שיחת משתמש:213.151.53.68

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

משתמש יקר שלום לך, ותודה על תרומתך לחב"דפדיה. לצערי הערכים שהוספת האמנם, כתר ודעת

תוכנם מועתק להלן, ואם תרצה לשפר ולהרחיב בעתיד תוכל להשתמש בהם. ראה גם את ההערות שנכתבו בחלק מדפי השיחה כמו שיחה:כתר ודעת, שיחה:יסוד ומלכות

מומלץ להתחיל בעריכות קטנות ובלמידה של שפת האתר גם במובן האנציקלופדי וגם במוגן של תחביר וויקי לפני שפונים ליצירת אתרים חדשים

בברכה ובהצלחה שיעשיחה י"ג בסיוון ה'תשפ"ב 06:15, 12 ביוני 2022 (UTC)

ערך האמנם[עריכה]

האמנם זהו מאמר של הרבי הרש"ב אותו הוא כתב בהיותו בן 23 בשנת תרמ"ג, וזהו מאמר יסודי המבאר את עניין ורמת קיום וביטול העולם לאלוקות. רבים מחסידי חב"ד לומדים ושונים מאמר זה בחיות.

כתר ודעת[עריכה]

במקום בו ה'כתר' נמנה, ה'דעת' אינו נמנה. ובחסידות מוסבר שזה מכיוון שאין צורך במניית ה'דעת' כשה'כתר' נמנה.

ענינם בעבודת השם: הכתר מייצג את הרצון. לעומת זאת הדעת מייצגת את החיבור המוביל לעשיה. וכאן מגיע החידוש שבמקום בו הכתר נמנה =נרגש בגלוי הרצון, אזי כבר אין צורך בנסיונות ההתחברןת וההתקשרות של הדעת, ולעומ"ז במקום בו הדעת נמנה, זהו סימן לכך שהכתר לא נמנה ולא הורגש בגלוי.

יסוד ומלכות[עריכה]

היסוד מעביר למלכות את כל ההשפעה שמגיעה מז"א, היסוד הוא בעצם צינור.

כשמביאים את היסוד בהקשר למלכות, מגדירים אותו כספירה שאין לה משהו משל עצמה.כי הוא בעצם רק מעביר הלאה את מה שנתנו לו.

ענינו הכללי של היסוד בנפש האדם הוא: התקשרות. וכך ע"י ידי התקשרות והתחברות לרגשות -ז"א הקיימים אפשר להוביל למצב של עשיה.

ובכך המלכות מייצגת את ה'נוקבא' המקבלת, מן ה'יסוד' המשפיע, ומובילה את כל הרגשות אל השיה בפועל.

סוף העתקת הערכים שנמחקו שיעשיחה י"ג בסיוון ה'תשפ"ב 06:15, 12 ביוני 2022 (UTC)
זהו דף שיחה של משתמש לא רשום שמזוהה רק לפי כתובת ה־IP שלו. ייתכן שהודעות ישנות בדף זה מתייחסות למשתמשים אנונימיים אחרים.
אם אתם משתמשים אנונימיים ומרגישים שקיבלתם הודעות שאינן רלוונטיות עבורכם, אנא צרו חשבון או היכנסו לחשבון כדי להימנע מבלבולים עתידיים עם משתמשים אנונימיים אחרים.

IP lookupDNS whoisTracerouteחיפוש חסימת טווחתרומות טווחשחזור בוט/טרול