הבדלים בין גרסאות בדף "מלכות בית דוד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 7: שורה 7:
 
מסופר בגמרא<REF>[[יבמות]].</REF> שהיו כאלה שטענו על דוד המלך שאסור לבוא בקהל מכיוון שבא מרות המואביה ועל המואבים כתוב "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם", והגמרא עונה כי מקובל הלכה ל[[משה]] מסיני כי האיסור של עמון ומואב חל על "מואבי" דווקא ולא על "מואביה", בשונה מהאיסור על המצרים, שחל גם על הנקבות.
 
מסופר בגמרא<REF>[[יבמות]].</REF> שהיו כאלה שטענו על דוד המלך שאסור לבוא בקהל מכיוון שבא מרות המואביה ועל המואבים כתוב "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם", והגמרא עונה כי מקובל הלכה ל[[משה]] מסיני כי האיסור של עמון ומואב חל על "מואבי" דווקא ולא על "מואביה", בשונה מהאיסור על המצרים, שחל גם על הנקבות.
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ביאת משיח]]
+
[[קטגוריה:מושגים כלליים]]

גרסה מ־18:14, 18 באפריל 2010

מלכות בית דוד - הינו כינוי לכל המלכים שבאים מבית דוד, ומלך המשיח נמנה על צאצאי דוד המלך[1] ושלמה בנו.[2]

ספר החינוך כותב שהמלכות בבית דוד עוברת בירושה, ואילו במלכות שמלך מישראל נמשך למלך יש צורך במשיחת בשמן וכו',[3] כמו שהיה בירבעם נבט שמלך על מלכות ישראל בזמן בית ראשון.

אחד מהדברים שיחזיר מלך המשיח ליושנם, הוא מלכות בית דוד, שיהיה מלך על ישראל מזרע דוד המלך.

מסופר בגמרא[4] שהיו כאלה שטענו על דוד המלך שאסור לבוא בקהל מכיוון שבא מרות המואביה ועל המואבים כתוב "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם", והגמרא עונה כי מקובל הלכה למשה מסיני כי האיסור של עמון ומואב חל על "מואבי" דווקא ולא על "מואביה", בשונה מהאיסור על המצרים, שחל גם על הנקבות.

הערות שוליים

  1. כמובא ברמב"ם סוף הלכות מלכים.
  2. ראה בארוכה בערך יעמוד מלך מבית דוד.
  3. וכמובא בסוף מסכת הוריות.
  4. יבמות.