משתמש:יוסף בן מלמד/ארגז חול
הרב שלמה נוגינסקי הוא משלוחי הרבי לשכונת ברייטון שבבוסטון, מסצ'וסטס. מנהל בית המדרש לשליחות ורבנות.
תולדות חיים
נולד ברוסיה. בגיל 10 עלה עם משפחתו לארץ ישראל.
התגורר בכפר חב"ד, שם ניהל חברת השכרת רכבים בשם 770 קאר[1][2].
בשנת תשע"ו התמודד לבחירות בכפר חב"ד ולא זכה להיבחר לועד כפר חב"ד[3].
בשנת תשע"ט יצא לשליחות לבוסטון, על מנת לפעול עם מקומיים דוברי רוסית.
בכ"א תמוז תשפ"א נקלע לפיגוע ממנו ניצל בדרך נס. לאחר הפיגוע ביצע התרמת צ'ארידי לצורך קניית מבנה לפעילות הבית חב"ד ולצורך פתיחת מכון סמיכה. בהתרמה גייס מעל ל300,000$.
בשנת תשפ"ב פתח מכון סמיכה לתמימים מסיימי קבוצה, איתם הוא פועל עם ישראלים מקומיים ודוברי עברית הנמצאים בעיר.
הפיגוע
בכ"א תמוז תשפ"א הלך הרב נוגינסקי בסביבות השעה 13:00 בצהריים סמוך לבית חב"ד בוסטון כשלפתע נעמד מולו גוי מצרי שחור עטוי מסכה[4] שהורה לו להיכנס לאוטו שלו תוך כדי שהוא מאיים עליו באקדח, במחשבה ראשונה הגיש לו הרב נוגינסקי את מפתחות הרכב כיון שחשב שמדובר בשוד סתמי[5], כאשר המחבל סירב לקחת את המפתחות הבין הרב נוגינסקי כי מדובר בפיגוע והחל לברוח על מנת להתגונן, המחבל השיג אותו, הוציא סכין חדה והחל לדוקרו, לאחר מספר דקות של מאבק הצליח הרב נוגינסקי להבריח את המחבל[6][7].
הרב נוגינסקי נדקר שמונה פעמים, 6 דקירות ביד שמאל ו2 דקירות בבטנו. באורח נס לא נפגע בליבו או בכל אבר חיוני אחר ולא היה נצרך לשום ניתוח, אלא להתאחות הקרעים באופן טבעי לחלוטין וכבר למחרת הפיגוע שוחרר לביתו[8].
בהשגחה פרטית מופלאה לא נכנס המחבל לבית חב"ד שהיה מלא בילדים באותה שעה, כמו כן, הרחוב בו התרחש האירוע היה ריק לחלוטין מילדים, דבר אשר היה נדיר בזמן הקעמפ.
היות ובוסטון הינה עיר שקטה ביותר ואירועים כאלו לא קרו מעולם, סיפור זה זכה לתהודה רבה בכל רחבי העולם והרב נוגינסקי רואיין לכלי תקשורת רבים.
באותה שנה, קיבל מהארגון היהודי הבינלאומי JLI את מעמד גיבור השנה.
מאז האירוע, מבנה בית חב"ד מאובטח בשומרים.
מכון הסמיכה
בשנת תשפ"ב, כפעולת תגמול על שמונה הדקירות, החליט לפתוח מכון סמיכה[9] לתמימים מסיימי קבוצה, בו ילמדו חצי יום סמיכה[10] לרבנות והלכות חופה וקדושין וחצי יום יעסקו בפעילות עם יהודי המקום, הכשרת מטבחים, הנחת תפילין, קביעת מזוזות וכדומה[11]. בשנה זו למדו במקום שמונה תלמידים כנגד שמונה הדקירות.
משפחתו
- בנו, ר' מנחם מענדל נוגינסקי
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ בעל עסק חסידי: מ(רכב)ה לאלוקות
- ↑ כאשר עבר להתגורר בבוסטון מכר את החברה למשפחת רבקין מכפר חב"ד.
- ↑ כפר חב"ד בחר וועד • תוצאות האמת
- ↑ האירוע התרחש בזמן נגיף הקורונה והלה חבש מסכה כזו.
- ↑ ככל הנראה המחבל התכוון לחטוף את הרב נוגינסקי, לרצוח אותו בתוך הרכב ולאחר מכן להמשיך לעבר מבנה בית הספר שהיה מלא בילדים.
