ספרא רבא
| ההודעה האחרונה בדף השיחה של ספרא רבא התקבלה מאת שלום עליכם בתאריך 17/11/2025 בשעה 14:56:27. |
|---|
| תיבת ארכיון
|
עזרה באתר עריכה
אפשר עזרה באתר? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:32, י' בניסן, ה'תשפ"ה 00:32, 8 באפריל 2025 (IDT)
- בשמחה. באופן כללי תוכל להיעזר בדפי העזרה, לעניין ספציפי אשמח לעזור. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 00:36, 8 באפריל 2025 (IDT)
- אשמח שתגיד לי כיצד מעלים תמונות. אגב מה אני אמור לכתוב בדף המשתמש? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:42, י' בניסן, ה'תשפ"ה 00:42, 8 באפריל 2025 (IDT)
- אפשר להעלות תמונות רק לאחר 50 עריכות בחב"דפדיה. בנוגע לדף המשתמש ראה חב"דפדיה:דף משתמש. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 13:23, 8 באפריל 2025 (IDT)
- למיטב ידיעתי מעריכה בויקיפדיה, אסור לכתוב תארי ע"ה באתרים אנציקלופדיים. אז מדוע ביטלת את עריכתי? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 15:45, י' בניסן, ה'תשפ"ה 15:45, 8 באפריל 2025 (IDT)
- לא ביטלתי את עריכתך. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 15:46, 8 באפריל 2025 (IDT)
- אה סליחה. טעות שלי. אתה כתבת לי תודה ובטעות חשבתי שזה ביטול אגב מה דעתך על חי וקיים משיח וכו? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 15:52, י' בניסן, ה'תשפ"ה 15:52, 8 באפריל 2025 (IDT)
- למה כוונתך? בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 16:16, 8 באפריל 2025 (IDT)
- כוונתי היא: אתה בדעה של האתר שהרבי חי בגשמיות וצריך לפרסם משיח? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 16:19, י' בניסן, ה'תשפ"ה 16:19, 8 באפריל 2025 (IDT)
- לא, לזה כוונתי בדף המשתמש. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 16:23, 8 באפריל 2025 (IDT)
- מכבד מאוד את דעתך. תרצה שנתמקד במשהו באתר?? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 16:41, י' בניסן, ה'תשפ"ה 16:41, 8 באפריל 2025 (IDT)
- נצרך מאד ערך על מחיית עמלק וביאורו בחסידות כו' אשמח לעזרתך. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 16:47, 8 באפריל 2025 (IDT)
- מכבד מאוד את דעתך. תרצה שנתמקד במשהו באתר?? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 16:41, י' בניסן, ה'תשפ"ה 16:41, 8 באפריל 2025 (IDT)
- לא, לזה כוונתי בדף המשתמש. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 16:23, 8 באפריל 2025 (IDT)
- כוונתי היא: אתה בדעה של האתר שהרבי חי בגשמיות וצריך לפרסם משיח? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 16:19, י' בניסן, ה'תשפ"ה 16:19, 8 באפריל 2025 (IDT)
- למה כוונתך? בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 16:16, 8 באפריל 2025 (IDT)
- אה סליחה. טעות שלי. אתה כתבת לי תודה ובטעות חשבתי שזה ביטול אגב מה דעתך על חי וקיים משיח וכו? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 15:52, י' בניסן, ה'תשפ"ה 15:52, 8 באפריל 2025 (IDT)
- לא ביטלתי את עריכתך. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 15:46, 8 באפריל 2025 (IDT)
- למיטב ידיעתי מעריכה בויקיפדיה, אסור לכתוב תארי ע"ה באתרים אנציקלופדיים. אז מדוע ביטלת את עריכתי? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 15:45, י' בניסן, ה'תשפ"ה 15:45, 8 באפריל 2025 (IDT)
- אפשר להעלות תמונות רק לאחר 50 עריכות בחב"דפדיה. בנוגע לדף המשתמש ראה חב"דפדיה:דף משתמש. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 13:23, 8 באפריל 2025 (IDT)
- אשמח שתגיד לי כיצד מעלים תמונות. אגב מה אני אמור לכתוב בדף המשתמש? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:42, י' בניסן, ה'תשפ"ה 00:42, 8 באפריל 2025 (IDT)
כתב אשורית עריכה
לידיעתך יש לך כתב אשורית בדף משתמש וזה עבירה. יעס תקצין ותדגלן עם דגלים - שיחה, 13:49, י"ג בניסן, ה'תשפ"ה 13:49, 11 באפריל 2025 (IDT)
- מה אתה שח? איפה אשורית? אם התכוונת לקובץ אלף שנים אז א. זהו כתב רש"י... ב. גם אם כן אלו הם דברי תורה ואין בעי'. ג. זו לא "עבירה"... בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 13:50, 11 באפריל 2025 (IDT)
- אתה לא מסכים עם מדיניות האתר? ככה כתוב בדף המשתמש שלך. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:18, ט"ז בניסן, ה'תשפ"ה 00:18, 14 באפריל 2025 (IDT)
תאמין לי מענדל עריכה
שאין שום סיכוי שבן אדם שהתחתן בגיל צעיר ונורמלי הוא חתן של אדם שגדול ממנו בעשר שנים --מוישי גורליק - שיחה, 20:25, י"ז בניסן, ה'תשפ"ה 20:25, 15 באפריל 2025 (IDT)
- צודק, מחילה מענדל סופר שחותם מחוץ לחשבונו - 21:58, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו (4 בדצמ' למניינם)
רוצה? עריכה
רוצה שאני יצור לך תבנית מותאמת אישית? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:14, י"ח בניסן, ה'תשפ"ה 23:14, 16 באפריל 2025 (IDT)
- ישר כח, אבל אין לעשות מהחיצונית עיקר ('המנהל הבא' לא הגזמת?!)... אגב, מדוע אתה לא נותן קרדיט לממ"ר? ―מענדל סופר (שיחה | תרומות) לא חתם
- מי זה ממ"ר? אתה תרצה שאכין לך? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:29, י"ח בניסן, ה'תשפ"ה 23:29, 16 באפריל 2025 (IDT)
- מנחם מענדל רושקניקוב. אני מציע לך לקרוא עוד פעם את תגגובתי הקודמת (שהרי אתה יודע כו') מענדל סופר שחותם מחוץ לחשבונו - 21:58, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו (4 בדצמ' למניינם)
- כי מנחם מענדל רושקניקוב לא יצר לי את התבנית. אני יצרתי אותה. אגב למה אתה חותם הרבה מחוץ לחשבון? בברכה, חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:00, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 00:00, 17 באפריל 2025 (IDT)
- אני לא באמת מחוץ לחשבון, רק שינוי מפני קדושת המועד. מענדל סופר שחותם מחוץ לחשבונו - 21:58, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו (4 בדצמ' למניינם)
- בהלכה לא כתוב שאסור לערוך באתר קדוש לצורך הפצת מעיינות ופרסום הרבי כמלך המשיח... חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:05, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 00:05, 17 באפריל 2025 (IDT)
- גם דברי תורה מצה"ד אסור אם אינו דבר האבד, רק שבמחשב אפשר להקל ובצירוף עניין הפצת המעיינות כו', ומיהו שינוי בעינן. מענדל סופר שחותם מחוץ לחשבונו - 21:58, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו (4 בדצמ' למניינם)
- בהלכה לא כתוב שאסור לערוך באתר קדוש לצורך הפצת מעיינות ופרסום הרבי כמלך המשיח... חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:05, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 00:05, 17 באפריל 2025 (IDT)
- אני לא באמת מחוץ לחשבון, רק שינוי מפני קדושת המועד. מענדל סופר שחותם מחוץ לחשבונו - 21:58, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו (4 בדצמ' למניינם)
- כי מנחם מענדל רושקניקוב לא יצר לי את התבנית. אני יצרתי אותה. אגב למה אתה חותם הרבה מחוץ לחשבון? בברכה, חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:00, י"ט בניסן, ה'תשפ"ה 00:00, 17 באפריל 2025 (IDT)
- מנחם מענדל רושקניקוב. אני מציע לך לקרוא עוד פעם את תגגובתי הקודמת (שהרי אתה יודע כו') מענדל סופר שחותם מחוץ לחשבונו - 21:58, י"ד בכסלו, ה'תשפ"ו (4 בדצמ' למניינם)
- מי זה ממ"ר? אתה תרצה שאכין לך? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:29, י"ח בניסן, ה'תשפ"ה 23:29, 16 באפריל 2025 (IDT)
שיחת משתמש שניאור ש. עריכה
צדיק זה דף שיחה אין בעיה לכתוב לו שם דברים (אא"כ אתה רוצה לחדש לי אחרת- אשמח לשמוע👂)מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 23:45, כ"א בניסן, ה'תשפ"ה 23:45, 19 באפריל 2025 (IDT)
- אבל אתה לא יכול להניח תבניות בדף השיחה שלו (אני לדוגמא, לא אשים בתחתית דף שיחתו את התבנית המופיעה בתחתית דף המשתמש שלי). א גוטע וואך
אשמח לראות את זה כתוב שאל"כ איך אתה שם את תבנית חממה? בכול מקרה תודה רבה על המידעמנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 23:52, כ"א בניסן, ה'תשפ"ה 23:52, 19 באפריל 2025 (IDT)
- לא מצאתי מפורש, אבל בפשטות חממה וכו' נכללת בפניית משתמש אחר אל המשתמש המדובר (כמו הודעה רגילה), אבל תבניות בסיסיות המעצבות את הדף ומשקפות את דעת המשתמש וכו' - זה כבר חדירה לרשותו. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 23:57, 19 באפריל 2025 (IDT)
המשתמש שלך עריכה
הייתי מציע לך לשנות שם משתמש.
