שיחה:יהושע מונדשיין

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

"הגר"י שור" - מי זה, והאם הדבר ראוי לציון? "אור אבנר" - הארגון עוד קיים? פיני 07:19, 23 בפברואר 2010 (UTC)

ניסיתי להכניס שער ספרו, מי שיוכל יכניס כדבעי. ייש"כ מראש. פיני · (טובת הזולת) 09:04, 4 במאי 2012 (IDT)
סידרתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"ב 16:59, 7 במאי 2012 (IDT)

איך זה שמביאים קישורים לשטורעם??? --יחי המלך!, חצקל - שיחה 21:12, 26 ביולי 2012 (IDT)

תמונה

אחד מכללי הפדיה הם שלא מכניסים תמונה של ספר לערך על אדם, אלא רק בערך על הספר. • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 10:20, 14 ביולי 2013 (UTC)

וודאי שלא בצורה הזו. אבל אני חושב שבאופן כזה, זה אפשר • שנוזעל - שיחה • ז' באב ה'תשע"ג 20:18, 14 ביולי 2013 (UTC)


בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים כתוב כך:

מותר במסגרת "שימוש הוגן"

צילום במצלמה דיגיטלית או סריקה של כריכת ספר על ידי משתמש: לצורך ערך על הספר (אבל לא על הסופר). (סוף ציטוט)

לכאורה זה אומר שאין אפשרות לשים כאן את התמונה של הספר (אלא אם היא מגיעה מאתר חב"ד אינפו או חב"ד בישראל).--יוסי ג - שיחה 23:23, 22 בדצמבר 2013 (UTC)

כבוד רבותינו נשיאנו

אולי כדאי לציין את יחסו של האיש לדבריהם של רבותינו נשיאנו, הובא רק לגבי ההיום יום אולם ישנם לכך גם דוגמאות רבות (שנידונו בפולמוסים רבים). דוגמא אחת מיני רבות: בספרו המאסר הראשון, כותב שהמבצר של אדמו"ר הזקן אינו קיים כבר משנת תר"ל, כאשר מנגד הרבי הרש"ב אמר לרבי הריי"צ לבדוק האם בתא המאסר יש מקום לשלושה אנשים (ע"פ הסיפור הידוע שהרב המגיד והבעש"ט באו לבקרו). וכן יחסו לספר הזכרונות ועוד. מן הראוי, שדברים אלו יבואו עם בקורת ברמז או במוצהר אודות היחס הראוי לחסיד (ובכלל ליהודי) לדברי רבותינו נשיאנו עוד בטרם ניגש לבחון אותם בעין "מחקרית"... -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

אם זה מפריע למישהו שהדברים כתובים כאן, למה שיהיו כתובים? הרי אין מטרתינו להשמיץ אנשים. ומכתיבת הדברים בדף השיחה ברור שאין כל תועלת? שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בתשרי ה'תשע"ו, למניינם 18:38, 12 באוקטובר 2015 (UTC)
גם אני מסכים עם שלום. דרך אגב בדבריו הוא עונה (לפי זכרוני) גם על הטענה לגבי המבצר.. (לא כל השמצה שמסתובבת בנינו ומקובלת משום מה על כולם צריך לציין) שים לב שרוב המתלהמים (בזה ובכל כיו"ב) כלל אינם מביאים מקורות וסימוכים לדבריהם מתוך ספריו..--הנחה - שיחה 18:45, 12 באוקטובר 2015 (UTC)

קצת פרופורציות

קצת פרופורציות לא יזיקו... ניכר שכותב הערך יש לו משהו נגד ר' יהושע, וכדרכם של תוקפים הערך מאוד שטחי.

דוגמאות ספורות:

  • "במשך השנים התיידד עם הספרן והמזכיר, ר' חיים ליברמן והיה לתלמידו ומעריצו" (הדגשה שלי).
  • "מפאת נטייתו לתור אחר האמת בלא לתת משקל למסורת, כך נהג גם בבואו לדון בסיפורי חסידים". מנוגד למה שכתב הוא עצמו (נדפס ב'עשרה מאמרות' שהדפיסו משפחתו לשלושים) אשר במקום שיש מסורת אמינה אפילו אם הוא נוגד לסברא יש לקבלה.
  • המשך הציטוט דלעיל: "וכך "פרך" סיפורי חסידים רבים תוך שמראה כיצד הם שונו וסולפו במשך הדורות ממקורות שונים". מדוע "פרך" בגרשיים? האם לא פרך סיפורים רבים?
  • הרושם שמתקבל כאן (ושיש לרבים - בטעות) אשר לא העניק שום משמעות לדברי רבותינו נשיאנו ועכ"פ לא ייחס להם שום משקל יוצא דופן. ולא היא.
  • האומנם לא עשה ר' יהושע דבר בחייו מלבד פריכת סיפורים ותקיפת משיחיסטים? בעברית פשוטה, מדוע יצירותיו הצדדיים שלא השקיע בהן יותר מידי מוצגות כאן כמפעל חייו, ואילו במה שהוא באמת השקיע כמעט ולא מוזכר כאן?