- ↑ אמרו תהילים: שליח הרבי נדקר בכניסה לבית חב"ד
- ↑ התפללו: השליח נדקר מחוץ לבית חב"ד - והובהל לבית הרפואה
- ↑ חסדי השם: השליח שנדקר בבוסטון שוחרר מבית הרפואה
- ↑ 10 חודשים אחרי פיגוע הטרור: השליח שנדקר קיים את הבטחתו
- ↑ בוסטון: תלמידי 'ביהמ"ד לשליחות ורבנות' סיימו שנה בהצלחה
- ↑ בית מדרש לשליחות ורבנות במבצע חנוכה שלא היה כמותו
| הקודם: שיע.ק |
יו"ר חב"דפדיה | הבא: יוסף בן מלמד |
גרף עריכותיי לפי ארבעה חודשים למספר. העמודה הראשונה משמאל מייצגת את כלל העריכות.
- 4. סיון פ"ג-אייר פ"ד
- 3. סיון פ"ב-אייר פ"ג
- 2. סיון פ"א-אייר פ"ב
- 1. אלול תש"פ-אייר פ"א
| 2.2% סך עריכותיי מתוך כלל העריכות (823,801) | ||
|
|
. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ {{גודל|3|צבע=שחור|[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]}} ~ {{גודל|2|({{ס:#זמןמ: H:i, xhxjj xjx, xhxjY}})
חיים נחמן בנסמיאן
חיים נחמן בנסמיאן (יליד תשנ"ג), הוא זמר חסיד חב"ד.
תולדות חיים
נולד למשפחה חרדית בבני ברק בשנת תשנ"ג לאביו ר' דניאל - מוזיקאי ומפיק.
למד בתלמוד תורה חב"ד פתח תקווה ובתלמוד תורה חב"ד בבני ברק
בשנים תשס"ז - תשע"ב למד בישיבת תומכי תמימים בני ברק ובישיבת חח"ל צפת. בשנת תשע"ג, בשנת הקבוצה למד ב770.
קריירה מוזיקלית
דיסקוגרפיה
לקריאה נוספת
קישורים חיצוניים
- [תגית: חיים נחמן בנסמיאן]
- חיים נחמן בסינגל שלישי מרגש: לא להישבר
- חיים נחמן ומנדי ג'רופי בדואט לרגל שנת הקהל • האזינו Ⓘ
עניבה
עניבה היא פריט לבוש, מהודקת באמצעות קשר סביב הצוואר. מצוייה בעיקר בקרב חוג הליטאים. אצל חוג החסידים ישנה הסתייגות מלבישת עניבה. בקרב חסידי חב"ד מצוייה העניבה בעיקר אצל עסקנים ואישי ציבור.
מקור הלבוש
אצל חסידי חב"ד
- הרב הריי"צ לבש עניבה שחורהראה תמונה 1.
- הרבי לבש עניבה שחורהראה תמונה 2.
- עסקנים ואישי ציבור חב"דים לובשים עניבה.
- הרב ביקש מהרב יצחק גאנזבורג שיענוב עניבה וכך גם ביקש הרב גאנזבורג מחתנו הרב ניסים אלמליח[1]
- ביום ב' דחג השבועות פנה הרבי באמצע ההתוועדות ואמר לאחד הנוכחים שלבש עניבה: "נעמט אראפ אייערע טיי'ס. פשוט כדי מען זאל ניט זיין אזוי מסודר'יק אין גשמיות. אז אין ליובאויטש איז איינער געקומען פון די קאלאניע'ס, האט ער אין ערב שבת נאך חצות געפוצט די שיך, אז דער חסיד ר' מיכאל האט דאס געזען שאל וואס איז דאס? וענה הנ"ל לכבוד שבת ער פוצט די שיך, ואמר לו ר' מיכאל: דא פוצט מען די קאפ און ניט די שיך" (="תוריד את העניבה שלך. פשוט כדי שלא להיות מסודר כל כך בגשמיות. כשבליובאוויטש הגיע אדם מהמושבה, הוא צחצח את נעליו בערב שבת אחר חצות, שאל אותו ר' מיכאל מה מעשיך? וענה הנ"ל לכבוד שבת מצחצח את הנעלים, ואמר לו ר' מיכאל: כאן מצחצחים את הראש ולא את הנעלים"). כלומר, הרבי בא להדגיש שלבישת העניבה היא ירידה לעניינים מיותרים שאין בהם צורך[2].
- הרבי הורה לרב אריה לייב קפלן ללבוש עניבה במשרדי ממשלה כיוון שהם מתפעלים מעניין זה[3].
- הרבי דיבר פעם[דרושה הבהרה] בהתוועדות כלפי ההנהלה ב770 שבמקום שיהיו מונחים בצרכי התלמידים הם מונחים במצב העניבה. לאחר השיחה הוריד הרב מרדכי מנטליק את עניבתו.
- הרב ישראל פבזנר היה לבוש עניבה בהיותו בסמרקנד..
- לרב יוסף ערנטריי סיפור בנוגע לעניבה[4]
- הפיונר..
