הבדלים בין גרסאות בדף "אור הגנוז (ספר)"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(אני חושב שיותר מתאים)
שורה 1: שורה 1:
 +
{{תבנית:אור}}
 
הספר '''אור הגנוז''' מכיל בתוכו רעיונות ב[[חסידות]] (המקבילים בחלקם ל[[תורה אור]] ו[[תניא]]), שנכתבו על ידי רעו וידידו של [[אדמו"ר הזקן]], תלמיד [[המגיד ממעזריטש]] וממעניקי ה'הסכמה' על [[ספר התניא]] - ר' '''[[יהודה לייב הכהן]]''' מ[[אניפולי]].
 
הספר '''אור הגנוז''' מכיל בתוכו רעיונות ב[[חסידות]] (המקבילים בחלקם ל[[תורה אור]] ו[[תניא]]), שנכתבו על ידי רעו וידידו של [[אדמו"ר הזקן]], תלמיד [[המגיד ממעזריטש]] וממעניקי ה'הסכמה' על [[ספר התניא]] - ר' '''[[יהודה לייב הכהן]]''' מ[[אניפולי]].
  

גרסה מ־12:45, 16 ביוני 2023

אור
אור אין סוף
אור · אור אין סוף - המושג · אור אין סוף - מדריגות שבו · אור אין סוף - ספירות שבו · אור אין סוף - קוים שבו · אור אין סוף - הרמז למציאותו בחז"ל · אור אין סוף - הרצון לעולמות שבו
המאורות, ומקורות אור
אור החמה · אור הלבנה · אור הכוכבים · אור האבוקה ·אור הנר ·אור היום · אור שבעת הימים
עניינים שונים באור (לפי א-ב)
אור (בהירות) · אור בהיר · אור הדולק · אור הכלול · אור המאיר · אור הסובב ואור הממלא · אור הסובב כל עלמין · אור הממלא כל עלמין · אור המשפיע ואור המקבל · אור המשפיע · אור המתנוצץ · אור הנכפל · אור המתפשט · אור הנשמה דבי"ע · אור העולה על כולנה · אור הקו · אור השורף · אור השחר · אור זרוע לצדיק · אור חדש · אור הוי' · אור ישר · אור חוזר · אור ישראל · אור מים רקיע · אור מקיף · אור "נוגה" · אור עולם · אור פניך · אורות פשוטים · אור פנימי · אור קדמאה · אור קדמון · אור של תולדה · אור שנברא ביום הראשון · אורה של ירושלים · אורות שנבראו קודם בריאת העולם · אורו של משיח
אור ביחס לעניין אחר
אור - ביחס לאויר · אור - ביחס להארה · אור - ביחס לאורה · אור - ביחס לחושך · אור - ביחס לחיות · אור - ביחס ליום · אור - ביחס לכח · אורות דספירות - ביחס לכלים · אור - ביחס לרז · אור - ביחס לשלמה · אור - ביחס לשם · אור - ביחס לשמים · אור - ביחס לשפע · אורה - ביחס לששון ויקר · אורות דספירות - פשיטותם וציורם
שונות
אור השמש בשמש · אור וזיו · אור חיות וכח · אור לארבעה עשר · אור מים רקיע · אורות מתחלפים · התעבות האורות

הספר אור הגנוז מכיל בתוכו רעיונות בחסידות (המקבילים בחלקם לתורה אור ותניא), שנכתבו על ידי רעו וידידו של אדמו"ר הזקן, תלמיד המגיד ממעזריטש וממעניקי ה'הסכמה' על ספר התניא - ר' יהודה לייב הכהן מאניפולי.

בחודש תשרי תרכ"ו הוכן הספר לדפוס.

בכ"ה חשוון תרכ"ו העניק אדמו"ר הצמח צדק לספר 'הסכמה' (התחייבות לקנות הספר), יחד עם בניו הרבנים (לפי סדר החתימות): רבי ברוך שלום, רבי יהודה לייב, רבי ישראל נח, אדמו"ר המהר"ש ורבי חיים שניאור זלמן.

בספר בית רבי[1] נכתב: "אדמו"ר הנ"ל [הצמח צדק] לא בא מעולם בהסכמה על שום ספר, ורק על ספר זה נתן הסכמה, מפני שזקנו רבינו נ"ע לקח ממנו הסכמה על ספרו התניא".

עיקר הספר עוסק בכל פרשה מפרשות השבוע, בה מוסבר איך הכל נובע ממקור השם אהו-ה, היוצא מהמילים "את השמים ואת הארץ", שבתחילת ספר בראשית.

הספר נדפס בלבוב בתרכ"ו.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. בית רבי פכ"ה הערה ד.