הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:היום יום"
(עדכון חודש) |
|||
(32 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | [[תמונה:היום יום.jpg|left|100px|קישור=לוח היום יום]] | + | [[תמונה:היום יום.jpg|ימין|left|100px|קישור=לוח היום יום]] |
+ | :[http://chabad.co.il/index.php?template=ctt '''לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי''']<br> | ||
+ | |||
+ | {{היום יום/{{#זמןמ:xhxjj {{#בחר:{{#זמןמ:xjF}}|סיוון=סיון|אב=מנחם אב|{{#זמןמ:xjF}}}}}}}}<BR><div style="text-align:left;"> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <noinclude>[[קטגוריה:תבניות העמוד הראשי]]</noinclude> |
גרסה מ־23:26, 17 ביוני 2017
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.
פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו.
שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש.
שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה.
שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.
שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.