דבר שני ראה משתמש:צוברענגען משיח לדעתי דבריו שם מזכירים את סגנונך. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 00:31, כ"ב בניסן, ה'תשפ"ה 00:31, 20 באפריל 2025 (IDT)
תודה! עריכה
אני רואה שלקחת ברצינות את הערך אלג'ירה תודה רבה! מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 23:41, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ה 23:41, 22 באפריל 2025 (IDT)
- בשמחה. אשמח שתצפה כעת בערך ותהגיה איזה הגהות וכו', יש"כ מ"מ על העידוד. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 23:49, 22 באפריל 2025 (IDT)
... עריכה
כשעניתי לך בהחייל לא ציפיתי לערך על ספר זה... ("אם כבר ערך על אלג'ירי', למה לא ליצור ערך על הספר 'מבררים את אלג'ירי (ע"ע החייל - סיפורו של 'תמים')?)
מ"מ, תמחוק את הערך... משתמש:שפי"ץקייט
- הערך לא ימחק עד אשר ימחק ערך החייל, ולמטרה זאת נוצר... לא תיתכן אכיפה בררנית באתרינו הק'
נו שוין . נקודה אחת של אור בכל החושךהזה.
מחאה
האמונה שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח היא אור גדול, אורו של מלך המשיח, וממילא יש למחות בדברים שנכתבו כאן.. שנזכה לראות עוד היום בהתגלות מלכותו שליט"א לעין כל. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:43, ג' באייר, ה'תשפ"ה 08:43, 1 במאי 2025 (IDT)
- מדברי הרב איצ'ה שפרינגר: להגיד "יחי" זה לא קודש - זה 'קודש קודשים', העניין של "יחי" זה קודש קודשים! אם חלילה יש יחידים שיש להם קצת ספיקות וחלישות בזה - שידעו שנכנס אצלם 'קליפת עמלק'... באם יש מישהו כזה, אני חושב שאין, אבל אם יש כאלה שקשה להם להגיד 'יחי' - שידע ש'עמלק' נכנס בתוך ליבו, רחמנא ליצלן... כי 'יחי' זה לא קודש - זה קודש קודשים! צריכים לדעת שעניין של 'יחי' זה עניין של קודש קודשים, וצריכים להגיד זה בחיות ובפנימיות, כדי שנביא את ההתגלות של הרבי. . כאן ב-770 אפשר לקבל חיות אפילו מהקירות... ובוודאי מהחיות, מהריקודים, מה'שביל' שמכינים לפני התפילות, המבטא את האמונה שהרבי חי וקיים ונמצא איתנו כאן.. כל דבר ודבר שיש כאן ב-770 - זה עניין של התגלות מלך המשיח. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:43, ג' באייר, ה'תשפ"ה 08:43, 1 במאי 2025 (IDT)
- הרב חיים לוי יצחק גינזבורג: לעודד לחזק ולהגביר את האמונה הטהורה בכל מילה של הרבי ובעובדה שתכף ומיד ממש נראה בהתממשות דבריו הקדושים לעיני כל בשר, לדעת ולהכיר כי הרבי שליט"א חי וקיים גם בגופו הגשמי גם אם לא רואים זאת לעיני בשר, להסביר את המשמעות הצורך וההכרח בכך שהכרזת "יחי אדוננו" תושמע ותכתב בכל מקום ובכל שעה בכל פרסום ומעל כל בימה אפשרית, לשים את הדגש על דברי הרבי ש"העבודה היחידה שנותרה" היא "קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש", ולקרוא לכולנו ולכל העולם כולו לעמוד בנסיון באותם רגעים שנותרו ולבקש ולפעול את שלימות ההתגלות של מלכנו משיחנו שליט"א תיכף ומיד ממש על ידי קבלת מלכותו עלינו באותה קריאה והכרזת הקודש יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! --יחי המלך המשיח! - שיחה, 08:43, ג' באייר, ה'תשפ"ה 08:43, 1 במאי 2025 (IDT)
הבהרה הדברים שנכתבים בדף השיחה שלי (אף שייתכן שאני מסכים ואליהם לגמרי) הינם על אחריות הכותב בלבד, ואינם באחריותי כלל וכלל. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 09:24, 1 במאי 2025 (IDT)
- גם אני מצטרף ל@הנ"ל אדונינו - שיחה, 15:15, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ו 15:15, 16 באוקטובר 2025 (IDT)
הערך בינה ומלכות: עריכה
למה צריך שיכתוב בהכול רק בשלוש קטגוריות האחרונות מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 16:27, כ"ה בניסן, ה'תשפ"ה 16:27, 23 באפריל 2025 (IDT)
- לענ"ד גם הפסקה הראשונה דרשה ניסוח, וכה עשיתי. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 16:32, 23 באפריל 2025 (IDT)
תמונות עריכה
מנחם מענדל שלום, וישר כח על תרומותיך לחב"דפדיה. במקרה של העלאת תמונה (כגון זו של ירס), חובה לציין באמצעות לינק את מקורה. נא ונא להקפיד על כך. בהערכה --שיע • שיחה ב' באייר ה'תשפ"ה 00:08, 30 באפריל 2025 (IDT)18:57, 29 באפריל 2025 (IDT)
אור כשדים עריכה
להבא, לפני שאתה מזדרז למחוק ולבטל בטענה 'מה הקשר', תנסה לרגע לקרוא את הערך על אור כשדים ואז אולי תבין. להתראות - שיחה, 20:44, ב' באייר, ה'תשפ"ה 20:44, 30 באפריל 2025 (IDT)
- האמת שעברתי על הערך לפני זה. כעת בעיון מעמיק אני אכן רואה שיש חוקרים המזהים את העיר באיזור טורקי'ה היום, גם לא משהו משמעותי בדיוק, אבל אם אתה אומר אז שיהי'. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 22:31, 30 באפריל 2025 (IDT)
- לכן לא ציינתי את העובדה בגוף הערך, אלא רק הפניתי. להתראות - שיחה, 07:12, ג' באייר, ה'תשפ"ה 07:12, 1 במאי 2025 (IDT)
מלחמת עריכה עריכה
אין להכנס למלחמות עריכה. לא יקרה כלום אם תמתין לסיום דיון בדף שיחה או תפנה לעזרת מפעיל ובינתיים למשך כמה שעות או אפילו שבועות הערך ישאר שלא כפי שאתה חושב שהוא צריך להיות. בפעם הקודמת הבהרתי את הכללים, הפעם נתתי חסימה סמלית ליום. מקווה מאוד שלא תהיה פעם באה. שיע • שיחה כ"ה באדר ה'תשפ"ה 16:46, 25 במרץ 2025 (IST)
- לגבי השחזורים ההדדיים אצל הרב אשכנזי, אמנם לא חסמתי הפעם, אך מועתק בזה מארכיון שיחתך. שיע • שיחה ג' באייר ה'תשפ"ה 23:02, 1 במאי 2025 (IDT)
- ייש"כ. אגב מדוע כבודו לא העיר גם למשתמש הב'? בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 07:41, 2 במאי 2025 (IDT)
- ראשית אתה זה שהתחלת במלחמה. מחקת ללא נימוק (אפילו בתקציר העריכה - ובמחיקה משמעותית כזו נדרש היה לנמק ולדון בדף השיחה ולא בתקציר). שנית אתה זה שגם סיים את מלחמת העריכה (כלומר שחזרת ושי לא שב ושחזר). שלישית, רוב הטקסט שמחקת כבר היה בערך תקופה, ולכן שי מלך שחזר בצדק את מחיקתך, לפי ההיגיון הפשוט שבמקרה מחלוקת מותירים 'גרסה יציבה' ודנים על שינויה (אמנם אולי לא ידעת כלל זה ולכן הוספתי כעת את הדף חב"דפדיה:מלחמת עריכה, שמסביר גם את ההיגיון מאחורי הכלל). רביעית והחמור מכל: ראה הציטוט בתחילת הפסקה: כבר הוסבר לך על מלחמות עריכה בעבר. שיע • שיחה ו' באייר ה'תשפ"ה 03:30, 4 במאי 2025 (IDT)
- ייש"כ. אגב מדוע כבודו לא העיר גם למשתמש הב'? בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 07:41, 2 במאי 2025 (IDT)
תבניות למחיקה וחשיבות עריכה
כאשר אתה שם תבניות למחיקה על ערך נא להשאיר את הטקסט שבערך ולא למחוק אותו. פשוט להחליף את תבנית החשיבות בתבנית מחיקה.