אחלק איתכם כמה מחשבות שהיו לי בנוגע לחב"דפדיה (בנוסף למדיניותי דכאן) בהמשך לכמה דברים שראיתי כאן. וכדאי גם לציין לערך החשוב הזה.

אחד שפותח את האתר בד"כ לא עושה זאת כדי לכתוב משהו שהוא יכל לכתוב בעצמו. כאשר הכותבים באתר ניזונים משמועות, וכאשר לא מדובר על בעלי שמועה מופלגים כגון ר' מרדכי יואל דוכמן ע"ה או יבלח"ט ר' ישראל קוזמינסקי (ישלח לו הקב"ה רפו"ש) הרי אין לדבר בלי מקור שום ערך, ולא משום שאינו נכון, אלא מפני שבדיוק כמו שאתה שמעת את השמועה כך שמעה זה שפתח את האתר ולא חידשת לו בזה מאומה.

יש לי עוד הרבה כאבי בטן מהמתרחש באתר זה, אולם אשמור זאת להזדמנות. שף ויתיבקאנפרענץ רום

כדאי לאמץ כאן את התבנית הנהוגה בויקיפדיה (האתר המשוקץ) לערכים חסרי מראי מקומות. שף ויתיבקאנפרענץ רום

Like.png --הנחה - שיחה 18:42, 8 באוקטובר 2016 (UTC)

אפשר גם להגדיר את זה אחרת. אני חושב שעיקר הסיבה שזה קיבל כזה מקום נרחב בערך זה מכיון שהו היוצא מן הכלל. וכמו שבכל ערך אחר לא מציינים את הרזולוציות הקטנות של מי היה המורה של החסיד בכל כיתה במהלך שנות לימודיו, וכיו"ב, כך גם כאן רוב עבודתו לא זכתה לפירוט, כי מספיק שהוא עסק במחקר וההדרת ספרים, שזה תופס לא יותר משלוש שורות,גם כשכותבים את זה בהרחבה. מה שאין כן זה שבאופן יוצא מן הכלל היה חסיד שהתייחס בצורה יוצאת דופן למסורת החסידית, זה דבר שתופס הרבה תשומת לב ואדם שנכנס לערך מחפש בעיקר מידע מסוג זה ובדרך כלל לא מעניין אותו בדיוק איזה ספרים הוא ההדיר ובאיזה שנה זה יצא לאור.
בפשטות אתה יוצא מנקודת הנחה שרוב הקוראים בחב"דפדיה הם בעלי ידע נרחב כמוך שמחפשים רק מה שהם לא יודעים מהשמועות.
אתה יכול כמובן לערוך ולהעמיד דברים על דיוקם. הכותבים באתר חולקים את כל הידע שלהם עם כלל הציבור, אם יש להם מקור- הם כותבים, ואם לא - אז הם כותבים את מה שהם שמעו בלי מקורות. לענ"ד לא לכתוב בגלל שאין מקור זו טעות, כי רוב הדברים הם נכונים גם אם לא מדוייקים, ובזכות שהם כתובים יבוא מישהו ויתקן ויערוך. כמובן שאם זה משהו בלי שום מקור או בסיס לא צריך לכתוב שטויות, אבל אם זה משהו בתחום ההגיון הסביר, איננו אוחזים בשיטתו של הרב מונדשיין זצ"ל קריצה.jpg , ומביאים את המקובל אצל חסידים, והנח להם שאם לא נביאים בני נביאים הם... בברכת גמר חתימה טובה. נוכל להתוועד על זה בהתוועדות בבית שלך יחד עם כלל העורכים? כפי שתראה באיזהו מקומן, כתבתי שאני נוחת בע"ה מחר בבית משיח. להתראות - שיחה 09:10, 9 באוקטובר 2016 (UTC)