שיחת משתמש:שמואל חיים/מה עדיף, איכות או כמות?

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏, תגובתכם? --שמואל חייםשיחה 07:50, 17 בדצמבר 2020 (UTC)

ראשית כל, תגובתי הראשונה היא: חבל. כמה מאמרים נכתבו בחב"דפדיה? אם במשך כל זמן כתיבתם ועריכתם הכותבים היו משיקיעים וערוכים ערכים שונים, אין ספק שהיה תועלת רבה יותר מכל קריאת מאמר, עם תוכן מעולה אשר יהיה. ובכל מקרה, בגלל שכתבת כבר, אענה לך בצורה פשוטה, כך שיותר לא יווצרו מאמרים עם אותו נושא בכל פעם (לפחות תגוונו קצת). כן, בחב"דפדיה יש מקום לכל הערכים החשובים במשנת חב"ד, כל פרשייה שארעה עם הרבי, או גם ערך על שלוחיו ועל חסידיו עם בעלי משמעות בציבור, (היינו שאם תגיד לא' מפונוביז' או סתם יהודי ברוחב את השם, הוא ידע מי זה (כמובן שיש כאלה שלא מכירים סתם עוברי אורח ברחוב, אבל את הרעיון הבנו)). זכאים להיכנס לאנציקלופדיה. אך א' (אם לא היסוד) היסודות של הקמת האתר, היא הפצת המעיינות. אז תסביר לי. איך בערך על אדמו"ר או אישיות כלשהי, שהקשר שלה לחב"ד מסתכם בשורה אחת (לפחות בערך) גורם להפצת המעיינות? וכן גם בנושא השני, איך ערך, שיהיה על גדולי החסידים או אף על רבותינו נשיאינו, אך הוא מבלי מקורות, או טעיות כתיב, או בעל שורה אחת או שניים, לא רק שאינו גורם להפצת המעיינות, אלא יתירה מכך, הוא אף גורם להפחתת אמינות וחשיבות לאנציקלופדיה זו. ידועה דעתו הק' של הרבי בנוגע לחשיבות של המקור למילה, בטח באנציקלופדיה כמו חב"דפדיה שיש לה מיליויני צפיות (אם לא, אז בעז"ה) או אלפי, ומונגשת לציבור במימדים עצומים. איני התכוונתי ואיני מתכוון לפגוע באף אחד מהמשתמשים שיחי', אלא אני רוצה לחדד את המסר של האתר, למען ידעו ויראו. בהצלחה רבה לכולם. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 09:23, ב' בטבת, ה'תשפ"א, 17 בדצמ' למניינם, אַ פריילאכ'ן חנוכה
לא נכון, זה כן משנה לאנשים, הם רוצים יין טוב בכלי יפה, ולא בכלי מכוער, אתה מוזמן לפתוח את האנציקלופדיה התלמודית, ולשאול את עצמך מה גרם לה להצליח ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 10:05 - היום, ב' בטבת תשפ"א מגיע משיח.
הפעם הגזמת, חבר צודק ב-100%, ואחדד יותר, אם מישהו יראה את חב"דפדיה במצב כזה שהיא לא מושקעת, אלא רק אוסף תוכן (הייתי מגדיר כאורות בלי כלים...) הוא היה בורח מיד, הוא מחפש משהו תוכני מסודר, כתוב וערוך יפה, משל למה הדבר דומה - לאדם שיבוא לקנות ספר, ויראה שני ספרים על אותו נושא, האחד כולל כ-1000 עמ', אך הוא מבולגן וכתוב באופן לא קריא, העיצוב של הספר בכלל לא יפה וכו', הספר השני כולל רק 500 עמ', אך הם