וכשאתה שם תבנית חשיבות יש להוסיף תאריך בפרמטר הראשון. תודה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • ו' באייר ה'תשפ"ה • 00:53, 4 במאי 2025 (IDT)
אפשר עזרה: עריכה
תוכל בבקשה להעלות לאתר את החלק משיחת י"ב תמוז תשד"מ קער א וועלט היינט? תודה רבה!מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 23:42, י"ז באייר, ה'תשפ"ה 23:42, 15 במאי 2025 (IDT)
- לאיזה צורך? בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 23:43, 15 במאי 2025 (IDT)
- אישי
- דף משתמש
- להתחזק בעצמי בדבר
מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 23:45, י"ז באייר, ה'תשפ"ה 23:45, 15 במאי 2025 (IDT)
- מנחם מענדל רושקניקוב ראה בדף חב"דפדיה:הערות. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות • הערה כבר כתבת? 12:28, 16 במאי 2025 (IDT)
כוונתי היתה לסרטון בברכה: מנחם מענדל רושקניקוב - שיחה, 15:55, י"ח באייר, ה'תשפ"ה 15:55, 16 במאי 2025 (IDT)
קישור בחב"דפדיה:ציטוטים מחב"דפדיה עריכה
[1] כדאי להביא קישור לכתבה בה הובאה תמונתו של שם טוב באתר אמס. --ברכת הגאולה שיחה 23:40, כ"ד באייר, ה'תשפ"ה 23:40, 22 במאי 2025 (IDT)
בוצע, ייש"כ. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 00:03, 23 במאי 2025 (IDT)
סליחה עריכה
השחזור הידני נלחץ לי בטעות.--ברכת הגאולה שיחה 22:56, ד' בסיוון, ה'תשפ"ה 22:56, 31 במאי 2025 (IDT)
מחקת תרומה מהותית ביותר לערך הרב אשכנזי עריכה
שלום וברכה,
ברצוננו להעיר לך על מחיקת פסקה מהותית מערך הרב שניאור אשכנזי, פסקה שתיארה את ראשית שידור שיעוריו בכולל 'משכן מנחם' בשנת תשפ"א.
הפסקה התבססה על עדותו הישירה של יוזם השידורים, הבמאי מיקי בהגן, שהיה נוכח בשיעור הראשון, פנה לרב אשכנזי בהצעה לשידור חי, ושכנע אותו לצאת לדרך. הצטרפותו של שרון גושן מאתר COL להפצת השיעורים הוזכרה גם היא. הרב אשכנזי עצמו אישר את הדברים במספר ראיונות שקיים. המידע שנמחק לא היה פרשני, אלא תיעוד עובדתי של תחילת תופעה ציבורית מוכרת: שיעורים שזוכים כיום לעשרות אלפי צפיות בשבוע. מדובר בתרומה חשובה לערך – ואין כל סיבה להסיר אותה מבלי לנמק. נשמח לדעת מדוע בוצעה המחיקה, על סמך אילו כללים, והאם יש התנגדות עניינית להחזרת התוכן – תוך ניסוח אנציקלופדי, כמתבקש. בברכה, מטעם מיקי בהגן
- תסתכל שוב בשינוי שעשית בערך ב'גרסאות קודמות': א. מלבד הוספה זו, פגעת בפתיח הערך (ייתכן שנעשה בטעות). ב. הקטע על השידור החי כתוב בצורה ארוכה ולא אינציקלופדית, אפשר לתמצתו במשפט אחד: "החל מ.. שיעורו של הרב אשכנזי נמסר בשידור חי ע"י.. כו'" ג. לא נהוג בחב"דפדיה להפנות ולקשר ליוטיוב. בברכת חג שמח וקבלת התורה בשמחה ובפנימיות. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 10:56, 1 ביוני 2025 (IDT)
תשובה עריכה
תודה על ההתייחסות.
עם כל הכבוד, מדובר כאן במקרה שאינו פרטי או שולי, אלא בנקודת מפנה מהותית בהפצת שיעוריו של הרב אשכנזי לציבור הרחב, כפי שגם הרב עצמו אישר במספר הזדמנויות.
באשר לכתיבה האנציקלופדית – אנחנו כמובן פתוחים לשכתוב וסגנון, ואף ציינו מפורשות שנשמח להתאים את הפסקה לנוסח אנציקלופדי תקני. אך מחיקה גורפת של כל התוכן מבלי להשאיר אפילו משפט אחד על ראשית השידורים, יוצרת עיוות ממשי ולא ברור של התמונה ההיסטורית.
באשר לקישור ליוטיוב – לא קיים ואין בו צורך. באשר לעריכה בפתיח – אם נפגעה בטעות, נשמח שתשחזר אותה (כפי שציינת בעצמך). המטרה שלנו איננה לקדם אדם פרטי, אלא לשמר את האמת ההיסטורית כפי שהתרחשה: השיעור הראשון של הרב אשכנזי הועבר בפני קהל מצומצם של 20 איש. ומיקי בהגן, מיוזמתו, פנה לרב והציע את רעיון השידור החי – רעיון שהפך למנוע המרכזי בהפצת שיעורי הרב אשכנזי עד היום שכפי שמצוין הפך להיות השיעור המרכזי בעולם היהודי כולו. האם יתכן וללא פניה זו ההסטוריה היתה שונה במעט? לכן אנו מבקשים להחזיר את הפסקה – בניסוח מתומצת, אנציקלופדי ומכובד – במקום למחוק לחלוטין עובדה מתועדת ומתמשכת. נשמח שתציע אתה נוסח של משפט אנציקלופדי שישקף את הדברים — כל עוד הוא מזכיר את היוזמה, את שמות היוזמים, ואת תחילת השידור החי. מאחלים לך ולכל בני ביתך קבלת התורה בשמחה ובפנימיות. תודה מראש, בשם מיקי בהגן
- ניסחתי ותימצתתי את הדברים לערך. כעת זה בסדר? אגב, מה הכוונה בזה ש'שרון גושן נרתם לסייע'? באיזו דרך? בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 11:43, 1 ביוני 2025 (IDT)
תשובה עריכה
ראינו את מה ששינית וזה מצוין. קצר ותמציתי. יישר כוח. באשר לרב שרון גושן . באותה תקופה הוא היה העורך הראשי ב COL וכן היה חברה בקהילת ראשל"צ. כשהתחילו השידורים החיים ע"י מיקי בהגן החליט שרון גושן לתת לזה במה באתר COL כולל לינק לשידור החי בזמן השיעור עצמו. וכך החלו הדברים בע"ה לגדול ולצמוח והמעינות פרצו חוצה.
