הבדלים בין גרסאות בדף "אותיות לעז"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 3: שורה 3:
 
אלא שגם לשון לעז יכולה להתעלות ולהתקדש, על ידי שבני ישראל המפוזרים בארצותיהם - משתמשים בלשונותיהם לקדושה, והיינו, לצרכי מלאכה ופרנסה בכשרות ולשם שמים, שעל ידי זה יש להם אפשרות לעסוק אחר-כך בתורה ו[[תפילה]], ולקדש את עיסוקי החולין - חולין על טהרת הקודש.  
 
אלא שגם לשון לעז יכולה להתעלות ולהתקדש, על ידי שבני ישראל המפוזרים בארצותיהם - משתמשים בלשונותיהם לקדושה, והיינו, לצרכי מלאכה ופרנסה בכשרות ולשם שמים, שעל ידי זה יש להם אפשרות לעסוק אחר-כך בתורה ו[[תפילה]], ולקדש את עיסוקי החולין - חולין על טהרת הקודש.  
  
וכל שכן כשמשתמשים בלשונות לעז ללימוד ולהבנת דברי תורה, שבזה מעלים את אותיות הלעז לקדושה.  
+
וכל שכן כשמשתמשים בלשונות לעז ללימוד ולהבנת דברי תורה (וכמו שמופיע בש"ס "כמין גאם" ו"כמין כי" - שתיהן אותיות יווניות), שבזה מעלים את אותיות הלעז לקדושה.  
  
 
אבל מכל מקום - היות שכל זה הוא קידוש האותיות בידי אדם, הרי זה למטה במדריגה מאותיות התורה כפי שניתנו בלשון הקודש.  
 
אבל מכל מקום - היות שכל זה הוא קידוש האותיות בידי אדם, הרי זה למטה במדריגה מאותיות התורה כפי שניתנו בלשון הקודש.  

גרסה מ־12:56, 8 במאי 2011

אותיות יווניות על-גבי כד יווני עתיק

השפה המורכבת מאותיות של לשון עם ועם, בני אדם יצרוה, והיא לשון חולין - לשון לעז. להבדיל מלשון הקודש.

אלא שגם לשון לעז יכולה להתעלות ולהתקדש, על ידי שבני ישראל המפוזרים בארצותיהם - משתמשים בלשונותיהם לקדושה, והיינו, לצרכי מלאכה ופרנסה בכשרות ולשם שמים, שעל ידי זה יש להם אפשרות לעסוק אחר-כך בתורה ותפילה, ולקדש את עיסוקי החולין - חולין על טהרת הקודש.

וכל שכן כשמשתמשים בלשונות לעז ללימוד ולהבנת דברי תורה (וכמו שמופיע בש"ס "כמין גאם" ו"כמין כי" - שתיהן אותיות יווניות), שבזה מעלים את אותיות הלעז לקדושה.

אבל מכל מקום - היות שכל זה הוא קידוש האותיות בידי אדם, הרי זה למטה במדריגה מאותיות התורה כפי שניתנו בלשון הקודש.

ראו גם