מסודרים וקריאים על רמה גבוהה, הכל מעוצב בצורה נוחה עם מפתחות מסודרים וכו', רוב רובם של האנשים יעדיפו את הספר המסודר, למרות שיש בו פחות תוכן, אבל אפשר למצוא בו מה שמחפשים, לעומת הספר הראשון שעד שתמצא בו משהו שאתה מחפש כבר תתייאש באמצע. וזו לא המצאה שלי - אלא תראה איך ב"המכלול" מתייחסים לחב"דפדיה, בזלזול דווקא בגלל חוסר המקורות / הסדר / האנצי' והשפה המדוייקת. בעיקר שכל הערכים שנפתחים חדשים לבקרים, רובם ערכי אישים שפותחים אותם בודדים לעומת הערכים החשובים הבלתי אנצי' שפותחים אותם הרבה יותר... ואין מה להאריך יותר לענ"ד... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:01, ב' בטבת, ה'תשפ"א
כמובן שאני לא מדבר על כך שאני בעד שהערכים בחב"דפדיה יהיו מבולגנים עם מלא שגיאות כתיב וכו', קודם כל אני מתרעם על כך שהטיעון "איכות" גורם למחיקת הרבה ערכים שיכול לעזור מאוד לאנשים רבים, מה שקורה כיום בחב"דפדיה שיותר מידי משתמשים בטיעון "איכות" בחב"דפדיה, להעיר שבאנציקלופדית האמיתיות והמקוריות שכתובות בספרים, הם לא עומדים בכללים המשונים של חב"דפדיה..., כל עוד הערך כתוב בצורה מובנת ובסדר יחסית ומסודר, אין סיבה למחוק אותו --שמואל חייםשיחה 11:50, 17 בדצמבר 2020 (UTC)
הטיועון איכות גרם למחיקת ערכים שיכולים לעזור לאנשים רבים, והיו כתובים בצורה מזעזעת, ואנשים בודאי לא היו מבינים כלום, חב"דפדיה לא עומדת בכללים, לא האנציקלופדיות האמיתיות והמקוריות, ואני לא סובל את המילה יחסית, זה מ ילת גנאי ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 12:09 - היום, ב' בטבת תשפ"א מגיע משיח.
אציג נמשל ערך שברצונך להחזיר לאישי שאול אלתר, למה? כי הערך לא מושלם (טיעון "איכות"), והנה לדוגמא איך הטיעון "איכות" מוחק ערך שכתוב בסדר גמור אבל רק בגלל שהוא לא הכי איכותי אז מוחקים אותו --שמואל חייםשיחה 13:54, 17 בדצמבר 2020 (UTC)
אה, עכשיו אני מבין למה כתבת את המאמר הזה קריצה.jpg . שאול אלתר נמחק, כי לא היה בו לא כמות ולא איכות. "כמות" אין הכוונה למספר גדול של בתים, אלא לכמות של מידע חבדי אמיתי. חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 14:32, ב' בטבת, ה'תשפ"א
(בדרך אגב, מצאתי ביטוי (של להתראות) בשם "דחליל" = ההפך מפיל. משתמש מגדולי חבדפדיה וכו' וכו', שבתכל'ס במקום לכתוב תוכן הוא מוחק לכולם וד"ל וק"ל.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 14:36, ב' בטבת, ה'תשפ"א
סתירה: מצד אחד כתוב בסדר גמור, מצד אחד לא הכי איכותי..... ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 14:41 - היום, ב' בטבת תשפ"א מגיע משיח.