- בשמחה. חג שמח וקבלת התורה בשמחה ובפנמיות. בברכה, מענדל סופר • תיבת התלונות 12:02, 1 ביוני 2025 (IDT)
מלחמת עריכה עריכה
ההיפך לגמרי.. כת"ר שחזר ללא סיבה גרסה יציבה, ועליו הראי'. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:24, 12 ביוני 2025 (IDT)
כנראה שלא שמת לב, אבל אני שחזרתי את העריכה של שיע, ולאחר מכן באת וביטלת לי את השחזור --מוישי כהן - שיחה, 22:48, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 22:48, 12 ביוני 2025 (IDT)
- אי אפשר למחוק עריכה לגיטימית ללא סיבה. אני בסה"כ תיקנתי את הניסוח. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:50, 12 ביוני 2025 (IDT)
מחקת הודעה שאינה שלך מדף השיחה בניגוד לכללים, שמציינים במפורש: "אין למחוק ולהעלים דיונים מדף השיחה"
| |||
--מוישי כהן - שיחה, 22:58, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 22:58, 12 ביוני 2025 (IDT) מפעילי מערכת
- מחקתי אזהרה שנכתבה בניגוד לכללים, לא ע"י מפעיל מערכת וללא שום אשמה (וכדמוכח מהא דמ"כ מסרב להשיב על דברי כעניין אלא נלחץ ומתייג את המפעילים..). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:03, 12 ביוני 2025 (IDT)
- גם אם הינך חושב שאזהרה זו אינה מוצדקת, אתה מוזמן לדון על כך, אבל אין לך שום אפשרות למחוק הודעה שלא אתה כתבת, ובמיוחד שאת האזהרה אני רשאי לשים על פי הכללים לאחר שפתחת במלחמת עריכה. שאם אינך יודע, היא אסורה על פי כללי האתר. אם אינך מסכים עם שחזור עריכתך, אתה מוזמן לדון על כך בדף השיחה --מוישי כהן - שיחה, 23:24, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 23:24, 12 ביוני 2025 (IDT)
קיצור כללי חב"דפדיה: זכותי המלאה למחוק אזהרת הבל מדף שיחתי. אינך מורשה בשום צורה ומקרה להניח תבניות אזהרה אם אינך מפעיל. זכותי המלאה לשחזר מחיקה תמוהה ולא מוסברת. אם יש לכת"ר הסבר למחיקתו, הוא מוזמן לכתוב אותו כבר, במקום להמשיך להתחמק. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:28, 12 ביוני 2025 (IDT)
- גם אם הינך חושב שאזהרה זו אינה מוצדקת, אתה מוזמן לדון על כך, אבל אין לך שום אפשרות למחוק הודעה שלא אתה כתבת, ובמיוחד שאת האזהרה אני רשאי לשים על פי הכללים לאחר שפתחת במלחמת עריכה. שאם אינך יודע, היא אסורה על פי כללי האתר. אם אינך מסכים עם שחזור עריכתך, אתה מוזמן לדון על כך בדף השיחה --מוישי כהן - שיחה, 23:24, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 23:24, 12 ביוני 2025 (IDT)
מענדל, בבקשה תשתה מים דבר ראשון, דבר שני אין לך זכות למחוק אזהרות מדף שיחה שמשתמשים שמו לך. נקודה. מוישי כהן אל תתיחס. אם תרצה אוכל לשוחח איתך בטלפון שבראש דף המשתמש שלי. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:31, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 23:31, 12 ביוני 2025 (IDT)
- כל הרוצה לטעות יבוא ויטעה. רק מצטט מדף השיחה של שיע: "מחק אזהרה מדף שיחה. א. משתמש רובין הפר את מדיניות חב"דפדיה כפי שכתובה בחב"דפדיה:מדיניות חסימות#שימוש באזהרות: אזהרות אינם כלי קסם לפתרון בעיות ולקיצור דרך במקרים הדורשים שיח . . במקרה של משתמש רשום, רק מפעילי מערכת רשאים לרשום לו אזהרות. משתמשים אחרים רשאים לשוחח, להעיר ולהאיר, וכמובן לפנות למפעיל מערכת במקרה הצורך. סוף ציטוט. ב. צדק משתמש סופר שמחק את האזהרה והסביר שהיא נכתבה בניגוד לכללים" רוצה לטעות פעמיים? לא כדאי.. ובמיוחד שממילא כת"ר בסכנת חסימה (חוזרת). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:36, 12 ביוני 2025 (IDT)
- חסימה שלך לא מאיימת עלי. אני ימשיך בקו של שמירת הכללים באתר ושל יחי אדוננו ומשיח! אל אפך ואל חמתך! חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:38, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 23:38, 12 ביוני 2025 (IDT)
- וגם בטעויות הכתיב. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:39, 12 ביוני 2025 (IDT)
- חסימה שלך לא מאיימת עלי. אני ימשיך בקו של שמירת הכללים באתר ושל יחי אדוננו ומשיח! אל אפך ואל חמתך! חב"דפדי גאולתי - שיחה, 23:38, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 23:38, 12 ביוני 2025 (IDT)
- כל הרוצה לטעות יבוא ויטעה. רק מצטט מדף השיחה של שיע: "מחק אזהרה מדף שיחה. א. משתמש רובין הפר את מדיניות חב"דפדיה כפי שכתובה בחב"דפדיה:מדיניות חסימות#שימוש באזהרות: אזהרות אינם כלי קסם לפתרון בעיות ולקיצור דרך במקרים הדורשים שיח . . במקרה של משתמש רשום, רק מפעילי מערכת רשאים לרשום לו אזהרות. משתמשים אחרים רשאים לשוחח, להעיר ולהאיר, וכמובן לפנות למפעיל מערכת במקרה הצורך. סוף ציטוט. ב. צדק משתמש סופר שמחק את האזהרה והסביר שהיא נכתבה בניגוד לכללים" רוצה לטעות פעמיים? לא כדאי.. ובמיוחד שממילא כת"ר בסכנת חסימה (חוזרת). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:36, 12 ביוני 2025 (IDT)
- חב"דפדי גאולתי, אם כוונתך לשמור על הכללים ראה חב"דפדיה:מדיניות חסימות#שימוש באזהרות שיע • שיחה ג' בתמוז ה'תשפ"ה 03:14, 29 ביוני 2025 (IDT)
מחיקת ערך תלמוד בבלי עריכה
מדוע מחקת את הערך?--Z770 - שיחה, 13:46, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 13:46, 13 ביוני 2025 (IDT)
מחיקת ערך תלמוד בבלי עריכה
מדוע מחקת את הערך?--Z770 - שיחה, 13:47, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 13:47, 13 ביוני 2025 (IDT)
- א. לא מחקתי, רק הצבתי תבנית. ב. הערך כולו מועתק מויקיפדי'. ג. ערך כזה הועבר ונמצא במרחב האישי של משתמש אחר - מחוסר חשיבות. ד. אם אתה רוצה לעבוד על ערך, כדאי שתעשה זאת בטיוטה שלך, או במרחב האישי. לפרטים נוספים ראה: חב"דפדיה:מדריך לכתיבת ערכים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 13:50, 13 ביוני 2025 (IDT)
הערך לא הועתק מויקיפדיה אלא מהמכלול
ולמה הוא חסר חשיבות?--Z770 - שיחה, 14:14, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 14:14, 13 ביוני 2025 (IDT)
- א.אין להעתיק ערכים משום אתר ויקי. ב. נכלל בערך גמרא. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 14:16, 13 ביוני 2025 (IDT)
גם תלמוד ירושלמי נכלל בערך גמרא ולמרות זאת יש לו ערך בפני עצמו--Z770 - שיחה, 14:20, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 14:20, 13 ביוני 2025 (IDT)
- אם רוצים ליצור ערך נפרד בפ"ע יש לעשות עבודה יסודית, בהוספת הקשרים חב"דיים וכו' - אא"פ להעתיק סתם. תוכל בנתיים להעביר את הערך למרחב האישי שלך, שם תעבוד עליו עד שיהי' מוכן. ייש"כ בכל מקרה על תרומותיך והרצון הטוב. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 14:25, 13 ביוני 2025 (IDT)
יש"כ--Z770 - שיחה, 14:30, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 14:30, 13 ביוני 2025 (IDT)
- תוכל לעשות כן ע"י לחיצה על הכפתור 'טיוטה' שבראש החלון אצלך, ולהעתיק לשם את הערך, או לחלופין - אם תרצה - אעביר למרחב האישי שלך את הערך (משתמש:Z770/תלמוד בבלי). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 14:33, 13 ביוני 2025 (IDT)
האם תוכל לעזור לי בכתיבת הערך? --Z770 - שיחה, 23:47, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ה 23:47, 14 ביוני 2025 (IDT)
- אשתדל בעז"ה, אם וכאשר יהי' לי זמן. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:55, 14 ביוני 2025 (IDT)
יש"כ--Z770 - שיחה, 00:54, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ה 00:54, 15 ביוני 2025 (IDT)
עץ משפחת ליפסקר עריכה
שלום, אם אפשר בבקשה לא לערוך כעת כדי למנוע התנגשויות עריכה בתודה מראש. גג - שיחה, 12:19, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ה 12:19, 15 ביוני 2025 (IDT)
עזרה עריכה
האם יש משהו מסוים שתרצה שאני יעבוד עליו?--Z770 - שיחה, 15:01, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ה 15:01, 18 ביוני 2025 (IDT)
- ייש"כ. האמת לאחרונה חשבתי על פרוייקט כולל במהלכו אוסיף לכל דפי הפירושונים של המשפחות השונות גם את קטגורית המשפחה בדף התוצאות, לדוגמא: בדף ריבקין (פירושונים) להוסיף ברשימה 'האם התכוונתם ל..' קישור לקטגוריה:משפחת ריבקין. אשמח מאד לעזרה מצדך! (רשימת דפים כאלו אפשר למצוא בקטגוריה:פירושוניםבברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 15:11, 18 ביוני 2025 (IDT)
יכתבו שם את כל מי שקשור לאותה משפחה(חתנים וכדו')?--Z770 - שיחה, 15:16, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ה 15:16, 18 ביוני 2025 (IDT)
- היכן? בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 15:17, 18 ביוני 2025 (IDT)
בקטגוריה--Z770 - שיחה, 16:33, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ה 16:33, 18 ביוני 2025 (IDT)
- כן, בקטגוריות ישנם גם חתנים, ובדיוק לכן חשוב להוסיפן בפירושונים - שם מובאים רק אישים בעלי שם המשפ'. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 16:38, 18 ביוני 2025 (IDT)
אני לא מצליח להוסיף אנשים לקטגוריה:משפחת ריבקין
--Z770 - שיחה, 18:51, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ה 18:51, 18 ביוני 2025 (IDT)
- לא מוסיפים בקטגורי' עצמה, אלא בערך האיש מוסיפים את הקטגורי'. אגב, חוץ מהנושאים את שם המשפ' יש להוסיף רק חתנים, ולא נכדים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 18:57, 18 ביוני 2025 (IDT)
תודה עריכה
המשך כך. ביקורות כאלו ואחרות הכתובות בערכים שונים, במיוחד אלו שהינן ללא מקור (מפורש עכ"פ), מנוגדים לכל כלל אנציקלופדי, ומורידים מאוד את רמת האתר. יישר כוח! שלום עליכם - שיחה, 19:37, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 19:37, 6 ביולי 2025 (IDT)
האם אפשר להוריד את תבנית המחיקה?--בברכה Z770 - שיחה, 17:52, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 17:52, 10 ביולי 2025 (IDT)
דבר נוסף מה ההגדרה של זכויות על תמונה והאם אפשר להעלות תמונות מאתרים אחרים אם נתינת קרדיט?--בברכה Z770 - שיחה, 18:02, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 18:02, 10 ביולי 2025 (IDT)
- מחב"ד אונליין ואינפו ניתן להעלות תמיד, ומויקישיתוף לפי הגדרת הזכויות (ומכל אלה כדאי לציין קרדיט וקישור ספציפי). לגבי אתרים אחרים, ושאינם חב"דיים במיוחד, בד"כ לא כדאי להעלות, אלא ע"י בירור מיוחד עם המפעילים או המבינים בזה. לגבי הערך, לא נכתב ע"פ הכללים. תוכל, אם תרצה, לעבוד עליו במרחב האישי עד להשלמתו (אשמח לעזור!). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 18:58, 10 ביולי 2025 (IDT)
למה הערך לא נכתב לפי הכללים?--בברכה Z770 - שיחה, 19:08, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 19:08, 10 ביולי 2025 (IDT)
- קצר מדי, חסר עוד תוכן מהותי (על פניו) ולא אינציקלופדי. אגב, כדאי שתקפיד להזיח את תגובותיך בדפי השיחה, באמצעות סימני הנקודותיים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:18, 10 ביולי 2025 (IDT)
מה הפירוש 'להזיח'? ובנוגע לבדדאם אין עוד פרושים אז זה לא משנה אם הערך קצר (אלא אם כן זה יש עוד פרושים)--בברכה Z770 - שיחה, 19:31, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 19:31, 10 ביולי 2025 (IDT)
- ראה תבנית:הזחה. בנוגע לערך, אנסלה לעבוד עליו מעט אי"ה ונדבר. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:33, 10 ביולי 2025 (IDT)
ערכים חדשים עריכה
מענדל סופר איך אני יכול לראות את הערכים החדשים שנוצרו בחבדפדיה?--בברכה Z770 - שיחה, 18:27, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ה 18:27, 11 ביולי 2025 (IDT)
- בעמוד הראשי, או בתבנית:ערכים חדשים (ולעורכה). אגב, אין צורך לתייג את המשתמש כאשר כותבים בדף שיחתו. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 20:58, 12 ביולי 2025 (IDT)
יש מקום שבו רואים את כל הערכים (בתבנית אין את הקצרמרים וכו')?--בברכה Z770 - שיחה, 22:37, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 22:37, 12 ביולי 2025 (IDT)
העמדת ערך למחיקה עריכה
למה העמדת למחיקה ערך שעדיין לא התחילו לערוך אותו ולשכתב אותו?? -- נכתב ע"י משיח בכיכר ששכח לחתום את שמו.
