מבוא שערים: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות, שער מאמרי רז"ל ועוד. | הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות, שער מאמרי רז"ל ועוד. | ||
==בתורת חב"ד== | ==בתורת חב"ד== | ||
אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין ה[[קו]] לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת [[היולי]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/16/19/224&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשטו ע' 124]}}. | אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין ה[[קו]] לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת [[היולי]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/16/19/224&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשטו ע' 124]}}. | ||
כמו כן מוזכר בספר ענין ה[[לבושים]], ומבואר בו "ענין עמוק" כי כח נמשך בלבושי מחשבה דיבור ומעשה לייפות את הפנימיות עד שלא יוכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא ל[[בינוני]] שאין בכחו להפוך את מדותיו לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם [[מחשבה דיבור ומעשה]] והלבושים עצמם יפעלו ענין היופי בכללות מציאותו{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/29/14/42&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשכא ע' 24]}}. | כמו כן מוזכר בספר ענין ה[[לבושים]], ומבואר בו "ענין עמוק" כי כח נמשך בלבושי מחשבה דיבור ומעשה לייפות את הפנימיות עד שלא יוכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא ל[[בינוני]] שאין בכחו להפוך את מדותיו לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם [[מחשבה דיבור ומעשה]] והלבושים עצמם יפעלו ענין היופי בכללות מציאותו{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/29/14/42&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשכא ע' 24]}}. | ||
{{ספרי קבלה}} | {{ספרי קבלה}} | ||
{{קצרמר|ספרים}} | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:כתבי האריז"ל]] | [[קטגוריה:כתבי האריז"ל]] |
גרסה אחרונה מ־21:57, 18 ביוני 2020
מבוא שערים הוא ספר שכתב רבי חיים ויטאל על פי תורתו של האר"י ז"ל. הספר מובא בספרי רבותינו נשיאינו מאות פעמים.
הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות, שער מאמרי רז"ל ועוד.
בתורת חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין הקו לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת היולי[1].
כמו כן מוזכר בספר ענין הלבושים, ומבואר בו "ענין עמוק" כי כח נמשך בלבושי מחשבה דיבור ומעשה לייפות את הפנימיות עד שלא יוכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא לבינוני שאין בכחו להפוך את מדותיו לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם מחשבה דיבור ומעשה והלבושים עצמם יפעלו ענין היופי בכללות מציאותו[2].