שיחה:המאור (בטאון)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

http://www.chabadhouse.org.il/Magazines/Article.asp?CategoryID=858&ArticleID=892

תמוה מאוד הקשר (צורה מחקרית לגמרי ובלתי אנציקלופדית) בין הבטאון הוותיק והישן לבין העיתון שהחלו להוציא היום. אין חשיבות לערך אז מצאו פה מקום לתקוע? מפעילי מערכת--דענקער - שיחה, 20:02, י"ג באדר ב', ה'תשפ"ב 20:02, 16 במרץ 2022 (UTC)
מסכים. להתראותחלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 01:57 • י"ד באדר ב' ה'תשפ"ב
אכן הערך דל וחסר, וזה בלי פרופורציה ונראה כאילו כל הערך כתוב בשביל הפיסקה הזו, אך אם אכן הערך יהיה כתוב כפי שראוי לו, מתאים לגמרי לענ"ד שתיכנס שם פיסקה שיש בטאון ששאב את שמו מהבטאון ההיסטורי, כפי שלעניות דעתי מתאים להכניס בערך 'התמים' ורשה גם פיסקה על התמים בית משיח, וכפי שבויקיפדיה בערכים רבים יש פיסקה על ביטויי של נושא הערך בתרבות וכו'. וכהרגלי, לא באתי להתווכח. זו דעתי ולא אקפיד אם מישהו יחליט למחוק. להתראות - שיחה, 07:19, י"ד באדר ב', ה'תשפ"ב 07:19, 17 במרץ 2022 (UTC)
ההשוואה ל'התמים' לא נכונה, כי הביטאון שיצא ע"י בית משיח יצא במפורש כביטאון שיוצא כהמשך (או לכל הפחות בהשראת) המקור. פה אפי' את זה אין. לא כל עיתון חדש שיוצא בשם זהה לעיתונים ישנים ומפורסמים צריכים אזכור בערכי המקור שלהם, אלא"כ הם יוצאים במפורש כהמשך (וגם בזה צריך לדון אם כל מי שמחליט שמוציא כהמשך נחשב ואמכ"ל). בינתיים יש למחוק מן הערך הזה את האזכור ולכלול אותו בערך על בית שמש בפסקה של הקהילה. א פריילעכ'ן פורים. דענקער - שיחה, 09:43, י"ד באדר ב', ה'תשפ"ב 09:43, 17 במרץ 2022 (UTC)::
הרב להתראות, כמדומה ברור שאילולי הקשר האישי היית מסכים שזה כיכוב רציני להכניס איזה עלון מקומי ארץ ישראלי שלע"ע הוציא גליון אחד [וזה מבלי להיכנס אם הוא לא בסה"כ עוד חלק בתככים הפוליטיים הבלתי נגמרים בעסקנים דב"ש אליהם כולנו נחשפים חדשים לבקרים וד"ל] ולחברו בערך עם המאור של הרב אמסעל ז"ל שהוציא לאור גליון חשוב ביותר, בכמות ובאיכות, ובהקשר החב"די: גליון שהוגהו עבורו שיחות ברופן מיוחד עבורו (!) [ויצויין שהרבי אף התמקח על מיקום השיחות בגליון - ראה ספר המזכיר] וכו' וכו' ובאמת שהפתעת בטענתך--חייל של המלך - שיחה, 13:00, י"ד באדר ב', ה'תשפ"ב 13:00, 17 במרץ 2022 (UTC)
פורים שמח... ויחי המלך המשיח... מסתבר שהיכרותך עם הבטאון גדולה עד כדי כך שמידת ידיעותיך על הקשר האישי משתווה למידת ידיעותיך על תדירות ההוצאה לאור, כמה גליונות יצאו, וכו'. גם הטענה הדמגוגית על סיבת ההוצאה לאור אינה במקומה, ולא עונה על הטענה שלי דלעיל, אבל מילא, כאמור - אינני רואה בפיסקה זו שום חשיבות מיוחדת, הבעתי את דעתי ואתם מוזמנים למחוק כהבנתכם הרחבה. להתראות - שיחה, 05:18, ט"ו באדר ב', ה'תשפ"ב 05:18, 18 במרץ 2022 (UTC)
פורים שמח גם לך הרב להתראות [ולהעיר מהשקו"ט שהתחדשה לאחרונה בקשר לב"ש בענין האם גם היום חוגגים אצלכם פורים] לא אני זה ש"חידשתי" שאתה מוציא לאור, את זה כתב ידידך הוותיק א' מחב"ד וכנראה שהוא אכן טעה כפי שכתבת לו. אני בסה"כ כתבתי (גם על סמך דבריו) שיש לך לזה "קשר אישי" (שיכול להתפרש גם כקהילתי ומקומי וכו') ולא מובן ההתגוללות. בקשר לכמות הגליונות שיצאו לאור אני ממש לא רואה פאדיחה בזה שטעיתי בכותבי שיצא לאור רק גליון אחד (וזה קשור לסיבה שאני חושב שממש מוזר לדחוף אותו כאן בערך: כי זה באמת גיליון לא ממש מוכר, בעל תפוצה רחבה וחשוב (לפחות לע"ע...) - בטח ובטח ביחס להמאור המקורי) ופספסתי שבינתיים יצא עוד אחד... יחי ההבדל העצום... דווקא בד"כ אני רואה ששיקול דעתך רציני ולכן כאן לא הבנתי את הקטע וכתבתי שאולי הקשר האישי גרם (אם תרצה: הקשר הקהילתי). בתוך סוגריים מרובעות ציינתי שצ"ע אם גם גליון זה הוא חלק מהפוליטיקה דהעסוקנה שלא פוסקת שם (שהיא דבר ידוע ומפורסם, וחשוב להתריע על דבר חמור זה (וכלשון הרבי: "[אילו היו כל עסקני חב"ד שיחיו מאוחדים] הי' משיח בא מכבר ולכן היצה"ר משתולל באופן ובפיתויים היפך השכל לגמרי ולעת עתה הצליח רחמנא ליצלן במלחמת אחים וכו' וה' ירחם") שזה כלל לא נכתב כטענה אלא כציון אגבי ולא מובן הפסק שלך שזו "טענה דמגוגית" כשזו בכלל לא הייתה טענה... המשך לתרום לחב"דפדיה כפי שאתה עושה בהצלחה ובכשרון שנים רבות ואין צורך להתרגז על הערה של משתמש שקוטנך עבה ממותניו. לחיים ולברכה, אפריילאכן פורים--חייל של המלך - שיחה, 13:40, ט"ו באדר ב', ה'תשפ"ב 13:40, 18 במרץ 2022 (UTC)
לא חבל על הזמן שאתה מבזבז? רב לך, אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה... להתראות - שיחה, 19:27, ט"ז באדר ב', ה'תשפ"ב 19:27, 19 במרץ 2022 (UTC)