- כי הנושא עצמו איננו מתאים. ראה חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 17:20, 14 ביולי 2025 (IDT)
- אני לא רואה בעיה אם רוב הערך יהיה מבוסס על דעת הרבי מלך המשיח שליט״א ועל ישיבות חב”ד רק שצריך קצת זמן לכתוב את זה כי זה פולמוס שלם. -- נכתב ע"י משיח בכיכר ששכח לחתום את שמו.
- אולי תכתוב ערך על פולמוס המשיחיות? על הסכם חב"ד? ליצור על כאלו נושאים ערכים - זה גם לא אנצ' וגם לא מתאים. במיוחד שאתה לא יודע את כל השיקולים ובקי בנבכי העניינים והב"ד וכו' - זה יהי' פשע לכתוב ערך במצב כזה. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 17:29, 14 ביולי 2025 (IDT)
- אז אולי תמחוק את כל הפולמוס של אגו״ח הרי זה גם שיקולי בית דין וכל מה שאמרת מקודם. זה כזה מצחיק לראות שמה שהולך לך בעין אתה ׳משתגע׳ על לא למחוק ומה שלא אז להפך
- אולי תכתוב ערך על פולמוס המשיחיות? על הסכם חב"ד? ליצור על כאלו נושאים ערכים - זה גם לא אנצ' וגם לא מתאים. במיוחד שאתה לא יודע את כל השיקולים ובקי בנבכי העניינים והב"ד וכו' - זה יהי' פשע לכתוב ערך במצב כזה. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 17:29, 14 ביולי 2025 (IDT)
- אני לא רואה בעיה אם רוב הערך יהיה מבוסס על דעת הרבי מלך המשיח שליט״א ועל ישיבות חב”ד רק שצריך קצת זמן לכתוב את זה כי זה פולמוס שלם. -- נכתב ע"י משיח בכיכר ששכח לחתום את שמו.
וגם הערך תמיד יתחדש גם העניין עם אגו״ח לא נסגר וכתבו על זה -- נכתב ע"י משיח בכיכר ששכח לחתום את שמו.
- על מה אתם מדברים?? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 20:15, י"ח בתמוז, ה'תשפ"ה 20:15, 14 ביולי 2025 (IDT)
- משיח בכיכר תחליף את {{משתמש - נתניתי 2}} ל{{משתמש - נתניתי}}
. מ. רובין - שיחה 17:41, 14 ביולי 2025 (IDT)
- מ. רובין אתה לא רחוק ממשתמש נתניתי 2
-- נכתב ע"י משיח בכיכר ששכח לחתום את שמו.
- מ. רובין אתה לא רחוק ממשתמש נתניתי 2
- משיח בכיכר תחליף את {{משתמש - נתניתי 2}} ל{{משתמש - נתניתי}}
- על מה אתם מדברים?? חב"דפדי גאולתי - שיחה, 20:15, י"ח בתמוז, ה'תשפ"ה 20:15, 14 ביולי 2025 (IDT)
תבניות חשיבות עריכה
3 מתוך הערכים שהצבת עליהם תבנית חשיבות, הם ערכים שהשאלה אינה אם למוחקם, אלא אם לאחד אותם. התבנית המתאימה היא במקרה כזה תבנית איחוד. חשוב לציין שכדאי להציב תבניות איחוד רק אם אתה מתכוין להשלים את המלאכה (הפשוטה והקלה) והיא לאחד את הערכים לערכי האב שלהם. במקרה של ספרים למשל, צריך לאחד את הספרים לערך המחבר (אם יש עליו ערך), או לערך הנושא שעליו נסוב הספר. כמו כן בנושאים בחסידות (שאין חולק על חשיבותם), השאלה היא רק אם לאחד או לא. אם אתה רוצה לאחד אתה מוזמן לעשות זאת בעצמך (במקרה של הערך אדם זה קצת יותר עבודה). בכל מקרה השאלה אינה על החשיבות אלא על האיחוד. תודה. שלום עליכם - שיחה, 03:42, כ"ט בתמוז, ה'תשפ"ה 03:42, 25 ביולי 2025 (IDT)
חתימה עריכה
החתימה שלך יותר מדי ארוכה אנא קצר אותה. מ. רובין (שיחה | תרומות) 12:08, 28 ביולי 2025 (IDT)
- מצטרף. נראה שהעתקת בטעות (?) קטע קוד שנועד ליצירת תבנית חתימה בעלת אפשרויות מותאמות אישית ושמת אותו בהעדפות/חתימה. הקוד נועד לשים אותו בדף כמו תבנית:חתימה מענדל סופר ואז לשים את שם התבנית בהעדפות/חתימה.--~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! ג' באב 12:28, 28 ביולי 2025 (IDT)
- חוזר בי, לא נראה לי שזה עובד על ידי תבנית. --~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! ג' באב 12:39, 28 ביולי 2025 (IDT)
- שישים רק את הקוד לא תבנית. מ. רובין (שיחה | תרומות) 12:43, 28 ביולי 2025 (IDT)
- הקלדתי בהעדפות קוד קצר בן כמה תווים (כעי"ז:{{עיצוב גופן|גודל=5|צבע=ירוק|גופן=נרקיסים|טקסט=גודל-5 צבע-ירוק גופן-נרקיסים}}), ע"פ ההנחיות בדפי העזרה, (ואעפ"כ) 'ויצא העגל הזה'.. יש לסדר העניינים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:30, 28 ביולי 2025 (IDT)
- שישים רק את הקוד לא תבנית. מ. רובין (שיחה | תרומות) 12:43, 28 ביולי 2025 (IDT)
- חוזר בי, לא נראה לי שזה עובד על ידי תבנית. --~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! ג' באב 12:39, 28 ביולי 2025 (IDT)
המשכה עריכה
תרצה לעזור לי בכתיבת הערך? בברכה Z770 - שיחה, 23:33, ה' באב, ה'תשפ"ה 23:33, 30 ביולי 2025 (IDT)
- אשתדל בעז"ה. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:38, 30 ביולי 2025 (IDT)
נחלת הר חב"ד עריכה
אשמח לתגובתך בשיחה על הערך 'נחלת הר חב"ד' שולם ס. - שיחה, 03:19, ו' באב, ה'תשפ"ה 03:19, 31 ביולי 2025 (IDT)
ירושלים (פירושונים) עריכה
אשמח להפנות את תשומת ליבך לדף "ירושלים פירושונים" - לעניות דעתי הדף אינו תקין (הדפים הנכללים בו אינם 'פירושים' ל"ירושלים") שולם ס. - שיחה, 02:35, ז' באב, ה'תשפ"ה 02:35, 1 באוגוסט 2025 (IDT)
- בהחלט. ראה בדף חב"דפדיה:פירושונים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 09:46, 1 באוגוסט 2025 (IDT)
הפניה לעריכה עריכה
הייתי ממליץ לבדוק את חשיבות הערך שלום דב בער דוברוסקין וסגנון עריכתו (האם הוא אנציקלופדי ?)שולם ס. - שיחה, 04:09, ט' באב, ה'תשפ"ה 04:09, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
וכן את הערך משה נחמן הלוי קורלבסקי שולם ס. - שיחה, 04:54, ט' באב, ה'תשפ"ה 04:54, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- תודה על ההפניה. להבא אפשר פשוט לתייג בדף השיחה של הערך, במקום בדף שיחת המשתמש. ובכלל, עבור בעצמך על הכללים הברורים וכך תוכל לשפוט את חשיבותו של כל ערך. אם עדיין לא ברורה לך חשיבותו של ערך מסוים - הנח בו תבנית {{חשיבות}}. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 12:00, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- אוקיי שולם ס. - שיחה, 13:50, ט' באב, ה'תשפ"ה 13:50, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- האם אתם בודקים כל הערכים לוודאות שהם כולם מעל גיל 30?
