לתשומת לבכם, אתר חב"דפדיה צפוי לעבור פעולות תחזוקה ושדרוג היום יום רביעי י"ד אייר (22/05/24).
החל מהשעה שמונה בערב לפי שעון ישראל, למשך כשלוש שעות. בזמן זה לא תתאפשר עריכה ובחלק מהזמן האתר לא יהיה זמין, נא היערכו בהתאם

הבדלים בין גרסאות בדף "פרעה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " הי' " ב־" היה ")
שורה 11: שורה 11:
 
== פרעה לא היה חסיד ==
 
== פרעה לא היה חסיד ==
  
בהיות [[אדמו"ר הריי"צ]] נער קטן, הסביר לו מלמדו ר' שמשון את מהלך רוחו של פרעה, שהבטיח וחזר בו וכו', ולא נתישבה דעתו. עד שאמר לו: "[[משה רבינו]] עליו השלום היה [[חסיד]] (ודוקא [[חסידות חב"ד|חסיד חב"ד'י]], שלא רצה ב[[מופת]]ים, כי אם שיתנו לו ה[[תורה]], וכשיביא לישראל את התורה, ידעו ששלחו ד'), ופרעה [[מתנגד]]. ומתנגד בשעה שנעשה הרווחה חוזר לסורו{{הערת שוליים|[[אגרות קודש (אדמו"ר מוהריי"צ)]], כרך יד ה'שעו.}}.
+
בהיות [[אדמו"ר הריי"צ]] נער קטן, הסביר לו מלמדו ר' שמשון את מהלך רוחו של פרעה, שהבטיח וחזר בו וכו', ולא נתישבה דעתו. עד שאמר לו: "[[משה רבינו]] עליו השלום היה [[חסיד]] (ודוקא [[חסידות חב"ד|חסיד חב"ד'י]], שלא רצה ב[[מופת]]ים, כי אם שיתנו לו ה[[תורה]], וכשיביא לישראל את התורה, ידעו ששלחו ד'), ופרעה [[מתנגד]]. ומתנגד בשעה שנעשה הרווחה חוזר לסורו{{הערת שוליים|[[אגרות קודש (אדמו"ר הריי"צ)]], כרך יד ה'שעו.}}.
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]
 
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]

גרסה מ־13:16, 3 ביולי 2020

פרעה היה כינויים של מלכי מצרים לדורותיהם.

פרעה והטבחים

על הפסוק "ויוסף הורד מצרימה", מובא בספרי החסידות שיסוד דא"ק[1] ירד עד בחינת גרון דאריך אנפין דקליפה שהוא ענין פרעה, העורף העליון.

ענין שר המשקים ושר הטבחים ושר האופים שהם ג' שרי פרעה הוא שהם יונקים מן העורף.

וכשנתעלה יוסף בירר וחתך יניקת ג' שרי פרעה מן העורף, לבלתי יוכלו להמשיך שפע לעורף עוד. וזהו "כי רוממות אל" המשיך בגרון בג' שרים דקדושה, ועל ידי זה היה חרב פיפיות להפריד יניקת ג' שרי פרעה, ולברר בחינת אחוריים דאריך אנפין.

פרעה לא היה חסיד

בהיות אדמו"ר הריי"צ נער קטן, הסביר לו מלמדו ר' שמשון את מהלך רוחו של פרעה, שהבטיח וחזר בו וכו', ולא נתישבה דעתו. עד שאמר לו: "משה רבינו עליו השלום היה חסיד (ודוקא חסיד חב"ד'י, שלא רצה במופתים, כי אם שיתנו לו התורה, וכשיביא לישראל את התורה, ידעו ששלחו ד'), ופרעה מתנגד. ומתנגד בשעה שנעשה הרווחה חוזר לסורו[2].

הערות שוליים

  1. ענין יוסף הוא בבחינת יסוד דא"ק, לעומת השבטים שענינם הוא מלכות דא"ק.
  2. אגרות קודש (אדמו"ר הריי"צ), כרך יד ה'שעו.