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── כנראה שאפילו מהמאמר הארוך הזה לא הובנו דברי, חב"דפדיה נועדה בשביל הקוראים - לעזור להם ולהביא להם את המדיע שהם צריכים, הרך שאול אלתר במקרה הזה לא מספק את כל המידע שהם צריכים, אבל אם תמחוק להם אותו לגמרי , זה כאילו יותר יעזור להם? --שמואל חייםשיחה 17:30, 17 בדצמבר 2020 (UTC)

אם אני אשנה את הסגנון השאלה ל "מה עדיף איכות חב"דית או כמות חב"דית" זה ישכנע יותר? --דוד קורצוג - שיחה, 17:47, ב' בטבת, ה'תשפ"א 17:47, 17 בדצמבר 2020 (UTC)
הערך שאול אלתר, לא עוזר להם, משום שהם חפצים בקשרים משמעותים אם יש, עם הרבי, וגם לא עוזר לנו, אלא רק מזיק באיכות של הערכים. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:48, ב' בטבת, ה'תשפ"א, 17 בדצמ' למניינם, אַ פריילאכ'ן חנוכה
לא הבנתי, הבן אדם רוצה לקבל מידע על שאול אלתר,למה שלא יקבל?, זה יכול לעזור מאוד (דרך אגב אין הבדל מהותי בין זה לערכים כמו דוד כהן, ניסים קרליץ ועוד), אני אישית הייתי מאוד רוצה לקבל מידע עליו --שמואל חייםשיחה 17:53, 17 בדצמבר 2020 (UTC)
שילך למכלול. חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, ואם אין קשר משמעותי בין הערך לחב"ד, אין לו מקום כאן. ובנוגע לערכים שהבאת, ראשית כל, מובא כל הקשר שלהם לחב"ד, והערכים שלהם יחסית מלאים ומתומצתים, וגם הם על אנשים מאוד מפורסמים. מה לעשות, וכעת הגר"ש לא מפורסם דיו? במיוחד שאין לו הרבה חסידים. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:57, ב' בטבת, ה'תשפ"א, 17 בדצמ' למניינם, אַ פריילאכ'ן חנוכה
יכול להיות שבשביל אותו אדם יחיד כדאי לשים מידע, אך ברגע שיש עוד עשרה אנשים, שכאשר הם רואים את הערך הזה (שלא היה אמור להיות באתר, אלא רק בגלל אותו אדם שאולי יחפש עליו חומר זה נשאר) הם בוודאות מתרחקים מהאתר ומחשיבים אותו כלא אמין ובעל רמה נמוכה (ראה בויקיקליפה והמכלול על חב"דפדיה בשיחה של חב"דפדיה...)... וברי ושמא ברי עדיף... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:14, ב' בטבת, ה'תשפ"א

תודה רבה!

אני חושב שכולנו המשתמשים אסירי תודה לכותב הדף היקר, שהרים את הכפפה והסביר בבהירות את אחת הבעיות הקשות של חב"דפדיה. כמו שכולנו יודעים, יש לאתר כללים שנועדו לשמור על רמתו ואמינותו בעיני הקוראים הרבים, וכך להבטיח את הפצת המעיינות באופן המתקבל, כהוראות אד"ש תמיד. מובן שלא כל משתמש מכיר את הסגנון והכללים, וצריך ללמוד אותם, ובינתיים עלולות להיות טעויות שיורידו את הרמה, אך כשיעירו לו בסבר פנים יפות יתוקן הענין עם הזמן, ויצא הפסדו בשכרו. אך לצערנו יש גם משתמשים שלא רק לא מכירים, אלא כלל לא מבינים את הצורך בכללים, ובכלל לא מעונינים ללמוד אותם. לדעתם הכללים מיותרים לגמרי, וכל מידע יכול להכנס לכאן, הם לא רואים הבדל אם המידע ייערך בצורת כתבה בבית משיח או בלשון קדשו של אדה"ז בלקוטי תורה (מעניין האם הם רואים את ההבדל בין בית משיח ולקוטי תורה). כאשר מעירים להם על הכללים, הם מרגישים מטרד, ומשפרים ממש טיפה מצד ההכרח לצאת ידי חובה, ומיד חוזרים לסורם וממשיכים בעריכות לא אנציקלופדיות. המסקנות המעשיות מדף זה לדעתי הן שתים: א. מי שלא מצליח להבין את הצורך וההגיון בכללי האנציקלופדיה (ואפילו חושב שלאנציקלופדיות מודפסות אין כללים...), פשוט שלא יערוך כלום, למעט תיקוני שגיאות כתיב או הוספת תמונות וקישורים. ב. מי שכן מבין כמה חיוניים הכללים, שיוסיף אומץ לעמוד על המשמר ולערוך כמה שיותר, וכמובן להעיר בסבר פנים יפות לאלו שאינם מודעים, ולא יירתע ממחיקה / העברה לאישי בסיטונאות כשהוא נוכח בעריכות מסוג הנ"ל. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:42, ה' בטבת ה'תשפ"א

מובן שכוונתי בכל הנ"ל היא אך ורק לטובת חב"דפדיה ורמתה, ולא חלילה כנגד מישהו מסויים. כמו תמיד התאמצתי ואתאמץ לקבל כל אחד בסבר פנים יפות, כידוע לכולם, ואם גלשתי לחריפות יתר היא רק בגלל הכאב הגדול מהמצב, כפי שהיטיב לתאר כותב הדף. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:44, ה' בטבת ה'תשפ"א