- מתוקף תפקידו הופיע הרבי תמיד בציבור עם עניבה שחורה[5], אך היו פעמים[6] שדיבר על 'מנהג' זה בשלילה[7]. בכמה יומנים מתואר שלפני התפילה מסדר הרבי את העניבה[8]. וכן שמעתי מרא"ל הכהן שליט"א, שמסדר העניבה לפני שמו"ע, וכן בכלל מסדר בגדיו. וכן אומר הרב אופן שי' שזוכר שהרבה פעמים סידר הרבי את העניבה לפני שמו"ע.
לקריאה נוספת
קישורים חיצוניים
https://he.chabad.org/search/results.asp?searchWord=%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%94
הערות שוליים
- ↑ תשורה 'יצחק יחידך' עמוד 54. (אוצר החכמה)
- ↑ לקריאת השיחה
- ↑ בית משיח גיליון 740 עמוד 33 [ לקריאה] (אוצר החכמה)
- ↑ • משוכת העניבה • גליון 977 עמוד 86 • גיליון 740 עמוד 33
- ↑ וראה בתשורה של ר' דוד ראסקין ע"ה – כסלו תשע"ט – מה שמסופר שהרבי אמר שהוא לובש עניבה רק משום שכ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נהג כן וכו'. עיי"ש בעמוד .100 שוב ראיתי שזה מופיע בספר 'ליקוטי סיפורי התוועדויות' ע' 339. (באותה 'יחידות' שלפני צאתם לשליחות שאל ר' דוד את הרבי האם עליו ללבוש עניבה בתקופת שליחותו, כפי שממליצים לו חבריו לעשות. ענה לו הרבי: בחור חסידי אינו צריך ללכת עם עניבה, ומה שאני לובש עניבה, זהו משום שכך נהג הרבי (הריי"צ}. אבל כאשר יוצאים לשליחות וכדומה, יכולים ללבוש עניבה באופן זמני, עראי)
- ↑ ראה גם 'ימי בראשית' ע' 2.
- ↑ סח הרב יחזקאל ברוד ע"ה שהגיע לארצות-הברית בקיץ תשי"א ('אור חסידי בחושך הסובייטי' עמ' 199): ההתוועדות של חג השבועות תשי"א – הראשונה שבה נוכחתי – נערכה בבית-הכנסת הקטן ('למעלה') והיה צפוף למדי. המקום היחיד שמצאתי היה על החלון. ישבתי על אדן החלון כשרגלי האחת בפנים והשנייה בחוץ, אבל לא הרגשתי לא צפיפות ולא אי-נוחות, כל-כולי הייתי מרותק למחזה שטרם ראיתי כמותו. להתוועדויותיו של הרבי בשנים ההן היה אופי שונה מאופיין בשנים שלאחר מכן. אז האווירה היתה משפחתית יותר והרבי העניק תשומת-לב אישית כמעט לכל אחד ואחד... במשך ההתוועדות הרמתי כוסית 'לחיים' והושטתי אותה לעבר הרבי. הרבי הביט בי ובעניבה שעל צווארי, חייך ואמר: "גם אתה כבר התחלת ללבוש את הסמרטוט הזה?! הסר אותו!"... מובן שהסרתי מיד את העניבה, ומאז לא הקפדתי כל-כך על כללי הלבוש האמריקניים... ובש"פ חו"ב תשכ"ט דיבר רבינו על כך שבליובאוויטש לא היה מושג של 'עניבה' ובפרט בקשר לראשי הישיבה כו'. ומיד על אתר פשטו ראשי הישיבה את עניבותיהם ושוב לא החזירום (הרב מענטליק ע"ה ויבלח"ט הרב ישראל פרידמאן שי'...)
- ↑ מרשימות רד"מ דרוקמן שי' – 'דרך תמים' שבט תשע"ז ע' 37: היו כמה הנהגות קבועות של הרבי שראית בהם יר"ש מופלגת (מספר על תשכ"ז-תשכ"ח). אחת מהן היתה בשעת הגבהת הס"ת ונשיאתו מן הארון ובחזרה. כל זמן שהס"ת היה מחוץ לארון – הרבי הביט בו, חוץ מזמן קריאת התורה, ועקב במבטו אחרי הס"ת כל משך זמן העברתו מן הארון לבימה. המעניין הוא, אשר בשעה שהרבי הביט בס"ת היה אפשר לראות שהרבי ממצמץ בעיניו, בעינים של הרבי היה כמין פחד ויראה כזאת שאי אפשר להסביר. הנהגה נוספת קבועה בהקשר לזה, היה בתפלת ערבית קודם שמו"ע, אשר בכל פעם בזמן זה הרבי סידר את עניבתו. אמרו אז שזהו משום 'הכון לקראת אלקיך ישראל'.