- אינכם מכירים מצבו של (קראון הייטס ו) 770!
- אבל משה נחמן כבר 8 שנים דמות קבוע ב770, ומנהל (גשמי של) המכון להפצת תורתו של משיח. חנוך רולניק - שיחה, 17:00, ט' באב, ה'תשפ"ה 17:00, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- ע"פ כללי האתר אין לכתוב ערכים על אישים מתחת לגיל שלושים, אא"כ יש לנשוא הערך חשיבות מיוחדת. אם אתה סבור שלאישים מסוימים שמתחת לגיל הנ"ל יש כזאת, תוכל לדון על כך בדף השיחה של הערך עם שאר העורכים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:27, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- הפוך! אני מפרגן ולא מחפש למחוק ערכים רק בגלל שהם מתחת גיל 30. חנוך רולניק - שיחה, 19:31, ט' באב, ה'תשפ"ה 19:31, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- אשריך ואשרי חלקך. מה לעשות שכך הם כללי האתר.. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:32, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- יש הרבה כללים ומדיניות של האתר שאינך מסכימים איתם, ולזה כתבת "מודעא הבהרה",
- עכ"פ יש עשרות ! אישים מתחת גיל 30! למה דווקא של קורלפסקי מפריע לך? חנוך רולניק - שיחה, 19:38, ט' באב, ה'תשפ"ה 19:38, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- על כל ערך שכזה (שאינך סבור שהינו בעל חשיבות מיוחדת - אם לא דנו על זה בדף השיחה שם) תוכל, ותצטרך להניח תבנית {{חשיבות}}. אני ואתה יכולים שלא לחבב ולא להסכים עם הרבה כללים ומדיניות, אך בפועל עליך לציית לכללי האתר בו אתה פועל. אם תרצה תוכל להניח 'מודעא והבהרה' כזו בדף המשתמש שלך - בנוגע למדיניות החשיבות.. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:41, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- אשריך ואשרי חלקך. מה לעשות שכך הם כללי האתר.. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:32, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- הפוך! אני מפרגן ולא מחפש למחוק ערכים רק בגלל שהם מתחת גיל 30. חנוך רולניק - שיחה, 19:31, ט' באב, ה'תשפ"ה 19:31, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- ע"פ כללי האתר אין לכתוב ערכים על אישים מתחת לגיל שלושים, אא"כ יש לנשוא הערך חשיבות מיוחדת. אם אתה סבור שלאישים מסוימים שמתחת לגיל הנ"ל יש כזאת, תוכל לדון על כך בדף השיחה של הערך עם שאר העורכים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 19:27, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
- אוקיי שולם ס. - שיחה, 13:50, ט' באב, ה'תשפ"ה 13:50, 3 באוגוסט 2025 (IDT)
מפעילי מערכת עריכה
שמת לב שמפעילי המערכת לא זמינים? אולי יש לך אפשרות לעשות משהו בנוגע למחיקת ערכים? בברכה Z770 - שיחה, 18:40, י' באב, ה'תשפ"ה 18:40, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- משהו דחוף? אם כן יש כתובת מייל או מס' טל' בראש דף השיחה של שיע (לשעת חירום). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 18:48, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- פשוט כבר 4 ימים לא ענו לי בברכה Z770 - שיחה, 20:20, י' באב, ה'תשפ"ה 20:20, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- אפשר לתייג את המפעילים, אין צורך לנקוט בפעולות נוספות, לא מדובר בעניין כה דחוף. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (19:12, י' באב, ה'תשפ"ה)
הערות שוליים
כפילות עריכה
שמת לב שה"מודעה והבהרה" אצלך כפול? בברכה Z770 - שיחה, 22:30, י' באב, ה'תשפ"ה 22:30, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- למה כוונתך? בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:32, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- הוא נמצא פעמים פעם אחת אחרי כותרת "עץ משפחת ליפסקר" ופעם שניה בכול מקום שאליו גוללים בדף השיחה בברכה Z770 - שיחה, 22:37, י' באב, ה'תשפ"ה 22:37, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- אהה, תודה רבה. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:40, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
- הוא נמצא פעמים פעם אחת אחרי כותרת "עץ משפחת ליפסקר" ופעם שניה בכול מקום שאליו גוללים בדף השיחה בברכה Z770 - שיחה, 22:37, י' באב, ה'תשפ"ה 22:37, 4 באוגוסט 2025 (IDT)
משה נחמן קורלפסקי עריכה
ביקשת שבוע לדיון מח' אב ומחקו היום! זה יושר? חנוך רולניק - שיחה, 06:17, י"ב באב, ה'תשפ"ה 06:17, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא. אבל ככה קורה הרבה בשבועות האחרונים, שמוחקים (בד"כ מפעיל ספציפי) תוך יום-יומיים מהצבת תבנית החשיבות, בניגוד לכללים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 09:32, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- דיון יש לערך שספק אם הוא חשוב, לא כאשר אין לו חשיבות מלכתחילה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (09:56, י"ב באב, ה'תשפ"ה)
- הערך לא פסול אוטומטית לפי הכללים; אם יש לו חשיבות מיוחדת הוא זכאי להתקיים, ולזה נועד הזמן עד למחיקה - לדון ברמת חשיבותו. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 11:07, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- תגדיר ותפרט לי בבקשה מה זה בדיוק "חשוב/חשיבות"??
- אצלי (ואצל כל באי בית חיינו) זה ברור שמשה נחמן חשוב. מאידך יש כל מיני אנשים (שיוסף בן מלמד ערך אליהם) שמעולם לא שמענו כאן אודותם ולא אודות משפחתם! חנוך רולניק - שיחה, 11:34, י"ב באב, ה'תשפ"ה 11:34, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- דיון יש לערך שספק אם הוא חשוב, לא כאשר אין לו חשיבות מלכתחילה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (09:56, י"ב באב, ה'תשפ"ה)
ערך חדש עריכה
ערכתי ערך חדש על לוי טלזנר, היות ואני אמרקאי העברית שלי לא ברמה, אשמח אם תשפר. תודה מראש. חנוך רולניק - שיחה, 20:50, י"ב באב, ה'תשפ"ה 20:50, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
בוצע בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:07, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- מילא מחיקה של משה נחמן (לא שאני מסכים) אבל לפחות אני מבין. אבל למה יוסף בן מלמד מחק של טלזנר (אתמול) ורוצה למחוק של יוסי הקנר.אנני מבין? חנוך רולניק - שיחה, 21:14, י"ב באב, ה'תשפ"ה 21:14, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- כעיקרון, משפיע רגיל בישיבה אינו זכאי לערך אילולא שיש לו שיטה מיוחדת שאפשר לכתוב עליה. לגבי טלזנר, מכיון שכפי הנראה מהערך הוא עורך תורני חשוב, אינני מבין את טעם מחיקתו, וה"ה להקנר. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:22, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- לגבי הקנר הוא רחוק משפיע ועורך תורני מאידך הוא עסקן חשוב בשכונת קראון הייטס.
- לגבי הכיניו "סבא של הקובץ" התואר ניתן לטלזנר ע"י מייסד ויו"ר הקובץ אברהם יצחק ברוך גרליצקי, וזה יותר מתאים מ"מייסדי" מכיון שהקובץ התייסד יותר מב10 שנים לפני שהוא בכלל נולד.
