לכמה אופנים בהבנת תכלית הבריאה. בפרק השני מבאר את גדרו של מלך המשיח שהיא שלימות מלכות ה' | בתחילת הספר מבאר המחבר את מהותם של [[ימות המשיח]] בהתאם לכמה אופנים בהבנת תכלית הבריאה. בפרק השני מבאר את גדרו של מלך המשיח שהיא שלימות מלכות ה' ושלימות קיום משפטי התורה, ובהמשך לזה מבאר את מרכזיותו של מלך המשיח בתהליך הגאולה, כך שהתגלות מלכות ה', שלימות קיום ה[[תורה]] ו[[מצוות]] ובניית [[בית המקדש]] יכולים להיות רק על ידי מלך המשיח. | ||
בפרקים הבאים מבאר את משמעות וניצחיות האמונה ב[[ביאת המשיח]] הקשורה לנצחיות בחירת הקב"ה ב[[ישראל]] ונצחיות התורה. ובהמשך לכך מבאר את חובת האמונה והציפי' לביאת המשיח - ולא רק לחכות לשלום שישרור אז בעולם אלא גם "מחכה לביאתו" לביאת מלך המשיח. לאחר מן מבאר את הוכחות הרמב"ם לביאת מלך המשיח המבארות את תוכן ביאת המשיח. | בפרקים הבאים מבאר את משמעות וניצחיות האמונה ב[[ביאת המשיח]] הקשורה לנצחיות בחירת הקב"ה ב[[ישראל]] ונצחיות התורה. ובהמשך לכך מבאר את חובת האמונה והציפי' לביאת המשיח - ולא רק לחכות לשלום שישרור אז בעולם אלא גם "מחכה לביאתו" לביאת מלך המשיח. לאחר מן מבאר את הוכחות הרמב"ם לביאת מלך המשיח המבארות את תוכן ביאת המשיח. | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
בהמשך לכך מבאר שבגדרו של מלך המשיח אין שינוי מנהגו של עולם ולא אותות ומפתים, אך ניסים כמו [[תחיית המתים]] וכיוצא בזה המבוארים בדברי ה[[נביאים]] ודאי יתקיימו [[לעתיד לבוא]], כחלק מביאת המשיח יפעל מלך המשיח על כל [[אומות העולם]] בקיום [[שבע מצוות בני נח]]. | בהמשך לכך מבאר שבגדרו של מלך המשיח אין שינוי מנהגו של עולם ולא אותות ומפתים, אך ניסים כמו [[תחיית המתים]] וכיוצא בזה המבוארים בדברי ה[[נביאים]] ודאי יתקיימו [[לעתיד לבוא]], כחלק מביאת המשיח יפעל מלך המשיח על כל [[אומות העולם]] בקיום [[שבע מצוות בני נח]]. | ||
לאחר מכן מבאר את ענינו הפנימי של מלך המשיח - [[יחידה הכללית]]. [[ | לאחר מכן מבאר את ענינו הפנימי של מלך המשיח - [[יחידה הכללית]]. [[תורת החסידות]] היא יחידה שבתורה והיא ההכנה להתגלות יחידה הכללית - מלך המשיח. | ||
החלק הראשון של הספר מסתיים בביאור התקופה השני' בימות המשיח שאז יתגלה שישראל וקוב"ה כולא חד שזוהי אמיתת ענינו של משיח. | החלק הראשון של הספר מסתיים בביאור התקופה השני' בימות המשיח שאז יתגלה שישראל וקוב"ה כולא חד שזוהי אמיתת ענינו של משיח. | ||
שורה 39: | שורה 39: | ||
=== חלק שלישי - '''ניצוץ משיח''' === | === חלק שלישי - '''ניצוץ משיח''' === | ||
בחלקו השלישי של הספר מתבאר מהו [[ניצוץ משיח]] | בחלקו השלישי של הספר מתבאר מהו [[ניצוץ משיח]] ומהי הדרך לגלות את ניצוץ משיח שבכל יהודי, ובהמשך לכך מסביר את שיחת כ"ח [[ניסן]] - לקיחת אחריות להביא גאולה, מכיון שהגאולה נוגעת לעצם מציאותו של היהודי ולכן היא חודרת בכל פרט בחייו. | ||
בהמשך לכך מבאר מהו "לחיות עם הזמן דימות המשיח" ואיך אפשר לחיות ב"מצב ורגש של גאולה". | בהמשך לכך מבאר מהו "לחיות עם הזמן דימות המשיח" ואיך אפשר לחיות ב"מצב ורגש של גאולה". | ||
בפרקים האחרונים בספר מבאר את המשמעות של "קבלת פני משיח צדקנו", ומהי המשמעות של "צריך רק לפקוח את העיניים ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות". | בפרקים האחרונים בספר מבאר את המשמעות של "קבלת פני משיח צדקנו", ומהי המשמעות של "צריך רק לפקוח את העיניים ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות". | ||
==לקריאה נוספת== | |||
