י"ט בניסן: הבדלים בין גרסאות בדף
(דף חדש: {{חודש ניסן}} '''י"ט בניסן''' הוא היום העשרים ותשעה בחודש ניסן ויומו החמישי של חג הפסח. ==אירועים ביהדו…) |
(הרחבה) |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
*[[תשמ"ח]] - רבי יעקב יוסף ווייס, ה[[אדמו"ר]] מ[[ספינקא]] ב[[בני ברק]]. | *[[תשמ"ח]] - רבי יעקב יוסף ווייס, ה[[אדמו"ר]] מ[[ספינקא]] ב[[בני ברק]]. | ||
*[[תשס"ב]] - רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר, נפטר. | *[[תשס"ב]] - רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר, נפטר. | ||
==ימי חב"ד== | |||
===נולדו=== | |||
*[[תשי"ד]] - הרב [[נתן יצחק אוירכמן]], [[שליח]] [[הרבי]] ב[[עכו]]. | |||
*[[תשל"ד]] - הרב [[לוי יצחק הבלין]], מנכ"ל מוסדות חב"ד ב[[קריית גת]]. | |||
{{להיום יום|י"ט|ניסן}} | {{להיום יום|י"ט|ניסן}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ז יט]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד|ז יט]] |
גרסה מ־20:15, 17 באפריל 2016
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"ט בניסן הוא היום העשרים ותשעה בחודש ניסן ויומו החמישי של חג הפסח.
אירועים ביהדות
- ב'תמ"ח - פרעה, מלך מצרים, החל לרדוף אחרי בני ישראל.
- שע"ד - רבי יהושע ולק הכהן כץ, מחבר הפירושים 'סמ"ע' על שולחן ערוך חושן משפט, ו'דרישה' ו'פרישה' על ארבעה הטורים, נפטר.
- תקל"ב - רבי אהרן הגדול מקרלין נפטר.
- תר"ג - רבי שלמה יהודה לייב רבינוביץ' מלענטשנא, נפטר.
- תש"ג - רבי מנחם זמבא, מגאוני פולין ומחבר ספר 'תוצאות חיים', נרצח במרד גטו ורשה.
- תשמ"ח - רבי יעקב יוסף ווייס, האדמו"ר מספינקא בבני ברק.
- תשס"ב - רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר, נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תשי"ד - הרב נתן יצחק אוירכמן, שליח הרבי בעכו.
- תשל"ד - הרב לוי יצחק הבלין, מנכ"ל מוסדות חב"ד בקריית גת.
הפתגם היומי - י"ט בניסן - מלוח היום יום |
---|
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.
פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו. שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש. שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה. שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו. שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי. |