הבדלים בין גרסאות בדף "ספירת הבינה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
[[ספירה]] השניה בסדר השתלשלות, לאחר [[ספירת החכמה]] ולפני [[ספירת הדעת]].
+
'''בינה''' היא [[ספירה]] השניה בסדר השתלשלות, לאחר [[ספירת החכמה]] ולפני [[ספירת הדעת]].
מכונה גם [[אם]], ומקבלת מן ה[[אב]] - [[ספירת החכמה]].
+
 
חלק מה[[מוחין]], תפקידה לפתח ולהרחיב בפרטיות את השפע האלוקי הנמשך מן [[ספירת החכמה]], לפני שימשך ל[[ספירת הדעת]].
+
מכונה גם [[אם (בינה)|אם]], ומקבלת שפע מן ה[[אב]] - [[ספירת החכמה]].
 +
 
 +
הבינה היא חלק מה[[מוחין]], תפקידה לפתח ולהרחיב בפרטיות את השפע האלוקי הנמשך מן [[ספירת החכמה]], לפני שימשך ל[[ספירת הדעת]].
 +
 
 
בעולמות, עולם ה[[בריאה]] משמש בתפקיד [[ספירת הבינה]].
 
בעולמות, עולם ה[[בריאה]] משמש בתפקיד [[ספירת הבינה]].
  
{{קטגוריה:ספירות|בינה}}
+
באדם, נאמר שבינה יתירה ניתנה באישה, מפני שכמקבל הרי כוחה בהרחבת ופיתוח הנקודה שבאה מן ספירת החכמה.
 +
 
 +
יש מן ה[[צמצום]] וההגבלה בהמשכת האור לבינה, כי בעוד שבחכמה היה הדבר באופן שהעיקר הוא האור, והכלי בטל אל האור, הרי בבינה הכלי הוא העיקר והאור הוא הטפל.
 +
 
 +
 
 +
[[קטגוריה:ספירות|בינה]]

גרסה מ־20:52, 23 ביולי 2009

בינה היא ספירה השניה בסדר השתלשלות, לאחר ספירת החכמה ולפני ספירת הדעת.

מכונה גם אם, ומקבלת שפע מן האב - ספירת החכמה.

הבינה היא חלק מהמוחין, תפקידה לפתח ולהרחיב בפרטיות את השפע האלוקי הנמשך מן ספירת החכמה, לפני שימשך לספירת הדעת.

בעולמות, עולם הבריאה משמש בתפקיד ספירת הבינה.

באדם, נאמר שבינה יתירה ניתנה באישה, מפני שכמקבל הרי כוחה בהרחבת ופיתוח הנקודה שבאה מן ספירת החכמה.

יש מן הצמצום וההגבלה בהמשכת האור לבינה, כי בעוד שבחכמה היה הדבר באופן שהעיקר הוא האור, והכלי בטל אל האור, הרי בבינה הכלי הוא העיקר והאור הוא הטפל.