- בנוגע למשפיע בישיבות, באיזה שלב לדעתך הם נחשבים ליותר מרגיל? שלום חריטונוב, יוסל אברהמס, פיצ'ה פבזנר, ופיצ'ה אופן זכאים לערך? חנוך רולניק - שיחה, 21:49, י"ב באב, ה'תשפ"ה 21:49, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- "משפיעים: משפיעי קהילה המונה יותר ממאה איש זכאים לערך, משפיע ראשי בישיבה המונה יותר משישים תלמידים. משפיעים שאינם נכללים בקטגוריה הנ"ל, זכאים לערך רק אם יש בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין ולתאר בערך כך שיהיה בו תוכן אנציקלופדי מעבר למשפטים בנאליים שניתן לכתוב על כל משפיע. ("מתוועד בחיות ומעורר על ההתקשרות")" מתוך הכללים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:56, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- בנוגע לאברהמס אני לא חושב שבמאימי היה אי פעם 60 בחורים בשנה אחד. בנוגע לחריטנוב ובפבזר הם לא משפיע "ראשי" חנוך רולניק - שיחה, 22:02, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:02, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- זה לא משנה, כיון שהם דמויות מוכרות בעלי שיטה או פעולות מיוחדות מצד עצמם - וודאי שישנה חשיבות. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:04, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- בנוגע לחריטנוב אפשר לומר עליו שהוא גם חבר מערכת ספר הערכים, אבל בנוגע לאברהמס ופבזנר, אם נהיה אדוקים לתקנון וכללים כמו רובוטים לכאורה צריכים למחוק! אא"כ תסביר למה לא. חנוך רולניק - שיחה, 22:11, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:11, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- שוב, כי "יש בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין ולתאר בערך" בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:13, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- מהי שיטתם הייחודי? לי לא יודע משהו מיוחד ממשפיעים אחרים (חוץ מהעובדה שהם משפיעים קרוב לחמישים שנה) חנוך רולניק - שיחה, 22:19, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:19, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- הנה עוד שתי דוגמאות של משפיע שזכאים לערך ואין להם שיטה ייחודי אלא מכוח היותם מוכר בציבור זלמן לנדא ואברמק'ה קוזלינר חנוך רולניק - שיחה, 22:57, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:57, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- אם הם מוכרים ומפורסמים, עצם זה מחשיב אותם. וישנם הרבה דוגמאות כאלו. הכללים נועדו למי שאינו חשו"ב כ"כ מחמת פרסומו הכללי אלא מחמת תפקידו - ואתינן לפרש מהו תפקיד חשוב (בעצם). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:14, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- לפי זה יוצא שאתה מסכים איתי, שאיש מפורסם בחב"ד זכאי לערך. לא משנה הגיל ומצבו הנשואי חנוך רולניק - שיחה, 05:00, י"ג באב, ה'תשפ"ה 05:00, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- אם הם מוכרים ומפורסמים, עצם זה מחשיב אותם. וישנם הרבה דוגמאות כאלו. הכללים נועדו למי שאינו חשו"ב כ"כ מחמת פרסומו הכללי אלא מחמת תפקידו - ואתינן לפרש מהו תפקיד חשוב (בעצם). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:14, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- הנה עוד שתי דוגמאות של משפיע שזכאים לערך ואין להם שיטה ייחודי אלא מכוח היותם מוכר בציבור זלמן לנדא ואברמק'ה קוזלינר חנוך רולניק - שיחה, 22:57, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:57, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- מהי שיטתם הייחודי? לי לא יודע משהו מיוחד ממשפיעים אחרים (חוץ מהעובדה שהם משפיעים קרוב לחמישים שנה) חנוך רולניק - שיחה, 22:19, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:19, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- שוב, כי "יש בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין ולתאר בערך" בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:13, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- בנוגע לחריטנוב אפשר לומר עליו שהוא גם חבר מערכת ספר הערכים, אבל בנוגע לאברהמס ופבזנר, אם נהיה אדוקים לתקנון וכללים כמו רובוטים לכאורה צריכים למחוק! אא"כ תסביר למה לא. חנוך רולניק - שיחה, 22:11, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:11, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- זה לא משנה, כיון שהם דמויות מוכרות בעלי שיטה או פעולות מיוחדות מצד עצמם - וודאי שישנה חשיבות. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 22:04, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- בנוגע לאברהמס אני לא חושב שבמאימי היה אי פעם 60 בחורים בשנה אחד. בנוגע לחריטנוב ובפבזר הם לא משפיע "ראשי" חנוך רולניק - שיחה, 22:02, י"ב באב, ה'תשפ"ה 22:02, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- "משפיעים: משפיעי קהילה המונה יותר ממאה איש זכאים לערך, משפיע ראשי בישיבה המונה יותר משישים תלמידים. משפיעים שאינם נכללים בקטגוריה הנ"ל, זכאים לערך רק אם יש בפעולותיהם/שיטתם החינוכית ייחוד משמעותי אותו ניתן לציין ולתאר בערך כך שיהיה בו תוכן אנציקלופדי מעבר למשפטים בנאליים שניתן לכתוב על כל משפיע. ("מתוועד בחיות ומעורר על ההתקשרות")" מתוך הכללים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:56, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- כעיקרון, משפיע רגיל בישיבה אינו זכאי לערך אילולא שיש לו שיטה מיוחדת שאפשר לכתוב עליה. לגבי טלזנר, מכיון שכפי הנראה מהערך הוא עורך תורני חשוב, אינני מבין את טעם מחיקתו, וה"ה להקנר. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:22, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- מילא מחיקה של משה נחמן (לא שאני מסכים) אבל לפחות אני מבין. אבל למה יוסף בן מלמד מחק של טלזנר (אתמול) ורוצה למחוק של יוסי הקנר.אנני מבין? חנוך רולניק - שיחה, 21:14, י"ב באב, ה'תשפ"ה 21:14, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
כתי"ק שסמוך להבהרה עריכה
שמתי לב שליד המודעא והבהרה שלך הוספת כתי"ק "להוסיף..זי'ע".
למקרה שאתה לא מודע מה הרקע כאן,
הרבי היה משתמש בקיצורים כדי לציין למזכירות,
בד"כ כשהיה מציין "...זי"ע" זה היה הוראה למזכיר שעל המכתב שמכינים לכתוב - קבלת הפ"נ ובית רצון יקרא על ציון כ"ק אדמו"ר מו"ח זצוקללה"ה נבג"ם זי"ע, וכיו"ב.
לקחת צילום כתי"ק של קיצור ציון למזכירות, ולעשות מזה כאילו זה "הוראה לרבים" זה יכול להיות מטעה.
זו רק דעתי מה דעתך? חנוך רולניק - שיחה, 07:29, י"ג באב, ה'תשפ"ה 07:29, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- מה יכול להיות מטעה בזה? בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 11:33, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- אז תגיד אתה, למה בעצם שמתה את הצילום כתי"ק? חנוך רולניק - שיחה, 13:58, י"ג באב, ה'תשפ"ה 13:58, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- להביע את דעתי באופן כללי, המתבטאית (גם) בזה ש'יש להוסיף זי"ע' (שהרי ברור שבכתי"ק הרבי לא התכוון לעצמו..) בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 14:04, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- כדאי שיהי' קצת דחילו ורחימו ממי שבעבור זכויותיו הנך מחפש הגנה. דהיינו לא להשתמש בכתב ידו מחוץ להקשר.
- אנני נכנס על איזה תואר מתאים לכתוב על הרבי.