*'''מה מיוחד בספר 'עניינו של משיח'?''', מענדי מור יוסף, מגזין 'דרך המלך' מס' 112 ע' 4 - 7 | |||
== קישורים חיצוניים == | == קישורים חיצוניים == | ||
* [ | * [https://drive.google.com/open?id=1KqLT8p0eS8GugwT7o-QkR15WArThwqtdN_q3IAfC9B0iRlV-hKrfDsBpqGADj2322oLS3XNCqn9UcFTb פרקים ראשונים מתוך הספר], מתוך [[ארכיון גאולה ומשיח]] | ||
* [ | * [https://drive.google.com/open?id=0B2k04CfIOmXwRXFEQkZyQ3h5aVE חוברת '''עניינו הפנימי של משיח'''], מתוך ארכיון גאולה ומשיח | ||
* [http://chabad.info/moshiach/ | * [http://chabad.info/moshiach/פאנל-מיוחד-לרגל-הוצאת-הספר-ענינו-של-מש/ פאנל מיוחד לרגל הוצאת הספר] ו[http://chabad.info/magazine/פאנל-מרתק-אַתָּה-הָרְאֵתָ-לָדַעַת-מש/ סיכום הפאנל], ב{{חב"ד אינפו}}. | ||
* הרב [[אסף פרומר]], '''[http://beismoshiachmagazine.org/katavot/2016/8/11/945208468027.html אָנָה פָּנָה דוֹדֵךְ, וּנְבַקְשֶׁנּוּ עִמָּךְ]''', דבריו בפאנל השקת הספר {{בית משיח}} [[שבועון בית משיח]] ח' מנחם אב תשע"ו | * הרב [[אסף פרומר]], '''[http://beismoshiachmagazine.org/katavot/2016/8/11/945208468027.html אָנָה פָּנָה דוֹדֵךְ, וּנְבַקְשֶׁנּוּ עִמָּךְ]''', דבריו בפאנל השקת הספר {{בית משיח}} [[שבועון בית משיח]] ח' [[מנחם אב]] תשע"ו | ||
* הרב [[ראובן וולף]], [http://chabad.info/video/news-video/רץ-ברשת/השליח-הפתיע-אני-מוכרח-להודות-שחיי-השתנ/ השליח הפתיע: אני מוכרח להודות שחיי השתנו] {{וידאו}} {{אינפו}} | |||
*'''[https://chabad.info/wp-content/uploads/2016/11/24-11-2016-13-23-05-מסמך-מאת-..pdf?&~nfopt(fileDistorted=7392249981353873) גליון נושא בהוצאת התאחדות החסידים אודות הספר]''' {{PDF}}{{אינפו}} | |||
*הרב [[סנדי ווילישאנסקי]], '''[https://chabad.info/tag/%d7%a2%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%97/ סדרת שיעורים בספר 'ענינו של משיח']''' {{וידפו}} | |||
[[קטגוריה:ספרי גאולה ומשיח]] | [[קטגוריה:ספרי גאולה ומשיח]] | ||
[[קטגוריה:את"ה העולמי]] |
גרסה אחרונה מ־18:30, 20 בספטמבר 2023
ענינו של משיח הוא ספר ראשון בהיקפו, המסביר את "ענינו של משיח" בכלל, ואת תהליך הגאולה והתגלות משיח בדורנו, כמו כן הספר דן בתפקיד המוטל בזמן הזה לעורר את הניצוץ משיח הקיים בכל יהודי. הספר כתוב בלשון קלה וברורה אך מעמיקה.
הספר יצא לאור בשנת ה'תשע"ו על ידי הרב שלום דובער וולף ובחסות את"ה העולמי וארגון התאחדות החסידים. בקרב חסידות חב"ד, וגם מחוצה לה, הספר התקבל באהדה רבה ועורר שיח וחיות מחודשת בהבנת והסברת "ענינו של משיח", לאחר כחודש מהוצאת הספר אזלו כל הספרים והספר הודפס מחדש עם תיקונים.
עם הוצאת הספר נפתחו מספר שיעורי גאולה ומשיח מתוך הספר החדש בכל רחבי העולם.
הרקע לכתיבת הספר[עריכה | עריכת קוד מקור]
בשיחת הדבר מלכות של שבת פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב כותב הרבי שמשימת דורנו היא להכין את העולם לקבל פני משיח צדקנו, וזאת אמר הרבי: "על ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת".
ספר זה לקח על עצמו את המטרה הנעלית ועוסק במידה רבה להסביר את ענינו של משיח, בספר מוגשים כל שיחות הרבי בנושא "באופן המתקבל" - באופן ברור לכל יהודי ויהודי.
מבנה הספר[עריכה | עריכת קוד מקור]
בכתיבת הספר נעשה דגש מיוחד לראות את התמונה השלימה בכל שיחות הרבי מכיון שכל נושא בגאולה מופיע בשיחות רבות "תורה מגילות מגילות נתנה" ולכן קשה לכל אחד לראות את התמונה השלימה של תורת הגאולה בשיחות הרבי.
