ב' בתשרי: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==אירועים ביהדות== | ==אירועים ביהדות== | ||
*א' (-3760 [[מניין אומות העולם|לפנה"ס]]) - היום השביעי לבריאת העולם ובו שבת [[הקב"ה]] מכל מלאכתו - ה[[שבת]] הראשונה{{ | *א' (-3760 [[מניין אומות העולם|לפנה"ס]]) - היום השביעי לבריאת העולם ובו שבת [[הקב"ה]] מכל מלאכתו - ה[[שבת]] הראשונה{{הערה|לדעת [[רבי אליעזר]]}}. | ||
*ה'[[תרפ"ב]] (04/10/1921 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - רבי ישראל פרלוב - "הינוקא מסטולין", אדמו"ר ב[[חסידות קרלין]] (נולד [[תרכ"ט]]) | *ה'[[תרפ"ב]] (04/10/1921 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - רבי ישראל פרלוב - "הינוקא מסטולין", אדמו"ר ב[[חסידות קרלין]] (נולד [[תרכ"ט]]) | ||
*ה'[[תש"א]] (04/10/1940 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - רבי סלמאן אליהו, רבם של 'עדת יוצאי עירק' ב[[ירושלים]], מחבר ספר 'כרם שלמה', נפטר. | *ה'[[תש"א]] (04/10/1940 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - רבי סלמאן אליהו, רבם של 'עדת יוצאי עירק' ב[[ירושלים]], מחבר ספר 'כרם שלמה', נפטר. |
גרסה מ־05:30, 24 באוגוסט 2020
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ב' בתשרי הוא היום השני של ראש השנה ושל חודש תשרי.
אירועים ביהדות
- א' (-3760 לפנה"ס) - היום השביעי לבריאת העולם ובו שבת הקב"ה מכל מלאכתו - השבת הראשונה[1].
- ה'תרפ"ב (04/10/1921 למניינם) - רבי ישראל פרלוב - "הינוקא מסטולין", אדמו"ר בחסידות קרלין (נולד תרכ"ט)
- ה'תש"א (04/10/1940 למניינם) - רבי סלמאן אליהו, רבם של 'עדת יוצאי עירק' בירושלים, מחבר ספר 'כרם שלמה', נפטר.
- ה'תשנ"ב (10/09/1991 למניינם) - רבי שמריהו גריינמן, נפטר.
ימי חב"ד
- ה'תש"ג (13/09/1942 למניינם) - מרת שיינא, בתו של אדמו"ר הריי"צ, הובלה לכבשונות במחנה ההשמדה טרבלינקה.
- ה'תש"י (25/09/1949 למניינם) - נפטר הרב יוסף יצחק נאה - ראש הישיבה החב"דית 'מדרש שמואל' בירושלים וממנהלי כולל חב"ד.
- ה'תשמ"ו (17/09/1985 למניינם) - נפטר ר' מרדכי מענדל קדנר.
הפתגם היומי - ב' בתשרי - מלוח היום יום |
---|
ב' דראש השנה. "לא-ל עורך דין" - בתפילת מוסף. במנחה אין אומרים הודו, אבל אומרים פתח אליהו.
מה שכתוב בסידור שער הקריאת שמע דיבור המתחיל "להבין ההפרש" (ע"ד עמוד א') שקודם תקיעת שופר אומרים "אנא בכח", פירושו: בדרך כלל הם הכוונות מהפסוקים שראשי-תיבות שלהם שם שני משם מ"ב, אומנם יש שמכוונים התיבות "אנא בכח" כו' במחשבה, אבל אין אומרים האותיות והתיבות. והעוסק בכוונות צריך ללמוד הענינים ברור בכתבי האריז"ל, ואז כוונתו רצויה. |
הערות שוליים
- ↑ לדעת רבי אליעזר