- אדרבה אם ככה אתה מרגיש תביא מקורות אותנטיים, ולא צריכים לזייף (אמנם באביזרייהו) כתי"ק של הרבי חנוך רולניק - שיחה, 19:40, י"ג באב, ה'תשפ"ה 19:40, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- להביע את דעתי באופן כללי, המתבטאית (גם) בזה ש'יש להוסיף זי"ע' (שהרי ברור שבכתי"ק הרבי לא התכוון לעצמו..) בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 14:04, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
- אז תגיד אתה, למה בעצם שמתה את הצילום כתי"ק? חנוך רולניק - שיחה, 13:58, י"ג באב, ה'תשפ"ה 13:58, 7 באוגוסט 2025 (IDT)
תבנית חשיבות עריכה
כדאי וחשוב לציין בתקציר העריכה - (חשיבות). שלום עליכם - שיחה, 03:17, י"ד באב, ה'תשפ"ה 03:17, 8 באוגוסט 2025 (IDT)
שאלה עריכה
האם כל אחד מוסמך לשים הזהרה למשתמש שמשחית? בברכה Z770 - שיחה, 20:41, ט"ז באב, ה'תשפ"ה 20:41, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא, רק למפעילי המערכת. אך לאנונימים כמדומני שיכול אף כ"א. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 20:53, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- ולמשתמשים חדשים? בברכה Z770 - שיחה, 21:18, ט"ז באב, ה'תשפ"ה 21:18, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא יודע. מצד העניין קרוב לומר שאפשר ואף צריך (כוונתך לראשלצי?) בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:25, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- כן בברכה Z770 - שיחה, 21:37, ט"ז באב, ה'תשפ"ה 21:37, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- במקרה של השחתה ברורה, אפשר לשים גם למשתמשים חדשים. שלום עליכם - שיחה, 21:39, ט"ז באב, ה'תשפ"ה 21:39, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- כן בברכה Z770 - שיחה, 21:37, ט"ז באב, ה'תשפ"ה 21:37, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא יודע. מצד העניין קרוב לומר שאפשר ואף צריך (כוונתך לראשלצי?) בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:25, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- ולמשתמשים חדשים? בברכה Z770 - שיחה, 21:18, ט"ז באב, ה'תשפ"ה 21:18, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
עריכת דפי משתמש עריכה
רק להבהיר, בחב"דפדיה אין לערוך דפי משתמש. אני מתפלא עליך, אתה עורך כבר זמן רב באתר.. ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • בשעה 21:16, י"ח באב, ה'תשפ"ה (12 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • בשעה 21:16, י"ח באב, ה'תשפ"ה (12 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! 21:16, 12 באוגוסט 2025 (IDT)
- דברי הרב ודברי התלמיד, דברי מי שומעין (אני מתפלא עליך, אתה הרי (מסתמא) יהודי כשר כבר זמן רב..)? בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:19, 12 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא הבנתי. אתה טוען שזה עניין בעייתי תוך כדי שאתה מכניס לדף המשתמש שלך משהו דומה (שאגב, לא נשמע מוצלח)? ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • בשעה 21:29, י"ח באב, ה'תשפ"ה (12 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
- לה"ר דאורייתא על בנ"א חיים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 21:36, 12 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא הבנתי. אתה טוען שזה עניין בעייתי תוך כדי שאתה מכניס לדף המשתמש שלך משהו דומה (שאגב, לא נשמע מוצלח)? ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • בשעה 21:29, י"ח באב, ה'תשפ"ה (12 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
מה דעתך עריכה
מה אתה אומר פחות להתמקד בעריכותיי באתר? למצוא תמיד מה למחוק וכו'? את הראש שלך אתה יכול להשקיע רבות בפיתוח הערכים, ולא למצוא תמיד מה לשנות במה שאני עורך במיוחד אם זה לא מסתדר עם דעותיך, וכיוצ"ב.. יחי המלך המשיח. ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! • ימות המשיח, כ"ה באב ה'תשפ"ה, בשעה 23:31, 19 באוגוסט 2025 (IDT)
- קשוט עצמך. א גוטע נאכט בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 00:10, 20 באוגוסט 2025 (IDT)
- יישר כח שטרחת להגיב. העיקר שתיקח לתשומת לבך מכאן ואילך ויחי המלך המשיח ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! • ימות המשיח, כ"ו באב ה'תשפ"ה, בשעה 00:14, 20 באוגוסט 2025 (IDT)
נגלה וחוזר ונכסה עריכה
למה מחקת את הוספה של האנונימי? מ. רובין (שיחה | תרומות) 23:40, 19 באוגוסט 2025 (IDT)
- נימקתי בתקציר העריכה (פרשנות לא מקור, צורה לא אנצי'). בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:56, 19 באוגוסט 2025 (IDT)
יצחק טננבוים עריכה
זה אתה ערכתי ערך חדש, נא לשפר העברית, (אני תושב ארצה"ב 🤦🏻♂️) חנוך רולניק - שיחה, 19:39, כ"ו באב, ה'תשפ"ה 19:39, 20 באוגוסט 2025 (IDT)
ביקורת בג'ם עריכה
הביקורת שם גם לא מתאימה לכללים וגם סוטרת את עצמה (בענין היחי) אני אשמח אם יהיה לך זמן לפתוח על זה דיון שם בברכה Z770 - שיחה, 23:02, כ"ו באב, ה'תשפ"ה 23:02, 20 באוגוסט 2025 (IDT)
- אם הביקורת ללא מקור - פשוט מוחקים, אין מקום לפתוח דיון. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 23:08, 20 באוגוסט 2025 (IDT)
מלחמת עריכה עריכה
כידוע במקרה של מחלוקת אזלינן בתר חזקא דמעיקרא (בלשון ויקיקליפה: גרסא יציבה). במקרה של ערך שנכתב לראשונה, כנראה שהחזקא דמעיקרא מתייחס לכותבו. יש לפתוח דיון בדף השיחה ולהכריע בהתאם. (להעיר שלא הבנתי מה חשוב כל כך אם כתוב את המילים חשובות או לא, למרות שלכאורה הינך אכן צודק, זה עדיין לא מצדיק מלחמת עריכהה). 147.234.64.54 01:55, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
- חב"דפדי פעיל אתה מעלה נקודה מעניינת, אך ר' שיע (בדף השיחה שם) שהוא המרא דאתרא פסק שבמקרה כזה אין גרסא יציבה - אם כל הכבוד הרב לכת"ר. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 02:01, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
- מענדל סופר אני לא האנונימי. יחי ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! • ימות המשיח, כ"ז באב ה'תשפ"ה, בשעה 02:35, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
אלי כהן עריכה
זה עתה ערכתי ערך חדש, אשמח אם תשפר קצת תודה מראש חנוך רולניק - שיחה, 06:33, ג' באלול, ה'תשפ"ה 06:33, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- א"צ לכתוב לכל משתמש בדף השיחה שלו, תוכל פשוט לתייג את המשתמשים שאתה רוצה בדף השיחה של אותו ערך. תודה. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 07:31, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- הבנתי, אבל איך עושים תייג? חנוך רולניק - שיחה, 07:35, ג' באלול, ה'תשפ"ה 07:35, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- ע"י קוד כזה: {{א|חנוך רולניק}} בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 07:41, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- תודה רבה. אז איך אני מוסיף כמה אנשים?
- הקוד צריך להיות בשיחה של הערך שבו הנני מבקש את עזרתם? חנוך רולניק - שיחה, 07:47, ג' באלול, ה'תשפ"ה 07:47, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- להקליד את אותו קוד לכל משתמש בנפרד. כדאי לעשות זאת בדף השיחה של הערך הנידון, למען הסדר הטוב. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 07:49, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- תודה על ההסבר, אני מקווה שהבנתי איך עושים. (אם אתה מגיע לתשרי אשמח לפגוש, ארוחה במרמלשטיין עלי!) חנוך רולניק - שיחה, 07:53, ג' באלול, ה'תשפ"ה 07:53, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא תודה.. אולי פיצה קינגסטון בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 09:23, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- בסדר נהיה בקשר אז חנוך רולניק - שיחה, 11:04, ג' באלול, ה'תשפ"ה 11:04, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא תודה.. אולי פיצה קינגסטון בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 09:23, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- תודה על ההסבר, אני מקווה שהבנתי איך עושים. (אם אתה מגיע לתשרי אשמח לפגוש, ארוחה במרמלשטיין עלי!) חנוך רולניק - שיחה, 07:53, ג' באלול, ה'תשפ"ה 07:53, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- להקליד את אותו קוד לכל משתמש בנפרד. כדאי לעשות זאת בדף השיחה של הערך הנידון, למען הסדר הטוב. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 07:49, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- ע"י קוד כזה: {{א|חנוך רולניק}} בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור 07:41, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
- הבנתי, אבל איך עושים תייג? חנוך רולניק - שיחה, 07:35, ג' באלול, ה'תשפ"ה 07:35, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
הערך על הרב שמואל גרשון ניסן מרוזוב עריכה
שלום רב! במידה וערך זה יעלה שוב לדיון, אשמח שתעדכן אותי ואנסה לעזור בעניין. בנוסף אשמח לעזור לשיפורו במידה ותאשר. • יחי המלך! • מנחם מענדל.ק, שיחה 18:00, 5 בספטמבר 2025 (IDT)
סעודת הודיה עריכה
לכבוד האיש היקר רבי ספרא רבא, ראיתי עריכותיך ואשמח מאוד אם תעזור לי לשפר את הערך שהכנסתי לחבדפדיה שערך במקורותיו רבינו יונה, על סעודת הודיה, תודה רבה שנות חיים - שיחה, 23:46, י"ב בתשרי, ה'תשפ"ו 23:46, 4 באוקטובר 2025 (IDT)
למה עריכה
למה ביטלת את עריכתי בדף ארגון הפנסאים? ~ א.י.ל. (שיחה | תרומות) 14:48, 30 באוקטובר 2025 (IST)
- ראה חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה: "איננה מאגר קישורים". העמסת קישורים מכבידה על ערך והופכת אותו לבלתי קריא ואנצי'. בפסקה "קישורים חיצוניים" יש להביא קישורים שיעשירו את הקורא, אך במקרה בו הם רבים מדי - יש להביא בתמצות את הקישורים העיקריים, ואם רוצים - פשוט לקשר לתגית באינפו או באונליין (ופוק חזי מהנהוג בכל שאר הערכים). בברכה, ספרא רבא • ספרא וסייפא 18:32, 30 באוקטובר 2025 (IST)
- @א.י.ל. ד"א אתה יכול להשתמש ב{{הבדל בין גרסאות}}. מ. רובין (שיחה | תרומות) 18:48, 30 באוקטובר 2025 (IST)
תבנית 'לך' עריכה
כתבת תבנית חמורה מאוד לאנונימי שהשחית (לא השחתה חמורה במיוחד) פעם אחת בלבד, ובפעם השניה ערך עריכה מועילה. האם ישנן עוד עריכות שנסתרות מעיני? שלום עליכם - שיחה, 04:57, כ"ו בחשוון, ה'תשפ"ו 04:57, 17 בנובמבר 2025 (IST)
- התבנית בערך "פניני תלמידי התמימים" הוסרה כבר כוכו"פ (מסתמא ע"י אותו עורך). בברכה, ספרא רבא • שיחה 07:45, 17 בנובמבר 2025 (IST)
- 'מסתמא' אינה סיבה מספקת להניח תבנית מאיימת כ"כ הכוללת פנייה לערכאות... שלום עליכם - שיחה, 14:56, כ"ו בחשוון, ה'תשפ"ו 14:56, 17 בנובמבר 2025 (IST)