במבוא לספר מדגיש המחבר אשר "נעשה נסיון לחבר את ה"מגילות מגילות" למגילה אחת שלימה, לסדר כל ענין על מקומו ובהקשרו המתאים, כך שמתוך כל הביאורים תעלה שיטה סדורה אחידה ועקבית של תורה הגאולה.
הספר מחולק לשלושה חלקים:
חלק ראשון - ענינו של משיח[עריכה | עריכת קוד מקור]
הספר נפתח במבוא מיוחד המבאר את המקורות המרכזיים המדברים בנושאי הגאולה, ואופן ההכרעה במחלוקות הרמב"ם והרמב"ן.
בתחילת הספר מבאר המחבר את מהותם של ימות המשיח בהתאם לכמה אופנים בהבנת תכלית הבריאה. בפרק השני מבאר את גדרו של מלך המשיח שהיא שלימות מלכות ה' ושלימות קיום משפטי התורה, ובהמשך לזה מבאר את מרכזיותו של מלך המשיח בתהליך הגאולה, כך שהתגלות מלכות ה', שלימות קיום התורה ומצוות ובניית בית המקדש יכולים להיות רק על ידי מלך המשיח.
בפרקים הבאים מבאר את משמעות וניצחיות האמונה בביאת המשיח הקשורה לנצחיות בחירת הקב"ה בישראל ונצחיות התורה. ובהמשך לכך מבאר את חובת האמונה והציפי' לביאת המשיח - ולא רק לחכות לשלום שישרור אז בעולם אלא גם "מחכה לביאתו" לביאת מלך המשיח. לאחר מן מבאר את הוכחות הרמב"ם לביאת מלך המשיח המבארות את תוכן ביאת המשיח.
בהמשך לכך מבאר שבגדרו של מלך המשיח אין שינוי מנהגו של עולם ולא אותות ומפתים, אך ניסים כמו תחיית המתים וכיוצא בזה המבוארים בדברי הנביאים ודאי יתקיימו לעתיד לבוא, כחלק מביאת המשיח יפעל מלך המשיח על כל אומות העולם בקיום שבע מצוות בני נח.
לאחר מכן מבאר את ענינו הפנימי של מלך המשיח - יחידה הכללית. תורת החסידות היא יחידה שבתורה והיא ההכנה להתגלות יחידה הכללית - מלך המשיח.
החלק הראשון של הספר מסתיים בביאור התקופה השני' בימות המשיח שאז יתגלה שישראל וקוב"ה כולא חד שזוהי אמיתת ענינו של משיח.
חלק שני - התגלות משיח[עריכה | עריכת קוד מקור]
בחלק זה של הספר מתבאר סדר התגלות משיח, בתחילה מבאר שכעת הגיע זמן הגאולה ואת אופן תהליך הגאולה, והיכן ניתן לראות חלק מייעודי הגאולה שהתחילו להתגשם.
בהמשך לכך מבאר מהו "נשיא הדור" ומהו "משיח שבדור" ובמשך לכך מבאר בפירוט את סדר התגלות מלך המשיח, ואיך מבוארת התגלות משיח במדרשי חז"ל ובדברי הרמב"ם.
בסיום החלק השני מבאר את דעת רבותינו נשיאנו כנגד הרעיון הלאומי.
חלק שלישי - ניצוץ משיח[עריכה | עריכת קוד מקור]
בחלקו השלישי של הספר מתבאר מהו ניצוץ משיח ומהי הדרך לגלות את ניצוץ משיח שבכל יהודי, ובהמשך לכך מסביר את שיחת כ"ח ניסן - לקיחת אחריות להביא גאולה, מכיון שהגאולה נוגעת לעצם מציאותו של היהודי ולכן היא חודרת בכל פרט בחייו.
בהמשך לכך מבאר מהו "לחיות עם הזמן דימות המשיח" ואיך אפשר לחיות ב"מצב ורגש של גאולה".
בפרקים האחרונים בספר מבאר את המשמעות של "קבלת פני משיח צדקנו", ומהי המשמעות של "צריך רק לפקוח את העיניים ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות".
לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]
- מה מיוחד בספר 'עניינו של משיח'?, מענדי מור יוסף, מגזין 'דרך המלך' מס' 112 ע' 4 - 7
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- פרקים ראשונים מתוך הספר, מתוך ארכיון גאולה ומשיח
- חוברת עניינו הפנימי של משיח, מתוך ארכיון גאולה ומשיח
- פאנל מיוחד לרגל הוצאת הספר וסיכום הפאנל, ב.
- הרב אסף פרומר, אָנָה פָּנָה דוֹדֵךְ, וּנְבַקְשֶׁנּוּ עִמָּךְ, דבריו בפאנל השקת הספר שבועון בית משיח ח' מנחם אב תשע"ו
- הרב ראובן וולף, השליח הפתיע: אני מוכרח להודות שחיי השתנו
- גליון נושא בהוצאת התאחדות החסידים אודות הספר
- הרב סנדי ווילישאנסקי, סדרת שיעורים בספר 'ענינו של משיח'