הבדלים בין גרסאות בדף "ימי השבוע"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 8: שורה 8:
 
*רביעי - [[ספירת הנצח]]
 
*רביעי - [[ספירת הנצח]]
 
*חמישי - [[ספירת ההוד]]
 
*חמישי - [[ספירת ההוד]]
*שישי - [[ספירת היסוד]]
+
*[[ערב שבת|שישי]] - [[ספירת היסוד]]
 
*[[שבת]] - [[ספירת המלכות]]
 
*[[שבת]] - [[ספירת המלכות]]
  
{{ערך חסר}}
+
בספר [[מאור עינים]] כותב כי יש לעבוד בכל יום על בירור מידה אחת לפי עניינה של אותו היום.
 +
 
 +
כמו כן לפי שער הכוונות ל[[האר"י]], מתחלקים ימי השבוע לשניים, שלשת הימים שאחר השבת (בהם העבודה היא לקנות את הנפש רוח נשמה של השבוע הקודם), ושלשת הימים האחרונים של השבוע שלפני שבת הבאה, שבהם העבודה היא לקנות נפש רוח ונשמה של השבת הבאה. היום הקרוב לשבת (ראשון ושישי) הוא כנגד נשמה שהיא עבודה במחשבה, היום הרחוק יותר (שני וחמישי) כנגד בחינת רוח שהיא דיבור בפה (כגון מצות תלמוד תורה), והיום הרחוק יותר (שלישי ורביעי) כנגד בחינת נפש שהיא עבודה במעשה.
 
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
 
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־05:58, 17 באוגוסט 2016

ימי השבוע הם שבעה במספר. ששה ימי חול והיום השביעי הוא שבת קודש.

ימי השבוע

כל יום בשבוע מקביל לספירה רוחנית מעשר הספירות.

בספר מאור עינים כותב כי יש לעבוד בכל יום על בירור מידה אחת לפי עניינה של אותו היום.

כמו כן לפי שער הכוונות להאר"י, מתחלקים ימי השבוע לשניים, שלשת הימים שאחר השבת (בהם העבודה היא לקנות את הנפש רוח נשמה של השבוע הקודם), ושלשת הימים האחרונים של השבוע שלפני שבת הבאה, שבהם העבודה היא לקנות נפש רוח ונשמה של השבת הבאה. היום הקרוב לשבת (ראשון ושישי) הוא כנגד נשמה שהיא עבודה במחשבה, היום הרחוק יותר (שני וחמישי) כנגד בחינת רוח שהיא דיבור בפה (כגון מצות תלמוד תורה), והיום הרחוק יותר (שלישי ורביעי) כנגד בחינת נפש שהיא עבודה במעשה.